Hyvä että muutin kaupungista pois vuosituhannen vaihteessa, ei mitään tulevaisuutta olisi ollut. Olen miettinyt asiaa laajemminkin ja tullut siihen tulokseen, että paikalliset ihmiset eivät halua että kaupunkiin edes jäätäisiin. Nimittäin koulutusta vastaavaan työhön ei pääse, ellei ole sukulaisia tehtailla töissä, kun työhonotossa kysytään suhteista tehtaan työväkeen. Millainen kaupunki tämä tällainen on?
No, onneksi loppu hyvin kaikki hyvin. Jos Kemin tulevaisuutta ajtellaan, niin kannattaisi palkata ihmisiä kyvykkyyden perusteella sen sijasta, mitä geeniperimää hakijat edustavat.
Muuton jälkeen etelässä on nimittäin hyvä olla. Vuonna 2003 ostetun asunnon arvo on noussut melkein 70000€ verottomana. Pelkillä verottomilla myyntivoitoilla voisi ostaa vaikka pari kaksiota, rivarin tai omakotitalon Kemistä, jos mieli tekisi. On töitä ja mahdollisuuksia tehdä mitä haluaa. Tuntuu ihan hullulta ajatella nykyään, että olisi hinkunut jäädä paikkakunnalle silloin joskus.
En kehota kuitenkaan ketään muuttamaan pois ilman perusteltua syytä. Mitä jos kaupunkia kehitettäisiin periaatteella, jossa osaamisella ja kokemuksella on merkitystä? Mitä jos tarjottaisiin mahdollisuuksia, olisi kysymys sitten palkkatyöstä tai yrittämisestä? Mitä jos jokin aloittaisi tekemään asian hyväksi jotain? Sen ei tarvitse olla mitään kalliita asioita, nimittäin muutokset lähtevät itsestä.
Itse olen sitä mieltä, että kaupungin pitäisi säilytttää omaleimaisuus ja persoonallisuus. Suomi on täynnä tylsiä paikkakuntia.
Junanviemä
84
671
Vastaukset
- Unnah Anumemah
Kovinpa tuntuu kotikaipuu piinaavan. Vaikutat turhan paskalta tyypiltä, elä edes harki tänne tuloa, saattaisit olemuksellasi saada aikaan valtavan poismuuttoaallon ja kaupunki näivettyisi täysin.
Pysy pois.- kemi-ex
näin on.Asiaa ,mitäs tänne tuppaa jos ei lystää.
- Paliasjalakane
Minäki oon monesti miettiny, että mitä itua siinä on ottaa töihin porukkaa sukulaisten tai puolueen jäsenkirjan perusteella? Aina pitäis ottaa se pätevin, mutta hyväveli-kerholaiset mennee valintatilanteessa eelle. Vinkkinä työttömille: Kemissä kannattaa olla punainen jäsenkirja.
Eihän täällä oo mittään isompaa vetovoimaa verrattuna etelän kaupunkeihin. Mutta ikäni tällä perällä asuneena voin sanua, että mikkään mahti maailmasa ei sais mua Kehä Kolmosen sisäpuolele. Sielä betonihel*etisä kaikila on kiire, kettään et tunne, naapuria jos tervehit hyvä ku ei käy pääle, liikennettä on liikaa, ihimisiä on liikaa, joka paikasa saat seisoa jonosa ja kaikki on kallista. Kemisä on hiljasta ja rauhallista (paitti narkkisten porukoisa), on mettää, merta ja tillaa, tunnet lähes kaikki omanikäset, mihinkään ei tartte juurikkaan jonotella, bensa on kallista mutta muuten hinnat on kohillaan.Tai voihan se olla ihan ok, että jostain pääkaupunkiseuvun kaksiosta saat maksaa saman verran ko uuesta omakotitalosta tontteineen tällä seuvulla... - en maksa
Vanhat homeiset talonrötisköt ainakin näyttävät olevan naurettavissa hinnoissa. Kuvittelevat ilmeisesti Helsingin tason vaikuttavan tännekin tai aina saahan sitä pyytää hullu se joka aikoo maksaa.
- Kemih
Jos sinulla olisi kaikki siellä muualla hyvin niin tuskin olisi tarvetta kirjoitella vanhaa kotikaupunkia pilkaten?
Tule vain reilusti takaisin ja lopeta itkeminen.
Itse olen junan tuoma eikä kävisi mielessäkään käydä haukkumassa vanhaa kotikaupunkiani yli kymmenen vuoden jälkeen...
Katkeruus ei satuta ketään muuta kuin itseäsi. - Jebou777
Olen onnellinen niiden puolesta, jotka ovat päässeet täältä muuttamaan jonnekin muualle. Minäkään en tosin tajua, miksi pitää pilkata sitten jälkikäteen. En soisi enää ajatustakaan ja keskittyisin elämään uudella paikkakunnalla.
- savuun tymp,,
asiaa puhut.pois pitää päästä kemistä.
- Junanviemä
Ei tässä ole ollut pilkasta tai ivasta kysymys.
Kuten kirjoituksessani sanoin, niin vastausten perusteella kemiläiset eivät edes halua, että kaupunkiin jäisi asumaan ihmisiä. Etenkin, kaupunkiin ei saisi jäädä kaupunkia kritisoivia ihmisiä - tämä oli melkoisen välitön vaikutelma asiasta. Ja kyllä, tekstini oli oikein luettu ja ymmärretty, etten olisi halunut pois paikkakunnalta lähteä alunperin. Koulut paikkakunnalla tuli käytyä ja taakse jäivät tutut ihmiset sekä paikat missä tuli pyörittyä, kukapa sellaisesta haluaa lähteä pois ellei halua jotain muuta elämältään. Tämä voisi olla esimerkiksi töitä, mahdollisuuksia, uusia naamoja vanhojen tilalle ja parempia ansioita.
Onhan Kemissä paljon hyviäkin puolia, mutta jotenkin tuntuu että paikkakunnalla ei ole tekemisen meininkiä. Nimittäin noin 20% kotitalouksista on keskituloisia palkansaajia teollisuudesta ja loput ovat ansioiltaan alemmissa tuloluokissa. Taloudellisesti varakkaita, tai todella varakkaita on vähemmän kuin muilla paikkakunnilla, vaikka tätä kansanosaa tarvittaisiin juuri paikkakunnalle tuottamaan asioita, joita kaupunki ja seutukunta tarvitsee mikäli vain ilmapiiri sen suo.
Hyvää juhannusta kaikille joka tapauksessa.- Unnah Anumemah
" Nimittäin noin 20% kotitalouksista on keskituloisia palkansaajia teollisuudesta ja loput ovat ansioiltaan alemmissa tuloluokissa."
Nythän sää vetäsit sellasen paska "faktan" jotta, alahan laittaa tänne jotain sanojesi todisteeksi jotain dokumenttia. Meinaat että noin 80% Kemiläisistä on köyhiä?
Taitaa olla parrein et vastauksesi jälkeen et sitte kirjoittele millään muillakaan nimimerkeilläkään tänne sieltä etelästä. - el ninjo
et taida poika edes tietää mikä on seutukunta ennen kun googletat sen...lame!
- kemikaal1
el ninjo kirjoitti:
et taida poika edes tietää mikä on seutukunta ennen kun googletat sen...lame!
No mutta siinäpä oli osaava ja asiantunteva vastaus. Hyvä Kemi!!! Go for it!! Taisiko mennä teksti liian vaikeaksi jos tuo oli ainoa mitä pystyit sanomaan.
- SosQu
Unnah Anumemah kirjoitti:
" Nimittäin noin 20% kotitalouksista on keskituloisia palkansaajia teollisuudesta ja loput ovat ansioiltaan alemmissa tuloluokissa."
Nythän sää vetäsit sellasen paska "faktan" jotta, alahan laittaa tänne jotain sanojesi todisteeksi jotain dokumenttia. Meinaat että noin 80% Kemiläisistä on köyhiä?
Taitaa olla parrein et vastauksesi jälkeen et sitte kirjoittele millään muillakaan nimimerkeilläkään tänne sieltä etelästä.2000 kemiläiskotitaloutta käyttää toimeentulotukea.
Ja toki miten Urpilainen määritteli pienituloisen rajan niin alle 3000 kuussa tienaava on köyhä.
- Junanviemä
Hyvä Unnah. Hassusta nimimerkistä viis, mutta huomaa että alempi tuloluokka verrattuna esimerkisi paperiteollisuuden tyontekijään ei ole sama kuin köyhä. Sanoisin että suosittelisin opiskelmaan luetun ymmärtämistä, joka on eri asia siihen verrattuna kuin että osaa lukea.
