Minulla on aika voimakas laatuinen akne jota olen hoidan jokaikinen aamu ja ilta ja siinä välilläkin ainakun kerkeän, mutta se ei lopeta silti kokonaan finnien tulola. Välillä ne punoittavat pahasti etten kehtaisi edes ulos lähteä, mutta sitten taas vastapainoksi välillä ne sopeutuvat muun ihon väriin ja ovat todella huomaamattomia.
Luokallani oli kaunis nainen johon otin yhteyttä ja puheltiin siinä sitten muutama viikko lähinnä netin kautta ja kerran kunnolla tavattiin ja vietettiin ilta yhdessä. Illan jälkeen taas nainen tuntui ottavan etäisyyttä minuun ja nykyään seurustelee toisen kanssa. Jäi vain mietityttämään pelästyttikö ulkonäköni hänet tiehensä vai mikä meni vikaan.
Voisiko kukaan nainen ajatella edes seurustelevensa tämmöisen nuoren miehen kanssa?
Kuinka paljon finnit häiritsevät teitä, naiset?
20
771
Vastaukset
- Halpaa on
1. Mee iholääkärille
2. Hanki roaccutan kuuri
3. Vedä niit pari viikkoo
4. Profit- fdsfvcxvccvxcvx
Eipä riitä pari viikkoa. Kuurin tulee syödä nimenomaan kokonaan jos haluaa, että tulos olisi pysyvä. Ei se silti ole välttämättä pysyvä.
Itse söin kuurin puolessa vuodessa ja annokseni oli suuri. Vuosi kuurin loppumisesta eikä finnit ole vielä tulleet takaisin. Nyt kuitenkin minulle tulee joskus finnejä. Kuurin loppuvaiheessa ja muutamia kuukausia sen jälkeen. Minulle ei tullut yhtään finniä.
Roacuttan on alkuperäinen lääke. Lääkkeen vaikuttava aine on isotretinoin eli a-vitamiini johdannainen. Lääke kulkee nykyään isotretinoin nimellä, koska patentti on vanhentunut eikä alkuperäistä roacuttania kannata ostaa sen hinnan takia. Aine on täysin samaa. Lääke vähentää talin eritystä muistaakseni n. 9%.
Kuurin aikana kannattaa käydä ottamassa verikokeita, josta selvitetään maksa-arvot. Oma ihotautilääkärini ei minulle näitä tutkimuksia määrännyt, vaan kävin ottamassa ne omatoimisesti. Maksa-arvoni kohosivat kuurin aikana, mutta lähtivät kuitenkin laskuun.
Kuurin aikana iho kuivaa, etenkin huulet. Huuliin kannattaa käyttää useita kertoja päivässä bepanthen voidetta (sinipunainen) tai valkovaseliinia. Kasvoihin perus apteekin kosteusvoidetta.
Kuuriin kuuluu yleensä pahenemisvaihe, joka ei kyllä minulla ollut oikein minkäänlainen. Yksi isohko finni poskessa.
Kuurin aikana ja sen jälkeen ei suositella turhaa auringossa oloa eika a-vitamiinin syömistä. Muistaakseni pari viikkoa ennen ulkomaan matkaa tulee lopettaa lääkkeen syönti ja jatkaa sen jälkeen. Parempi kuitenkin jättää ulkomaanmatkat myöhempään. Myöskään ihokuorintaa tai hiontaa ei saa tehdä kuurin aikana eikä muistaakseni muutamaan kuukauteen sen jälkeen.
Itse kysymykseen:
Kyllähän ne finnit varmasti monia häiritsevät. Riippuu toki niiden määrästä ja laadusta. Itse ainakin hakisin kuurin välittömästi jos finnien kanssa on ongelmia. Ihotautilääkäri voi ainoastaan määrätä kuurin, joten turha on mennä yleislääkärille. Toki voit joutua mennä yleislääkärille jos haluat häneltä lähetteen ihotautilääkärille. Itse kävin yksityisellä ihotautilääkärillä, koska asia hoitui näin nopeammin.
