En pysty luottamaan mieheeni :( En tiedä varmasti että hän olisi varsinaisesti pettänyt, mutta sen tiedän ettei hän ole ollut täysin rehellinen kun olen kysellyt asioista jotka on herättäneet epäilykseni. Kyse on pienistä jutuista, mutta jos pystyy niissä valehtelemaan, niin voiko häneen luottaa lainkaan muissakaan asioissa? Suhde on kestänyt vasta vuoden, emmekä vielä asu yhdessä, ja nyt mietin olisiko järkevintä vain erota ja etsiä mies jonka kanssa luottamus pelaa. Toisaalta olen tosissani rakastunut tähän mieheen ja suhteemme toimii monelta osin paremmin kuin mikään ennen. Mutta jos jään, miten pystyn pitämään itseni kurissa jotta en tukahduttaisi suhdetta epäluuloisuudellani? Miksi on niin vaikeaa löytää ihminen jonka kanssa ei tarvitsisi koko ajan pelätä haavoittuvansa :(
Tulenko hulluksi tällaisessa suhteessa?
7
345
Vastaukset
- erpotirpt
Koskaan ei voi täysin luottaa toiseen, vaikka suhde olisi kuinka hyvä ja kestänyt pitkään. Kumppani voi sairastua tai vaikka kuolla seuraavassa hetkessä. Elämä on jotenkin raadollista ja kai loppujen lopuksi aika yksinäistä. Tietysti seurustelun aikana kannattaa kuulostella jos toinen vaikuttaa epäluotettavalta, niin miksi jatkaa seurustelua. Toisaalta meissä kaikissa on omat vikamme ja täydellistä ihmistä ei ole olemassa. Aina pitää tehdä valintoja.
- epäluulo...
Niin se on, jos toisen kanssa haluaa olla niin aina on riski olemassa että sydän särkyy. Joko siksi että toinen pettää luottamuksen tai lakkaa rakastamasta. Harmittaa kun tietää että toinen valehtelee mutta silti väittää kivenkovaan muuta. Vaikea sellaisessa tilanteessa käydä avoimesti ongelmia läpi. Valitseminen se vasta vaikeaa onkin! Melkein toivon, että paljastuisi jotain minkä vuoksi en pystyisi mitenkään jatkamaan ja säästyisin valinnan tekemiseltä ja sitä väistämättä seuraavalta raastavalta pohdinnalta siitä että valitsinko oikein...
- _yks_mies
Mielestäni jo epäluulo tai epäilys sanoo paljon suhteen tilasta,. Kaikki loppuu joka tapauksessa joskus, myös teidän suhteenne.
Mutta ihan uteliaisuudesta kysyn: Missä olet tavannut miehesi ja mitä kautta ajattelit uutta etsiä? Olisi vain kiva kuulla vastaus...- epäluulo...
Uteliaalle vastaan että tapasimme netin välityksellä. Onko sillä mielestäsi jotain vaikutusta suhteen laatuun mitä kautta tutustuminen alunperin tapahtuu?
- _yks_mies
epäluulo... kirjoitti:
Uteliaalle vastaan että tapasimme netin välityksellä. Onko sillä mielestäsi jotain vaikutusta suhteen laatuun mitä kautta tutustuminen alunperin tapahtuu?
Kyllä sillä saattaa olla. Mielestäni netti on ihan hyvä vaihtoehto, josta löytää aina seuranhakijoita. Siinä on kuitenkin vaarana, että tulee liian ronkeliksi ja aina kuvittelee löytävänsä jostain paremman. Tuntematon kun on niin helppo heivata pois, kun siltä tuntuu. Tuntemattoman kanssa seurusteleminen on myös aina kovin pinnallista aluksi, menee aikaa kunnes tunteet häntä kohtaan pikkuhiljaa heräävät.
Kuitenkin treffit on sitten parempi sopia kahden kesken järjestettäväksi. Itsellä on mennyt treffit pilalle kaupungin tungoksessa ja hälinässä, ja se otti kyllä päähän.
- nainen..31
Seurustelin kolme vuotta miehen kanssa, jolta pääsi aina valkoisia valheita ja muutenkiin hän aina valehti ihan hölmöissä pienissä asioissa. Mikään pettäjä hän ei kyllä ollut eli osasi olla ihan kiltisti ja uskollisesti, vaikka valkoisia valheita kylvikin. Alussa sain hirveät hepulit valehtelusta, mutta ajan myötä opin nopeasti tietämään, milloin toinen puhui totta ja milloin kaunisteli asioita. Muuten meillä meni ihan kivasti, suhde tosin loppui ihan muista syistä, ei valkoisista valheista.
- naisen vaisto....
Intuitiot kannattaa tutkia tarkkaan. Olen itse pettynyt netissä tapaamaani mieheen; pyöritti ilmeisesti muitakin, tai ainakin yritti. Ja minä olin "hänen ainoa rakkautensa...ei ole muita....kerron, jos tilanne muuttuu..." Siinäpä sitten roikut löyhässä hirressä, jos haluat. Minä en halunnut. :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Vasemmistohallitus palauttaa hintasääntelyn, esim. bensalitra vain 1e.
Tuleva vasemmistolaisista koostuva hallitus ottaa käyttöön vanhat hyvät keinot pitää hinnat kurissa. Tähän tarkoitukse894694Vasemmistolainen valehteli jälleen - Purra tai persut eivät luvanneet "euron bensaa"
Väite "euron bensasta" on ensisijaisesti poliittisten vastustajien käyttämä puhdas vale. Persut kyllä kampanjoivat näky1133872Arman Alizadin viesti puna-aktivisteille: "Pitäkää lärvinne nytkin kiinni"
Arman Alizad kritisoi vasemmiston kaksinaismoralismia. Iranissa syntynyt suosikkijuontaja Arman Alizad pakeni perheensä1913723Minja Koskela nostanut vasemmistoliiton kannatuksen ennätykseen
Koskela valittiin puolueen johtoon lokakuussa 2024, ja silloin Ylen kysely antoi puolueelle 9,3 prosentin kannatuksen.732123Antti johtaa Petteriä jo 7,1 prosenttiyksiköllä
Tällä menolla sdp menee kokoomuksesta kierroksella ohi jo tällä vaalikaudella. https://yle.fi/a/74-20213575751941Mitä on tullut
Entisen abcn rakennuksen tilalle se oli tyhjillään monta vuotta siellä oli jo nyt valot onko huoltoasema? 5:30.791298- 1301192
Palosta selvinnyt 18 vuotias munira tarvitsi tulkin kun puhui Iltalehdelle
Suomessa asuva 18 vuotias tarvii tulkin !!! Tää Suomea puhumaton on palossa kuolleen naisen veli ja asui perheen kanssa.1551147- 531055
Mikä homma?
https://share.google/NvruSS4P4EzjTWPov Poliisilla oli keskiviikkona 4. maaliskuuta yksityisasunnossa Saarijärvellä tehtä30924