Itse olen törmännyt usein tilanteisiin, jossa yritykset lupailevat työhaastatteluissa kaikenlaista - esimerkiksi soittaa perään kunhan haku etenee. Harvemmin kuitenkaan palaavat asiaan jos en ole valittujen joukossa.
Huonot kokemukset rekrytoinnista heijastuvat suoraan firman imagoon mutta nämä huonot kokemukset päätyvät harvemmin firman tietoon.
Siksi perustin blogin, jonne toivoisin kokemuksia pieleen menneestä rekrytoinnista, joka vaikuttaa hakijan mielessä yrityksen maineeseen. Tavoitteena olisi, että yritykset alkaisivat tajuta, että huonolla rekrytoinnilla on OIKEASTI vaikutusta firman maineeseen.
Käy tutustumassa blogiin osoitteessa http://rekrymokat.blogspot.com ja kerro omista kokemuksistasi!
Kokemuksia yritysten surkeasta rekrytoinnista?
11
866
Vastaukset
- hyvä palsta
Tähän on ihan pakko vastata.
Mulle kävi niin että heti haastattelun jälkeen tokaisi naispomo,
että ei ole mahdollisuuksia.
Sairaaksi teki kokemuksen se, että sekuntia ennen oli kyselty hyvässä
ilmapiirissä puoli tuntia kaikenlaista, ja esitelty työpaikka ja pisteet.
menin sen verran shokkiin että teki mieli huutaa, mutta jäin sanattomaksi ja lähin veke. oisko tämä jotain idioottimaista kyykyttämistä.
kyseisen lafkan maine meni mun kohdallani. ja kun astuin ovesta näin alaisen tympeän naaman eli jotain pielessä koko paikassa.
joskun tuntuu että syö itsetuntoa nuo kokemukset vaikka duuneissa olenkin ollut aika paljon. jopa narsistinen pomo tuli sen puheista mieleen, en edes vastannut sen soittoon , joten se laittoi sit viestin ja hakijalla oli sama koulutus kun mulla, joten idiootti eukko...en kestänyt enempää sen suusta, joten sitä saa mitä tilaa, en vastannut! - J
Juuri tällaisia tapauksia haluaisin blogissani nostaa esiin YRITYSTEN NIMIEN KANSSA. Eli kerrotaan suoraan missä firmassa toiminta on näin ala-arvoista, niin ehkä yrityskin jossain vaiheessa tajuaa virheensä. Blogissani voi esiintyä ilman nimeä, joten ei tule tuhonneeksi suhteitaan ihan kaikkialle :)
- Anonyymi
Ei missään nimessä KTI firmat Turussa
- Hienoa!
Pistän sulle joku päivä postia kokemuksistani. Tää sun blogi pitää saada kasvaan ja kerään julkisuutta.
- gjfhkdlmnb
No ittellä kesti aika kauan - ja sain paikan. Onneksi en alkanut urputtaa. Syykin viipymiseen selvisi, mutta tunnistamisen vuoksi en viitsi tarkempaa tietoa antaa. Olisi kuitenkin pieneltä yksiköltä vaatinut paljon soitella jokaiselle 50 hakijalle, missä mennään. Haastattelusta meni 2 viikkoa ennen tietoa paikasta. Hakemuksesta paikan saamiseen reilu 3 kuukautta.
- Siis.. mitäh
No ei kai ne 50 hakijaa ole haastatellut! Mun mielestä soitot haastatelluille ja s-postit muille _heti_ kun paikka on täytetty on ainoa reilu tapa toimia.
- Esaesaesa
Itse hain kaakelikeskukseen kesätöihin ja Toukokuussa mut oltiin kutsuttu "haastatteluun." Pomolla oli kiireitä lastin purkamisessa ja sillä välin mukava naishenkilö esitteli paikan ja toimintatavat ja kaiken mahdollisen taukohuoneeseen asti, että kahvia pitää keittää heti lisää, jos juo viimeset. Lastin purun jälkeen itse pomokin tuli juttelemaan ja kysy, että oliko naishenkilö esitellyt toimintatavat yms kaiken ja kerto palkasta ja tauoista. Sitten vaan, että ilmoittavat viikon sisällä onko mut valittu vai ei, että ottavat jokatapauksessa yhteyttä. Hieman menin tilanteessa hämilleni, että mikä ihmeen haastattelu tuo muka oli, kun ei yhtään kysymystä edes kysynyt. Enpähän sinne lopulta päässyt, mutta jätti kyllä pienet "mitä vittua" fiilingit.
- Keittijö psykolooki
No siinä ehtivät varmasti nähdä oletko sopiva tyyppi. sua on tarkkailtu koko aika, miten suhtaudut ja miten näytät sopeutuvan yhteisöön.
- faktat haltuun ensin
Aika erikoisia nuo "mokat" tuolla blogissa näyttävät olevan. Et taida olla erityisen perehtynyt rekrytointiin, jos mokia ovat mielestäsi 1 kuukauden kestänyt rekrytointiprosessi, se että on olemassa erilaisia nimikkeitä samantyyppiselle työlle tai se että kesätyötä on (yllättäen) tarjolla kesän aikana :)
- ei toki moka?
