Voiko vuokranvälitysfirmat todella tehdä näin? saatanan julmaa toimintaa... Kyllä nyky aikanen kilpailutus on kovaa opinpahan tästä sen että ei enää ikkään välitysfirmoille töihin... tai ainakaan tälle kyseiselle firmalle
sain potkut sairasloman takia
24
3502
Vastaukset
- selkeää
Älä ole enää aiheetta sairauslomalla. Valheella on lyhyet jäljet.
- sairastamiset.......
en kyllä ollut aiheettomalla sairaslomalla Vaan ihan syystä sillä olkapäää on sijoiltaan työtapaturman takia
- ÖJå8yköjb
Vie asia käräjille. Tuolla määritelmällä voitat.
- kaleviuutis
rupea dorka yrittäjäksi ni ei tarttee valittaa potkuista mut eipä tolla asenteella varmastikkaa kauaa töitä löydykkää jos ollenkaa.
- HAHHAH!!!
kaleviuutis kirjoitti:
rupea dorka yrittäjäksi ni ei tarttee valittaa potkuista mut eipä tolla asenteella varmastikkaa kauaa töitä löydykkää jos ollenkaa.
Hehheh! Siinäpä taas yksi loispummiyrittäjä jolla kaikki menee päin helvettiä koska tieto ja taito on loppunut kesken jo heti alkumetreillä.
- älä mene enää
vuokrafirmat nyt voi tehdä mitä omasta päästään keksivät...
- dfdfgdfgdfgd
niin, saitko potkut siten, ettet ole enää vuokratyövoimaa välittäjän listoilla vai vain siitä nimenomaisesta tuon firman asiakkaan kanssa tekemästä sopimuksesta - no, sitoumukset sitä on sillä vuokratyövoimaa välittävälläkin - eli pakkohan sitä jonkun on tehdä se työ, johon asiakasyritys on vuokravälittäjältä tekijän pyytänyt. Se on kuitenkin aika kallista palkata sijainen - ja kukas sen palkan maksaa kuitenkin - eikös se ole se asiakasfirma ainakin suurelta osin vai? Että jos sinä et kykene koko työtä hoitamaan, niin silloinhan se vuokratyövoimaa välittävä on pettänyt asiakkaansa.
- Asenne kohdalleen
Vuokratyöfirmat voisivat käsittää niinkin yksinkertaisen seikan kuin että "ihmisiä ne ovat vuokratyönantajan listoillakin olevat, eivät mitään koneita". Aika lyhytnäköistä kuvitella, että työntekijät, jotka em. kaltaisiin firmoihin palkataan eivät tule esim. koskaan sairastamaan.
- jormasetä990
Asenne kohdalleen kirjoitti:
Vuokratyöfirmat voisivat käsittää niinkin yksinkertaisen seikan kuin että "ihmisiä ne ovat vuokratyönantajan listoillakin olevat, eivät mitään koneita". Aika lyhytnäköistä kuvitella, että työntekijät, jotka em. kaltaisiin firmoihin palkataan eivät tule esim. koskaan sairastamaan.
yleensä näillä on sitten se sairasloma kierre ja jos joutuis vaikka vittumaisee paikkaa ni sit otetaa taas sairaslomaa. kyl sitten illalla keretää rellestää ja ryyppäämää eikä haittaa mitkää taudit/vammat mut jos kuule sanan työ ni sit alkaa hirveä valitus.
- mmnnbb
jormasetä990 kirjoitti:
yleensä näillä on sitten se sairasloma kierre ja jos joutuis vaikka vittumaisee paikkaa ni sit otetaa taas sairaslomaa. kyl sitten illalla keretää rellestää ja ryyppäämää eikä haittaa mitkää taudit/vammat mut jos kuule sanan työ ni sit alkaa hirveä valitus.
Kuuleppas pallinaama. Kerron sulle yhden salaisuuden: Ei kaikki ole samanlaisia juoppoja kuin sä. Läheskään kaikki ei juo joka päivä. Tais tulla jonkilaisena yllätyksenä sulle, eikö?
- näin on tosi
"Että jos sinä et kykene koko työtä hoitamaan, niin silloinhan se vuokratyövoimaa välittävä on pettänyt asiakkaansa."
Näin on, ja asia on täysin vuokrafirman ja asiakasfirman välinen, ja ei mitenkään kuulu sairaslomalla olevalle työntekijälle. Jos on sairaslomalla niin silloin ei tarvitsekkaan kyetä tekemään työtä. Kuuluu tuon vuokrafirman yritysriskiin se että joutuu maksamaan sekä sijaisen että sairaslomalaisen palkan, voi sentään laskuttaa asiakasfirmaa sijaisen tekemästä työstä. Ja jos ei sijaista saa niin sitten vuokrafirma joutua maksamaan myös mahdollisesti sovitun sopimussakon, mutta tuokaan ei ole sairaslomalaisen murheita.- juup pt
aha, ok. Mutta mitähän niissä vuokrafirman kanssa tekemissänne sopimuksissa lukee... Siksi toisekseen, kyllä sitä voi saada työsopimuksensa purettua muuallakin kuin vuokratyövoimaa välittävässä firmassa sairausloman takia. Nimittäin ainakin eräässä kunnassa sijaiseksi palkattu potkittiin pois eli työsopimus purettiin, kun tämä oli miltei koko työsuhteen kestonsa sairauslomalla - eli ei käytännössä tullut töihin lainkaan. Eli... Se on se työkykyisyys!
