Ihannemiehelle kelpaat kyllä!

Kesän lapsi

Hei kaikki!

Eksyttyäni tänne palstalle jämähdin lukemaan näitä kirjoituksia. Ensireaktioni oli samankaltainen muiden naisten kanssa: täällä todella puhutaan IHANTEISTA, liekö tällaisia naisia olemassakaan. Erityisesti ulkonäön korostunut merkitys pysähdytti.

Lopulta kuitenkin jäin miettimään, että miksi en ole törmännyt tällaisiin vaatimuksiin ulkona elävässä elämässä ja oikeita sosiaalisia kontakteja luodessani?! Olen 27-vuotias nainen ja ollut elämässäni ilmeisen onnekas: minua ei ole kertaakaan elämäni aikana rankalla kädellä kukaan miespuolinen kritisoinut. En ole ikinä kuullut, että minun tulisi laihduttaa, urheilla enemmän, syödä vähemmän, meikata enemmän tai mitään muutakaan. Kaikki kommentointi liittyen ulkonäkööni on ollut pelkästään positiivista!

Nyt joku jo pohtii, että helppo on huippukauniin huudella. Mutta ei suinkaan. Kuulunen kategoriaan "nätti ja söpö", mutta ihanteita en täytä! Olen 165 cm sinisilmäinen ja vaaleatukkainen. Kropassani on löysää ja ylimääräistä (siis kun vertaan näihin ihanteisiin). Olen n. 61kg painava, mitat lienee jotain 94/70/100.. Olen erittäin vaaleaihoinen, kesällä vain palan enkä saa todellakaan mitään kaunista ruotsalaista rusketusta. Reiteni ovat paksut ja niissä näkyy tuota ihanaa höllyvää päällä. Toki myös urheilen paljon, juoksen pitkiä lenkkejä ja käyn kuntosalilla, joten en ole täysin valahtanut ;)

Kuitenkin kun lyön nuo mittani kehiin, ymmärrätte, etten ole malli. Minulla on ollut kolme vakavaa seurustelusuhdetta elämäni aikana ja tämän kolmannen toivon olevan pysyvää. Suhteet ovat aiemmin päättyneet minun tahdostani. Oeln kuullut poikaystäviltäni usein olevani kaunis ja seksikäs. Nyt kuulen sitä samaa jopa poikaystäväni kavereilta ("olet kyllä parasta mitä X:llä on ikinä tapahtunut" jne.).

En siis ole ihannenainen. Olen kuitenkin ilmeisesti elämäni aikana törmännyt vain ihannemiehiin, jotka kuitenkin ehkä näkevät minut todella kokonaisuutena, eivätkä siksi välitä epätäydellisyyksistäni.

Naiset. Ihannemies pitää sinua täydellisinä. Ja sinä häntä. Huolimatta siitä, mitä muut näkevät.

4

138

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • m__84

"Eksyttyäni tänne palstalle jämähdin lukemaan näitä kirjoituksia. Ensireaktioni oli samankaltainen muiden naisten kanssa: täällä todella puhutaan IHANTEISTA, liekö tällaisia naisia olemassakaan"

Hienoa että ainakin yksi nainen ymmärsi mistä täällä puhutaan. Pääsit juurikin asian ytimeen heti ensimmäisessä lauseessa. En minä ainakaan miehenä usko ikinä löytäväni sitä unelmieni naista. Palstalla naiset kysyy jotain ihannetta, niin miksen sitten sanoisi totuutta ja kuvailisi tätä ihannettta? Toivottavasti kaikki muutkin naiset ymmärtävät että ihanne tai haave ei ole sama asia kuin OIKEA ELÄMÄ.

Kuitenkin oikeassa elämässä törmään päivittäin kadulla valtavaan määrään omalla tavallaan kauniita naisia. Joku saattaa olla blondi, toinen brunette, kolmas pienirintainen, neljäs lyhyt, viides pitkä. Jos puhutaan pelkästä kauneudesta niin monet eri asiat kiinnittää huomion ainakin itseeni. En kyttää vain sitä täsmälleen ihanteen mukaista naista vaan katselen ympärilleni avoimin mielin.

En väitä ettei ulkonäöllä olisi mitään merkitystä. Kyllä kaunis nainen saa pään kääntymään kadulla. Mutta noin seurustelun kannalta sillä ei ole ihan niin suurta merkitystä. Mielummin muuten mukava ja "vähemmän kaunis" kuin äärettömän kaunis, jolla ei liiku mitään korvien välissä.

Miehenä minusta tuntuu usein siltä, että naiset kiinnittävät enemmän huomiota omiin pikku vikoihinsa kuin me miehet ja aiheuttavat itselleen huonon omantunnon ihan turhaan. Kai me eletään jossain median aivopesemässä maailmassa, jossa vain kuvankaunis malli muotilehden kannessa on riittävä.

Turhaa teidän on murehtia siitä oletteko te nyt sen 2cm liian lyhyt tai YHDEN kilon yli ihannepainon. Ei sellaista mitenkään näe silmällä.

