Onko se niin kamalan väärin?

Moraaliton

Seksihän on aivan ihanaa ja jos sitä ei saa kotona, niin onko se nyt niin kamalan väärin välilä paneskella jonkun sellasen kans, jolta sitä saa ja joka myös haluaa?
Kenenkään ei tarvitse itkeä perääni, aina olen heti tehnyt selväksi, että olen varattu ja tilanteen ei ole tarkoitus muuttua. Mielummin suosin ihmisiä, jotka ovat itsekin varattuja, ainakin tietävät pelin hengen.
Pitäisikö olla puutteessa, jos puolisoa ei haluta, mutta muuten rakastan häntä ja suhteemme toimii muilta osin? Ja ei kiitos, ei puhumista ja terapiaa, ne on jo kokeiltu. Erokaan ei pelkän seksin takia tunnu järkevältä.

27

388

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • seli-paatti

"Erokaan ei pelkän seksin takia tunnu järkevältä"
      Noh, jos et ole seksin takia naimisissa niin mitäs siinä valitat? Kaikkea ei voi saada.... pysy vaan puutteessa, keskity vaimoosi ja niihin muihin hyviin asioihin liitossasi.

• Sääliksi käyt....

Asia on ihan ok, jos myös miehesi on sitä mieltä. Silloinhan ei ole kyse enää pettämisestä. Jos taas miehesi ei hyväksy toisten kanssa paneskelua, niin silloin se paneskelu on väärin koska loukkaat tarkoituksella puolisoasi.

• nainen -73

Entä jos kotonakin saa? Entä jos puoliso ei ole nalkuttava akka tai ukko? Onko oikein toimia toisen selän takana? ja vaikka toinen oliskin nalkuttava pihtari, oikeuttaako se valehtelemaan. Kyllä se on pettäjän vastuulla kertoa ettei ole tyytyväinen tai ettei kykene suhteeseen vain yhden kanssa. Petetylläkin, olipa minkälainen ihminen tahansa täytyy olla mahdollisuus valita minkälaista elämää haluaa elää. Ja mikä siinä on, että jos toinen suoraan kysyy onko olemassa joku toinen tai kenties useitakin, pitää edelleen valehdella? Sen verran pitää olla munaa ettei tietoisesti leiki toisen tunteilla, kenties jopa mielenterveydellä. Eri asia on jos toisin on sovittu ja toinen on ilmoittanut, että mennä saa ja ettei edes halua tietää toisen seikkailuista.

• aetawetgaewrgt

Nalkuttava, toista maanrakoon haukkuva pihtari vs valehteleva vieraissa kävijä... Uskaltaisinpa sanoa, että ei tyly pihtari ole ihmisenä yhtään sen parempi kuin vieraita paneva. Kumpikin kunnioittaa toista just yhtä vähän ja siks toiseksi, jokainen ihminen päättää ihan itse, miten kroppaansa käyttää tai on käyttämättä - niin pihtari kuin vieraissa kävijäkin. Nalkuttava pihtari tekee toisen olon helvetin hankalaksi - mutta tekeekö pettäjä, kun petettävä ei tiedä asiasta? Mitä ei tiedä, se ei satuta, niin se vaan menee.

• kyllälähteetaas

Kyllä se on ihan oikein ja ne joiden mielestä se on väärin, eivät ole ajatelleet juttua ihan loppuun asti.

• nainen -73

Siis on oikein valehdella toiselle? Sitäkö tarkoitat? Eli hyväksyt puolisoltasi ja ystäviltäsi sen, että he valehtelevat etkä koskaan voi olla varma siitä mikä on totuus. Ja mitenkäs se sitten menee loppuun ajateltuna tämä juttu? Valaise toki. Olen joutunut näkemään useita ihmisiä, miehiä ja naisia joilla mennyt pitkä aika toipuessa siitä ettei toinen ollutkaan se luotettava ihminen joksi häntä luuli.

