Kumpaa on laihduttajan parempi syödä kerran viikossa, suklaata vaiko karkkeja? Esim 100-200g suklaata vai karkkeja? Luulisin että karkit on kevyempiä?????
Kuinka usein itse pidätte herkuttelepäivän ja mitä sillon syötte ja kuinka paljon?????(:-
Suklaa vai karkit ???
10
4723
Vastaukset
- 1406
Parempi kuin ei söis kumpiakaan:)Mutta jos multa mielipidettä kysyittäisiin niin söisin niitä karkkeja mielummin.Suklaa myrkkyä meikäläisen kiloille ainakin.Pari viikkoa takaperin söin viikonloppuna 1/3 pussillista(ehkä vähän enemmänkin)vähärasvasia mikro-popcorneja.Niistä en huomannut että olis ollut mitään haittaa mun laihdutuskuurille.
- Riippuu monesta
Suklaa on terveellisempää kuin lisäainekarkit. 70-80% suklaa on nykytietämyksen mukaan jopa terveellistä.
Laihduta syömällä tarpeeksi oikeaa ruokaa, niin ei tarvitse pilata hyvin alkanutta elämäntaparemonttia sokeri- ja lisäainepäivillä.
Syön silloin tällöin karkkia, mutta mun ei tarvitse enää laihduttaa. Laske kokonaiskalorimäärät päivältä.
Miten laihdutat? Lisäliikunnalla voit kuluttaa syömäsi mässykalorit.
100-200 g suklaata on n. 600-1200 kcal. 100-200 g karkkia on n. 350-1100 kcal riippuen karkkilaadusta. Noilla torppaa mukavasti parin päivän laihdutustuloksen.- olet oikeassa
Näin on, tummaa suklaata kannattaa syödä jo terveyden takia päivittäin muutama pala. Mutta kaloreita siinä on, että äkkiä menee laihdutus pilalle, jos ei ole tarkkana ja helposti alkaa tekemään mieli enemmän.
- Hyvä puoli
olet oikeassa kirjoitti:
Näin on, tummaa suklaata kannattaa syödä jo terveyden takia päivittäin muutama pala. Mutta kaloreita siinä on, että äkkiä menee laihdutus pilalle, jos ei ole tarkkana ja helposti alkaa tekemään mieli enemmän.
Tummaa suklaata ei oikein pysty syömään liikaa, on se sen verran tujua ;)
- Joo-o, niinpä niin
Ei kyllä vitussa torppaa kahden päivän laihdutusta jollain 150g karkkipussilla.
- Ve5ra
Siis lihonko näistä jos syön 100-200g suklaata/karkkia viikossa? :-( En haluaisi luopua kokonaan näistä vaikka laihdutankin!
- Martha M
100 g karkkia = n. 250-350 kcal
100 g suklaata = n. 500-600 kcal
Kumpi on parempi, riippuu monesta asiasta. Jos on taipumusta hampaiden reikiintymiseen tai diabetes, niin suklaa on parempi hampaille ja verensokerille. Jos taas on tarve pureskella/imeskellä jotain makeaa, niin kannattaa ostaa sitkeitä karkkeja, joiden syöminen kestää kauan. Xylitolkarkit olisivat kaikkein paras vaihtoehto, mutta niitä ei saa syödä paljon kerralla, koska maha menee sekaisin. Makeannälkään voisi harkita myös jäätelöä, mehujäätä tai myslipatukkaa.
Minä en pidä "herkuttelupäiviä", mutta jos kovasti tekee mieli makeaa, syön 25-50 grammaa tummaa suklaata (kaakaota vähintään 80%) ja vähennän saman verran muuta syömistä, tai syön muutaman xylitol-pastillin.
Sitä en voi sanoa, miten tuo määrä makeaa vaikuttaa painoosi. Se kun riippuu täysin siitä, mitä muuta syöt ja paljonko liikut! Mutta karkeasti laskettuna 200 g suklaata viikossa = painoa puoli kiloa kuukaudessa, olipa se sitten lihomista tai painonpudotuksen hidastumista. - autan sua
No jos laihdutus kuurilla on ni ei kannata syödä mitään makeita, mut jos pitää päättä ni joku 100-150g irtokarkkeja vaikka joka toinen viikko niin ei siitä liho. Ja jos haluaa vielä varmistuksen siitä niin kannattaa päivällä syödä kevyesti ja käydä vaikka lenkillä niin sitten illalla voi herkutella :)
- näinon
Pöh, saa se laihduttajakin syödä välillä herkkuja kunhan huolehtii kokonaiskalorimäärästään esim. viikoittain. Ja elämäntapamuutos on aina parempi kuin laihdutuskuuri - siten kilot pysyvät todennäköisesti poiskin.
- Se on vain yks päivä
Ei yksi päivä viikossa laihduttamista mihihkään kaada, jos kuutena muuna päivänä laihtuu. Parempi vaan pitää yksi välipäivä, jolloin ei niin tarkasti katso mitä syö. Helpottanee lahduttamista muina päivinä, tietenkin yksilöllistä.
Mua ei makean nälkä vaivaa lahduttaessa, mutta alkon himo jostain syystä kasvaa. Niinpä siitä en luovu, vaan pidän perjantain sellaisena päviänä, jolloin voi syödä vähän tuhdimmin ja vetää naamat.
Tähän mennessä kännit perjantaina ei ole haitannut lainkaan laihtumista, vaan silti on lähtenyt parhaimmillaan 3-4 kiloa viikossa. Siiderin, lonkun ja kaljan määrää kannattaa tosin vähentää, ne voi korvata vaikka viinillä tai vielä ennemmin, veteen lantratulla viinalla, jos vaan pystyy tinkimään mausta.
Voit aivan rauhassa syödä vaikka yhden suklaalevyn viikossa, jos kuutena muuta päivänä noudatat laihdutuskuuria. Itse silti suosittelen suklaan sijasta ennemmin vaikka turkinpippureita, jotka siitä käteviä, että yhdenkin imeskelyyn kuluu paljon aikaa ja yksi pussi kestää helposti useita tunteja. Suklaalevyn tuhoaa vartissa ja siinä on kaloreitakin tuplamäärä turkinpippuripussiin verrattuna.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "1505853Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella354313Näin Enter-napilla tehdään miljardi euroa - Helsingissä
"Ei se nyt niin kovin ihmeelliseltä näytä. Tavallinen nappi, musta muovinpala, joka kököttää parikymppiä maksavan mustan03530Eipä tunnu se "pedofilia" huuto kiinnostavan
Lähinnä se sekohäirikkö ressukka joutuu itse vastaileen itselleen, mitään näkyvyyttä ei saa, palstalla ylipäätään on hyv492741- 312624
Jätä minut rauhaan
En pidä sinusta. Lopeta seuraaminen. Älä tulkitse keskustelutaitoa tai ystävällisyyttä miksikään sellaiseksi mitä ne eiv332561No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen
Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol452520- 162478
- 432085
Ben Z: "SDP ei ole ollut 50 vuoteen näin huolissaan velasta"
"– Olen ollut eduskunnassa noin 50 vuotta, eikä SDP ole koskaan ollut niin huolissaan velasta kuin nyt. Se on tietysti h262025