Jos esimerkiksi teollisuudessa tienataan keskimäärin 3500-5000€ kuukaudessa, niin 80% tienaa vähemmän kuin tämän. Arvio perustuu teollisuustyöpaikkojen keskiansioon ja teollisuustyöpaikkojen sekä kotitalouksien määrään paikallisesti. Jos tienaat esimerkiksi 2000€ kuukaudessa, niin se ei ole köyhä niinkuin olet kuvitellut. Köyhyydelle on omat mittarit olemassa.
Mutta eipä unohdeta viestin sisältlöä ja sitä, kuinka Kemi on eriarvoinen paikkakunta ja työntää ulospäin ihmisiä, joilla olisi jotakin annettavaa paikkakunnalle. Asettaisin kysymyksen siten, että mitä annettavaa on ihmisillä, joilla työpaikat siirtyvät ilman, että heidän valintaansa ohjaisi osaamiseen ja kyvykkyyteen liittyvät perusteet?- jessusmaaria
Hassu nimimerkki? Koitas tavata takaperin.
- mersu-mies
junanviemät ovat vain eduksi kemille.varmaan jää tarpeeksi tuettavia muutenkin.
- Ei alkp. kemiläinen
Täällä aina haisee jopa juhannuksenakin. Kurja kaupunki johan se on valittu jo suomen kurjimmaksi moneen kertaan ja täältä löytyy ääritapauksetkin kaikissa onnettomissa asioissa näkeehän sen lehtien otsikoissakin. Kemistä oon ja EN todellakaan kehtais sanoa.
- Sir Stadilainen
Muutitko sinä stadiin?
Itse olen yrittänyt Kemiläisille ja muillekin junteille kertoa, stadiin muutto on ihmiselle hyväksi.
Espoo ja Vantaakin käyvät hyvin, jos lähtöpaikkakuntana on Kemin saviset maisemat ja lannanhajuiset emakot (siskot).
Tänne vaan sivistymään oikeiden ihmisten ilmoille ja pois sisäsiittoisten pottunokkien luota.
Itse olen haaveillut kesämökistä vastapainoksi kiireelliselle kaupunkielämälle ja työlle, mutta en kertakaikkiaan jaksa kuunnella maalaistollojen viäntämistä, heidän inhottavaa pukeutumistyyliä enkä käyttäytymistä. Lisäksi heidän ruokailutapansa ovat inhottavat: Suuhun tungetaan ruisleipää ja päälle juodaan piimää sekä samalla kerrotaan, kuinka saatiin pillua edellisenä yönä (varsinkin rekkamiehet laivalla).
Sitten heitetään typeriä juttuja 19 vuotiaille kassaneideille, jotka oksentavat jo teidät nähdessään.
Minä lähden nyt Kauppatorin puukkarille istumaan ja viettämään lauantaipäivää. Tiedän, että se on mahdollisesti kiinni, mutta menen silti katselemaan ihmisiä..................ja nauramaan maalaisemakoille - Unnah Anumemah
Mitäpä tästä tinkaamaan, mut Junanviemä (munanviemä?) nakkas sen prossa luvun 20& nii jäi mielikuva et loput on sit köyhiä? No siinä olit oikeassa Kemin suhteen että työntää ihmisiä ulospäin. Kuinkas se eteläsuomi kansoittus jos täällä ei pantas alulle? Itekki elämän aikana siittäny monia paikkakunnan ja lähikylän likkoja, tiä väik olisit yks niistä äpäristä?
Sir Stadilainen. Elä haaveile mökistä, sillä se mökkinaapuri on kans stadista joka on muuttamu sinne Kemistä. Joten tuttuja ootte ja huonolla tuurilla sukulaisia. Naura ittelles.
On se ihana olla Kemiläinen ja täyttää maailma.
Tässäpä ikätoverini "kehtolaulu" http://www.youtube.com/watch?v=RTAXqA85z50&feature=related - junanviemä
"Mitäpä tästä tinkaamaan, mut Junanviemä (munanviemä?) nakkas sen prossa luvun 20& nii jäi mielikuva et loput on sit köyhiä?"
Jos on lukihäiriöistä johtuvia ymmärtämisvirheitä, niin niihin en osaa auttaa. Katsos kun on kolmenlaisia lukutaitoisia: niitä jotka eivät osaa lukea eivätkä ymmärrä, niitä jotka osaavat lukea mutta eivät ymmärrä ja lopuksi ne jotka osaavat lukea ja ymmärtävät. Viimeinen on vaikein laji, voit sijoittaa itsesi mihin kategoriaan haluat.
En usko että eteläinen Suomi kansoittusi sillä, että Kemistä muutetaan sinne kun eiväthän nämä sikiä edes kotikonnuillaan, miten Helsinki tai muu eteläinen paikkakunta sitä auttaisi? Itse kyllä epäilen vähän näitä sinun siitosjuttujasi, näyttäisi tuo ulosantisi olevan niin kehnoa että tuskin saatille pääsisit. Mutta onhan näitä ihmeempiäkin nähty.
Tuntuu sinänsä vähän ihmeelliseltä, että muutamassa vuodessa etelässä tapahtuneella asunnon hinnannousulla voisi ostaa vaikka omakotitalon Kemistä omalla tontilla. Suomi on iso maa, tai ainakin erot ovat suuret ja senkun kasvavat. Joko siellä näkyy nelonen ja saako siellä jo ISDN-yhteyden?- Unnah Anumemah
Lapseni. Sinähän puhut kuin omat lapseni. Onko maailma kohdellut sinua kaltoin ja koti-ikävä kalvaa mieltäsi? Muuta tänne, täällä Hepolassa on paljon edullisia asuntoja ja kaikki ihmiset kohtelevat sinua tasvertaisena. Töistäkään ei niin väliä, kyllä sossu hoitaa tai "fatta" niinkuin teilläpäin sanotaan. Mutta jos olet sukupuoli mieltymyksiltäs poikkeava, niin sitä hiukan karsastavat varsingin jos itse lähestyt samaa sukupuolta olevaa. Anna alotteen tulla toisilta jos tulee.
Useilla kirjoituksillasi annat vaikutelman koti-ikävästä, joten hyppää linja-autoon ja tule kotikonnuillesi. Mielialasikin piristyy ja ehkä näet vanhan isäukkosikin, kai olet äidiltäsi varmistanu kuka se oikein oli?
Jos oikein yhteyksiä haluat, nii kyllä LSD:n onnistuu. ; ) - junanviemä
Lapseni. Sinähän puhut kuin omat lapseni. Onko maailma kohdellut sinua kaltoin ja koti-ikävä kalvaa mieltäsi? Muuta tänne, täällä Hepolassa on paljon edullisia asuntoja ja kaikki ihmiset kohtelevat sinua tasvertaisena. Töistäkään ei niin väliä, kyllä sossu hoitaa tai "fatta" niinkuin teilläpäin sanotaan. Mutta jos olet sukupuoli mieltymyksiltäs poikkeava, niin sitä hiukan karsastavat varsingin jos itse lähestyt samaa sukupuolta olevaa. Anna alotteen tulla toisilta jos tulee.
Useilla kirjoituksillasi annat vaikutelman koti-ikävästä, joten hyppää linja-autoon ja tule kotikonnuillesi. Mielialasikin piristyy ja ehkä näet vanhan isäukkosikin, kai olet äidiltäsi varmistanu kuka se oikein oli?
Jos oikein yhteyksiä haluat, nii kyllä LSD:n onnistuu. ; )Jotenkin en ole lainkaan yllättynyt yhteyksistäsi hankkia aineita, oliko tämä välitystarjous mitä ehdotit? Ymmärrän kyllä ettei sinulla siellä ole töitä, mutta olisiko jotain parempaa tekemistä kuin huumekaupan välittäminen Suomi24 -keskustelupalstalla? Uskoisin että kyllä työnvälitys voisi järjestää korvaa tekemistä. Kierrätyskeskuksella Kemissä oli aikoinaan reipasta väkeä töissä, kannattaa hakea vaikka sinne mieluummin kuin välittää huumeita netissä.
Hepolan neliöhinnat kertovat, että siellä asuukin kansakunnan kermaa. Asunnon hankkiminen ja ylläpitäminen Hepolasta tai Rytikarista on kuin suostuisi vapaaehtoisesti hankkimaan tippurin itselleensä. Tippurista tosin kyllä pääsee eroon toisin kuin asunnosta Hepolassa. No, Hepola nimenäänkin sopii kyllä tuollaiselle kamanvälittäjälle mainiosti. - Unnah Anumemah
junanviemä kirjoitti:
Jotenkin en ole lainkaan yllättynyt yhteyksistäsi hankkia aineita, oliko tämä välitystarjous mitä ehdotit? Ymmärrän kyllä ettei sinulla siellä ole töitä, mutta olisiko jotain parempaa tekemistä kuin huumekaupan välittäminen Suomi24 -keskustelupalstalla? Uskoisin että kyllä työnvälitys voisi järjestää korvaa tekemistä. Kierrätyskeskuksella Kemissä oli aikoinaan reipasta väkeä töissä, kannattaa hakea vaikka sinne mieluummin kuin välittää huumeita netissä.
