Tarvitsen apua opettamisessa:)

Skating_4ever

Haluaisin tietää miten teitä on opetettu lapsena tai miten itse opetatte lapsille vaativampia liikkeitä kuten miten aloitetaan piruetin opetus (jotain kikkoja, muistisääntöjä tai jotain avustavia harjoitteita jäällä) Ja hypyistä mimmosia kokemuksia on opetuksen kannalta esim. miten opit ensimmmäisen hyppysi, miten se opetettiin mitä erillaisia rotaatio harjoitteita teitte.

Eli olen itse valmentamassa pienten ryhmää mutta kun kehitystää tapahtuu olisi tarkoitus siirtyä vaativampii liikkeisiin.:) Kun itse olin pieni ja aloitin harrastamisen ei valmentajamme olleet mitenkään ammattilaisia eikä seurassamme ole kovin suuri taitotaso ja tämän haluasin muuttaa ja opettaa juuri esim toisen jalan piruetin (meidän seurasamme sitä ei juuri kukaan edes osaa) minä olen itse muualla saanut kehtitystä ja kehittynyt huimasti toisella paikkakunnalla. Muistan kun siirryin juuri tuonne kyseiselle paikkakunnalle niin ei hyppyjä esim oltu osattu opettaa kunnolla ja kesti jonkin aikaa kunnes ne sain sitten hoidettua kuntoon:)

Vielä tiivistettäen:

Miten seurassanne opetetaan oikean jalan piruetin alkeet?
Entä miten toisen jalan?
Miten opit ensimmäisen hyppysi?
Ja muita kikkoja niksejä joita olet saanut tai joita itse olet opettanut lapsille?:)

5

147

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ...

      Olisiko seurasi mahdollista kouluttaa sinua? Liitto järjestää tiuhaan tahtiin taitoluisteluvalmentajakoulutuksia. Olen ymmärtänyt, että kurssit ovat viikonloppuisin, joten ei haittaa opiskelua/koulua/työntekoa. Näiltä kursseilta saisit varmasti parhaat vastaukset kysymyksiisi, näkisit valmennustyötä ihan käytännössä ja pääsisit jakamaan ajatuksia muiden valmentajien ja ohjaajien kanssa.

    • skating_4ever

      olen katsellutkin kyseisiä koulutuksia ja olisin níistä kiinnostunutkin, mutta en usko että seuramme on valmis kustantamaan kuluja mutta aina voi kysyä.

      ajattelin että jos saisin hyviä vinkkejä täältäkin ihan nuorilta itse miten ovat oppineet. Kun nuoriakin on erillaisia ja oppimiseen ei aina ole se yksi neuvo joka tehoaa vaan monesta eri paikasta ja ihmiseltä niitä apuja saa:)

    • ...

      Kannattaa seuralle rohkeasti puhua. Itse vanhempana kyllä haluaisin, että lastani opettaisi koulutettu ohjaaja. Se on myös seuran etu, että työntekijät on koulutettu ja mielestäni vakuutuksetkaan eivät korvaa mahdollisia vahinkoja, mikäli jäällä ei ole koulutettua ohjaajaa. Ja näihin voi hakea kaikenlaisia tukia esim. Nuorelta Suomelta jne.
      Missä päin asut? Jos jossain lähettyvillä järjestetään valmennustoimintaa tai esim. kesäleirejä, niin olisiko sinun mahdollista mennä laidalle katselemaan?
      Toivottavasti nyt joku myös antaisi niitä vinkkejäkin tällä palstalla. Itse en valitettavasti osaa opettaa edes valssihyppyä :).
      Tsemppiä valmentajanurallesi!

      • skating_4ever

        Kiitos vastauksesta asun pääkaupunki seudulla joten on kyllä mahdollista kouluttautua helsingissä olevilla kurseilla eiköhän suurin osa kursseista ole pääkaupunki alueella?:) ja olen tullutkin siihen tulokseen että se on lastenkin etu saada koulutettu valmentaja että kyllä jollekki kursille on tarkotus syksyllä ilmoittautua:) kun on kyse vielä pienistä lapsista niin eiköhän se 1 tason koulutus ole riittävä joka stll:n sivuilta löytyy.


    • kokeillut

      Ota kuule kirjastosta ensin kasa kirjoja ja lue ne. Kokeile kaikkea käytännössä. Myös kaikki hypyt löytyvät lyllä netistä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      80
      1897
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      18
      1719
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      16
      1584
    4. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      20
      1306
    5. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1244
    6. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1242
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      12
      1206
    8. Miten joku voi käyttää koko elämänsä

      siihen että nostelee täällä vanhoja ketjuja ja troIIaa niihin jotain linkkiä mitä kukaan ei avaa? Ihmisellä ei ole mitää
      Tunteet
      10
      1182
    9. Annetaanko olla vaan

      Siinä se, tavallaan kysymys ja toteamuskin. Niin turhaa, niin rikkovaa. On niin äärettömän tärkeä, ja rakas olo.. N
      Ikävä
      29
      1171
    10. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      44
      1166
    Aihe