Hei!
Olen 16, syyskuussa 17 vuotta täyttävä tyttö. Haluaisin päästä syksyllä au pairiksi johonkin perheeseen, Iso-britanniaan olisi mukava mennä, mutta miksei myös muualle? Englannin kieleni ei ole hirveän hyvä, ja toivoisin, että perheeni olisi edes puoliksi suomalainen. Tiedän, että niin ei oppisi yhtä hyvin englantia, kuin voisi oppia, mutta aina sieltä tarttuu jotain. Voisin olla kolme kuukautta, puoli vuotta, tai vaikka vuoden. Mieluiten olisin 6-9 kuukautta. Mutta mistä perhe, onko ideoita?
Mistä löydän Au pair- perheen?
12
232
Vastaukset
- mistä perhe?
sähköpostini on [email protected] :)
- parikymppinen123
Hei, olet vasta 16- vuotias, mikä hoppu? Mikset ole misään koulussa vai pidätkö välivuoden? Kokemuksen mukaan jopa täysi-ikäisenä oli vaikeaa löytää mukava perhe. Useimmille jopa 18- vee on liian nuori.. Mikset odottaisi muutamaa vuotta niin saat au pair ajastasi enemmän irti? Suurinosa muistakin au paireista on täysi-ikäisiä ja tunsin yhden 17- vuotiaan kesäaupairin, jota vitutti tosi paljon ettei päässyt mihinkään baariin, pubiin meidän kanssa.. toki sit tehtiin myönnytyksiä ja mentiin kahviloihin tän tytön kans, mut se oli aika kurjaa ennenkaikkea hänelle itselleen.
- ljskfj
Hei!
Au-pairine laillinen alaikäraja on 18 vuotta: Aupairäiti tarvitsee apua omien lastensa kanssa, ei ylimääräistä huollettavaaa.
- mistä perhe?
Haluaisin olla au pairina ennen kuin aloitan opiskelut, koska en tiedä mille alalle lähden...Olin siis viime vuoden kansanopistossa. Muutenkin tuntuu että nyt olis kiva lähteä. Oon kuullu muistakin jotka on lähteny mun ikäisenä, ja ne on sanonu että kannatti! Esim. pubit ei kyllä kiinnosta yhtään, kahvilat kelpaa mainiosti!=) Mun isosisko oli kans suunnilleen mun ikäisenä, ja sen kans etsin paikkaa. Onneks se tuntee siellä joitai ihmisiä ni voi vähän kysellä!
- ...
Menen tietysti kouluun jos en saa mitään paikkaa...
- aupairilla
Oon tällä hetkellä ranskassa kahden pikkulapsen au-pairina. Ja olen 20v. Olisin halunnut lähteä 18v. heti lukion jälkeen, mutten uskaltanut. Nyt kun viimein olen täällä, en tiedä miten sen sinulle sanoisin että ymmärtäisit, mutta tämä on tosi vaikeaa. Et voi olla au-pair 16-17-vuotiaana, kun olet itsekin vielä lapsi. Joku voisi olla sinun au-pairisi. Luultavasti pidät minua ihan tyhmänä, mutta odota vielä. Ja jos päätät lähteä, niin esim. Allianssin kautta voi muutamalla sadalla saada varmasti paikan.
- mistä perhe?
Hei, aupairilla!
Jotenki mä uskon sen, mitä sanoit. Toisinaan (eli yleensä) mä olen ihan varma, että voin, haluan ja uskallan lähteä. Ja olen valmis ottamaan haasteet vastaan. Mut sit, toisinaan.. Tulee semmonen olo, että miten mä muka pärjäisin siellä?? Tää on ristiriitaista. Oikeesti haluaisin lähteä, mulla on kokemusta lapsista(joskus, enimmillään oon hoitanu 8 lasta kerrallaan kotityöt ruuanlaitto) ja en haluais jäädä tänne lukioon. ÄÄh, en tiiä! Mä oikeesti haluan lähtä jne, mut jos en löydä jonkinlaista perhettä ennen 20. päivää, mulla ei oo mahiksia, koska sillon täytyy joko ottaa vastaan tai hylätä opiskelupaikka. Eli sillon tekisin niin kuin sanoit, odotan vielä.. Okei, pitää kattella tota allianssia! Ja ei, en pidä sua yhtään tyhmänä, vaan sun sanas sai mut ajattelemaan! :) Kiitos siis. - aupairilla
mistä perhe? kirjoitti:
Hei, aupairilla!