• Truth hurts

On oikein valehdella toiselle. Hyväksyn sen puolisoltani ja ystäviltäni. Koetappa olla viikko valehtelematta, puhut pelkkää totta. Kohta ei ole puolisoa eikä ystäviä.

• Siveydensipuliko?

Eihän se väärin ole jos sinulla on esittää lappu "Minä Minna lupaan mieheni panna sua", ja esität sen kun menet vieraisiin.

• Wonder I

Eiks toi aloittaja muka voisi mitenkään olla nainen? Miksi vieraissa käy muka aina mies? Eikö se, jota ei seksi kiinnosta voisi olla yhtä hyvin mies? Tai voisiko olla niin, että sillä pihtarilla onkin itsellään sellainen panopuu kakkosenaan, ettei seksi kotona enää kiinnosta/jaksa? Silloinhan vieraissa käyminen olisi vain oikeus ja kohtuus.

• Miina-liina

Kyllähän vieraissa käy sekä miehet että naiset. Tuo "mitä ei tiedä ei satuta" on niin kukkua. Suurin osa ihmisistä aavistaa ettei kaikki ole kunnossa ja salailu ja valehtelu kyllä näkyvät käytöksessä mm. kireytenä ja kiukutteluna. Eli kyllä se petetty jollain tapaa kärsii. Ja jos toinen oikeesti on ikävä nalkuttaja ja pihtari, niin kai sille voi sanoa et tää oli nyt tässä lähe meneen. Sitten ei tarvitse valehdella ja jälkiään peitellä. Jos taas toinen ei nalkuta eikä pihtaa ja pettäjä sekä syö että säästää kakkua niin onkos sekin sitten oikein jos kerta toinen ei tiedä että puoliso pettää? Valehteluhan on käsittääkseni väärin vai pyhittääkö tarkoitus keinot. Ja mikä se tarkoitus sitten on jos puoliso käyttäytyykin asiallisesti. Taitaa mennä itsekkyyden puolelle sitten jo vai??

• Love juu

Sanot rakastavasi puolisoasi? Haluatko että rakastamallasi ihmisellä on kumppani joka pettää häntä ja toimii hänen selän takanaan? Kaikille niille ihmisille jota minä rakastan toivon pelkkää hyvää enkä soisi heille ikinä pettävää kumppania. Jos sinä rakastaisit puolisoasi niinkuin sanot et tekisi hänelle mitään sellaista mikä häntä voisi koskaan satuttaa tai jos sinun olisi satutettava häntä toimisit rehellisesti ja päästäisit hänestä irti. Antaisit hänelle mahdollisuuden löytää arvoisensa kumppani sillä uskon että sinä et nyt koe olevasi hänen arvoisensa mikäli salaat syrjähyppysi häneltä. Sinun täytyy olla rehellinen itsellesi jotta voit olla sitä myös toiselle. Rakastamalle ihmisellehaluaa olla avoin. Sinun pitäisi tuoda tasrpeesi puolisosi tietoisuuteen ja kertoa että tarvitset seksiä ja haet sitä nyt muualta koska et voi elää ilman sitä. Olet tehnyt valintasi ja voit rakastaa kumppaniasi olematta hänen kanssaan. Etäältä. Jos puolisosi rakastaa sinua kuten sinä häntä hän voi jopa hyväksyä tuon suhteesi toiseen. Jos se taas häntä satuttaa liikaa niin teidän on erottava.

• Nainen- 77

Todella komppaan edellistä kirjoittajaa! Salailu käy sitäpaitsi pidemmän päälle tosi raskaaksi myös sille salailijalle. Ja toinen huomaa kyllä, että jotain on vinossa. Rehellisyys kunniaan tässäkin. Jos vaimo päättää ettei voi kansssasi elää niin sitä päätöstä on sitten kunnioitettava.