Hepolan neliöhinnat kertovat, että siellä asuukin kansakunnan kermaa. Asunnon hankkiminen ja ylläpitäminen Hepolasta tai Rytikarista on kuin suostuisi vapaaehtoisesti hankkimaan tippurin itselleensä. Tippurista tosin kyllä pääsee eroon toisin kuin asunnosta Hepolassa. No, Hepola nimenäänkin sopii kyllä tuollaiselle kamanvälittäjälle mainiosti.Itehän tuota yhteyksiä kyselit ja on täällä kolmannen- tai jopa neljännenasteen yhteyksiäkin ja kaapelista tai sat,laut. loput Taiat olla joku narkkari, ku heti kaikki kirjainyhdistelmät huumeina näät?
Itsekeskeinenkin vielä? Et näköjää lue muita juttuja kuin mithin olet itse kirjoitellu? Jos olisit niin ymmärtäsit ikäni olevan jotain muuta kuin työikäisen (alle 63). Meikän aikaansaannokset tiettävästi sijoittuvat vuosien 1953-1996 välille, ehkä myöhemmällekkin jaksolle? Eli kysele äitiltäs isääs?
Loppujenlopuks et sinä ole kovinkaan kaukana juttujes kans? Asut korkeintaan 80km:n päässä Kemistä, jos yleensä lainkaan missään muualla. Oot pelkkä feikki vaan, onneton äpärä ilman ystävää. Elä rasita tätä palstaa, juttus on ihan Ö-mappi kamaa. Suikka sulle hyvät mulle Vai että Rytikari-Hepola aiheuttaa sinulle tippurin (tibis)? Eihän siellä ole sinua huolivaa fagottiakaan, niin kuinka sieltä sulle tippuri? Luukusta tai kakkospesästä sulla ei oo mitää löfistä. Bhuuuaa haa hah ha haaa!
Täällä käppyräkämpässä kun ei taho aina toi uni maittaa, nii nää skrvailutkin tulee hoidettua näin öisin. Päivisin aktiviteetteja paljonkin (hoitsut) joten nyt simmut kii ja aamulla lääkkeet,
PS Mikkää junanviemä oo. Jauhat paskaa,feikki rupinaama yökötys vaan.
Öitä U A - Keskus mikä keskus
Itehän tuota yhteyksiä kyselit ja on täällä kolmannen- tai jopa neljännenasteen yhteyksiäkin ja kaapelista tai sat,laut. loput Taiat olla joku narkkari, ku heti kaikki kirjainyhdistelmät huumeina näät?
Itsekeskeinenkin vielä? Et näköjää lue muita juttuja kuin mithin olet itse kirjoitellu? Jos olisit niin ymmärtäsit ikäni olevan jotain muuta kuin työikäisen (alle 63). Meikän aikaansaannokset tiettävästi sijoittuvat vuosien 1953-1996 välille, ehkä myöhemmällekkin jaksolle? Eli kysele äitiltäs isääs?
Loppujenlopuks et sinä ole kovinkaan kaukana juttujes kans? Asut korkeintaan 80km:n päässä Kemistä, jos yleensä lainkaan missään muualla. Oot pelkkä feikki vaan, onneton äpärä ilman ystävää. Elä rasita tätä palstaa, juttus on ihan Ö-mappi kamaa. Suikka sulle hyvät mulle Vai että Rytikari-Hepola aiheuttaa sinulle tippurin (tibis)? Eihän siellä ole sinua huolivaa fagottiakaan, niin kuinka sieltä sulle tippuri? Luukusta tai kakkospesästä sulla ei oo mitää löfistä. Bhuuuaa haa hah ha haaa!
Täällä käppyräkämpässä kun ei taho aina toi uni maittaa, nii nää skrvailutkin tulee hoidettua näin öisin. Päivisin aktiviteetteja paljonkin (hoitsut) joten nyt simmut kii ja aamulla lääkkeet,
Öitä U ATurvelohan se siinä. Olet näköjään jo herännyt. Terveisin Terveyskeskuksen tytöt.
- junanviemä
Itehän tuota yhteyksiä kyselit ja on täällä kolmannen- tai jopa neljännenasteen yhteyksiäkin ja kaapelista tai sat,laut. loput Taiat olla joku narkkari, ku heti kaikki kirjainyhdistelmät huumeina näät?
Öitä U AMinusta jotenkin tuntuu että sinun aikaansaannoksesi eivät sijoitu minnekään, koska niitä ei yksinkertaisesti ole olemassa. Jotta jotain on voinut saada aikaan, niin ainakin nyky-yhteiskunnassa siihen on tarvittu luku- ja kirjoitustaito kädentaitojen ja järjestelmällisen ajattelun lisäksi.
Nyt sinulla sekoilevat asiat ajoittain niin pahasti kirjoituksissasi, että olisiko parempi jättää nettikeskustelut sikseen? Toisaalta jos pääset öisin vastaavien hoitajien ohitse käyttämään tietokonetta salaa sen sijasta että vahingoittaisit itseäsi tai lähimmäisiä, niin ehkä on parempi pysyä koneen ääressä.
Kohta varmaan loppuu Kemissäkin junanviemät kun kaupunki kutistuu sen kokoiseksi, että siellä ei ole ketään junaan nousevia asiakkaita.
On muuten kyllä ollut niin mukava naureskella sinun kirjoituksia. Tosin ei siksi, että ne olisivat tarkoituksellisesti hyviä. Naurattaa vain katsoa, kuinka joku ei osaa lukea tai kirjoittaa nykyaikana. Sääliksi käy, mutta toisaalta tahaton huumori on sitä parasta.
- mersu-mies
hyvä unnah.aika verbaalinen verilöyly tälle katkeralle tilittäjälle.luulis jo käpertyvän vaurauteensa itiksessä.aika hyvin paistaa katkeruus läpi.kettu kuittaa.
- audikuski
Verbaalinen verilöyly kirjoitustaidottomalta?
- toinen junanviemä
Asuin Kemissä 25 vuotta - ensin opiskelin ja sitten olin töissä. Työnhaussa tosiaankin oli nuo mainitsemasi ongelmat . Ei puhettakaan, että tehtaisiin olisi muualta muuttanut päässyt , tai kaupungille mihinkään hommiin. Jouduin menemään ensimmäisiin kesätöihinkin opiskeluvuosien välillä kotipaikkakunnalle.
Valmistuttuani en enää edes yrittänyt noihin suhteilla toimiviin työpaikkoihin vaan hakeuduin yksityiselle puolelle ja ihan hyvällä menestyksellä. Koko 25 vuoden ajan olin töissä ja jopa vaihdoin työpaikkaakin muutaman kerran.
Suhdetyöpaikat ja kaupungin hommat eivät tosiaankaan ole ainuita työpaikkoja. Kemissä on paljon yksityisiä yrityksiä, jopa maailmanlaajuisten yritysten toimipisteitä, jotka työllistävät paljon ihmisiä.
Sattuneista syistä minäkin muutin muualle. Käyn Kemissä toisinaan, sillä kemiläiset ovat mukavia, ilmapiiri kotoinen ja kaupunki pienuudessaan jotenkin söötti ja kotoinen.
Sen verran realisti kuitenkin olen, että eläkepäivien viettoon en varmaankaan uskalla Kemiin muuttaa. Tuntuu terveyden- ja vanhustenhoito olevan sen verran huonolla tolalla.- junanviemä
Kyllähän Kemissä asuu mukavia ihmisiä, ainakin tuntemani. Toki sitten on paikkoja, joissa nämä mukavat ihmiset ovat vähemmistönä.
Kemi eläkepaikkana voisi olla ihan houkutteleva siinä mielessä, että kun realisoi etelässä hankitun omaisuuden ja ostaa Kemistä (tai vastaavista paikoista) halvalla asunnon, niin siitä jää mukava siivu kahisevaa käteen. Sillä voi vaikka reissata talven tullen lämpöisiin maihin. Ei tarvitse välittää suhdetyöpaikoista tai muustakaan lieveilmiöistä, kun viettää aikaa omassa kämpässä eläkkeiden turvin. Tosin kannattaako tukea paikkakuntaa verotuloilla ja valtionosuuksilla, kun siitä jäi vähän ikävä kokemus näiden em. asioiden vuoksi.
Tulipa muuten mieleen eläkkeistä, että etelän hyötynä on myös huomattavasti korkeampi palkkataso. Se sitten näkyy korkeampana eläketulona, jos sellaisen sattuu tulevaisuudessa saamaan. - eff3rr23r2rwdwd
junanviemä kirjoitti:
Kyllähän Kemissä asuu mukavia ihmisiä, ainakin tuntemani. Toki sitten on paikkoja, joissa nämä mukavat ihmiset ovat vähemmistönä.