Jotenki mä uskon sen, mitä sanoit. Toisinaan (eli yleensä) mä olen ihan varma, että voin, haluan ja uskallan lähteä. Ja olen valmis ottamaan haasteet vastaan. Mut sit, toisinaan.. Tulee semmonen olo, että miten mä muka pärjäisin siellä?? Tää on ristiriitaista. Oikeesti haluaisin lähteä, mulla on kokemusta lapsista(joskus, enimmillään oon hoitanu 8 lasta kerrallaan kotityöt ruuanlaitto) ja en haluais jäädä tänne lukioon. ÄÄh, en tiiä! Mä oikeesti haluan lähtä jne, mut jos en löydä jonkinlaista perhettä ennen 20. päivää, mulla ei oo mahiksia, koska sillon täytyy joko ottaa vastaan tai hylätä opiskelupaikka. Eli sillon tekisin niin kuin sanoit, odotan vielä.. Okei, pitää kattella tota allianssia! Ja ei, en pidä sua yhtään tyhmänä, vaan sun sanas sai mut ajattelemaan! :) Kiitos siis.Tiedän miltä tuntuu ajatella että jossain muualla täytyy olla asiat paremmin tai että jos ei ole asiat paremmin niin ainakin opin jotain. Tiedän myös miltä tuntuu ajatella, että kyllähän minä pärjään au-pairina, kun kerran muutkin ovat pärjänneet, tai ajatella että minulla ei taida olla hajuakaan mihin olen ryhtymässä ja minne itseni laittamassa. Kävin itsekin läpi tuon ristiriitaisuuden, enkä kadu sitä että lähdin. Ja jos sä et lähde au-pairiksi, mietit sitä koko loppuelämäsi että oisko pitänyt kuitenkin lähteä. Joten lähde ihmeessä, mutta älä vielä. Vaikutat hyvältä tyypiltä, ja jos olisit pikkusiskoni, niin sanoisin sinulle että ota lukiopaikka vastaan, niitähän ei edes anneta kaikille. Lukiot ovat yleensä hauskoja paikkoja, ja tosi tärkeitä jatkoa ajatellen. Joten käy vuosi lukiota, ja katso josko sen jälkeen haluat lähteä au-pairiksi ja pitää välivuoden (toki voit silloin miettiä vaihtoakin). Luulen että täysi-ikäisenä saisit enemmän irti vuodesta, mutta enhän toki tunne sinua tai taustojasi.
Tsemppiä mietintään!
- aloittaja--
nii... Mä tiiän, että haluan au pairiksi. NYT. Jollaki "tää juttu" tulee kakskymppisenä, jollaki kakskutosena, tai sit niinku mulla, nuorempana.:)
- Kokemusta on
Jos loydat paikan niin lahde vaan!!!! Mulla on ollut nuoria aupaireja ja erinomaisesti ovat parjanneet. Toiset on ns. kypsia 16v, toiset 20v ja jotkut ei koskaan!
- mistä perhe?
Kokemusta on:
Kiitos, sinäpä sen sanoit! Ei se aina ole iästä kiinni. Piristi huomattavasti päivää tuo kommenttisi..:):)
Et tarvitsisi juuri nyt au pairia? Tai et tiedä mitään perhettä, joka tarvitsisi?
Tässä ois kova haku päällä...
T.aloittaja - mistä perhe?
"Au-pairine laillinen alaikäraja on 18 vuotta: Aupairäiti tarvitsee apua omien lastensa kanssa, ei ylimääräistä huollettavaaa."
Ei pidä paikkaansa. Au pairiksi voi lähteä 17 vuotiaana. Lisäksi satun olemaan niitä tyyppejä, jonka perään ei tarvitse hössöttää, osaan kyllä huolehtia itsestäni. Edelleenki sanon: Ei se aina ole iästä kiinni. Se ns. kypsyys.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "874148Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella283087No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen
Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol452330- 351338
- 10919
- 133901
- 6894
Masan touhut etenee
Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa12832Naisten ja miesten tasoeroista
Oletteko huomanneet, että naisissa ylemmän tason naiset ovat sinkkuja, ja miehissä alemman tason incelit? Toimivat paris124776- 11760