Heipat kaikille! Olen vajaan kuukauden ollut vähähiilihydraattisella ruokavaliolla. Vyötärön ympärys oli alkujaan 77 cm, nyt 68 cm. Lantionympärys oli alkujaan 88 cm ja nyt 84 cm. Eli lähtenyt on, mutta saisi lähteä lisääkin, ainakin lantiosta.
Olen 162 cm persjalka ja painan nyt 56 kg. Painoa putosi lähdöstä 4 kg! Olen ollut tyytyväinen ruokailuun ja makeanhimo on kadonnut.
Liikkuminen, jota kaikessa korostetaan laihdutuksen yhteydessä on rajoittunutta sillä olen invalidisoitunut. Kädet toimii kyllä ja jalatkin, tosin jäykkähalvaantunut jalka ei kunnolla ja siksi liikunta on rajoittunutta. Ruoka-aineallergiat rajoittaa myös monipuolista ruokailua.
Olen jättänyt leivät pois, perunan, riisin, pastan, suklaan, karkit (leijona, sisu), jäätelön, keksit, pullan... ja nyt olen alkanut vähentämään myös annoskokoja. On nimittäin niin, että ruoka ei ole maistunut ainakaan viikkoon.
Aamupalalla syön pari siivua 15% juustoa, kinkkua, kurkkua, juon pari lasia vettä ja kupillisen kahvia. Viiliä uppoaa enää puoli purkillista. Aiemmin oli edellämainittujen lisäksi muna, tomaattia, reilummin juustoa ja kinkkua... salaattia... Aiemmin söin 3 kertaa vrk tämän ruokavalion aikana, ennen sitä söin useita välipaloja. Nyt syön enää aamulla ja iltapuolella. Ja iltaruoka saattaa olla vain voissa paistettua tomaattia ja kinkkua, ehkä viilin loppu.
Makeanhimo on hävinnyt ja olen ollut erittäin tyytyväinen.
Mutta ruokahaluttomuus on nyt uutta. Onko se tähän ruokavalioon kuuluva positiivinen asia, vai pitäisikö huolestua? Olen väsynyt, huonovointinen ja virtsakokeessa keto-aineet olivat koholla. Ennen ruokavalion aloittamista oli verensokeri alle 5 mmol / l (paastoarvo) ja nyt on pitkälti yli 12 tunnin paastolla yli 6 mmol / l.
Perussairauksina kohonnut kolestroli ja pitkäaikaissokeri, astma, allergiat, verenpainetauti ja sydänvika, rakko - & suolihalvaus ja selkävaivaa.
Muuten olen ollut tyytyväinen ruokavalioon! Lantiota kun sais kapeammaksi, olisi toive ja paino muutama kilo alas. On kuulemma riski sydänsairaalle.
Asiaatuntevat, kertokaa tarvitseeko ruokahaluttomuudesta huolestua?
Aurinkoista kesää, vesisateesta huolimatta!
terveisin nallenpullero74
vähähiilihydraattinen ja ruokahaluttomuus
9
557
Vastaukset
- Huh huh
Lopeta välittömästi henkesi kanssa leikkiminen.
Ei ole syytä huolestua vielä, kun tarkoitus on saada painoa tippumaan lisää. Tärkeintä on huolehtia riittävästä proteiinista ja rasvasta. Päivässä on hyvä syödä ainakin yksi vapaan kanan muna ja tomaatti. Sitten C-vitamiinia mustaherukoista tai tyrnimehusta.
- joku vaan
C-vitamiini ei yleensä nykyään ole ongelma. Siitä tulee puutetta mikäli ei syö juuri lainkaan kasviksia, marjoja tai hedelmiä. Karkeasti sanoen kasviksissa on 40 mg C-vitamiinia per 100 g eli se 50 mg päiväannos tulee jo reippaasta 100 g kasviksia. Jopa perunassa on 10 mg/100 g C-vitamiinia, vähän mutta ihan merkittävästi mikäli ei muita kasviksia syö.
Mustaherukassa on muuten 8% hiilihydraattia eli saman verran kuin suurimmassa osassa hedelmiä.. Itsellä ei haittaa mutta kovin tiukkaa VHH:ta harjoittaville tuo voi tuntua paljolta.
- .
Tiedoksi muillekkin kuin "kuka vaalle" ja inttäjä (häh:ille), asiat voi ymmärtää oikein tai väärin tai sitten oikein väärin.
terv Veijo- Heh !
Heh, siinäs näitte: Veijo on heti polvillaan kun joku pistää faktat pöytään. Hänellä ei ole mitään perustetta, miksi marjat olisivat eri asia kuin hedelmät (no, ei voikaan olla, koska ne ovat hyvin lähellä toisiaan ravitsemuksellisesti).
Näin ne hihhulit uppoaa: tieto lyö tuollaisten veijojen uskomukset maan rakoon - ja ihmiset näkevät kaiken.
- LCHF
VHH toimii. Minulla on 4,5:ssa kuukaudessa hävinnyt 27kg.
Nille jotka osaavat ruotsia: kostdoktorn.se
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomalainen tutkimus paljasti oudon asian vasemmistolaisista - he häpeävät itseään
Kyllä, asia on faktaa. Suomalainen tutkimus osoittaa, että vasemmistolaisina itseään pitävät kansalaiset häpeävät itseää1544116Sosialismia Tampereella: Virallinen ilmiantolinja avautuu kaupungissa
Nyt siis mennään mansessa ihan justiinsa samaan malliin kuin entisessä Neuvostoliitossa, jossa saattoi ilmiantaa naapuri4013164Tätä et nähnyt tv:ssä: Frederik paljastaa - Totuus "haisevasta jäynästä" pehtoorille Farmilla
Frederik veti ns. herneen nenään ja päätti kostaa pehtoorille. Mitäs mieltä olet Frederikin "aamutoimista"? Lue jutt142088Ellen Jokikunnas paljastaa kyynelehtien Ralph-pojasta: "Apua..."
Ellen Jokikunnaksen ja hänen puolisonsa Jari Raskin perheestä ja taloprojektista Italiassa kertova Unelmia Italiassa -sa131755Oho! Vappu Pimiä teki "röyhkeän" teon - Onko sopivaa paljastaa tämä MasterChef-sarjasta?
Vappu Pimiä on astunut MasterChef Suomi -keittiöön ja liittynyt ohjelman legendaariseen tuomaristoon Helena Puolakan ja51158- 741013
Kaste tulisi tehdä apostolisella tavalla Ap. t. 2:38 mukaan
Apostolit eivät kastaneet kolminaisuuden nimellä vaan Jeesuksen alkuperäisen käskyn mukaisesti: Ap. t. 2:38 Niin Pietar69995Kuhmossa rallit alkoi ennen aikojaan
Paettiin polliisia törkeästi? Se tuo rallikiima on näemmä saavuttanu paikalliset tommi mäkiset kiljupäissään auton rat24911- 54886
- 71869