KANNUSTUS PORUKKA XXX

MP

Heippa kaikille!

Ajattelin avata meille uuden ketjun.

Lomat alkaa loppua tältä erää. Pidän sitten syksymällä vielä lisää .Matka oli jälleen kerran oikein ihana.Nyt voikin sittten alkaa uuden reissun suunittelua.

Syömiset ovat kestäneet aika hyvin holissa. Kävelyä on harrastettu tosi paljon.

Kasviksia on syöty todella paljon, mutta ne juustot on mulle niin vaikea luopua.

Eiköhän tästä taas päästä laihdutuksen vauhtiin, kun arki alkaa.

Tsemppiä kaikille! Loppu viikosta olisi tuo punnitus taas edessä.

35

328

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pitkähoikka

Tervehdys

Tervetuloa lomilta MP! Lomailen itse vasta myöhemmin ja pätkissä, kun yrittäjä ei oikein voi jättää töitä pitkäksi aikaa.

Laitan tietoa punnituksen tuloksista jonain loppuviikon tai ensi viikon alun päivänä. Juhannusvieraat vähän vievät herkuttelun puolelle, veikkaan, mutta olen jo oppinut pysymään kohtuudessa. Makeaa en juurikaan enää syö, pieniä poikkeuksia.

Hyvää Juhannusta kaikille!

• pitkähoikka

Tervehdys

Juhannus on juhlittu ja viime viikon saldo on punnituksessa -200g. Juhannuksena herkuttelin vieraiden kanssa melkoisesti, muuten olen pysynyt kohtuulinjalla. Ja olen tyytyväinen, että herkuttelu ei kuitenkaan nostanut painoa.

Nyt jatkan taas säännöllisellä ruokavaliolla, runsailla kasviksilla, ilman herkutteluja.

Hyvää alkavaa viikkoa !!!

• MP

Tervehdys!

Hyvää alkanutta viikoa kaikille.

Juhannus on nyt juhlittu kohtuudella ja aika palata arkeen.

Työtkin ovat alkaneet taas loman jälkeen. Eilen tein noin viiden kilometrin sauvakävelyn

.Puntariin ajattelin mennä vasta lauantaina. Katsotaan sitten miten loma ja juhannus oikein meni.

Tsemppiä viikkoon.

• tellukka67

Hei,

Ei ole tullut päivitettyä kuulumisiani. Ihan ok menee täälläkin, jos syömiset vähän karanneet käsistä niin olen lähtenyt pyöräilemään tai kävelemään.

Vaaka meni rikki, joten käytän nyt apuna mittanauhaa.
      Juhannuksena tuli kyllä herkuteltua. Miesystävän äiti oli laittanut pöydän koreaksi ja kutsui meidätkin syömään, joten pitihän se maistella joka sorttia.:)

Mukavia kesäisiä päiviä!

• UuUteliasss

Olen sivusta seurannut teidän projektianne. Paljonko olette onnistuneet painoanne pudottamaan?

• pella-

Voinpa tuota vastata. 110kg on ollut minun lähtöpaino joku vuosi taaksepäin. Nyt 91kg. Olen kirjoitellut monille sivuille eri nimmareilla. Ketjut ovat loppuneet porukan häippästyä.

Jospa me tässä ketjussa pysyttäisiin pitkään. Minä siirryn kokonaan nyt tänne, kun kaveri lähtee tuolta lomille.

Tällä pudotuksella olen saanut terveyteni kohdalleen ja tästä jatkan liikunnan ym. avulla tulevaisuuteen.

Kävelin seitsemän kilometriä tänään, vain olipa se tuskaisaa helteen takia. Nyt olen juonut ja lepäillyt.

Helteistä viikonloppua kaikille kanssani kamppaileville!

• pitkähoikka

Tervehdys!
      Viime viikko painon suhteen nollilla, helle on turvottanut, kun olen syönyt suolasta. Pakko, että jaksaa liikkuakin.

Liikkunut olen runsaasti. Joka päivä järvessä noin tunti, uintia ja vesijuoksua. ja varhaisaamun pyöräilyjä.

Nyt saamme yllättäen pidettyä ensi viikon lomaa, joten lähdemme huomenna Turun saaristoon. Palaan asiaan sen jälkeen.

