Alkaa jo kohta tuntua siltä, etten kehtaisi ulos enää mennä. Ku nykyään on jotenkin kovin tavallista, että naiset jostain syystä katsovat minua kovin nyrpeästi ja kääntävät katseensa todella nopeasti pois. Eivät ainakaan hymyile ikinä minulle, siis tuntemattomat. Juuri nuoret naiset vaikka itsekin olen kohtuu nuori mies vielä. Monesti oikein yrittävät katsoa mahdollisimman poispäin, jos itse katson heitä. Tulee sellainen mieleen, että ikäänkuin he ajattelisivat, että hyi hitto, kato rumilus muualle. Tai että jotenkin ovat niin ylpeän oloisia, että ajattelevat ehkä, että kuinka tuollainen räkänokka kehtaa minua, tällaista kaunotarta katsella. Sitten toisaalta taas vanhempien naisten en ole muistaakseni huomannut toimivan samalla tavalla, ainakaan samassa mittakaavassa.
Vai miksi te naiset käännätte katseen nopeasti pois, jos mies katsoo teitä? Varmaan täälläkin jotkut niin ovat tehneet? En kuitenkaan hymyile ikinä tms. flirttaile, vaan ihan normaalisti katson vaan silmiin.
Mikähän minussa oikein on vikana? En tiedä pitäisikö se alkaa kulkea naama kohti katua, ettei vaan sattuisi katsomaan keheenkään naiseen päin, ku se näyttää heitä jotenkin niin sattuvan.
Masentaa tällainen naisten käytös
10
492
Vastaukset
- Hymiömäinen
Suomessa ei saa katsella vieraita, eikä oikein tuttujakaan, suoraan silmiin. Se on kiellettyä - varmaan laissa - niin uskollisesti sitä noudatetaan. Se on outoa ja kummalllista, jos joku niin tekee, joten älä sinäkään sitä tee.
Mutta jos teet, siis katsot, niin hymyile nyt hyvä ihminen samalla, ei se mitään maksa. En määkään siitä ole maksulappuja saanut, hyvän mielen vain monta kertaa ja idiootin maineen ehkä jonkun mielestä. Mutku mää en muista piittaa, niin hymyilen ja katson ja jukolauta, määhän puhunkin tuntemattomille aika usein. Vankilakamaa, kriminaali tyyppi. - asdfqwertytetris
joo samalla tavalla tapahtuu, vaikka katsoisi naista juuri ihan niinku normaalisti tutkaillaan maailma kuljettaessa, että ollaan tietoisia ympäristöstä, ja ihan vaan että kukas tämä ihminen on kun en ole koskaan ennen nähny tai muuten vastaavasti, mutta tuntuu tosiaan että heitä sattuu katsominen tai että olen sitten niin iljettävä tai pelottava tai jotain... tiedä sitten olisi vain kiva tietää olenkin alkanut välillä tekemään tätä että katson vaan silmät liimattuna eteenpäin tai maahan sillä hetkellä kun tulen naisia vastaan kävellessäni tai muuten eittei heitä vain satu tai etten pahoita heidän päiväänsä, tiedä sitten miten hölmöltä se sitten vaikuttaa mutta samapa tuo
- asdfqwertytetris
Lisäten onhan tämä siis toki sukupuolesta kiinni vissiin ainakin muistaakseni on ehkä tutkimuskia että tosiaan naiset näkee miehen kasvot ja olemuksen eri tavalla ja käytöksenkin kuin miehet miehen. Se joka on miehistä paska jätkä on naisten mielestä se paras jätkä... siis ja en nyt yleistä mutta täälläkin tästä olen kuullut juttua että ei tarvitse nyt tähän takertua ja sanoa älä yleistä, mutta tällaista vain huhua olen kuullut hieman eri suunnilta
- asdfqwertytetris
asdfqwertytetris kirjoitti:
Lisäten onhan tämä siis toki sukupuolesta kiinni vissiin ainakin muistaakseni on ehkä tutkimuskia että tosiaan naiset näkee miehen kasvot ja olemuksen eri tavalla ja käytöksenkin kuin miehet miehen. Se joka on miehistä paska jätkä on naisten mielestä se paras jätkä... siis ja en nyt yleistä mutta täälläkin tästä olen kuullut juttua että ei tarvitse nyt tähän takertua ja sanoa älä yleistä, mutta tällaista vain huhua olen kuullut hieman eri suunnilta
anteeksi kiroilin'''''' on sitten vaikka iljettävä, ilkeä ja limainen tai jotain kaikkia tollasia
- asdfqwertytetris
jaa lisäystä vielä, että tosiaan naiset kertokaa pyydän ne syyt miksi itse teette näin, kun teette. Vaikka ilmeisesti siis tiedämme vastauksen kaikki miehet, mutta ihan vaan nyt varmistuksen vuoksi... ettei tosiaan jää sitten mitään epäselvää enää
- hmm...