Ja kuitenkin vakituinen työsuhde ja määräaikainen työsuhde sekä myös vuokratyöntekijän asema ovat keskenään aivan eri puissa.
- terveisin työnantaja
Eli toivotaan ettei meistä kukaan sairastu tai saa työtapaturmaa...
- Markkinat muuttuvat
Eletään elämää, niinkuin elämää tulee elää, ylä- ja alamäet ja niihin saa moni työnantaja luvan sopeutua.
Kun eläkeläisten määrät tulevat vain kasvamaan tulevina vuosina, on työvoimasta, niin korkeasti koulutetusta kuin vähemmän, niin huutavan kova pula, että siinä joutuvat työnantajat jakelemaan porkkanoita, että saavat ihmisiä töihin.
- Näin on tosi
Sinut on vuokrattu ja vuokraa ei makseta, jos työ on tekemättä.
Ei suoritusta, ei maksua.- minninmonnin
Onkohan nyt noin yksioikoinen juttu.
Työtapaturma valtion laitoksessa, esimies niskassa: sinä et selviä töistäsi
Oikea käsi paketissa 3kk ja sairasloman jälkeen töihin, sijainen kaikkosi samana aamuna, kolmen ihmisen työt kasattu pöydälle ja sitten em ilmoitus.
Näin ympäristöhallinnossa.
Mitä ne ISSn askelmittarit on. Hesarissa kirjoitus kuinka siivoojia hiostetaan ja kytätään - näin on tosi
Nikkivaras idioottiikaaleppihan se siellä taas paskaa jauhaa. Kyllä tuo yhteiskunnan pahin niljake, eli vuokraloispummiyritttäjä on velvollinen maksamaan sairasajan palkan ja se pannaan maksamaan vaikka väkisin.
Nyt heti yhteys työsuojelupiiriin tai liittoon, jos siihen kuulut. Jos et kuulu liittoon eikä työsuojelupiiriäkään kiinnosta, ota yhteys ihan tavalliseen asianajajaan, jota voisi tällainen kiinnostaa.
Mutta hieman aiheen vierestä, Perästä kuuluu on perustettu juuri tällaista kohdanneille työntekijöille! Meitä tavallisia työntekijöitä ajetaan liian ahtaalle nykypäivänä ja se näkyy myös muussakin kuin työhyvinvoinnissa ja se aiheuttaa myös työmotivaation laskua. Tervetuloa kertomaan oma työelämän tositarina osoitteessa http://perastakuuluu.nettisivu.org
Meillä on myös keskustelupalsta ja Facebook-fanitussivut!- EiVoiTajuta
Olen kunnan työntekijä. Sarastuin pitkään jatkuneen ylikuormituksen ja stressin seurauksena. Järkyttävän kova päänsärky joka johtui täysin jumittuneesta niskasta. 8n tunnin päivittäinen, kiireinen asiakaspalvelu- istumatyö ilman taukoja, altisti minut niskavaivoille.Esimies kyseenalaisti lääkärin pätevyyden, koska olin saanut liian pitkän sairausloman, 2 vkoa.
Sairauslomalla kuulin ohimennen että työpaikka menee todennäköisesti alta, koska olin sairastumisellani aiheuttanut niin paljon harmia esimiehelleni ja työpaikan muille henkilöille. Asian käsittely kesken vielä. Päivittäin minua hiostetaan niskan takana työpaikalla, etsivät huomautettavaa, vainoavatjokaista liikettäni. Esimies mukana vainossa.
Voinko tosiaan menettää vakituisen työpaikkani siksi että sairastuin, ja olen lääkärintodistuksenkin esimiehelle toimittanut.
Ja kuten kerroin, kyseessä kunta-ala, ei mikään pieni yksityinen yritys.- Me töihin elä valita
Minäkin olen sairastunut pitkään jatkuneen ylikuormituksen ja stressin seurauksena. Lääkärin komeentti oli ettei kirjoita sairaslomaa, koska yrittäjäthän eivät jouda eivätkä voi olla sairaslomalla ja kirjoitti Burana-reseptin. Minä olen luullut että sairasloma on paranemista varten, mutta erehdyin. Sairaslomat ovat niitä varten, joille työnantajat maksavat palkkaa vaikka eivät ole töissä. Teen 16-18 tuntisia työpäiviä lähes joka päivä. Yöunet ovat minimissä. Jos minulla olisi vain 8-tuntinen työpäivä, olisi aikaa jumpata jumittuneet niskat, käydä lenkillä jotta stressi vähenisi jne. Jos 8-tuntisella työpäivällä saa itsensä noin kipeäksi, niin varmasti valehtelet.