Oikein hyvää tulevaa viikkoa MP, Pella ja Tellukka67!

• pella-

Pitkähoikka, meilläpä melkein samat reissut . Minä jo reissasin sen saariston ja Ahvenanmaalle mentiin lopuksi.

Meillä on 30 astetta lämpöä. Ulkoilut sikseen tänään.

Oikein kaunista saaristoa ja mukavaa matkaa!

• UuuUteliasss

Onnittelut pella, hienosti olet painoa pudottanut. Olen saanut hurjasti miikkoja kysymykselleni. Enpä tiedä miksi, itsekkin laihdutan ja siksi tulokset kiinnostaisivat. Aloitin maaliskuussa ja 4 kiloa on pudonnut. Hitaasti hyvä tulee.

• MP

Tervehdys Kaikille !

Niin on kiirettä pitänyt, että on tää kirjoittaminen jäänyt vähiin.
        Mukana sitkeästi ollaan ja meinaan pysyäkin .

Melkein kaksi kiloa on tullut painoa takaisin. Toivottavasti suurin osa on nesteitä.

Nyt taas täytyy ottaa itseään niskasta kiinni. Periksi en anna vaan taistelu jatkuu.

Tavoitteena on saada nuo kaksi kiloa pois. Eiköhän täma tästä. Olen kyllä sauvakävellyt tuommoiset viitisen kertaa viikossa neljä kilsaa. Kasviksia lisää pöytään tännekin.

Tsemppiä kaikille

• pella-

Pilvistä päivää!

Eilen tein oman kävelyennätyksen, yhdeksän kilomertiä. Matkalla oli rappusiakin, hyvä niin. Tänään on kotipäivä ja huomenna jos suinkin säähän sopii, niin ulkoilua.

Olen syönyt vähän huolimattomasti, perunoita ja mansikoita. Noita on mennyt liian isoja annoksia, vain eipä ole kauan tämä sesonki.

Sama homma, laihtuminen jatkuu ja hitaasti vaaka tajuaa laihtumiseni, mutta kunhan ei homma karkaisi käsistä ihan kokonaan.

Kesäistä tsemppiä kaikille keventäjille!

• tellukka67

Tervehdys!

Mulla on kyllä nyt mennyt päin prinkkalaa, jotenkin tää rytmin muutos näin kesällä. Tulee valvottua aamuyölle ja sitä tulee sitten syötyä, kun ei saa unta jos on nälkä.

Ensi kuussa onneksi alkaa työt ja pojalla koulu niin pääsee kiinni normirytmiin.
      Olen yrittänyt syödä paljon salaattia, mutta liikunta on jäänyt aika vähälle. Mitä nyt palstalla (minulla sellainen kaupungin vuokrapalsta) olen touhunnut, se niin raskasta työtä, että ei oikein lenkille enää jaksa.

Antakaa neuvoja, että pääsen tas ruotuun mukaan!

• pella-

Tellukka67 hei! Taidat olla lomalla? Silloin menee ns. ranttaliksi. Rytmi muuttuu ja ruoka-ajat.
      Entäs jos ihan pahimmat kaloripommit jätät kauppaan. Kokolihaa ja kalaa voi syödä ja ne pitää nälkää. Leipää noitten kanssa voisi vähentää. Juomana vesi ja vaikka sitruunaa sekaan, jos vesi ei maistu. Minä juon pelkkää vettä.

Kyllä kuitenkin kannattaa nauttia kesän herkuista. Kesä sujahtaa hetkessä ohi. Minulla ei ole jäätelö se herkku, mutta marjat ja perunat. Saa sitä tavallista ruokaa syödä melko paljon, kunhan ei mene pullalinjalle.

Ei minulla ole kummoisia neuvoja antaa, kun itselläkin on hankalaa tämä laihduttaminen.

Kunhan työsi alkaa ja normaalirytmi, niin sitten laihdutetaan. Nauti lomastasi!

• pitkähoikka

Tervehdys!
      Saaristoviikko takana. Ilmat suosivat, oli tosi lämmin ja niinpä viihdyin meressä aina kuin mahdollista, ja pysähdimme veneellä. Liikuttua siis tuli.