Mitä pidempään odotat, sitä enemmän akne tekee ihoosi epätasaisuutta. - Halpaa on
fdsfvcxvccvxcvx kirjoitti:
Eipä riitä pari viikkoa. Kuurin tulee syödä nimenomaan kokonaan jos haluaa, että tulos olisi pysyvä. Ei se silti ole välttämättä pysyvä.
Itse söin kuurin puolessa vuodessa ja annokseni oli suuri. Vuosi kuurin loppumisesta eikä finnit ole vielä tulleet takaisin. Nyt kuitenkin minulle tulee joskus finnejä. Kuurin loppuvaiheessa ja muutamia kuukausia sen jälkeen. Minulle ei tullut yhtään finniä.
Roacuttan on alkuperäinen lääke. Lääkkeen vaikuttava aine on isotretinoin eli a-vitamiini johdannainen. Lääke kulkee nykyään isotretinoin nimellä, koska patentti on vanhentunut eikä alkuperäistä roacuttania kannata ostaa sen hinnan takia. Aine on täysin samaa. Lääke vähentää talin eritystä muistaakseni n. 9%.
Kuurin aikana kannattaa käydä ottamassa verikokeita, josta selvitetään maksa-arvot. Oma ihotautilääkärini ei minulle näitä tutkimuksia määrännyt, vaan kävin ottamassa ne omatoimisesti. Maksa-arvoni kohosivat kuurin aikana, mutta lähtivät kuitenkin laskuun.
Kuurin aikana iho kuivaa, etenkin huulet. Huuliin kannattaa käyttää useita kertoja päivässä bepanthen voidetta (sinipunainen) tai valkovaseliinia. Kasvoihin perus apteekin kosteusvoidetta.
Kuuriin kuuluu yleensä pahenemisvaihe, joka ei kyllä minulla ollut oikein minkäänlainen. Yksi isohko finni poskessa.
Kuurin aikana ja sen jälkeen ei suositella turhaa auringossa oloa eika a-vitamiinin syömistä. Muistaakseni pari viikkoa ennen ulkomaan matkaa tulee lopettaa lääkkeen syönti ja jatkaa sen jälkeen. Parempi kuitenkin jättää ulkomaanmatkat myöhempään. Myöskään ihokuorintaa tai hiontaa ei saa tehdä kuurin aikana eikä muistaakseni muutamaan kuukauteen sen jälkeen.
Itse kysymykseen:
Kyllähän ne finnit varmasti monia häiritsevät. Riippuu toki niiden määrästä ja laadusta. Itse ainakin hakisin kuurin välittömästi jos finnien kanssa on ongelmia. Ihotautilääkäri voi ainoastaan määrätä kuurin, joten turha on mennä yleislääkärille. Toki voit joutua mennä yleislääkärille jos haluat häneltä lähetteen ihotautilääkärille. Itse kävin yksityisellä ihotautilääkärillä, koska asia hoitui näin nopeammin.
Mitä pidempään odotat, sitä enemmän akne tekee ihoosi epätasaisuutta.Meinasin kirjoittaa siihen että pitää ottaa pitkä kuuri mutta luulin sen olevan selvää koska lääkäri aina määrää vähintään pari kuukautta.
Mutta ne finnit häviävät käytännössä jo parissa viikossa, loppu on sitten vain tuloksen pysyvyyden kannalta tärkeää.
- turlia
Ei haittaa mitään. Tuommoinen asia on niin sivuseikka, jos on kiinnostunut toisesta.
- ex aknepotilas
minua ei haittaisi mutta tiedän että monia naisia haittaa. kannattaa jokatapauksessa hankkia roaccutan kuuri. mikään muu ei tehoa finneihin.
- 11+14
Söin roaccutan yli puoli vuotta, pysyviä tuloksia ei tullut, tosin oli mukavaa päästä eroon siitäkin rahasta. Naama yhtä pahannäköinen kuin ennenkin (keskivaikea akne). Roan syömisestä on tosin jo yli vuosi. En aio ottaa uusiksi, oli sen verran kallista, pitäisi varmaan uudelleen käydä ihotautilääkärillä... mutta kun tuo oli jo sen "viimeinen keino". Olen investoinut naamaani tosi paljon, ja suututtaa, kun vaivannäkö ei näy yhtään missään. Olen jopa yrittänyt olla kuukausia ilman meikkiä, eikä silläkään ollut vaikutusta muuhun kuin itsevarmuuteeni.