Kemi eläkepaikkana voisi olla ihan houkutteleva siinä mielessä, että kun realisoi etelässä hankitun omaisuuden ja ostaa Kemistä (tai vastaavista paikoista) halvalla asunnon, niin siitä jää mukava siivu kahisevaa käteen. Sillä voi vaikka reissata talven tullen lämpöisiin maihin. Ei tarvitse välittää suhdetyöpaikoista tai muustakaan lieveilmiöistä, kun viettää aikaa omassa kämpässä eläkkeiden turvin. Tosin kannattaako tukea paikkakuntaa verotuloilla ja valtionosuuksilla, kun siitä jäi vähän ikävä kokemus näiden em. asioiden vuoksi.
Tulipa muuten mieleen eläkkeistä, että etelän hyötynä on myös huomattavasti korkeampi palkkataso. Se sitten näkyy korkeampana eläketulona, jos sellaisen sattuu tulevaisuudessa saamaan.Siinäpä se oikea valopää on.Kaikki jotka sinä tunnet on mukavia mutta muut ei(tai ei ainakaan suurin osa)????????????????Ja asunnonki arvo on noussu joo.Voi että sulla menee hyvin kun muutit pois.Mistä vitusta teitä pellejä riittää??????????????Ei enää riitä että lukee noiden torniolaisten idioottien kirjoituksia KEMIN palstalla vaan nyt on jotku pirun junanviemätkin kehumassa itteään KEMIN palstalla.Kerranki oon tuon pirun unnahin kans samaa mieltä teistä idiooteista.
- junanviemä
eff3rr23r2rwdwd kirjoitti:
Siinäpä se oikea valopää on.Kaikki jotka sinä tunnet on mukavia mutta muut ei(tai ei ainakaan suurin osa)????????????????Ja asunnonki arvo on noussu joo.Voi että sulla menee hyvin kun muutit pois.Mistä vitusta teitä pellejä riittää??????????????Ei enää riitä että lukee noiden torniolaisten idioottien kirjoituksia KEMIN palstalla vaan nyt on jotku pirun junanviemätkin kehumassa itteään KEMIN palstalla.Kerranki oon tuon pirun unnahin kans samaa mieltä teistä idiooteista.
Sinähän se vasta viisas olet.
Ei ihmisistä voi sanoa mielipiteitään ilman, että heitä tuntisi. Vai onko sinulla jonkinlainen ihmeellinen kyky joita muilla ei ole? Vai oletko niin tyhmä ettet tajua mitä kirjoitetaan? Mitä luulisit mitä tuntemattomista ihmisistä voisi olla mieltä ylipäätään?
Se että asunnon arvo on noussut, niin eihän siinä ole mitään tekemistä oman kehun kanssa. On vain faktaa, että asuntojen arvot ovat nousseet kasvukeskuksisa mutta eivät mm. Kemissä. Tosin kun asut fattan rahoittamassa vuokrakasarmissa, niin ei tarvitse asuntojen arvoja pahemmin mietiskellä toisin kuin meidän omistusasunnoissa asuvien. Itse asiassa omistusasunnossa etelässä asuva saa verovähennyksiä vuodessa euromääräisesti enemmän kuin sossusta tukea.
Oikein kun haluaa konkretisoida asiaa, niin tässähän on tullut tienattua kahden uuden Mersun verran muutamassa vuodessa ja vain siksi, että on käynyt töissä ja maksanut samalla asuntovelkaa. Toisaalta, kaupungin vuokrakassulla ei tarvitse käydä töissä ja ihan i l m a i s e k s i saa rahaa. - eff3rr23r2rwdwd
junanviemä kirjoitti:
Sinähän se vasta viisas olet.
Ei ihmisistä voi sanoa mielipiteitään ilman, että heitä tuntisi. Vai onko sinulla jonkinlainen ihmeellinen kyky joita muilla ei ole? Vai oletko niin tyhmä ettet tajua mitä kirjoitetaan? Mitä luulisit mitä tuntemattomista ihmisistä voisi olla mieltä ylipäätään?
Se että asunnon arvo on noussut, niin eihän siinä ole mitään tekemistä oman kehun kanssa. On vain faktaa, että asuntojen arvot ovat nousseet kasvukeskuksisa mutta eivät mm. Kemissä. Tosin kun asut fattan rahoittamassa vuokrakasarmissa, niin ei tarvitse asuntojen arvoja pahemmin mietiskellä toisin kuin meidän omistusasunnoissa asuvien. Itse asiassa omistusasunnossa etelässä asuva saa verovähennyksiä vuodessa euromääräisesti enemmän kuin sossusta tukea.
Oikein kun haluaa konkretisoida asiaa, niin tässähän on tullut tienattua kahden uuden Mersun verran muutamassa vuodessa ja vain siksi, että on käynyt töissä ja maksanut samalla asuntovelkaa. Toisaalta, kaupungin vuokrakassulla ei tarvitse käydä töissä ja ihan i l m a i s e k s i saa rahaa.Ilmoittele idiootti kun tuut ostoksille Kemiin, niin myyn sulle oman talon kun sulla pösilöllä on NIIN PALJON tuota rahaa.Mersua ei ole mutta 150.000eeron talo löytyy.Että se siitä vuokrakasarmista.Mistä teitä oikein tulee??????????????????
- masut
Ilmoittele idiootti kun tuut ostoksille Kemiin, niin myyn sulle oman talon kun sulla pösilöllä on NIIN PALJON tuota rahaa.Mersua ei ole mutta 150.000eeron talo löytyy.Että se siitä vuokrakasarmista.Mistä teitä oikein tulee??????????????????
150 000€ talo ? ei tuolla rahalla saa taloa.tarkoitit varmaankin latoa,idiootti
- eff3rr23r2rwdwd
masut kirjoitti:
150 000€ talo ? ei tuolla rahalla saa taloa.tarkoitit varmaankin latoa,idiootti
Käyppä kysymässä äiskältä paljonko talot Kemissä maksaa idiootti.
- brhrhhhedee
Käyppä kysymässä äiskältä paljonko talot Kemissä maksaa idiootti.
150.000 eurolla saa jo ihan kivan talon Kemistä.Taas joku vuoralla asuva (masut)provoaa.
- kemiläine
Ahaa. Eli puhut vuosikymmeniä vanhoista asioista? Asuit 25 vuotta, ja tuskin edes sinulla muutamaa vuotta kauemmin meni opiskellessa. Valmistumisen jälkeen et sitten hakenut tehtaisiin eli siitä on aikaa sen parikymmentä vuotta.
Lisäksi kirjoitat ettet hakenut tehtaisiin vaan "yksityiselle puolelle"?? Ei nuo tehtaat kai valtio ole.
Taitaa dementia vaivata. - ertvfbg
brhrhhhedee kirjoitti:
150.000 eurolla saa jo ihan kivan talon Kemistä.Taas joku vuoralla asuva (masut)provoaa.
saa sillä ladon.se ei ole talo.idiootti.
- keminmaalainen
ertvfbg kirjoitti:
Kyllä se talo on. Se mitä se on sinun mielestäsi niin se on kertoo siitä, että sinulla on jotain vajausta päässäsi. Vai voisitko osoittaa jotain muuta?
Sinulla tuskin on edes omaa taloakaan, joten pitäisiköhän antaa vähän kunnioitusta niille, joilla omaisuutta on. - eff3rr23r2rwdwd
ertvfbg kirjoitti:
Kylläpä masutin idiootti provoaa.Nyt eri nimimerkillä.idiootti
- PIKKUHAUKKA
keminmaalainen kirjoitti:
Kyllä se talo on. Se mitä se on sinun mielestäsi niin se on kertoo siitä, että sinulla on jotain vajausta päässäsi. Vai voisitko osoittaa jotain muuta?
Sinulla tuskin on edes omaa taloakaan, joten pitäisiköhän antaa vähän kunnioitusta niille, joilla omaisuutta on.Kyl se sitte kun muuttaa äiskän luota pois.Pikkunen huomaa että 150000eeroo on aikasta iso raha.
- toinen junanviemä
kemiläine kirjoitti:
Ahaa. Eli puhut vuosikymmeniä vanhoista asioista? Asuit 25 vuotta, ja tuskin edes sinulla muutamaa vuotta kauemmin meni opiskellessa. Valmistumisen jälkeen et sitten hakenut tehtaisiin eli siitä on aikaa sen parikymmentä vuotta.
Lisäksi kirjoitat ettet hakenut tehtaisiin vaan "yksityiselle puolelle"?? Ei nuo tehtaat kai valtio ole.
Taitaa dementia vaivata.Kuten mainitsin, vaihdoin työpaikkaa muutaman kerran tuon 25 vuoden aikana. Myös opiskeluaikana olin osa-aikatöissä.
Ei tehtaiden tilanne ole työnantajana yhtään sen kummempi kuin kaupunginkaan. Tuttavien työnhakuja sivusta seuranneena tiedän, että hakemuksessakin oli ainakin vielä pari vuotta sitten edelleenkin paikka "tehtaalla työskenteleville sukulaisille". Lasken yhtiöt samaan nepotismisoppaan kuin kaupunginkin työnantajana.