Tänä aamuna kävin puntarissa heti rohkeasti :) ja onneksi oli puolen kilon pudotus edelliseen punnitukseen verrattuna. Niin paljon ilmeisesti liikuin, että vaikka minäkin herkuttelin ihanilla saariston uusilla perunoilla yms, niin silti paino putosi.
      Edelleen olen syönyt runsaasti kotimaisia kasviksia, alkavat olla jo kohtuuhinnoissa. Makeaa söin viikon aikana pari kolme kertaa jäätelön muodossa. Sehän kuuluu lomaan.

Minäkin aion roikkua täällä kyllä varmaan ainakin vuoden vielä, painon pudotus hidasta mutta vakaata. Hyvä, että pysytte mukana ja tukena! !!!

Oikein hyvää alkavaa viikkoa MP, Tellukka 67 ja Pella!

• tellukka67

Kiitos Pellalle neuvoista ja kannustuksesta.
      Juu lomalla olen ja just eilen ajattelin, että kun pääsisi töihin niin saisi taas normaalista rytmistä kiinni ja helteiden loputtua pääsisi taas lenkkeilemään.

Ostin pyörään tietokoneen, niin ajattelin jos rupeaisi välillä pyörälläkin ajamaan, olishan se parempi vaihtoehto helteellä kuin kävely. Juomista vaan reippaasti mukaan.

Juu tästä noustaan vielä.
      Mukavaa alkanutta viikkoa teille kaikille kanssa"sisarille"!

• pella-

Moikka vaan!
      Onnittelut pitkähoikka painon pudotuksesta!

Itselläni menee ihan hulinaksi tässä jonkin aikaa. Syntymäpäivillä olin eilen monta tuntia ja siellä oli tarjoilua vaikka mihin malliin. Tuli siinä matkoissa hidasta kävelyä neljä kilometriä, parempi sekin kuin autokyyti.

Olen minä kävellyt ja kiinteytynyt, kun joku sanoo välillä minun laihtuneen. Ei nämä satagrammaset näy silmällä, niin varmaankin kiinteytyy kävellessään.

Kaalisoppaa keitän palvilihasta. Sitä ilman leipää syön. Olen opetellut kaikki ruokani syömään ilman leipää. Leipä on joku aamupala tai iltapala. Joskus kiiressä haukattu välipala.

Pysytään linjoilla, kyllä me vielä tempaistaan itsemme hoikiksi!
      Tasannevaiheita tulee ja niistä selvitään!

Hyvää viikkoa ja iloista mieltä kaikille t. pella

• MP

Tervehdys kaikille!

Ihanat ilmat on todella ollut. Lenkillä olen käynyt normaaliin tahtiin. Sauvat vain on täytynyt vaihtaa vesipulloon.

Paino on tippunut viimekerrasta 700g. Pikku hiljaa painonpudotus etenee. Pikku hiljaa se on kyllä vuosien mittaan noussutkin. Samaa vauhtia saa laskeakin. Ei ole kiirettä.

Minä kanssa ajattelin keittää kaalisoppaa itselleni tänään ja pakastaa sitä annoksittain pakkaseen.

Tsemppiä kaikille.

• pullavaras

Pääseekö porukkaan mukaan tällainen 2xl-3xl kokoinen nainen? Elämäntapamuutos olisi tarkoitus aloittaa ihan ilman mitään dieettejä. Yksinkertaisesti vain ruokaa vähentämällä ja liikuntaa lisäämällä. Kaikki aikaisemmin pudottamani tuli takaisin, kun lopetin tupakoinnin ja nyt painan enemmän kuin ikinä. Lieviä terveydellisiä haittojakin on, joten olisi korkea aika aloittaa. Tuki taustalta vain puuttuu ja yksin ei jaksa tarpoa loputtomalta tuntuvassa suossa.

• pitkähoikka

Tervehdys kaikille!

Kyllä tämä tosiaan pitkä projekti on. Niinhän seon hyvä, eikä tule koko kilomäärä sitten takaisin, kuten nopeasti laihtumalla helposti käy.

Minun puolestani Pullavaras olet tervetullut mukaan!

Aina kysytään noita kiloja ja paljonko on laihtunut yms. Mutta se ei ole niin oleellinen tieto tällaisessa pitkäjännitteisessä elämäntaparemontissa. Eikä tuloksia voi verrata toisiinsa tosi pitkät ja lyhyet ihmiset. Oleellisempi on painoindeksi, koska siinä huomioidaan myös pituus.