Onko se moka, kun yritys pyytää sähköpostilla hakemukset, hakuaikaa toki on miltei kuukausi. Hakemus oli laitettu ja omasta mielestäni täytin kaikki vaatimukset. Mutta hakemukseni vedettiin pilaksi, eli siitä ruvettiin huutelemaan ympäri kaupunkia. No, tästä ilmoitin sinne firmaan ja vastaus oli että s-postit menivät jakelulistalle eli useampi sai s-postin ja asiallisesti kuulemma käsittelevät kaikki hakemukset ja luottamuksellisesti, tietysti pyysi vielä tuntomerkkejä ko. huutelijoista. No, tätä vitsinä pitämistä sitten jatkui tuossa, ja lopulta peruin koko hakemukseni, sillä jos käyttäytyminen on noinkin epäasiallista jo hakuprosessissa, niin mitä se nyt sitten on itse työssä - toki työhön pääseminen edellyttää valituksi tulemista, ja ne jotka hakupapereilla ovat ei-haluttavia työntekijöitä, niin heidän paperinsa vaan työnnetään syrjään eikä suinkaan lähdetä herjaamaan - normaalisti ainakin olettaisin niin tapahtuvan, että syrjään ja sillä hyvä. Nimittäin olen ihan varma että ko. tehtävään haki sellaisiakin, jotka kyllä ovat kovia itsensä mainostajia mutta eivät välttämättä osaa itse tehtävää tai tiedä siitä juuri mitään, mutta ei varmaan menty heistä piloja tekemään kaupungin kaduille (juu, pikkukaupunki).
Se on ihan sama, mitä työhönottajan mielestä naurettavaa siinä hakupaperissa on, mutta kyllä sitä pitäisi asiallisesti pystyä hoitamaan homma. - tämä on tätä
ei toki moka? kirjoitti:
Onko se moka, kun yritys pyytää sähköpostilla hakemukset, hakuaikaa toki on miltei kuukausi. Hakemus oli laitettu ja omasta mielestäni täytin kaikki vaatimukset. Mutta hakemukseni vedettiin pilaksi, eli siitä ruvettiin huutelemaan ympäri kaupunkia. No, tästä ilmoitin sinne firmaan ja vastaus oli että s-postit menivät jakelulistalle eli useampi sai s-postin ja asiallisesti kuulemma käsittelevät kaikki hakemukset ja luottamuksellisesti, tietysti pyysi vielä tuntomerkkejä ko. huutelijoista. No, tätä vitsinä pitämistä sitten jatkui tuossa, ja lopulta peruin koko hakemukseni, sillä jos käyttäytyminen on noinkin epäasiallista jo hakuprosessissa, niin mitä se nyt sitten on itse työssä - toki työhön pääseminen edellyttää valituksi tulemista, ja ne jotka hakupapereilla ovat ei-haluttavia työntekijöitä, niin heidän paperinsa vaan työnnetään syrjään eikä suinkaan lähdetä herjaamaan - normaalisti ainakin olettaisin niin tapahtuvan, että syrjään ja sillä hyvä. Nimittäin olen ihan varma että ko. tehtävään haki sellaisiakin, jotka kyllä ovat kovia itsensä mainostajia mutta eivät välttämättä osaa itse tehtävää tai tiedä siitä juuri mitään, mutta ei varmaan menty heistä piloja tekemään kaupungin kaduille (juu, pikkukaupunki).
Se on ihan sama, mitä työhönottajan mielestä naurettavaa siinä hakupaperissa on, mutta kyllä sitä pitäisi asiallisesti pystyä hoitamaan homma.Tämä on tähän vielä erityisesti mainittava: Ja humalassa tultiin siis herjoja levittelemään ensin tuohon kodin lähistölle ja siitä se sitten levisi, kun humalikko itseään ja kavereitaan viihdytti.
Hyvä kuva tietysti jonkun työpaikan väestä kun humalassa pitää tulla ...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Uskalla lähestyä minua
Mitä siinä menetät? Vai tyydytkö kirjoittelemaan täällä? Minä olen jo tehnyt aloitteen. Paitsi jos sinua ei kiinnosta. S606044- 1003131
Oulaskankaan päätöksistä
https://www.facebook.com/share/v/1BSCFTMTyX/ Nyt tuli kova päätös, arvostan tätä Kuoppamäen suoraselkäisyyttä.252406- 212078
Mitä toivot Suomi24:ltä? Osallistu sivuston kehitykseen!
Moikka keskustelijat! Terveisiä Suomi24:n kehitystiimiltä. Vuosi lähenee loppuaan, mutta ennen kuin rauhoitumme joulun3451751Kaikki menevät kouluu tai töihin
Hyvää huomenta vaan. 😊 Minä menen kohta uudelleen nukkumaan. Se on kuin laittaisi rahaa pankkiin. 😊☕🎄🧡🐺3911737Et varmaan edes sitä uskoisi
Mutta varattunakin sydämeni on pohjimmiltaan aina kuulunut sinulle. Toivottavasti vielä jonain päivänä saan viimein oll791666- 271616
Huh, huh. Aitolehti eronnut?
Osui Gekkosessa silmiini uutinen, jossa vihjataan, että Aitolehti olisi kenties eronnut kihlatustaan, joka on viimeksi o691521Suomessa oikeistohallitus vallassa: nälkäiset lapset hakevat jo Punaiselta ristiltä ruoka-apua
Sosiaaliturvaleikkaukset ovat lisänneet asiointia ruoka-avussa. Kyllä tämän maan tilanne on surkea, kun lapset näkevät n2231374