Jos minä käyttäydyn noin, niin se tapahtuu ihan vaan siitä syystä, etten halua antaa kyseiselle miehelle mitään vääriä signaaleja. Miehet kun valitettavasti näyttävät käsittävän kaikkinaisen ystävällisen käytöksen naisen puolelta, tarkoittavan suunnilleen seksiseuran tarjontaa.
(Vanhemmat naiset eivät varmaan oleta sinun olevan heistä siinä mielessä kiinnostunut, ja käyttäytyvät sen takia normaalimmin.)
Voi hyvin myös olla, että nuo nuoret naiset kokevat silmiin katsomisen omituisena, koska se ei kuulu kulttuuriimme. Vähän vaikea analysoida, kun en ole nähnyt sinua livenä.
ps. Sympatiani ovat kyllä sinun puolellasi. On erittäin ikävää, että joudut kokemaan tuollaista epäystävällisyyttä. - bgbhjkl
No minä en ainakaan katso kehenkään enkä minnekään. Vaikka katsoisinkin sinua suoraan silmiin niin voi olla että katselisin oikeasti omia ajatusmaailmojani enkä edes näkisi sinua. Samoin siis katseen pois kääntäminen ei liity sinuun millään tavalla kun en sinua oikeastaan edes katso. Arjessa ja vähänkään suuremmassa pitäjässä olisi vähän työlästä ihmetellä ihmisiä ja miettiä "kukahan tuo on kun en ole ennen nähnyt." Ylensä on ihan omissa asioissa tarpeeksi hoidettavaa.
Mutta, vaikuttaakin siltä että sinulla on tästä asiasta jo ihan valmiina oma mielipide joten turhaa sitä sitten kai kinaamaan. Voip olla kuitenkin että jos kaikkeen aina suhtaudut siten että kaikki asiat koskevat juuri sinua niin tuloksena on melko mielenkiintoisia käsityksiä... En oikein usko että olet muiden mielestä pitäjänne keskipiste. Jos joku vaikka näyttää vihaiselta niin luultavasti on paha päivä paremmin kuin että sitä sun naamataulu ketuttaisi jos ette kerran edes tunne. - Hae apua ajoissa
Älä ole noin herkkä, mikäli sinusta todella tuntuu, että kaikkien, siis vieraittenkin katseiden kääntelyt ja ilmeet johtuvat sinusta, hae ammattiapua. Tuo kuulostaa ihan suoraan sanottuna sairaalta. Normaali ihminen ei edes kiinnitä asiaan noin huomiota, sillä suurinta osaa ventovieraista ei todellakaan edes kiinnosta, eikä he näin ollen edes "nää" sinua. Sinulla on pahasti vaurioitunut itsetunto ja todella kieroutunut oma kuva: joillain on esimerkiksi palossa epämuodostuneiksi palaneet kasvotkin eikä hänellekään yökkäillä. Herkimmät säikähtää ensin, mutta ei muuta, suurin osa ei muuta kun toteaa että näin on käynyt, siis mielessään.
Sinulla siis on ensinnäkin joku mielenhäiriö, joka aiheuttaa tämmöistä. Totta on se, että kaikki eivät kaikista tykkää, mutta luepa oma tekstisi uudelleen, ei se ihan tasapainoista ole.
Suomessa ei kuulu kulttuuriinkaan olla mitenkäään kovin avoin eikä täällä kukaan kenellekään vieraalle ole kovin helposti lähestyttävä, täällä ollaan etäisiä ja hieman sulkeutuneita, täällä ei tuijotella eikä katsella silmiin. Se on ihan kulttuurillinen asia, olet kai asunut Suomessa jo sen verran kauan, että tämän tajuat. Tuntuu, että näät mitä haluat, "eivät ainakaan hymyile minulle, tuntemattomat" paljastaa todellisuuden viestistäsi: ei siis kukaan katso sinua mitenkään oudosti (outoja ihmisiä lukuunottamatta), vaan he nyt eivät vaan huomaa tai reagoi kuten sinä haluaisit. Täällä ei hymyillä tuntematomille. Miksi sinä olisit poikkeus?
Monet tuskin oikein yrittävät katsoa poispäin, sillä se ei yritystä vaadi, kunhan vaan kääntää päänsä. Tai katsoo jo valmiiksi muualle, ei katso. Ei siinä mitenkään yrittää tarvitse: ellet sinä ahdistele ja seuraa katseella ja yritä väkisin tuijottaa ja hakemalla hakea kontaktia.