- Nílken
Me töihin elä valita kirjoitti:
Minäkin olen sairastunut pitkään jatkuneen ylikuormituksen ja stressin seurauksena. Lääkärin komeentti oli ettei kirjoita sairaslomaa, koska yrittäjäthän eivät jouda eivätkä voi olla sairaslomalla ja kirjoitti Burana-reseptin. Minä olen luullut että sairasloma on paranemista varten, mutta erehdyin. Sairaslomat ovat niitä varten, joille työnantajat maksavat palkkaa vaikka eivät ole töissä. Teen 16-18 tuntisia työpäiviä lähes joka päivä. Yöunet ovat minimissä. Jos minulla olisi vain 8-tuntinen työpäivä, olisi aikaa jumpata jumittuneet niskat, käydä lenkillä jotta stressi vähenisi jne. Jos 8-tuntisella työpäivällä saa itsensä noin kipeäksi, niin varmasti valehtelet.
Älä hauku valehtelijaksi, ihmiset ovat yksilöitä eivätkä koneita, PERKELEEN NILJAKE.
- Sivusta seurannut
ei yhtään asiallista vastausta...
Sairaslomalla olijalle ei saa antaa potkuja loman aikana, soitto liittoon, kuuluit siihen tai et, sopimuksessa lukee aina että mitä tessiä työn antaja noudattaa ja se riittää.
Sairaslomalla olija ei saa edes kuulla, sairaana ollessaan, että potkut on tulossa, tästä kannattaa myös soittaa liittoon.
4kk koe aika ei oikeuta tähän, vaan kun tulet sairaslomalta töihin ja sitten täytyy tulla yllätyksenä että nyt tulee potkut, silloin se menee oikein, jos on koeaika vielä menossa.
Jos olet jo ollut yli 4kk töissä, niin aika hyvät perustelut täytyy olla, sairaus ei kelpaa syyksi, niitä voi hoitaa.
Ja aina jos epäilee ettei mene oikein niin, siksi sinne liittoon maksetaan rahaa, että siellä odotetaan työntekijöiden soittoja.
Ja tosiaan, itse ei ole mikään pakko kuulua, jos työnantaja väittää että hän noudattaa jotain esim. teknologia alan tessiä, niin kyllä siitä täytyy ilmoittaa jos he eivät noudatakaan, se on huijaamista.
Ellei työnantaja taas kuulu, liittoon, niin silloin olet vielä vahvemmilla, selvität vain minne sen pitäisi kuulua ja kysyt sieltä lisää neuvoja.
Noita sattuu juuri siksi, että kukaan ei valita. - Reilu peli
Minulta myös meni työpaikka sairasloman takia. Loukkaantuminen->käsi paketissa-> pomon mielestä liian pitkä sairasloma. Olen metallialalla ja todellakin tarvitsen kaksi tervettä kättä.
Rupea siinä sitten määräaikaisena väittelemään oikeudenmukaisuuksista. Ensin pidetään vuosikaudet määräaikaisena (peräkkäisiä sopimuksia 13) ja sitten potkaistaan pihalle kun satut telomaan itsesi.
Liitosta kysyin asiaa, siellä vaan todettiin että joo, olet ollut määräaikaisena joten ei voi mitään.- Hullu saa olla mutte
Työlainsäädäntöhän kieltää tuollaiset sopimukset 4kk töissä niin olet vakituinen!
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Päivän Riikka: polttoöljyn hinta räjähti
Näyttää tuo putinismi ilmenevän persuissa myös Suomen yrittäjien kampittamisena. Polttoöljy on se katalyytti, joka pitää362161Mökkejä ostellaan nyt ihan hulluna!
Tyypilliset lainamäärät on yli 500 000€ mökkejä ostellessa eli erityisesti tuollaiset miljoonamökit on nyt suomalaisten642002Helsingin yllä valopalloja
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/1508be00-28c9-4156-83dc-0be5e7aa3066 "Helsingin taivaalla lensi lauantaina puolen yön1211930HÄLYYTYS!!
Ukraina se hyökkää jo Suomen maaperälle. https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/645b83ce-e074-4f00-8b99-245d01b38a363871663Kovasti on hävittäjiä ilmassa. Nytkö se alkoi?
Onko nyt sota ?? `Vai harjoituksiako vain? Hävittäjät pörrää kovasti.1031631Helsingin yllä lensi yöllä jotain outoa puolen yön aikaan valopalloja
Poliisi on saanut tapauksesta yhden havaintoilmoituksen. Valopalloja oli noin parikymmentä ILtalehdessä on video tapah1241464Millainen on naisellinen nainen
Nyt kun taas mennään keikkuen kesään, niin millainen nainen on naisellinen? Pukeutuminen, olemus, puhetapa, jne. Vilma n1821082Raamatullinen kaste
Seurakunnassamme kastettiin mm eräs muslimi, joka oli tullut uskoon. Hän oli ollut Suomessa viitisen vuotta. Hän oli lu53967- 73895
- 27889