Atkinsin induktio

gultagala

Olen karppannut noin puolisen vuotta ja tiputtanut sievoisen kasan raskaus kiloja ja vielä vähän päälle.aluksi noudatin montia uskollisesti, jonka jälkeen sovelsin sitä ja normi karppausta joka itsestään välillä mennyt alakarppauksen puolella ja ketoosissa menty välillä. ketoosista tullut aluksi aina hieman huono olo joka on mennyt nopeasti ohi.

Nyt paino jumittaa paikallaan ja haluan tiputtaa kesäksi 2-3 kiloa vielä nopsaa.Olen normi painoinen bmi n.20, joten järeät konstit vain auttaa. Aloitin atkinsin induktion eilen ja olo on aivan kamala!päätä särkee ja pakottaa, pää ja aivot tuntuvat aivan sumeilta, olo on täysin vetämätön ja voimaton. Olen aivan poikki enkä jaksa tehdä mitään. Huimaa ja pyörryttää. Käyn salilla 3 kertaa viikossa ja juoksemassa 1-2 kertaa viikossa. Nyt tuntuu etten uskalla salille lähteä tai taju saattaa lähteä.Onko aivan normaalia? Kun ottaa huomioon että olen tottunut karppaaja ja ketoosikaan ei ole uutta? Keho menee ketoosiin aika helposti ja liikkuminen on saattanut aiemmin edesauttaa asiaa. Onko tervettä urheilla atkinsin induktion aikana kun hiilarit ovat niin minimissään? Onkohan atkins ja induktio ylipäätään minulle hyvä ratkaisu vai voiko olla haittaa kun kyseessä on muutaman vaivaisen kilon tiputtaminen? Pelottavan huono olo vaan mietityttää....

6

392

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Karppi09

Joku raja sentään! Ei voi muuta sanoa. Jos huhkit ja olet vielä normaalipainoinen, niin miksi ihmeessä se 2kg on sinulle niin tärkeää. Päätä kumpaa haluat, vahvistaa kehoasi ja mieltäsi liikunnalla ja elää terveellisesti ilman liikalihaville tarkoiettua induktiovaihetta, vai sen, että saat sen yhden koon pienemmän vaaterievun kiskottua päällesi koska naapurikin saa.

• Gultagala

No siis minulla on häät kuukauden päästä jonka takia haluan hieman extraa laihtua, kukapa ei suurena päivänä tahdo olla kauneimmillaan, kun se kerran on mahdollista!:) En siis hae mitään pysyvää, toivon vain kesäksi mahd. hoikaa olemusta ja häiden jälkeen lisään hiilareita enkä ala atkia seuraamaan sen tarkemmin. En ymmärrä aivan täysin miksi normaalipainoisena ei saisi tiputtaa painoaan ihannemittoihin? Normaalipainoisena painon tiputtaminen on tervaista ja vaatii vähän enemmän ponnisteluja mutta ketoillen se on mahdollista. En yritä alipainoa hankkia, vaan olen ihan normi painon sisällä vaikka tiputtaisin vielä 4 kiloa, mikä tässä siis on niin tuomittavaa jos 2-3 kiloa pudotan? En ole siltikkään alipainoinen. Nuo muutama kilo ovat pelkästään vyötäröllä ja hiilareita vähentämällä olen juurikin keskivartaloa saanut huomattavasti pienenemään. Pilkun viilausta joo,mutta mitäpä sitten,mutta siis kiitos tuosta tiedosta että atkin induktio on liikalihaville,sitä minä vähän pohdinkin onko näin raju kuuri hyväksi, mutta katsellaan nyt miten alkaa sujua.Olo on parantunut ja kävin eilen jopa salilla. Ketotikut näyttää korkeaa ja välillä päätä jomottaa varmaan juuri siksi. Kauhea palelu alkoi viime yönä joka kielii kaiketi siitä että aineenvaihdunta toimii nyt melkoista vauhtia.

• joku vaan
        Gultagala kirjoitti:

