Anoppi on jo hieman iäkäs ja sairastelee monia itseaiheutettuja? (anoppi tupakoinut koko ikänsä ja viinakin ajoittain maistuu) sairauksia, lisäksi hänen hygieniasta huolehtiminen on huonoa. Yritin vuosia olla hänen kanssaan hyvissä väleissä, jouduin kylläkin näyttelemään: olin ystävällinen ja aina kiinnostunut hänen asioistaan ja vaivoistaan, jaksoin kuunnella kaikenlaisia valituksia hänen oman elämänsä kurjuudesta ja sairauksista jne.Ne jutut vielä jaksoin, mutta aloin todella väsymään häneen, kun toistamiseen valituksen aiheita löytyi myös minusta (kuitenkin hän kertoi muille olevansa mielissään miniästään). Kutsuin anoppia kylään, syömään ja kahville, no..anopin mielestä astiat olivat rumia (arabiaa) ja ruuat pahan makuisia (ei muiden mielestä). Kodin olen sisustanut väärillä väreillä ja remonttimme työnjälki on hänestä huonoa (ei muiden mielestä). Vaatetyylini ei hänen mielestään sovi minulle lainkaan (olen töskennellyt muodin parissa) vaikka pukeudun hillitysti ja ajattomasti. Lisäksi anopin mielestä olen ylipainoinen (painoindeksini on ollut 24) ja olen aina tavatessamme hänen mielestään lihonnut edellisestä kerrasta, kun olemme nähneet (olen lihonnut alle 3 kg viimeisen viiden vuoden aikana), anoppi itse on huonokuntoinen eikä liiku, joten ylimääräistä painoakin hänellä on melko paljon. Nämäkin vielä voisin jotenkin koittaa kestää, mutta: anopin mielestä minun ja mieheni tulisi ottaa hänet kotiimme asumaan ja viettämään vanhuudenpäiviään, voi apua, olen todella ahdistunut. Anoppi kokee että meillä on velvollisuus huolehtia hänestä. Kuitenkin anopilla ei ole koskaan ollut erityisen lämpimät välit edes poikaansa ja jo vuosia olemme kuunneelleet, kun anoppi sisustaa jotakin huonettamme itselleen kodiksi. Asumme jo muutenkin melko ahtaasti ja kohta meille syntyy vauva. Yhtään ylimääräistä tilaa meillä ei ole ja parisuhteemme loppuisi välittömästi, mikäli anoppi kantaisi tavaransa meille. En voisi elää hänen kanssaan päivääkään. Mielestäni meillä on oikeus elää omaa elämää omassa kodissamme. Rakastan miestäni ja olen onnellinen vauvasta. Olen kuitenkin ollut välillä niin ahdistunut anopista, että parisuhteemme on ollut useaan otteeseen ollut vaarassa kariutua anopin jatkuvasta tunkeilusta elämäämme, vain rakkaus on antanut voimaa jaksaa ja jatkaa. Millaiseksi h...iksi elämämme muuttuukaan vauvan syntymän jälkeen. Kaikkien muiden mieheni ja omien sukulaisten kanssa tulen mielestäni erittäin hyvin toimeen... Mikäli anopin JATKUVA tunkeilu ja loukkaavat kommentit jatkuvat vielä vauvamme synnyttyä, miten pystyn hillitsemään itseäni, kun itsehillinnän kanssa on jo nyt ollut ongelmia, mielestäni kun vanhempia ihmisiä ja kaikkia läheisiä erityisesti tulee kunnioittaa, mutta jossakin kohtaa jaksaminen loppuu...milloin räjähdän hänelle päin naamaa??? Mies ei tiedä edes kaikkia äitinsä ikäviä kommentteja, en kehtaa niitä kaikkia edes hänelle kertoa. Mies on kuitenkin tietoinen ettei anopin käytös ole ollut kovin mukavaa, mutta ei halua äitisäkään mieltä pahoittaa, onhan hän jo sairas ja hieman iäkäskin. Ymmärrän kyllä miehenkin näkökulman... En vaan tiedä mistä saan voimaa seuraavaan kohtaamiseen, joka on viimeistään silloin kun vauva pian syntyy....
Ärsyttävä anoppi vai hankala miniä?
4
664
Vastaukset
- miekkonen.....
"mutta jossakin kohtaa jaksaminen loppuu...milloin räjähdän hänelle päin naamaa???"
Luultavasti toimisi kaikkein parhaiten.
käske äijääs laittaan äitinsä kuriin. Ei sille tarvi aina vastata kun se soittaa.
itsekin vähennän aina yhteydenpitoa vanhempiini jos ne perseilee. Se on nimittäin niin että jos lapset ja vanhemmat on huonoissa väleissä, vanhemmat on ne jotka häviää enemmän. - mk
Älä anna anopin hyppiä silmille ja puolusta omaa reviriään ja älä missään niemssä suostu ottamaan anoppia teille asumaan ja teet sen myös selväksi hänelle. Jos anoppi huomauttelee painostasi ja itse hän on ylipainoinen niin kuittaat takaisin että mitäs läskikasa niin oppii ettei sinulle auota päätä. Itse miehnä olen aina ollut sanavalmis ja sanonut tyttäytävien vanhemmille aika suoraan niin on aina pysynyt välit asiallisena ja ei enää ei ole mitään hätää kun puolison vanhemmat kuolleet ja omat ovat olleet puolisolleni asiallisia eivätkä ole koskaan puuttuneet minun elämään aikuisiässä ja välimätkaa onneksi on riittävästi.
