Olen huono ihminen.

--------------------

esitietoa

ollaan uusioperhe johon kuuluu yksi yhteinen pieni vauva.
elämämme on kaikin puolin kunnossa ja olemme onnellisisa.

tai oli?

mä tein yhden erittäin typerän tempun (ei ole kyse pettämisestä). mutta miehen luottamuksen petin. asia on sellainen jonka joku toinen ihminen ei välttämättä pitäisi kovinkaaan pahana. mutta miehelleni se oli äärimmäisen paha teko. hän on ihan murtunut ja eittäin suuttunut. uhkaa erolla ja sillä että vie lapsen mukanaan.

teko on sellainen että osittain se ei ole tapahtunut tietoisesti, eli minusta riippumattomista asioista. tätä tekoa ei kukaan haluaisi tehdä koska jo asia pelkästään on nolo. asiaan liittyy alkoholi. minä käytin ja siitä syntyi pahat seuraukset. (en ole alkoholisti, käytän erittäin vähän, nyt karkasi mopo)

oloni on kamala, mitään en kiellä ja kadun todella tekoani. tiedän että minun on nyt vain asia kärsittävä ja se olkoon opetus minulle. miehelleni ei tämä tunnu riittävän, hän meinaa tehdä elämästäni ********ä (sanoo kylla rakastavan ja välittävän minusta mutta ei voi elää asian kanssa).

asia on erittäin tuore. voin pahoin fyyssisestikkin koska pelkään. rakastan tätä perhettäni ja viime vuodet ovat olleet elämäni onnellisimmat ja vielä kun vauva tuli taloon, olen ollut elämääni niin tyytyväinen kuin ihminen voi olla.

en tiedä mitä tällä (sekavallakin) kirjoituksella haen mutta tahdoin nähdä mustaa valkoisella. jos jotakuta kiinnostaa kommentoida tätä, antaa tulla vaikka lokaa, sen olen ansainnut. olen valmis tekemään mitä vain että saisin miehen ymmärtämään että tämä tapahtui minusta riippumattomista syistä.

jos tämä olisi tapahtunut 2 kymppiselle perheettömälle, tätä juttua voisi jopa sanoa huvittavaksi ja tyyliin "onpahan jotain mille nauraa vanhainkodissa".

2

198

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • :3

Tässä sinä et oikein voi muuta tehdä kuin sen että kerrot saman miehellesi ja toivot että hänessä on miestä antaa anteeksi. Kukaan ei käsittääkseni ole kuollut joten testipenkissä on vain asiasta loukkaantuneiden ihmisten kyky antaa toisille virheet anteeksi - joita jokainen meistä joskus tekee.

Mitä tulee noihin 'itsestä riippumattomiin' syihin, sinun tulee nyt ottaa ihan oikeasti mietintään että oliko ne syyt ihan oikeasti itsestä riippumattomia vai yritätkö vain 'päästä pälkähästä'. Meinaan vain että 'känni' ei ole mikään itsestä riippumaton syy, se on itse aiheutettu eikä se myöskään aiheuta kontrollin täydellistä menettämistä. Mihin ratkaisuun sitten tuossa pohdinnassa päädytkin, pidä huoli siitä että se on myös se todellinen syy eikä mikään aasinsilta jonka avulla pääset veräjästä - anteeksianto lähtee sydämestä, ei vahvasti argumentoiduista tekosyistä.

Miehesi kanssa haluaisin keskustella asiasta myös, koska ainakin oman versiosi tapahtumien mukaan hän on anteeksiantamaton pikkusielu joka haluaa päästä purkamaan pahaa oloaan kun on siihen löytänyt jonkin syyn - ulkopuolisen ihmisen on suhteellisen helppo saada toinen näkemään tämä, mutta sinä et sitä voi tehdä, koska hän vihapäissään tulkitsisi sen vain syyllistämisenä.

Miehellesi (ja samaa voi sanoa kyllä miehistä yleensäkin) suosittelen pohdintaa siitä, mitä se rakkaus on jos anteeksiantamisen sijasta haluaa tehdä toisen elämästä suoraan sanoen helvettiä (jonka ero ja lapsen 'menetys' siitä varmasti tekee). Muistuttaisin myös että elämä eletään tasan kerran eikä kenenkään elämä (eikä edes parisuhde) ole täydellistä.

• oppeliini

Sinä huolellisesti ja harkiten teit jotain josta jo edeltäpäin tiesit seuraavan pahuutta. Kukaan ei voi sanoa että "ajauduin humalatilaan". (Ellei sinua otettu vangiksi, sidottu tuoliin ja väkisin , tukehtumisen uhalla, kaadettu viinaa kurkkuusi) Sinä teit sen tietoisesti.
      Onko ihme että miehesi on pettynyt?

Kumpa miehesi antaisi sinulle tilaisuuden ajan kanssa todistaa että tuota ei tapahdu enää koskaan. SIIHEN sinä voit vaikuttaa.

On todella kurjaa jos miehesi yhden typerän käyttäytymiskerran takia hajoittaa teidän perheen.

Voisiko veljesi tai isäsi yrittää lepyttäv miestäsi? Teillä kaikilla on liian paljon menetettävää.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Räppäri kuoli vankilassa

Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "
      Maailman menoa
      87
      4098
    2. Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä

Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella
      Ikävä
      24
      2911
    3. No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen

Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol
      Ikävä
      45
      2320
    4. Missä näitte viimeksi?

Missä näit kaivattua viimeksi ja oliko sähköä ilmassa?
      Ikävä
      34
      1321
    5. Puukotus yöllä

Oli kaveri hermostunut ja antanut puukosta.
      Sotkamo
      10
      909
    6. 131
      885
    7. rakas J siellä jossain

Niin ikävä sua. -P. Nainen
      Ikävä
      6
      874
    8. Masan touhut etenee

Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa
      Äänekoski
      12
      822
    9. Naisten ja miesten tasoeroista

Oletteko huomanneet, että naisissa ylemmän tason naiset ovat sinkkuja, ja miehissä alemman tason incelit? Toimivat paris
      Ikävä
      124
      766
    10. You've been running and

so has your mind, I'm thinking of you all the time... 💘
      Ikävä
      11
      760
    Aihe