Hyviä työntekijöitä oikein keinoin etsivät, aktiivisesti tuottavuuteen pyrkivät yksityiset yritykset ovat asia erikseen. Parasta työntekijää ei koskaan saa sukulaisuus- tai muilla suhteilla tai jäsenkirjoilla.
Näin jälkeen päin mietittynä itselläni oli tuuria, kun olen saanut pyrkiä elämässä eteen päin ihan omin avuin, oppinut uutta, kehittynyt työssäni ja saanut uusia, haastavia ja vaihtelevia työtehtäviä aina tilanteen mukaan. - pertti a raha
PIKKUHAUKKA kirjoitti:
Kyl se sitte kun muuttaa äiskän luota pois.Pikkunen huomaa että 150000eeroo on aikasta iso raha.
viisi markkaakin on joillekkin iso raha. 150 000 € ei nykyään ole mitään.sillä ei saa hienoa taloa.edes kemistä. sehän on 1,5v palkalla ostettu.
- UA
Kylläpä masutin idiootti provoaa.Nyt eri nimimerkillä.idiootti
ei sillä 150 000€ taloa saa.ku saiski, olis talo maksettu 4 vuodessa :) voihan silla jonku bajamajan saada käytettynä.
- trombi puhaltaa
hamemuna hannu on trolli joka pyörii joka kaupungin sivuilla. täällä nimellä Unnah Anumemah. mies on äitin kanssa kahdestaan asuva 40v runkkari. ei töitä ei mitään muutakuin netti ja suomi24 sivusto joka on todellakin keski-ikäisille ?
jotkut huhuili joku aika sitten että on myös vilautellut cittarissa vaateosastolla,ihan poliisit soitettu paikalle mut kerkes paeta äitin helmoihin.(ei 100& fakta)
sairaalassa on yhteen väliin istunut odotus aulassa hieromassa etumustaan,varsinkin jos paljon lapsia (fakta)
että semmonen verbaalikko on tämä teidän ihannoima Hamemuna Hannu- Unnah Anumemah
Jännä juttu, mää missää ollu? Koitappa ite vaipoissas ittees hinkata ja mennä cittarii vilautteleen, njaah. Äitee kuol jo-78, joten helemat jääny?
Mutta se jännä juttu? Ootteko pannu merkille kuinka kesän tullen kaiken maailman hiipparit ilmestyvät katukuvaan nykyään myös tänne nettipalstoille. Ennen ne meni uittoon tai satamaan ja koulutetut raksalle. Niin ja ne loput oli rantsussa omissa "pullo ringeissään" siellä sähkökaapin takana olevissa pusikoissa joita myös puliseviksi pusikoiksi kutsuttiin. Taitaa Cumulus hotelli olla siinä kohtaan suurin piirtein, ni ja Alkokin torin laidassa, siinä Elman kioskin vieressä.
Samperi ko hoitsu ei antanu ku viis minuuttia koneella, että tämmöstä.
Nii se jännä? Taiat olla sen pulisevan pusikon jäläkeläinen, ku tänne oot ilimestyny?
Son sit öitä. U A
- kemiläine
Etkö tosiaan keksi muita vaihtoehtoja työpaikaksi kuin tehtaalla? Aika näköalatonta toimintaa, mutta kukin tyylillään.
Tai sitten sitä koulutusta ei kovin paljon ole, joten ei ole koulutusta vastaavaa työtäkään. - jurop
Tottahan niitä muitakin vaihtoehtoja on, mutta niitä on vähän. Kerropa sinä mitä nämä muut työpaikat voisivat olla? Uskoisin, että kun pystyt antamaan yleispätevän vastauksen, niin luulisin että olet ratkaissut aluetta koskevan työttömyysongelman aika hyvin.
- kemiläine
Ai vähän? Kemin tehtaissa on yhteensä ehkä 2500 työpaikkaa. Työpaikkoja on yhteensä moninkertainen määrä. Jos et tiedä mitä ne on, niin tuskin voin auttaa.
Katso nyt vaikka aluksi puhelinluettelon keltaisilta sivuilta, taikka sitten sieltä intternettistä. Sieltä löytyy muutama muukin firma kuin pari paperi/kartonkitehdasta. - jurop
kemiläine kirjoitti:
Ai vähän? Kemin tehtaissa on yhteensä ehkä 2500 työpaikkaa. Työpaikkoja on yhteensä moninkertainen määrä. Jos et tiedä mitä ne on, niin tuskin voin auttaa.
Katso nyt vaikka aluksi puhelinluettelon keltaisilta sivuilta, taikka sitten sieltä intternettistä. Sieltä löytyy muutama muukin firma kuin pari paperi/kartonkitehdasta.Kävinpä varsin katsomassa mol -palvelussa, niin 26 työpaikkaa oli vapaana Kemissä. Joten kyllä niitä melkoisen vähän on. Nythän ei lasketa täytettyjä työpaikkoja, vaan niitä mitä on vapaana. En oikein ymmärrä tätä sinun esittämääsi pointtia asiassa, jossa puhut täytetyistä työpaikoista. Mitä ne tähän kuuluvat, keltaisista sivuista puhumattakaan? Jos Kemissä on esim. pari tuhatta työtöntä, niin mitä nämä 26 työpaikkaa siinä auttavat?
Joko sinulla viiraa päässä kun tuollaisia puhut, tai sitten sinulla jotain tietoa mitä minulla ei ole. Toivon jälkimmäistä. - MOL??
jurop kirjoitti:
Kävinpä varsin katsomassa mol -palvelussa, niin 26 työpaikkaa oli vapaana Kemissä. Joten kyllä niitä melkoisen vähän on. Nythän ei lasketa täytettyjä työpaikkoja, vaan niitä mitä on vapaana. En oikein ymmärrä tätä sinun esittämääsi pointtia asiassa, jossa puhut täytetyistä työpaikoista. Mitä ne tähän kuuluvat, keltaisista sivuista puhumattakaan? Jos Kemissä on esim. pari tuhatta työtöntä, niin mitä nämä 26 työpaikkaa siinä auttavat?
Joko sinulla viiraa päässä kun tuollaisia puhut, tai sitten sinulla jotain tietoa mitä minulla ei ole. Toivon jälkimmäistä.ei kai MOL ole mikään "työpaikka-pankki" johon ilmaantuu kaikki vapaat työpaikat. Itse olen ollut monissa työpaikoissa, enkä yhtään niistä ole löytänyt MOL.sta, vaan juurikin näiltä "keltaisilta" sivuilta. Eli puhelin käteen ja firmoihin soittelemaan.
Työvoimatoimistojen työpaikat ovat usein sellaisia, että kun muualta ei enään työvoimaa saada, niin voi työvoimaviranomainen voi työttömän näihin töihin "pakottaa" hinnalla millä hyvänsä ja karenssien uhalla. Siksi MOL:ssa hakee työntekijöitä lähinnä henkilöstövuokrafirmat tai muut "hämäräfirmat". Poikkeuksena kunnalliset työpaikat, sekä "korkeamman asteen" työpaikat. Näillä toimijoilla on työvoiman hakuun aivan eri perusteet.
Jos tosiaan olet tuota mieltä, niin en yhtään ihmettele, että olet työtön. - jurop
MOL?? kirjoitti:
ei kai MOL ole mikään "työpaikka-pankki" johon ilmaantuu kaikki vapaat työpaikat. Itse olen ollut monissa työpaikoissa, enkä yhtään niistä ole löytänyt MOL.sta, vaan juurikin näiltä "keltaisilta" sivuilta. Eli puhelin käteen ja firmoihin soittelemaan.
Työvoimatoimistojen työpaikat ovat usein sellaisia, että kun muualta ei enään työvoimaa saada, niin voi työvoimaviranomainen voi työttömän näihin töihin "pakottaa" hinnalla millä hyvänsä ja karenssien uhalla. Siksi MOL:ssa hakee työntekijöitä lähinnä henkilöstövuokrafirmat tai muut "hämäräfirmat". Poikkeuksena kunnalliset työpaikat, sekä "korkeamman asteen" työpaikat. Näillä toimijoilla on työvoiman hakuun aivan eri perusteet.
Jos tosiaan olet tuota mieltä, niin en yhtään ihmettele, että olet työtön.No jos asia on noin kerran kuin sanot, että töitä löytyy soittelemalla keltaisilla sivuilla oleviin firmoihin niin sittenhän työttömyys on ratkaistu! Tai onkohan ihan sittenkään niin, miten ihmeessä olet noin naiivi? Miksi kaikki eivät soittele keltaisilla sivuilla oleville firmoille, jos se kerran tarjoaa työpaikkoja?