Ehdotan, että puhutaan painoindekseistämme. Olen itse omaani seurannut ja huomannut miten hitaasti se laskee. Laitetaanko tänne omamme jokainen??

Laskuri löytyy mm tuolta:
      http://www.bmi.fi/

Oma painoindeksini on tällä hetkellä 32,39. Ensimmäinen tavoite on päästä alle 30, jolloin pääsisin merkittävästä lihavuudesta lievän lihavuuden puolelle.

Liikunnasta on ollut kyllä se hyvä tulos, että olen kiinteytynyt, senttejä on kadonnut vyöröltä ja reisistä, vaikka tulos ei heti puntarissa näykään.

Tsemppiä siskot, laittakaa painoindeksinne, jos tuntuu, että jotain lukua halutaan seurata.

• MP

Tiistaita kaikille!

Tervetuloa vaan joukkoon mukaan Pullovarvas.
        Mukavaa saada joukkoon uusia kavereita.
        Mekin täällä painonhallintaa harrastetaam liikunnalla ja kotiruokailulla.
        Painoindeksit voitais ottaa käyttöön.
        Mukavaa viikoa kaikille

• pella-

Heipat!

Tervetuloa mukaan pullavaras! Onhan tässä paperia mihin kirjoitella ja jos uudelta tulijalta saisimme uusia ideoita tähän hommaan.

Minun painoindeksi on aivan järkky: 34,25. Tuon alentamiseen saisin ryhtyä ihan "tositarkoituksella" kuin seurustelussa aikoinaan.

Eipä mitään, hiukan viileni ja on parempi ulkoilla.

Tsempataas taas!!!

• pullavaras

Kiitos kaikille tervetuloa-toivotuksista. Omaa painoindeksiäni tällä hetkellä en tiedä, kun en uskaltanut heti lomareissun jälkeen puntarilla ;) Huomenna olisi tarkoitus mennä, joten sitten voin sen täällä informoida. Sen verran kyllä haisua on, että taitaapa tuo sinne sairaalloisen lihavuuden puolelle mennä reilustikin :(
      Syön itse liian hiilihydraattipitoista ruokaa. VHH:ta en saa lääkärin mukaan käyttää, mutta yritän nyt hiukan vähentää hiilihydraatteja. Tummaa leipää syön ja kaikkia kasviksia, hedelmiä yms, mutta perunan, riisin, makaronin ja valkoisen leivän olen jättänyt pois. Liikuntaa minun täytyy lisätä reilusti. Onneksi on hyvä syy liikkua, kun kuumuus hellitti niin pääsee taas koiran kanssa pitkille lenkeille.
      Tsemppiä kaikille!

• crizuh

Heips, löysin tämän keskustelun ja ajattelin itsekkin liittyä kannustusjoukkoihin. Itse en niin arvosta tuota painoindeksiä, koska siinä ei huomioida lihaksia. Ja "laihdutan" itse normaalipainon sisällä, joten minun ei tarvitsisi painoa pudottaa enää kovinkaan paljoa, sen sijaan haluaisin rasvan muutuvan enemmän lihaksiksi ja kiinteytyä. Tämä ei kuitenkaan näy painoindeksissä mitenkään. BMI:ni on 23.15 tällä hetkellä. :)

Nyt tämän viikon olen ollut melko tiukalla VHH-ruokavaliolla, ihan vain kokeillaakseni, miten se toimii. Todennäköisesti joskus myöhemmin otan kyllä ruisleivän mukaan ruokavaliooni. Aikaisemminkin olen hiilareita rajoittanut melko paljon, joten tiukemmalle VHH:lle siirtyminen ei ollut kovin vaikeaa. Liikkua en kyllä ole jaksanut siten miten aikaisemmin, mutta jos on VHH-guruja uskominen, niin sen pitäisi tässä pian helpottaa (en vielä tiedä uskoisinko tuota vai en). :)

• pitkähoikka

Tervehdys kaikille!
      Crizuh hei!
      Sinulla ei taida olla mitään laihdutettavaa. Kyllä tuolla painoindeksillä on merkitystä meillä, koska painoa on reilusti liikaa. Siitä on hyvä seurata painon kehitystä.