Luulin jossain välissä, etten koskaan saisi poikaystävää, mutta se oli turha luulo (sinet taida edes olla yhtä pessimistinen). Minulla on muita ominaisuuksia, joihin ihastua, ja pidän huolta itsestäni. Poikaystäväni nyt sattui tykkäämään hoikista, vaaleista ja kilteistä naisista, ja minä nyt satuin olemaan sellainen - sen lisäksi, että me tullaan tosi hyvin toimeen keskenään.
Todennäköisesti muut ihmiset näkee sinussa muita hyviä puolia, joita et itse näe. Kun joku ihastuu sinuun (ja lyön vetoa että niin on jo tapahtunut montakin kertaa), ei sillä huonohkolla iholla ole mitään väliä. Varmasti monikin nainen voisi ajatella seurustelevansa kanssasi.
- hghdghdhdhf
Ei mun mielestä kannata edes ajatella, että finnien tulo pitäisi KOKONAAN lopettaa. Kuuluu ihmisyyteen, kaikki ymmärtää jos sinulla on hieman finnejä, näkyvässäkin paikassa, mutta kun sinulla ilmeisesti on oikea ongelma finnien kanssa, niin toki kannattaa yrittää hillitä sitä.
Toivon, että pojalla olisi välillä oikein herkullisia finnejä, jotta voisin poksautella niitä. =) - PAISE
Haha, no joo. Mul oli joskus teininä vähin poskipäissä finnejä, olin itse silloin aika hygieeniton paikotellen, ja en oikein piitannut muutamista finneistä. Sen sijaan mun äiti kuumotti mua aina nuppineulalla, ai että vihasin sitä. Yhtäkkiä se jostain nurkan takaa hyökkäs ja tökkäs mua ja eliminoi finnin. Näin jälkeenpäin ihan ymmärrettävää.
Jos sulla on itsesi kanssa ongelma niin hoida se, jos ei ja olet sinut itsesi kanssa niin ei pitäisi olla ongelmaa, eikä silloin pitäisi olla muillakaan. - punahuuli_
miksi haittaisi......luonne jos on 10 niin se on tärkein asia miehessä !!!!!!
- joku vain..
Vaikutat oikein mukavalta tyypiltä, mutta valitettavasti finnit ottavat monia naisia silmään. Siksi suosittelenkin, että hoidat ihosi kuntoon ja käännyt iholääkärin puoleen.
- Pipii
ei ulkonäöl välii, jos luonne senkin korvaa.
mulle et kelpaa, kun näyttävästi sulla on huono itsetunto...?
ihmisel pitää olla hyvä itsetunto ja se myös näkyy heti kadullaki. ryhti suoras, katsoo silmii, hymyilee, ei kuiteska "nokkapystys" menijä. rajansa kaikella kuitenki! mulle ulkonäöl ei mitää merkitystä, kuha arvostaa itseensä juuri sellaisena ku on! sit se o perfect!
emmä itekkä ulkonäöllisesti mikää missi ole ja emmä ny luonteeltanika mikää täydelline, mut kyl mä ittest tykkään ja monet muut musta tykkää :)- AP
En tiedä minkälaisen kuvan viestini antaa, mutta mielestäni itsetuntoni on kyllä kunnossa. Noista mitä nyt mainitsit niin katson silmiin puhuessani, hymyilen kun hymyilittää ja ryhdissänikään en huomaa mitään vikaa.
Kiitosta kaikille vastaajille.
- Nainen 40 +
Mene kosmetologille hoidattamaan ihoasi säännöllisesti, vältä rasvaista ruokaa ja käytä esim Neomedrol lääkettä pahoihin finneihin.
Partavesi ja hammastahnakin tehoaa pahoihin finneihin esim. naamassa nopeasti. Kyllä huono iho on aika luotaantyöntävä niin naisella kuin miehelläkin!- erthvcc
Yksittäisiin finneihin voi auttaa jotkut apteekin tökötit (ei todellakaan partavesi eikä hammastahna). Jos finnejä on naamassa jatkuvasti (edes muutamia) kyseessä on akne. Tällöin kyseessä on sairaus ja myös tätä sairautta hoidetaan lääkkeillä, ei voodoolla.