Jos firmat kerran tarvitsevat työntekijöitä, niin kyllähän nämä aktivoituvat ilmoituksilla tai rekrytointitempauksilla. Ja kyllä, työvoimatoimistot firmoille ovat tärkein väylä työnvälityksessä sen halpuuden ja kattavuuden vuoksi (paitsi nämä pari-kolme suurta yritystä, joilla on ensisijaisesti oma HR).
Leimasit juuri MOL-palvelua käyttävät yritykset epärehellisiksi. Sitä ihmettelen että miten mielestäsi henkilöstövuokrafirmat ovat hämäräfirmoja? Käypä katsomassa työnvälityksessä firmoja jotka siellä ilmoittelevat.
Ihan uskomattomia mielipiteitä. Käsittämätöntä. - kemiläine
jurop kirjoitti:
No jos asia on noin kerran kuin sanot, että töitä löytyy soittelemalla keltaisilla sivuilla oleviin firmoihin niin sittenhän työttömyys on ratkaistu! Tai onkohan ihan sittenkään niin, miten ihmeessä olet noin naiivi? Miksi kaikki eivät soittele keltaisilla sivuilla oleville firmoille, jos se kerran tarjoaa työpaikkoja?
Jos firmat kerran tarvitsevat työntekijöitä, niin kyllähän nämä aktivoituvat ilmoituksilla tai rekrytointitempauksilla. Ja kyllä, työvoimatoimistot firmoille ovat tärkein väylä työnvälityksessä sen halpuuden ja kattavuuden vuoksi (paitsi nämä pari-kolme suurta yritystä, joilla on ensisijaisesti oma HR).
Leimasit juuri MOL-palvelua käyttävät yritykset epärehellisiksi. Sitä ihmettelen että miten mielestäsi henkilöstövuokrafirmat ovat hämäräfirmoja? Käypä katsomassa työnvälityksessä firmoja jotka siellä ilmoittelevat.
Ihan uskomattomia mielipiteitä. Käsittämätöntä.Ainakin joidenkin työttömyys ratkeaa juuri noin vaikka et kaikkea maailmasta ymmärkään. Itse olen palkannut useammankin työntekijän tänä vuonna ihan ilman mitään hakuja, kun on sattunut hyvä tekijä lähettämään avoimen hakemuksen. Suuryritykset laittaa julkiseen hakuun kaikki paikkansa. Itse en laita kun sieltä tulee sitten satoja niitä hakemuksia jotka työvoimahallinto pakottaa lähettämään kun muka on hakijalle soveltuva paikka, vaikkei oikeasti olekaan.
Eli ei se niin ole että kaikki firmat alkaa mitään tempauksia järjestämään, koska ne vaatii aikaa ja intoa alkaa jankkaamaan puhelimessa soveltumattomien kyselijöiden (= ns. renkaanpotkijat).
Uskomatonta ja käsittämätöntä se tietenkin sinun mielestä on. Minusta taas on uskomatonta kuinka vähän työnhakijoita ilman varsinaista työpaikkailmoitusta soittelee, vaikka firmalla menee hyvin, ja työvoiman lisäämisestä on kerrottu lehdissäkin. - jurop
kemiläine kirjoitti:
Ainakin joidenkin työttömyys ratkeaa juuri noin vaikka et kaikkea maailmasta ymmärkään. Itse olen palkannut useammankin työntekijän tänä vuonna ihan ilman mitään hakuja, kun on sattunut hyvä tekijä lähettämään avoimen hakemuksen. Suuryritykset laittaa julkiseen hakuun kaikki paikkansa. Itse en laita kun sieltä tulee sitten satoja niitä hakemuksia jotka työvoimahallinto pakottaa lähettämään kun muka on hakijalle soveltuva paikka, vaikkei oikeasti olekaan.
Eli ei se niin ole että kaikki firmat alkaa mitään tempauksia järjestämään, koska ne vaatii aikaa ja intoa alkaa jankkaamaan puhelimessa soveltumattomien kyselijöiden (= ns. renkaanpotkijat).
Uskomatonta ja käsittämätöntä se tietenkin sinun mielestä on. Minusta taas on uskomatonta kuinka vähän työnhakijoita ilman varsinaista työpaikkailmoitusta soittelee, vaikka firmalla menee hyvin, ja työvoiman lisäämisestä on kerrottu lehdissäkin.Ensinnäkään sinä et ole palkannut yhtään ketään muuta kuin mielikuvitusystäviäsi fantasioissa.
Toiseksi, jos yrityksissä on piilotyöpaikkoja, niin ne ovat yksittäistapauksia. Nämä sinun ehdottamat ajatukset ovat pelkkiä yksilötason löpinöitä ilman, että sillä mitään kollektiivista työpaikkatarjontaa pystyttäisiin ratkaisemaan. Ihan käsittämätöntä puuhastelua on ehdottaa keltaisille sivuille soittelemista. Suuryritykset eivät laita läheskään aina julkiseen hakuun työpaikkojaan, vaikkakin käyttävät myös julkista hakua apunaan. Hassua kuinka mieli sinulla muuttuu, nimittäin vastahan sinä taisit olla sitä mieltä että julkista hakua käyttävät humpuukifirmat ja että niitä käytetään pakkotyöllistämiseksi.
Ne toimenpiteet miten yritykset hankkivat työvoimaansa riippuvat tarpeista. Se on sanomattakin selvää, että laadukkaimmat tai hyvätkään tekijät eivät tule satunnaisilla keltaisten sivujen kyselemisillä. Minusta ei ole ollenkaan ihmeellistä että hakijat eivät soittele ilman ilmoitusta, miksi he soittelisivat? Mitäpä luulisit että millainen on firma jolla on työpaikkoja mutta ei niistä ilmoita kenellekään? Uskomatonta shittiä. - MOLLI...
kemiläine kirjoitti:
Ainakin joidenkin työttömyys ratkeaa juuri noin vaikka et kaikkea maailmasta ymmärkään. Itse olen palkannut useammankin työntekijän tänä vuonna ihan ilman mitään hakuja, kun on sattunut hyvä tekijä lähettämään avoimen hakemuksen. Suuryritykset laittaa julkiseen hakuun kaikki paikkansa. Itse en laita kun sieltä tulee sitten satoja niitä hakemuksia jotka työvoimahallinto pakottaa lähettämään kun muka on hakijalle soveltuva paikka, vaikkei oikeasti olekaan.
Uskomatonta ja käsittämätöntä se tietenkin sinun mielestä on. Minusta taas on uskomatonta kuinka vähän työnhakijoita ilman varsinaista työpaikkailmoitusta soittelee, vaikka firmalla menee hyvin, ja työvoiman lisäämisestä on kerrottu lehdissäkin."Minusta taas on uskomatonta kuinka vähän työnhakijoita ilman varsinaista työpaikkailmoitusta soittelee, vaikka firmalla menee hyvin, ja työvoiman lisäämisestä on kerrottu lehdissäkin."
Tämä johtuu siitä, että meillä on näitä "Juroppeja" jotka odottavat kotona tietokoneen ääressä, että joku tulisi töihin hakemaan. Jos ei ole oma-alotteisuutta, niin saa sitä MOL:n ilmoituksia selata. Eikä nekään ilmoitukset selailemalla parane, sillä kyllä esim. puhelinsoitto työnantajalle on aina eteenpäin.
Toki Kemissä tai paremminkin Meri-Lapissa on työttömyyttä, mutta osa työnttömistä on passiivisia, eivätkä edes halua tai yritä mitään. Toki ymmärrän senkin, että jos yrityksistä huolimatta ei ole töihin päässyt. Onhan se turhauttaavaa, mutta ei paikalleen kannata jämähtää. Jos töitä ei löydy omalta alalta niin pitää vaihtaa alaa ja jos niitä ei löydy omalta paikkakunnalta, niin sitten vaihdetaan paikkakuntaa. - kemiläine
jurop kirjoitti:
Ensinnäkään sinä et ole palkannut yhtään ketään muuta kuin mielikuvitusystäviäsi fantasioissa.
Toiseksi, jos yrityksissä on piilotyöpaikkoja, niin ne ovat yksittäistapauksia. Nämä sinun ehdottamat ajatukset ovat pelkkiä yksilötason löpinöitä ilman, että sillä mitään kollektiivista työpaikkatarjontaa pystyttäisiin ratkaisemaan. Ihan käsittämätöntä puuhastelua on ehdottaa keltaisille sivuille soittelemista. Suuryritykset eivät laita läheskään aina julkiseen hakuun työpaikkojaan, vaikkakin käyttävät myös julkista hakua apunaan. Hassua kuinka mieli sinulla muuttuu, nimittäin vastahan sinä taisit olla sitä mieltä että julkista hakua käyttävät humpuukifirmat ja että niitä käytetään pakkotyöllistämiseksi.