- asdöl lökas öasdkl
Olet nyt huomannut, miten anoppisi on ihmistyypiltään kuin pohjaton kaivo olematta mihinkään tyytyväinen. Oma virheesi on se, että yrität ihan liikaa ja haet kenties kiitoksia pettyen joka kerta entistä enemmän anoppisi ajattelemattomuuteen.
Ihan hyvä, että sentään koetat tulla toimeen ja teet parhaasi. Niinpä se riittää ja kaikki muu, mitä anoppisi nyt haahuilee kannattaa päästää toisesta korvastasi vain ulos. Otat anoppisi aivan liian vakavasti ja mielestäni sinun ei kannattaisi edes säikähtää anopin suunnittelemista vanhuudenpäivistään kotonasi, koska näet aivan selväjärkisesti asian olevan käytännössä mahdotonta. Sanoppa anopille, että jos laittaa pätäkkää peliin ostatte ison talon ja hän saa sieltä ihan oman siiven, jonne voi sisustaa sen huoneensa. Sinne siipeen voi sitten tilata ruokapalvelusta sapuskat ja maksua vastaan kysellä siivojaan käymään viikottain.
Elämässä on sellainen perussääntö, että ensin pidetään huoli omasta perheestä ja se tarkoittaa nyt sinun tapauksessa vauvaanne. Anoppisi täytyy se ymmärtää, koska hän muutoin tuntuu olevan ihan hyvässä kunnossa.
Onnea perheenlisäyksestä ja keskity nyt vain odottamaan häntä! - anoppikin...
Anna anopin papattaa omiaan. Hänen juttunsa eivät enää muuksi muutu. Onneksi hän muille kertoo positiivista sinusta (Toisin kuin oma äitini, joka moitti miniäänsä ja vävyänsä jatkuvasti muille sukulaisille, tajuamatta kuinka loukkasi meitä lapsiaan). Älä lähde mukaan hänen juttuihinsa, äläkä ota kantaa hänen hoitamiseensa. Se on miehesi ja hänen mahdollisten sisarustensa asia. Missään nimessä ette muuta saman katon alle. Vanha sairas mummo ja pieni vauva eivät ole saman "hoitajan" tehtävä.
raskausaikana olet toki tavallista herkemmässä mielentilassa. Ja mieliala vain herkistyy vauvan synnyttyä. Keskity vauvan tuloon. Anna miehesi hoitaa äitinsä asiat, jos tämä niin haluaa. Kannattaa muistaa, että palveluita on tarjolla kunnalta: kotipalvelu jne...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Vasemmistohallitus palauttaa hintasääntelyn, esim. bensalitra vain 1e.
Tuleva vasemmistolaisista koostuva hallitus ottaa käyttöön vanhat hyvät keinot pitää hinnat kurissa. Tähän tarkoitukse734527Vasemmistolainen valehteli jälleen - Purra tai persut eivät luvanneet "euron bensaa"
Väite "euron bensasta" on ensisijaisesti poliittisten vastustajien käyttämä puhdas vale. Persut kyllä kampanjoivat näky1053769Arman Alizadin viesti puna-aktivisteille: "Pitäkää lärvinne nytkin kiinni"
Arman Alizad kritisoi vasemmiston kaksinaismoralismia. Iranissa syntynyt suosikkijuontaja Arman Alizad pakeni perheensä1393458Minja Koskela nostanut vasemmistoliiton kannatuksen ennätykseen
Koskela valittiin puolueen johtoon lokakuussa 2024, ja silloin Ylen kysely antoi puolueelle 9,3 prosentin kannatuksen.371970Antti johtaa Petteriä jo 7,1 prosenttiyksiköllä
Tällä menolla sdp menee kokoomuksesta kierroksella ohi jo tällä vaalikaudella. https://yle.fi/a/74-20213575691911Mitä on tullut
Entisen abcn rakennuksen tilalle se oli tyhjillään monta vuotta siellä oli jo nyt valot onko huoltoasema? 5:30.891219- 1121027
Palosta selvinnyt 18 vuotias munira tarvitsi tulkin kun puhui Iltalehdelle
Suomessa asuva 18 vuotias tarvii tulkin !!! Tää Suomea puhumaton on palossa kuolleen naisen veli ja asui perheen kanssa.127934- 55915
Mikä homma?
https://share.google/NvruSS4P4EzjTWPov Poliisilla oli keskiviikkona 4. maaliskuuta yksityisasunnossa Saarijärvellä tehtä25837