Viestisi kuulostaa kaikinpuolin siltä, että tarvitset psykologin apua, sinulla ei kaikki ole kohdallaan mielenterveydessä eikä itsetunnossa, mitkä lienee nyt linittyneet toisiinsa. Itsetuntosi on kyllä jotenkin nyt sairas ja sillä ei ole mitään tekemistä muitten ihmisten katseiden kanssa, etkä nyt nää maailmaa, etkä nuoria naisia oikein, realistisesti etkä kuten asiat ovat. Sinulla on jotain nyt vääristynyt. Hae apua, nyt heti, sillä tuohan on aivan kamalaa olla noin pahoissa olotiloissa. Voin kertoa, että tuo on mielesi valhe ja harhaa, parannut ja saat paremman mielen. - taistelijaikäänkuin
"Hae apua ajoissa"
Melko osuvasti analysoit asiaa ja monilta osin varmasti olet oikeassakin. Jossakin määrin mieleni on järkkynyt ja alkusysäyksenä kaikille nykyisille ongelmilleni näen koulukiusaamisen. Se tapahtui siinä murrosiän vaiheessa, jolloin olisin tarvinnut rohkaisevaa palautetta ympäristöltäni, mutta sainkin negatiivista. Tietysti tämä vaikutti itsetuntoon silloin ja alkoi ilmeisesti muokkaamaan aivojen rakennetta ihan fyysiselläkin tasolla huonompaan suuntaan. Liittyen varmastikin epigenetiikkaan ja tiettyjen "huonojen" geenien aktivoitumiseen.
Seurasi eristäytyneisyyttä, ahdistuneisuutta, unettomuutta... Mutta vasta vuosia kiusaamisen jälkeen, enkä osannut niitä silloin edes yhdistää kiusaamiseen liittyviksi. Vasta jälkeenpäin olen tajunnu siinä olevan aika selkeän yhteyden. Nyt olen nuorehko mies, mutta taistelen edelleen saadakseni itsetuntoni nousemaan normaalille tasolle ja yritän sitä hyväksyntää saada, koska se jäi silloin saamatta, kun normaali kehitysvaihe olisi sitä vaatinut. En tiedä onko tätä hajonnutta kuvaa itsestä mahdollista enää tässä vaiheessa korjatakaan? Joudun ilmeisesti taistelemaan tämän ja lukuisten muiden ongelmien kanssa lopun ikääni... Tiedä sitten kuinka kauan jaksan tällaista.- hmm..
Tulin hyvin surulliseksi lukiessani viestiäsi. Tuollaisista kokemuksista on todella vaikea yksin selviytyä. Hakeudu ammattiauttajan juttusille, siinä ei ole mitään hävettävää. Lääkärissä kävisit, jos sinulle olisi aiheutettu fyysisiä vammoja. Psyykkiset vammat tarvitsevat yhtä lailla hoitoa, kuin fyysisetkin.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Persujen vaalilupaus oli euron bensa
Nyt puhutaan jo kolmen euron bensasta. Kyseessä on Suomen historian törkein vaalipetos.962191Vain vasemmistohallitus saa minut menemään töihin
Änkyräkapitalistien sortaessa kansaa en laita rikkaakaan ristiin. Elän mielummin Kelan tuilla, ja jos niitä leikataan, n452142Maataloustuet perittävä korkojen kera takaisin
Yrittäjiltä jotka ovat myyneet tuotantoaan ulkomaille. Veronmaksajan kustantama tuki on tarkoitettu elintarvikkeiden hi501855Topi osti Askon
Hieno mies. Pelastaa työpaikkoja. Kiitokset myös emännälleen, joka pitää isännän virkeänä. https://www.is.fi/taloussan751380- 901326
Kastaa ja upottaa on eri sanat
Kastaa ja upottaa on eri sanat ja niillä on eri merkitys. Eikä Jeesusta haudattu upottamalla maahan kaivettuun kuoppaan2191151Uskomatonta touhua!
Ei olis uskonut että kateus yrittäjää kohtaan menee noin pitkälle. TTP:ssa irrotettu sähköjohto jäätelöaltaasta. Kaikki311130Oliko se oikeasti epäselvää
sinulle että olin ihastunut sinuun? (Ymmärrän että siitä on aikaa, eikä voi olettaa että kaikkea muistaisi tai että men621093- 68969
Miksi eduskuntatalon portaille sytyttään tänään 8 645 kynttilää?
Oikeus elämään ry järjestää lauantaina 21.3.2026 tapahtuman, jossa Eduskuntatalon portaille sytytetään 8 645 kynttilää.285920