• Moraaliton

Lisää perusteluja, tuomitsijat, kiitos. Salailu ei ole minulle raskasta. Päinvastoin raskasta on jatkuva puutteessa oleminen. Kun saan säännöllisesti, olen paljon paremmalla tuulella enkä äksyile ja kiukuttele. Eikö se ole puolisonkin etu?
      Aika paljon suositellaan eroa. Onko se syy erota, jos liitto ei toimi vain yhdellä osa-alueella, mutta muu on kunnossa?
      Itse seksin lisäksi mulle on tärkeää tuntea olevani haluttu ja jos puolisoni ei minua halua, tiedän monta muuta, jotka tämänkin tarpeeni täyttää.

• tässä lisää

Salailusi saattaa kuitenkin olla raskasta puolisollesi. Kyllä monikin vaistoaa, että toisella osapuolella ei ole puhtaat jauhot pussissa. Epärehellisen ihmisen kanssa on raskasta elää. Puolisosi pitäisi saada valita, että haluaako hän olla suhteessa, jossa petetään. Nyt sinä päätät puolisosi puolesta.

Mielestäni avioliitossasi on muitakin ongelmia kuin seksi. Valehtelu, salailu, puhumattomuus, luottamuksen rikkominen, pettäminen. Kyllä nuo vievät pohjan liitolta kuin liitolta. Viimeistään silloin kun kärähdät. Jos jäät kiinni, niin tulet satuttamaan puolisoasi niin paljon, että et osaa sitä edes etukäteen kuvitella.

Suosittelenpa minäkin sinulle eroa, että voit etsiä itsellesi sellaisen puolison, jolta saat tarpeeksi seksia tai sellaisen jolle on ok, että käyt panettamassa itseäsi ja hankkimassa huomiota muualla muilta miehiltä.

• Moraaliton
        tässä lisää kirjoitti:

Salailusi saattaa kuitenkin olla raskasta puolisollesi. Kyllä monikin vaistoaa, että toisella osapuolella ei ole puhtaat jauhot pussissa. Epärehellisen ihmisen kanssa on raskasta elää. Puolisosi pitäisi saada valita, että haluaako hän olla suhteessa, jossa petetään. Nyt sinä päätät puolisosi puolesta.

Mielestäni avioliitossasi on muitakin ongelmia kuin seksi. Valehtelu, salailu, puhumattomuus, luottamuksen rikkominen, pettäminen. Kyllä nuo vievät pohjan liitolta kuin liitolta. Viimeistään silloin kun kärähdät. Jos jäät kiinni, niin tulet satuttamaan puolisoasi niin paljon, että et osaa sitä edes etukäteen kuvitella.

Suosittelenpa minäkin sinulle eroa, että voit etsiä itsellesi sellaisen puolison, jolta saat tarpeeksi seksia tai sellaisen jolle on ok, että käyt panettamassa itseäsi ja hankkimassa huomiota muualla muilta miehiltä.

Niin, voisin tosiaan löytää puolison, jolta saan tarpeeksi seksiä. Mutta se on vain yksi osa-alue. Entäs jos hän on allerginen rakastamilleni lemmikeille? Varmaan sitten monen mielestä on ok, että annan lemmikit pois ja käyn katsomassa ja hoitamassa niitä muualla. Ja mistä tiedän milloin tilanne muuttuu, sain nykyisessäkin suhteessani aluksi seksiä, mutta en enää. Vaihdanko sitten puolisoa joka kerta kun parisuhteen yksi osa-alue on pielessä? Entä jos puolisoni lopettaa ruuanlaiton, vaihtoonko menee vai voinko ostaa valmisruokaa?
        Kokonaisuus ratkaisee ainakin mulle.

• tässä lisää
        Moraaliton kirjoitti:

Niin, voisin tosiaan löytää puolison, jolta saan tarpeeksi seksiä. Mutta se on vain yksi osa-alue. Entäs jos hän on allerginen rakastamilleni lemmikeille? Varmaan sitten monen mielestä on ok, että annan lemmikit pois ja käyn katsomassa ja hoitamassa niitä muualla. Ja mistä tiedän milloin tilanne muuttuu, sain nykyisessäkin suhteessani aluksi seksiä, mutta en enää. Vaihdanko sitten puolisoa joka kerta kun parisuhteen yksi osa-alue on pielessä? Entä jos puolisoni lopettaa ruuanlaiton, vaihtoonko menee vai voinko ostaa valmisruokaa?
        Kokonaisuus ratkaisee ainakin mulle.