Ne toimenpiteet miten yritykset hankkivat työvoimaansa riippuvat tarpeista. Se on sanomattakin selvää, että laadukkaimmat tai hyvätkään tekijät eivät tule satunnaisilla keltaisten sivujen kyselemisillä. Minusta ei ole ollenkaan ihmeellistä että hakijat eivät soittele ilman ilmoitusta, miksi he soittelisivat? Mitäpä luulisit että millainen on firma jolla on työpaikkoja mutta ei niistä ilmoita kenellekään? Uskomatonta shittiä.Ensinnäkin olen palkannut noin kymmenen työntekijää viimeisen vuoden sisään. Noin puolet ilman mitään ilmoittelua, ja ilman ilmoitusta tulleet tekijät on olleet erittäin laadukkaita. Sitä kutsutaan avoimeksi työhakemukseksi, oi pässinpää-
Toiseksi: en ole kirjoittanut muulla nimimerkillä, enkä nimittäin vastahan tainnut olla lainkaan tuollaista mieltä julkista hakua käyttävistä firmoista. Käytän itsekin, mutta en läheskään aina.
Odota sinä vaan innolla että joku hakee sut kotoa töihin. Moni muu on aktiivisella asenteella jo ollut töissä kauan. - kemiläine
jurop kirjoitti:
Kävinpä varsin katsomassa mol -palvelussa, niin 26 työpaikkaa oli vapaana Kemissä. Joten kyllä niitä melkoisen vähän on. Nythän ei lasketa täytettyjä työpaikkoja, vaan niitä mitä on vapaana. En oikein ymmärrä tätä sinun esittämääsi pointtia asiassa, jossa puhut täytetyistä työpaikoista. Mitä ne tähän kuuluvat, keltaisista sivuista puhumattakaan? Jos Kemissä on esim. pari tuhatta työtöntä, niin mitä nämä 26 työpaikkaa siinä auttavat?
Joko sinulla viiraa päässä kun tuollaisia puhut, tai sitten sinulla jotain tietoa mitä minulla ei ole. Toivon jälkimmäistä.Näyttää muuten siltä että näistä 27 työpaikasta tehtaissa on huikeat kolme. Mitä ne tehtaat tähän työllistymisajatukseen kuuluvat?
Onko sinulla muuten joku henkinen tai fyysinen vamma joka estää hakemasta töitä kaupunginrajan toiselta puolelta? Keminmaahan on 10 minuutin matka, ja Tornioon alle puoli tuntia.
Näyttää siltäkin että toivomuksesi on kuitenkin oikeansuuntainen. - jurop
MOLLI... kirjoitti:
"Minusta taas on uskomatonta kuinka vähän työnhakijoita ilman varsinaista työpaikkailmoitusta soittelee, vaikka firmalla menee hyvin, ja työvoiman lisäämisestä on kerrottu lehdissäkin."
Tämä johtuu siitä, että meillä on näitä "Juroppeja" jotka odottavat kotona tietokoneen ääressä, että joku tulisi töihin hakemaan. Jos ei ole oma-alotteisuutta, niin saa sitä MOL:n ilmoituksia selata. Eikä nekään ilmoitukset selailemalla parane, sillä kyllä esim. puhelinsoitto työnantajalle on aina eteenpäin.
Toki Kemissä tai paremminkin Meri-Lapissa on työttömyyttä, mutta osa työnttömistä on passiivisia, eivätkä edes halua tai yritä mitään. Toki ymmärrän senkin, että jos yrityksistä huolimatta ei ole töihin päässyt. Onhan se turhauttaavaa, mutta ei paikalleen kannata jämähtää. Jos töitä ei löydy omalta alalta niin pitää vaihtaa alaa ja jos niitä ei löydy omalta paikkakunnalta, niin sitten vaihdetaan paikkakuntaa.En usko että kukaan työhaluinen odottelee kotona, että joku tulisi hakemaan töihin. Aivan käsittämätöntä typeryyttä edes puhua tuollaista soopaa. Ihan yhtä käsittämätöntä on väittää keltaisia sivuja työmarkkinafoorumiksi, jonka avulla työttömät löytävät työpaikkoja. Lukekaapa nyt ihan itsekin mitä kirjoitatte, ei noissa teidän jutuissanne ole mitään järkeä. Ei ihme että Kemi on imagoltaan yksi negatiivisimmista paikkakunnista, kun kun kovaääniset hölmömäiset esittelevät ajatuksiaan.
- kemiläine
jurop kirjoitti:
En usko että kukaan työhaluinen odottelee kotona, että joku tulisi hakemaan töihin. Aivan käsittämätöntä typeryyttä edes puhua tuollaista soopaa. Ihan yhtä käsittämätöntä on väittää keltaisia sivuja työmarkkinafoorumiksi, jonka avulla työttömät löytävät työpaikkoja. Lukekaapa nyt ihan itsekin mitä kirjoitatte, ei noissa teidän jutuissanne ole mitään järkeä. Ei ihme että Kemi on imagoltaan yksi negatiivisimmista paikkakunnista, kun kun kovaääniset hölmömäiset esittelevät ajatuksiaan.
Niissä jutuissa voi olla paljonkin järkeä. Ajattelepa nyt vähän laajemmin kuin sen oman navan ympärillä.
Negatiivista on naukua maailman pahuutta ja sitä että tehtaalle pääsee vain suhteilla. Nauku nauku nau. - syväkangas
kemiläine kirjoitti:
Niissä jutuissa voi olla paljonkin järkeä. Ajattelepa nyt vähän laajemmin kuin sen oman navan ympärillä.
Negatiivista on naukua maailman pahuutta ja sitä että tehtaalle pääsee vain suhteilla. Nauku nauku nau.Minäkin voisin avautua.
Nimittäin hyvä ettei minua huolittu tehtaille aikoinaan kun hain töitä. Muutamia paikkoja oli vapaina, mutta yllättäen nehän menivät tutuille sukunimille. No, en tiedä kuinka he ovat viihtyneet töissään (toivon että hyvin), mutta sen tiedän että elämä olisi ollut varsin pysähtynyttä. Olisi jäänyt nimittäin paljon asioita tekemättä, mahtavat kokemukset ulkomaiden työkomennuksilta saamatta sekä ennen kaikkea mielenkiintoiset ja erilaiset ihmiset tuntematta, mikäli olisi jäänyt paikkakunnalle. Käsittääkseni tehdasduunarit eivät juuri tee mitään muuta kuin hoitavat tonttiaan tehdasalueella.
Kyllä minua silloin otti päähän kun tyhmemmät pääsivät pari vuotta amitsua käyneenä automaattisesti "linjalle" joko suoraan tai pätkissä. Nyt on mukava kirjoittaa ja vähän naureskellakin niille asioille mille tuli oltua silloin kade. Ei paljoa nimittäin naurattaisi, jos pitäisi hillua vielä 30v epävarmassa ja haisevassa tehtaassa samojen naamojen kanssa.
Odottelenpa varsin kunnes laittavan toisen tai molemmat tehtaat kiinni, niin voisi ostaa sitten huvikseen vaikka kesäpaikaksi jonkun omakotitalon esimerkiksi ruutin rannasta. - Unnah Anumemah
syväkangas kirjoitti:
Minäkin voisin avautua.
Nimittäin hyvä ettei minua huolittu tehtaille aikoinaan kun hain töitä. Muutamia paikkoja oli vapaina, mutta yllättäen nehän menivät tutuille sukunimille. No, en tiedä kuinka he ovat viihtyneet töissään (toivon että hyvin), mutta sen tiedän että elämä olisi ollut varsin pysähtynyttä. Olisi jäänyt nimittäin paljon asioita tekemättä, mahtavat kokemukset ulkomaiden työkomennuksilta saamatta sekä ennen kaikkea mielenkiintoiset ja erilaiset ihmiset tuntematta, mikäli olisi jäänyt paikkakunnalle. Käsittääkseni tehdasduunarit eivät juuri tee mitään muuta kuin hoitavat tonttiaan tehdasalueella.
Kyllä minua silloin otti päähän kun tyhmemmät pääsivät pari vuotta amitsua käyneenä automaattisesti "linjalle" joko suoraan tai pätkissä. Nyt on mukava kirjoittaa ja vähän naureskellakin niille asioille mille tuli oltua silloin kade. Ei paljoa nimittäin naurattaisi, jos pitäisi hillua vielä 30v epävarmassa ja haisevassa tehtaassa samojen naamojen kanssa.
Odottelenpa varsin kunnes laittavan toisen tai molemmat tehtaat kiinni, niin voisi ostaa sitten huvikseen vaikka kesäpaikaksi jonkun omakotitalon esimerkiksi ruutin rannasta.Ei sulla kovin hirveesti "kokemusta" ole, kun eläkeikkäänkin matkaa vielä 30v. Siinäpä vielä "komennushomma" vuosia vielä kokematta, eikä nekkään nii vakkari juttuja joilla vielä kehuskelis. Joten pitkä on matka sulla eläkepäiviin, niinpä terveyttä ja jaksamisia uraputkelles toivotan.
