Mitä ihmeen hyötyä, en siis tarkoitata materialistista, heteromiehellä on kuulua kirkkoon? Kirkko vihkii parit - ei yksinäiset. Ja kun hetero olen niin homouskaan ei ole minun juttuni. Mikä ihme siis pitää minut kirkokossa? En näe enää mitään syytä. Ei taida kirkkokaan keksiä mitään muuta kuin kirkollisveron.
Kirkko kuuluu ainoastaan menestyville ja taloudellisesti hyvin voiville.
Meille muille se ei anna mitään. Enpä tiedä, todella kyllästynyt tähän touhuun.
Tää alkaa maistua samalta kuin vuosikymmeniä polkeneet poliittiset puolueet.
Hetero - miksi kuulua kirkkoon
6
56
Vastaukset
- uskomista
Siis jos et ole vielä huomannut, niin kirkkoon kuulumiseen ei liity mikään näistä asioista. Kirkkoon kuulutaan koska uskotaan uskontunnustuksen mukaisesti että:
Minä uskon Jumalaan,Isään, Kaikkivaltiaaseen, taivaan ja maan Luojaan,
ja Jeesukseen Kristukseen, Jumalan ainoaan Poikaan, meidän Herraamme, joka sikisi Pyhästä Hengestä, syntyi neitsyt Mariasta, kärsi Pontius Pilatuksen aikana, ristiinnaulittiin, kuoli ja haudattiin, astui alas tuonelaan, nousi kolmantena päivänä kuolleista, astui ylös taivaisiin, istuu Jumalan, Isän, Kaikkivaltiaan, oikealla puolella ja on sieltä tuleva tuomitsemaan eläviä ja kuolleita,
ja Pyhään Henkeen, pyhän yhteisen seurakunnan, pyhäin yhteyden, syntien anteeksiantamisen, ruumiin ylösnousemisen ja iankaikkisen elämän.
Jos et usko tähän niin miksi siis olet kristitty?- EqualsWeAll
uskomista: En oikein ymmärrä kirjoituksesi sisältöä, se kun tuntuu sisältävän jonkinlaista fanaatista kansallissosialismia ja kommunismia. Jonkinlaista ylenpalttista tulkintaa koko uskonnosta ja sen tarkoituksesta.
Jos sinun mielestäsi kuulutaan kirkkoon vain siksi, että uskotaan pelkkään uskontunnustukseen niin mielestäni olet pahasti hakoteillä.
Koti, uskonto ja isänmaa ovat jotain muutakin kuin raamatun teksti jonka kirjoitti joku muu kuin suomalainen.
Minä olen tähän päivään mennessä nähnyt, että uskonto on jonkinlainen tasavertaisuuden ilmentymä. Siis niin sukupuolen kuin eri uskontojenkin mukaan. Jos olen ollut väärässä niin minulle on rippikoulun jälkeen valehdeltu päin naamaan niin paljon etten ole osannut edes koko asiaa käsittää.
Uskonto on mielestäni tasavertaisuuden ilmentymä eli kaikki ihmiset ovat tasavertaisia toisiinsa nähden. Tämä tarkoittaa sitä, että heillä on samat oikeudet. Itse en niitä tuntenut saavani joten päätös oli helppo.
Mutta ne jotka kirkkoon kuuluvat voisivat miettiä sitä, että onko ihmisten tasavertaisuus sukupuoleen ja rotuun katsomatta tärkeämpää kuin pelkkä "kristinusko" johon edellinen henkilö viittasi.
- paaaviii
Suurin osa suomalaisistahan on tapakristittyjä. Kuuluu kirkkoon vaikka ei usko tai ainakaan juuri mieti uskonasioita. Mutta vaikka uskoisi, niin miksi tosiaan pitäisi kuulua kirkkoon?
Äitinikin erosi kirkosta todeten että miksi hänen pitäisi maksaa kirkollisveroa kun ei kerran käytä kirkon palveluitakaan; se on ihmisen oma asia mihin uskoo, miksi uskomisesta pitäisi maksaa?? - ihan tavis
Kirkko kuuluu kaikille, koska sen sanoma uskosta, toivosta ja rakkaudesta koskee kaikki ihmisiä. Käyn minäkin heteromiehenä seurakunnan tilaisuuksissa, koska on mukava tavata toisia ihmisiä ja oppia uutta uskosta. Ainakin meidän seurakunnassamme osallistujat ovat ihan jotakin muita kuin menestyviä tai taloudellisesti hyvin voivia. Ehkä kuva seurakunnan elämästä tällaisten verkkokeskustelujen kautta onkin aika väljä ja yksipuolinen kuva, elämä on paljon rikkaampaa noin "livenä".
"Käyn minäkin heteromiehenä seurakunnan tilaisuuksissa, koska on mukava tavata toisia ihmisiä ja oppia uutta uskosta."
Kyllä ihmisiä tapaa muuallakin kuin seurakunnan tilaisuuksissa..!! Siis oppia uusia tulkintoja uskonnosta. Siihenhän Raamattu antaa mahdollisuuden, koska Raamattua ei lueta vaan sitä tulkitaan.- Mr Smith
Eihän tässä kohta uskalla mennä enää kirkkoon kun tuo seksuaalisen suuntautumisen määrittely tuntuu olevan niin tärkeää. Ovesta kun astuu sisään niin mihinkähän kategoriaan sitä mahtaakaan kuulua näin tavan näköinen kaveri, joka jokusen kerran vuodessa käy kirkossa kuuntelemassa perinteisiä virsiä ja lauluja ( kevät, joulu, pääsiäinen... )?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ikävöin sinua kokoyön!
En halua odottaa, että voisin näyttää sinulle kuinka paljon rakastan sinua. Toivon, että uskot, että olen varsin hullun614458KALAJOEN UIMAVALVONTA
https://www.kalajokiseutu.fi/artikkeli/ei-tulisi-mieleenkaan-jattaa-pienta-yksinaan-hiekkasarkkien-valvomattomalla-uimar1563352Kadonnut poika hukkunut lietteeseen mitä kalajoella nyt on?
Jätelautta ajautunut merelle ja lapsi uponnut jätelautan alle?582667Jos sinä olisit pyrkimässä elämääni takaisin
Arvelisin sen johtuvan siitä, että olisit taas polttanut jonkun sillan takanasi. Ei taida löytyä enää kyliltä naista, jo492584- 1332487
- 241903
- 241721
- 301636
- 1741590
- 381293