No, jos kokonaisuus ratkaisee, niin ymmärrät varmaan senkin, että useimmiten jotain siitä kokonaisuudesta puuttuu. En usko, että sellaista täydellistä kombinaatiota onkaan. Sitten on vaan arvotettava, että mikä/mitkä ovat tärkeinpiä ja mentävä niiden mukaan. Ja ne jotka taas puuttuu, niin niistä voi joko neuvotella tai sitten hyväksyä se, että tämä nyt puuttuu.

Monia puutteitahan voi täydentää ystävillä, harrastuksilla jne, mutta seksi on kyllä se osa-alue mikä tulee pitää vain parin välisenä. Paitsi tietenkin jos puoliso antaa luvan. Omalla luvalla et saa seksin puutetta täydentää muualla. Jos et ole saanut tilannetta muutettua toivomaksesi (näin ymmärsin kirjoituksestasi), niin sitten joko lähdet tai tyydyt tilanteeseen. Jos joku päivä kärähdät, niin rikot puolisosi tuhannen palasiksi. Tai mistä ylipäänsä tiedät, ettei hän aavistele jotain. Epärehellisen ihmisen kanssa on raskasta elää.

• oma kokemus

Puolisosi on siis tietämätön asiasta. Onko sinusta todella oikein valehdella puolisollesi jota kerrot rakastavasi? Ymmärrät varmaan, että jos asia tulee hänen tietoonsa jostain se loukkaa häntä luultavasti sysvästi. Sinä et olekaan se ihminen joksi hän on sinua luullut. Luultavasti hän myös kokee eläneensä valheessa ja menettäneensä jotain myös itsestään. Kun minulle selvisi mieheni sivusuhde olin aivan loppu pitkän aikaa. Meillä tosin harrastettiin seksiä ihan normisti 2-5 krt viikossa ja asiat tuntuivat olevan ihan mallillaan. Ilmeisesti näin ei kuitenkaan ollut mieheni mielestä ja olisin kyllä halunnut tietää tämän ja ohjata itse omaa elämääni sen sijaan että toinen valehteli minulle ja ns. teki päätöksen puolestani. minulta kun ei kysytty sopiiko että käyn vieraissa tai kerrottu missä mennään. Minunkin mieheni väittää rakastavansa minua ja lohdutteli kun kaikki tuli ilmi. itse en tuosta rakkaudesta ole niin varma. Pikemminkin ajattelen kuinka julmasti ja itsekkäästi hän on toiminut selkäni takana. Mitä rakkautta tai kunnioittamista se on.

• no vastataan

Mitä sä ylipäätään tuollaisia kyselet? Ei kukaan tuollaista omantunnon moraali-oikeutus-asiaa voi sanoin miksikään todistella. Merkittäviä lienee saman kokeneiden omakohtaiset tilitykset, mutta mistä voit tietää että ne on totta? Kuten sunkin tilityksesi? Joka itseasiassa kuulostaakin lähinnä teoreettiselta pähkäilyltä. Et sä kuitenkaan mitään tuollaista järkeilysi mukaista tarpeen täyttäjää mistään löydä, muualta kuin mielikuvituksestasi.

• :::

Sinulle truth hurts. Valehtelija ei ansaitsekaan puolisoaan tai ystäviään. Eli jos olet tähän asti aina valehdellut niin toki se viikon ajan totuuden puhuminen karkoittaa kaikki. Mutta jos olet puhunut puolisollesi aina totta ja puhut vastakin ei ongelmaa ole. Ja parisuhdeasioissa ei ainakaan kannata alkaa valehtelemaan. Valheella tuppaa näissä asioissa olemaan lyhyet jäljet. Joku päivä tapahtuu jotain jossa totuus tulee ilmi.