No siis minulla on häät kuukauden päästä jonka takia haluan hieman extraa laihtua, kukapa ei suurena päivänä tahdo olla kauneimmillaan, kun se kerran on mahdollista!:) En siis hae mitään pysyvää, toivon vain kesäksi mahd. hoikaa olemusta ja häiden jälkeen lisään hiilareita enkä ala atkia seuraamaan sen tarkemmin. En ymmärrä aivan täysin miksi normaalipainoisena ei saisi tiputtaa painoaan ihannemittoihin? Normaalipainoisena painon tiputtaminen on tervaista ja vaatii vähän enemmän ponnisteluja mutta ketoillen se on mahdollista. En yritä alipainoa hankkia, vaan olen ihan normi painon sisällä vaikka tiputtaisin vielä 4 kiloa, mikä tässä siis on niin tuomittavaa jos 2-3 kiloa pudotan? En ole siltikkään alipainoinen. Nuo muutama kilo ovat pelkästään vyötäröllä ja hiilareita vähentämällä olen juurikin keskivartaloa saanut huomattavasti pienenemään. Pilkun viilausta joo,mutta mitäpä sitten,mutta siis kiitos tuosta tiedosta että atkin induktio on liikalihaville,sitä minä vähän pohdinkin onko näin raju kuuri hyväksi, mutta katsellaan nyt miten alkaa sujua.Olo on parantunut ja kävin eilen jopa salilla. Ketotikut näyttää korkeaa ja välillä päätä jomottaa varmaan juuri siksi. Kauhea palelu alkoi viime yönä joka kielii kaiketi siitä että aineenvaihdunta toimii nyt melkoista vauhtia.

Eikös nämä ns. ihmedieetit (lentoemäntä/kaalisoppa jne.) ole juuri tuohon käyttöön? Pariksi päiväksi häviää se muutama kilo nestettä kehosta.

• puhkuu puh

voi kun nämä tällaiset provotekstit on sitten säälittäviä. Lähteän täältä kaukopuhalluksen, sehän ain helpottaa, kun ahdistaa. Äitikin aina puhalsi, kun tuli pipi ja paha oli.

• 1hullutusta2

Voi kuinka lihavat ihmiset voivat olla ilkeitä. Mahtaa harmittaa kun jotkut jaksavat pitää parempaa huolta kehostaan ja vielä onnistuvat siinä. Ei me kaikki karpit olla ylipainoisia ja meillä on oikeus syödä vähiä hiilareita samoin kuin 20 kiloa ylipainoisillakin, voi, voi....

• gultainen gala

No niin nyt sitä ollaan jo 2 kiloa pudotettu, eikä olossakaan ole enää valittamista ( pientä asiaan liittymätöntä flunssaa lukuunottamatta) Toisella viikolla vielä kilo pois niin viimeiset mahamakkarat ovat poissa ja voin nauttia kesästä vähän hoikempana kuin yleensä. Olen siis tosiaan noudattanut vhh ruokavaliota jo pidempään nyt vain karsin hiilarit minimiin induktion ja Atkin ohjeilla, niin se vaan normaalipainoisenakin kävi näille keinoin hyvin helpostia ja kivuttomasti alun vaikeuksien jälkeen!:)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Näin Enter-napilla tehdään miljardi euroa - Helsingissä

"Ei se nyt niin kovin ihmeelliseltä näytä. Tavallinen nappi, musta muovinpala, joka kököttää parikymppiä maksavan mustan
      Maailman menoa
      20
      18654
    2. Minulla ei ole ketään muita

Enkä halua ketään muita kuin sinut.
      Ikävä
      60
      5581
    3. 4,5 promillee

Aika rajut lukemat joku eilen puhaltanut.
      Suomussalmi
      24
      5197
    4. Perussuomalaiset kirjoittaa vain positiivisista uutisista

Ei tarvitse palstaa paljon seurata, kun sen huomaa. Joka ainoa positiivinen uutinen Suomen taloudesta tai ylipäätään, ni
      Maailman menoa
      35
      5084
    5. Jätä minut rauhaan

En pidä sinusta. Lopeta seuraaminen. Älä tulkitse keskustelutaitoa tai ystävällisyyttä miksikään sellaiseksi mitä ne eiv
      Ikävä
      38
      4921
    6. Ben Z: "SDP ei ole ollut 50 vuoteen näin huolissaan velasta"

"– Olen ollut eduskunnassa noin 50 vuotta, eikä SDP ole koskaan ollut niin huolissaan velasta kuin nyt. Se on tietysti h
      Maailman menoa
      77
      4819
    7. Harmittaako sinua yhtään?

Tuntuuko pahalta ollenkaan?
      Ikävä
      62
      4363
    8. Voiku saisi sen sun

Rakkauden kokea. Tykkään susta niin paljon edelleen.
      Ikävä
      43
      4027
    9. Mitä luulet, miten Martina Aitolehti pärjää Erikoisjoukoissa?

Kohujulkkis, yrittäjä ja hyvinvointivalmentaja Martina Aitolehti on mukana Erikoisjoukot-realityssä. Erikoisjoukot on
      Suomalaiset julkkikset
      46
      3308
    10. Olitpa ikävän

Kylmä eilen. Miksi ihmeessä?
      Ikävä
      45
      2999
    Aihe