Mitenhän kannattaisi suhtautua? Mitä tehdä, kun yhtäkkiä järkyttyneenä tajuaa, että tuttava tekee myyräntyötä, jotta en olisi missään tekemisissä erään ihmisen kanssa. Tuttu saattaa epäillä, että voisin olla kiinnostunut tästä ihmisestä, koska jossain vaiheessa ilmaisin, että olisi mukava nähdä ja jotain muuta. Tässä on monta kertaa tullut tiettyjä yhteensattumia, asioiden kiertelyä, selviä valeita, tietynlaista välttelyä jossain tilanteissa ja muuta vastaan, että tuo toimintatapa on aika säännönmukaista. Tähän mennessä en ole sanonut enkä kysynyt asiasta. Olen ollut kuin en muka tyhmänä huomaisi mitään ja koittanut pohtia, mikä tässä olis viisas toimintatapa.
Aikalailla harmittava homma, vaikkei mikään suuttumisen paikka sikäli, ettei kukaan ole mulle velvollinen mitenkään. Toisaalta kun tajuaa, että toinen torppaa tiettyjä asioita, niin tietysti se harmittaa. Mietin sitäkin onko tuo homma edes yksipuolista vai onko se sitä molempiin suuntiin.
Hieman vaikea ottaa yhteyttä suoraan tuohon ihmiseen ja epäilen, että kaverin mielipiteillä voisi olla vahvasti vaikutusta myös siihen, miten hän muhun suhtautuu, koska ovat paljon tekemisissä, pelkään tietynlaista manipulaatiota. Tää kaveri on sosiaalisesti sujuva, pyörittää pientä piirileikkiä aika hyvin tiettyyn pisteeseen asti, mutta ei ole luotettava, kuin asioissa, mitkä häntä itseään hyödyttää. Olen jo jonkun aikaa huomannut häneltä tietynlaista epäluotettavaa sosiaalista pelailua useamman ihmisen kanssa. En tiedä, moniko sitä edes tajuaa, hän pystyy halutessaan olemaan hauska, mutta toisaalta kääntää takin hetkessä.
En tiedä kuinka yleistä tuollainen on, mutta kyllä joskus sosiaaliset kuviot vähän hankaloittaa sitä, kehen on yhteyksissä. Välillä mietin, että katoan maisemista, koska en haluaisi sotkeentua mihinkään sotkuihin, joista jo nyt käry nousee. Toisaalta jos käännän selän huonoille asioille, saatan menettää myös monta hyvää ihmissuhdetta. Tiedän, että järkevintä olis luoda suoraan suhteita face to face, mutta miten suhtautua, kun huomaa tämäntyyppistä hommaa tapahtuvan?
Onko parempi antaa olla silloin jos joku hankaloittaa ihmissuhdetta? Mikä tässä olis viisasta?
kapuloita rattaisiin
2
161
Vastaukset
- Seittiin takertunut
Sanot, ettei kukaan ole sulle velvollinen mitenkään. Sinä itse tunnut olevan velvollinen vähän sinne ja tänne, koska et kuulosta luottavan itseesi ja kykyysi selviytyä pienen piirin pyörteissä itsenäisesti, omia valintojasi tehden.
Mieti rehellisesti kuinka toisten ihmisten mielipiteen varassa sinä tällä hetkellä elät ja valintojasi teet.
Olisiko esim. maisemista häipyminen todellakin joku itsenäinen valinta, vaiko silkkaa pakenemista?
Jokainen on itse vastuussa itselleen siitä miten antaa muiden vaikuttaa elämäänsä. - entäs käytännössä?
Olet oikeassa siinä, että jokainen on vastuussa siitä, miten antaa vaikuttaa, mutta miten tuossa tilanteessa vaihtoehtoja edes on? Joko tajuan, että kolmas vaikuttaa tai pyrkii vaikuttamaan kahden muun väleihin jonkun verran ja joudun toimimaan aika hankalassa välikädessä ja tajuamaan, että se voi tosiaankin tietyissä tilanteissa pilata välit tai isolla riskillä ainakin hankaloittaa niitä, mitä nytkin on tapahtunut jo liian monta kertaa, mistä on jäänyt paha maku suuhun ja tosi vaikea tilanne yrittää yhtään mitään.
Tai vaihtoehtoisesti hautaan asian joksikin aikaa hiekkaan, ja odottelen josko ihme tapahtuisi sitten itsestään, mutta en antaisi sitä mahdollisuutta, että joku pääsee sorkkimaan sinne väliin, kun siitä nyt on jo mulla varmaa tietoa ja mä luotan itseeni ja omaan älliini tässä asiassa.
Vaikka kuinka miettisin, että toimin itsenäisesti ja päätän asioita itse, en voi sulkea silmiä siltäkään, että ei ihmiset ole yksinäisiä planeettoja, jotka ei olis missään vuorovaikutuksessa toistensa kanssa. Jos mä en anna muiden vaikuttaa mielipiteeseeni asioista, en voi kuitenkaan estää muilla tapahtumasta samaa asiaa.
Maisemista häipymistä olen miettinyt, toisaalta se voisi olla fiksua poistumista myös tilanteesta, missä näen inhottavat riskit tapahtua kurjia juttuja, kun vaihtoehdot on mun kannalta vähän hankalat molemmat.
Sulla tuntuu olevan selkeä mielipide siitä, että on olemassa oikea vaihtoehto, mutta mitä itse tekisit vastaavassa tilanteessa. Filosofointi sinänsä on hieno juttu, mutta ihan käytännön tasolla konkreettinen ignooraaminen vaikeessa välikädessä on mulle ainakin hankalaa. Mitä sä tekisit, jos sä tajuaisit, että joku vaikuttaisi sun väleihin johonkin ihmiseen?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "974309Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella293243No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen
Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol452360- 351358
- 10979
- 141958
- 6904
Masan touhut etenee
Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa12842Naisten ja miesten tasoeroista
Oletteko huomanneet, että naisissa ylemmän tason naiset ovat sinkkuja, ja miehissä alemman tason incelit? Toimivat paris124786- 11780