• on se

On. Se on kamalan väärin. Vaikka asiaa miten kääntelisi niin toisen selän takana puuhailu ja ihmiselle joka rakastaa sinua valehtelu on väärin.

• lakonius

Jos pyörii mielessä salaiset kiimaiset hetket jonkun kolmannen kanssa, ei voi olla puolisolleen avoin ja sanoa mitä ajattelee ja näin suora keskusteluyhteys katkeaa..
      Kun ei voi sanoa puolisolleen mitä ajattelee alkaa puhua ihan merkityksettömiä ja yhdentekeviä asioita... Alamäki alkaa

• ON, se on väärin - se on pettämistä, moraalitonta, kuvittele vaikka, että itsellesi tehtäisiin niin, olisiko hauskaa?

• Lääkäriin

Kyllä se paneskelu muualla on tosi väärin jos olet aviossa. Mietipä asioita oikein kunnolla. Jos kotona ei saa, miksi ei saa??? Luultavasti on syitä niin sysissä kuin sepissä. Eli tuskin olet syytön siihen kotisaamiseen.

Jos olet taasen seksin perään kovin, luultavasti puhataankin osaltasi sairaudesta ja siihen pitäisi osata hekea apua lääkäriltä. Ei kukaan voi jatkuvasti paneskella, pitäähän elämään mahtua muunkinlaisia asioita.

Onkohan puoliso jopa kyllästynyt sinun jatkuviin panohaluihisi.

• Moraaliton

Onko se jatkuvasti, jos saan vierasta n. kerran kuukaudessa ja omaa kerran vuodessa?

• ilmainen neuvo

Yritäs laittaa kuvio toisinpäin.Omaa kerran kuukaudessa,vierasta kerran vuodessa.Tee siitä tavoite.Jospa se siitä sitten.Niin ja voisi myös panostaa siihen omaan parisuhteeseen eikä vieraisiin salapanoihin.Miksi saat omaa vain kerran vuodessa?Säälistä ?

• Moraaliton

Kiitos vaan neuvosta, sitähän minä olen yrittänyt jo monta vuotta, että saisi omaa vaikka edes sen kerran kuukaudessa. Mitäpä sillon edes vieraalla tekisin? Mutta annapa hyviä neuvoja myös siihen, miten sitä omaa saisi? On puhuttu kahdestaan, on puhuttu terapeutille yksin ja yhdessä, mutta jos toista ei vaan haluta ja häntä ahdistaa kun vonkaan ja minua ahdistaa vongata ja tulla torjutuksi. Kyllä minä naisin omaa sata kertaa mielummin kun vierasta ja salaa, mutta kun ei anna niin ei. Ja on sanonut, että ei minusta, häntä vaan ei haluta. Joo, tiedän seuraavan kysymyksen, mutta en tiedä tyydyttääkö hänkin tarpeensa muualla.

• aivan turhaan

Mitä sitte kitiset täällä ihan turhaan.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Räppäri kuoli vankilassa

Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "
      Maailman menoa
      90
      4219
    2. Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä

Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella
      Ikävä
      29
      3203
    3. No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen

Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol
      Ikävä
      45
      2340
    4. Missä näitte viimeksi?

Missä näit kaivattua viimeksi ja oliko sähköä ilmassa?
      Ikävä
      35
      1358
    5. Puukotus yöllä

Oli kaveri hermostunut ja antanut puukosta.
      Sotkamo
      10
      939
    6. 134
      931
    7. rakas J siellä jossain

Niin ikävä sua. -P. Nainen
      Ikävä
      6
      894
    8. Masan touhut etenee

Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa
      Äänekoski
      12
      832
    9. Naisten ja miesten tasoeroista

Oletteko huomanneet, että naisissa ylemmän tason naiset ovat sinkkuja, ja miehissä alemman tason incelit? Toimivat paris
      Ikävä
      124
      776
    10. You've been running and

so has your mind, I'm thinking of you all the time... 💘
      Ikävä
      11
      770
    Aihe