- ghrhrhewewww
syväkangas kirjoitti:
Minäkin voisin avautua.
Odottelenpa varsin kunnes laittavan toisen tai molemmat tehtaat kiinni, niin voisi ostaa sitten huvikseen vaikka kesäpaikaksi jonkun omakotitalon esimerkiksi ruutin rannasta.Ja minä odottelen koska saat syövän ja kuolet pois.Sitten menen ja ostan sun vuokramurjun deekuille ryyppykämpäks.
- PIKKUHAUKKA
syväkangas kirjoitti:
Minäkin voisin avautua.
Odottelenpa varsin kunnes laittavan toisen tai molemmat tehtaat kiinni, niin voisi ostaa sitten huvikseen vaikka kesäpaikaksi jonkun omakotitalon esimerkiksi ruutin rannasta.Kyllä ne näköjään tiesi ettei tommosta idioottia voi töihin ottaa.KATEELLISEN MUISTELUITA.
- dfsggssgf
PIKKUHAUKKA kirjoitti:
Kyllä ne näköjään tiesi ettei tommosta idioottia voi töihin ottaa.KATEELLISEN MUISTELUITA.
Miten niin ei voi? Onhan ne ottaneet idiootteja satamäärin tuonne tehtaalle ennenkin.
- syväkangas
Ei sulla kovin hirveesti "kokemusta" ole, kun eläkeikkäänkin matkaa vielä 30v. Siinäpä vielä "komennushomma" vuosia vielä kokematta, eikä nekkään nii vakkari juttuja joilla vielä kehuskelis. Joten pitkä on matka sulla eläkepäiviin, niinpä terveyttä ja jaksamisia uraputkelles toivotan.
Kuka niin sanoi että minulla olisi eläkeikään 30 vuotta? Et ilmeisesti osaa lukea tai ymmärrä lukemaasi. Paras on että poistut palstoilta hillumasta, suomalaisen koulujärjestelmän pisa-menestykseen et nimittäin ole tainnut vaikuttaa =)
- syväkangas
ghrhrhewewww kirjoitti:
Ja minä odottelen koska saat syövän ja kuolet pois.Sitten menen ja ostan sun vuokramurjun deekuille ryyppykämpäks.
No mutta onpas sinulla antipatioita. Ilmeisesti ei elämäsi ole ollut valtava menestystarina kun toivot sairauksia toisille.
- syväkangas
PIKKUHAUKKA kirjoitti:
Kyllä ne näköjään tiesi ettei tommosta idioottia voi töihin ottaa.KATEELLISEN MUISTELUITA.
Bingo! Siellähän osataan lukea, tai ainakin tavata. Eli kyllähän minua silloin harmitti, mutta ei enää. Kuolevat paikkakunnat eivät katsos kiinnosta, kun sieltä pääsi pois hyville palkoille.
- syväkangas
dfsggssgf kirjoitti:
Miten niin ei voi? Onhan ne ottaneet idiootteja satamäärin tuonne tehtaalle ennenkin.
tuo oli hyvä =)
- ghrhrhewewww
syväkangas kirjoitti:
No mutta onpas sinulla antipatioita. Ilmeisesti ei elämäsi ole ollut valtava menestystarina kun toivot sairauksia toisille.
niinhän sinäkin toivot toisille lopputilejä.Oottele rauhassa vaan niitä sulkemisia ja lopeta kiukuttelu.
- bnfghshrr4y
dfsggssgf kirjoitti:
Ja löytyi toinen kateellinen.Kyllä ootte tolloja.
- Unnah Anumemah
syväkangas kirjoitti:
Kuka niin sanoi että minulla olisi eläkeikään 30 vuotta? Et ilmeisesti osaa lukea tai ymmärrä lukemaasi. Paras on että poistut palstoilta hillumasta, suomalaisen koulujärjestelmän pisa-menestykseen et nimittäin ole tainnut vaikuttaa =)
"Ei paljoa nimittäin naurattaisi, jos pitäisi hillua vielä 30v epävarmassa ja haisevassa tehtaassa samojen naamojen kanssa."
Noinhan tuota kirjoitit senkin aivoton juoppo, ku et kirjoittamaas ymmärrä?
Nii, tai jos oot jo mielenterveydellisistä syistä työkyvyttömyyseläkkeel? Sehän tosiaan on mahdollista. - TAKAJÄRVI
bnfghshrr4y kirjoitti:
Ja löytyi toinen kateellinen.Kyllä ootte tolloja.
kyllä oli hyvä
- dfvgfgergert
syväkangas kirjoitti:
Bingo! Siellähän osataan lukea, tai ainakin tavata. Eli kyllähän minua silloin harmitti, mutta ei enää. Kuolevat paikkakunnat eivät katsos kiinnosta, kun sieltä pääsi pois hyville palkoille.
Sinä olet kuoleva.Kuolet noin vuoden päästä.(ainakin toivon niin)
- ertrn
"Ei paljoa nimittäin naurattaisi, jos pitäisi hillua vielä 30v epävarmassa ja haisevassa tehtaassa samojen naamojen kanssa."
Nii, tai jos oot jo mielenterveydellisistä syistä työkyvyttömyyseläkkeel? Sehän tosiaan on mahdollista.mille se ulosteinen mulkku maistuu ?
- dfvgfjgergert
dfvgfgergert kirjoitti:
Sinä olet kuoleva.Kuolet noin vuoden päästä.(ainakin toivon niin)
Muahhahaa, sairas nettimanaaja iskee ja tappaa! Säälittävä runkkari.. hehhheh =)
Mene hoitoon, mene suoraan hoitoon! - dfvgfgergert
ghrhrhewewww kirjoitti:
niinhän sinäkin toivot toisille lopputilejä.Oottele rauhassa vaan niitä sulkemisia ja lopeta kiukuttelu.
Kuka niin on sanonut että toivon lopputilejä yhtään kenellekään? Sillä ei ole mitään tekemistä sen kanssa, jos totean että toinen paperitehdas menee kiinni ennen pitkää.
Sinulla on erikoinen ja harvinaisen negativiinen tapa tulkita toisia ihmisiä. Ja sitten vielä toivottelet täällä kuolemaa ja sairauksia. Paljonko tienaat muuten kuukaudessa ja mistä saat rahasi? Ei tarvitse vastata, mietipä varsin. - dfvgfgergert
Nii, tai jos oot jo mielenterveydellisistä syistä työkyvyttömyyseläkkeel? Sehän tosiaan on mahdollista.Et ilmeisesti tunnista lauserakenteiden passiivimuotoa yksikkömuodosta, joka viittaa pahasti lukihäiriöön tai tyhmyyteen. Kumpaanko erityisryhmään kuulut?
- keminmaalainen
Kerrankin joku puhuu asiaa. Vajaaälyiset tai muuten kehityksestä jälkeen jääneet vain näyttävät soittavan suuta tuttuun tyyliinsä.
- lomailija
Junanviemä minäkin, mutkan kautta Helsinkiin - siis Helsinkiin, ei Espooseen, Vantaalle, Keravalle, Järvenpäähän Tuusulan ym... kaikki sanovat että menevät Helsinkiin jos tulevat n. 50 km päähän Helsingistä. Niin gimis on stadi siks toivomus snadi et dsiikais sen viel kerran, sais Sörkkaan viel tsöraa sinne skuru kyllä föraa ja fislaa sais issikan tsärran:))
- erwwttggs
Tämä palsta koskee Kemin alueen asioita. Voit keskustella syrjä-suomen asioista Helsingin palstalla.
- kauaspois....
Onko se juna jotenkin erikseen merkitty tai omansa näille, joita se vie Kemistä? Aattelin vaan kun täällä ja lähialueella olis montakin, jotka sais juna viiä tai saisivat omasta tahdostaan hypätä kyytiin. (tosin eivät tija tajuta itte hypätä kyytile). Mutta se, että riittääkö kyyti Helsinkiin on asia, jota pitäis pohtia tarkemmin. Ehkä itään päin ois parempi?
- tylsä on
totta puhut.
- rytikari
Minut löytää Ankkurista perjataina, jos jotain asiaa on.
- UA
homo saat päähän oikein kunnolla
- Unnah Anumemah
Menehän sinne Tornion palstalle, senkin Denialin munan lutkuttaja.
- rytikari
Ensin vain pösilö sinun pitäisi tunnistaa minut. Kyllä minä tiedän että täällä mieleltään vajaita liikkuu, mutta että noin...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa
Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h32711Jos vedetään mutkat suoraksi?
Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar1062481Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan
Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv42229Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia
Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.441845- 321433
Anteeksipyyntöni
Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska141413- 1761145
Sydämeni valtiaalle
En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden1011124Persu ajoi autoa
Ajoi lapsen yli https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/597a7468-3d1d-455e-bed2-21c1efc31ac1201043Oletko tyytyväinen
Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?81928