• klapinhakkaaja

Niin, turhan miettimisellä vain itsekritiikki kasvaa. Mielestäni se näkyy esimerkiksi siinä, että naiset uskottelevat tällä palstalla ihannenaisten olevan vain miesten haavekuvia vailla todellisuusvastaavuutta.

Väittäisin kuitenkin, että näitä "haavekuvia" tulee katuvilinässä vastaan tuon tuostakin. Jos haavekuvani on pitkä, minihameessa ja korkokengissä asteleva, pitkillä ja kiharretuilla hiuksilla varustettu normaalipainoinen neitokainen, niin näitä kyllä tulee paljonkin vastaan.

Asia on kuitenkin juuri niin kuin edellinen kírjoittaja esitti: ihannenaisia on monenlaisia ja -näköisiä itsekullakin. Siten ihannenainen voi samalla miehellä olla pitkähiuksinen tai joskus lyhythiuksinenkin, pitkä tai lyhyempi, laiha tai hieman muodokas pyöreähkö, minihameessa tai farkuissa, korkokengissä tai saappaissa - joskus lenkkitossuissakin, kohtuullisissa meikeissä tai kokonaan ilman - ja oikeassa tilanteessa suomalainen tuulipukukin voi olla superhot.

Tärkeintä on korvien väli ja itsestään huolehtiminen - siinä on mielestäni realistista haavekuvaa (jota täällä peräänkuulutettiin) enemmän kuin tarpeeksi.

• Vaatimattomuus, huoh

Ja nyt pitäsisi sitten kehuskella sinua ihan useamman ihmisen voimin, vaikket siis ole ihannenainen mutta kuitenkin niin ajattelet.....

• Mies23vkl

Netissä on hieman helpompi sanoa oma mielipiteensä. Livenä harvemmin kysytään miltä ihannenainen näyttää, koska harvemmin se ketään kiinnostaa tai sitten ei haluta edes tietää vastausta. Jos kysytään niin kai sitä hieman varovaisempi on kuin netissä.

Ei livenä ole myöskään mitään syytä lähteä sanomaan toiselle ihmiselle kuinka ruma hän on. Kauneudesta voi luonnollisesti mainita ja tietyissä tilanteissa se on lähes velvollisuus (esim. häät).

Kyllä minä sanoisin, että täällä netissä saa paremman kuvan siitä mikä oikeasti on ihanne. Asia taas erikseen millaisten naisten seuraan kukakin hakeutuu ja mistäkin syystä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Suomalainen tutkimus paljasti oudon asian vasemmistolaisista - he häpeävät itseään

Kyllä, asia on faktaa. Suomalainen tutkimus osoittaa, että vasemmistolaisina itseään pitävät kansalaiset häpeävät itseää
      Maailman menoa
      141
      3928
    2. Sosialismia Tampereella: Virallinen ilmiantolinja avautuu kaupungissa

Nyt siis mennään mansessa ihan justiinsa samaan malliin kuin entisessä Neuvostoliitossa, jossa saattoi ilmiantaa naapuri
      Maailman menoa
      357
      3048
    3. Tätä et nähnyt tv:ssä: Frederik paljastaa - Totuus "haisevasta jäynästä" pehtoorille Farmilla

Frederik veti ns. herneen nenään ja päätti kostaa pehtoorille. Mitäs mieltä olet Frederikin "aamutoimista"? Lue jutt
      Tv-sarjat
      14
      1978
    4. Ellen Jokikunnas paljastaa kyynelehtien Ralph-pojasta: "Apua..."

Ellen Jokikunnaksen ja hänen puolisonsa Jari Raskin perheestä ja taloprojektista Italiassa kertova Unelmia Italiassa -sa
      Suomalaiset julkkikset
      10
      1685
    5. Oho! Vappu Pimiä teki "röyhkeän" teon - Onko sopivaa paljastaa tämä MasterChef-sarjasta?

Vappu Pimiä on astunut MasterChef Suomi -keittiöön ja liittynyt ohjelman legendaariseen tuomaristoon Helena Puolakan ja
      Tv-sarjat
      4
      1129
    6. Mun kaikkialta häviäminen

Ei liity sinuun. Muista se. ❤️ Mua kiusataan enkä mä enää jaksa.
      Ikävä
      71
      974
    7. Kaste tulisi tehdä apostolisella tavalla Ap. t. 2:38 mukaan

Apostolit eivät kastaneet kolminaisuuden nimellä vaan Jeesuksen alkuperäisen käskyn mukaisesti: Ap. t. 2:38 Niin Pietar
      Kaste
      42
      889
    8. Kuhmossa rallit alkoi ennen aikojaan

Paettiin polliisia törkeästi? Se tuo rallikiima on näemmä saavuttanu paikalliset tommi mäkiset kiljupäissään auton rat
      Kuhmo
      23
      831
    9. Inhottaa ajatus siitä

Miten monia olet pannut.
      Ikävä
      70
      818
    10. Onko teillä

minkä tyyppisiä seksifantasioita kaivattunne kanssa?
      Ikävä
      44
      794
    Aihe