- duuuu
Löytyy meitä niitäkin joita ei huonompi ihon laatu haittaa :) no worries!
- ei aknelle
Ei kun oikeasti olen miettinyt niin usein että "voi poikaa, olisi niin kivan näköinen, mutta tuo akne on kamalaa, tietäisipä hän, ettei siitä tarvitsisi kärsiä nuoruuden ajan ja olla koko loppu ikä arvilla" joten sinä sentään tiedät, että hoitokeinoja on, tee aknellesi jotain! älä jätä tätä sen ihanan tyttösi sanottavaksi, ei sellaisesta ole kiva huomauttaa. Joten toimi nyt!
- dsfsfdsdfsdfdfssdf
Tuo on kyllä totta, että ei kannata vain tyydyttäytyä siihen, että finnit ovat normaaleja. Kyllä se kuuri kannattaa hakea nimenomaan tuon ihon tasaisuuden takia. Itse odotin pitkään ennenkuin hain kuurin ja tuloksen näkee naamassani. Ei siinä onneksi kovin pahoja arpia ole, mutta kyllä niitä läheltä huomaa.
Toisaalta eihän tuokaan lääke aina auta, joten ei kannata lähteä ylimielisesti ihmisiä valistamaan tästä lääkkeestä. Moni on lääkettä kokeillut useampaankin otteeseen ja kokenut sen hyödyttömäksi. Tällöin muiden päteminen aiheesta varmasti alkaa raastamaan hermoja, koska turhautuminen asian suhteen on kova.
- nananana-
eihän se kovin kivan näköstä oo, mutta ei finneillä niin väliä, koska selvästi välität ulkonäöstäs ja koitat hoitaa niitä finnejä ! vaikutat vaan tosi suloselta ku oot siitä niin huolissaan:) toki ulkonäöl on välii mut luonne on tärkempi, eikä finnit edes musta oo mitenkää paha jos on muute kivan näköne :)
- Moonlil
Omasta puolestani voin sanoa sen, että inhoan sitä kun itselleni tulee finnejä, mutta kenenkään muun kasvoissa ne eivät minua häiritse. :)
Jos kyseisen tytön perääntyminen olisikin johtunut ulkonäöllisistä seikoista, et ole menettänyt mitään. Ei ulkonäöllä niin suurta merkitystä saa olla, että muutama hassu finni vaikuttaa suhteen aloittamiseen. - tervve
Sama juttu että muitten naamassa ne ei mua häiritse, omassa vaan..ja kyllä mulla niitä onkin mutta onneksi on taantumaan päii (:
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1301916
- 1211385
Postimerkki kirjeeseen ja kortiin maksaa jo 3 euroa!
https://yle.fi/a/74-20229241 Kyllä tämä on järjetön hinta, Posti tuhoaa itsensä tällä hinnalla, täytyyhän Postin "Herro1401160Keitä oli kunnanjohtajan erottajat?
Kouluja ei ole varaa ylläpitää mutta johtajasopimukseen palaa 100000 euroa ja uuden johtajan hakuprosessi maksaa kymmeni601083Atte Harjanne usuttaa eläkeläisvihaan
Karmeeta kuultavaa aamun uutislähetyksessä, kun Atte Harjanne, tunnettu eläkeläisvihaaja, suitsii sukupolvien välistä v2831063- 491059
- 1381045
Milloin bikineistä
Tuli juhla tai esiintymis asu? Pikkasen harkintaa vois käyttää. Bikinit kuuluvat uimarannalle. No, mitä maailman tähdet94897Mä oon tyytyväinen, että ei ole enää tunteita.
Samalla tajusin, että sun kohdalla tykkäsin enemmän niistä tunteista kuin sinusta persoonana. Halusin väkisin nähdä sinu58829Helsingin Mäntymäki muuttui Kultajuhlan jälkeen kaatopaikaksi.
Mitä se kertoo jääkiokosta ja lätkäfaneista? Saikkua huomenna huusi fani yöllä?77826