Tässä porukassa on ollut kaiken a ja o elämäntaparemontti ja normaalilla kasvisvoittoisella ruokavaliolla laihduttaminen. Tärkeää meillä on vertaistuki! VHH tai pussidieetit ovat muiden juttuja.

Itselläni on tullut nyt loman (lyhyen) jälkeen vähän liikaa syötyä, stressaa työt, mutta yritän taas asttua normaaliin rytmiin.

Hyvää viikonloppua siskoille!

• tellukka67

Tervetuloa mukaan minunkin puolestani pullavaras ja crizuh!

Itse olen nyt yrittänyt taas pisteillä, mutta liikuntaa en ole kerennyt harrastamaan oikein nimeksikään. Tänä viikonloppuna olisi yhdet juhlat, joten ajattelin ensi viikon maanantaina jatkaa taas tätä elämäntaparemonttia kuten ennenkin. Kyllä se tästä.

Omaa painoindeksiäni en tiedä, mutta päivitän sen tänne myöhemmin.

Kivaa alkavaa viikonloppua kaikille!

• MP

Hyvää viikonloppua kaikille!

Meille on tänään kanssa tulossa vieraita ja lauantaina olisi kummitytön häät.

Maanantaina palaan takaisin ruotuun. Tuntuu, koko kesä olevan lomaa ja juhlaa vurotellen. Elokuussa olisi vielä viikon loma edessä.

Koetan syödä kohtuudella, osti grillattavaksi maissia ja kasviksia. Enkä aio koskea makkaroihin.

Viikonloppuja kaikille

• pitkähoikka

Tervehdys!

Tänä aamuna ei punnitseminen onnistunutkaan. Puntari ilmoitti "error" elikkä siitä on patteri lopussa. Kunhan kerkiän kauppaan hakemaan tuollaisen patterin, niin sitten palaan asiaan.

Viime viikko meni kyllä jokseenkin ns metsään. Normaalit ateriat oli ihan ok, mutta kaikenlaista herkuttelua tuli siihen lisäksi. Vielä viikonloppuna rippijuhlat, joissa oli aivan ihanat voileipäkakut ja makeat siihen päälle.Ja minä herkuttelin aivan töysillä! Eikä edes kaduta. Joskus on ihanaa kun saa muitten laittamia kauniisti aseteltuja herkkuja.
      Nyt sitten palaan ruotuun. Ja viimeistään ensi viikonloppuna ilmoitan lukemia, kunhan sen patterin saan hommattua vaakaan.

Hyvää alkavaa viikkoa kaikille!

• Lölläke333

Kiitoksia kutsusta tähän porukkaan.

Tilanne kohdallani on monen monta kertaa oon laihduttanut ja aina sitten herkuilla itseni lihottanut. Mistä johtuu ettei saa hillittyä itseensä?

Peruasiasia minulla on se, että kärsin masennuksesta, olen kärsinyt siitä koko ikäni. Masis ei johdu liikakiloista. mutta toki ne liikakilot lisäävät väsymystä, voimattomuutta jne. Talvella olen masentuneempi ja silloin myöskin kiloja kertyy ja nyt yli viidenkymmenen iässä ne kilot tuntuvat jäävän pysyväksi tai ainakin niitä on vaikeampi saada pois.

Kirjoitin tuolla aiemmin. Tarkoitus olisi saada nyt kymmenen kiloa pois. Pituus 167 ja tämän hetken paino on 87.5.

Liikunta minulla on jäänyt ihan melkein kokonaan pois. En vaan ole jaksanut liikkua.

• pella-

Kylpyläterveisiä kaikille!
      Tervetuloa minunkin puolesta kaikki uudet laihduttajat!

Minulle tuli sellainen kylpyläkeikka nuorison kanssa. Mukavaahan tuo oli nuorten kanssa liikkua.
      Tänään kävelin kahdeksan kilometriä. Kyllä oli hikistä hommaa vain menihän tuo. Nyt pitäisi katsoa syömisiään, että alkaisi paino pudota. Iltaisin on tullut napsittua ylimääräistä, vaikka mitään herkkuja ei ole ollutkaan. Tavallinen ruoka näkyy yhtähyvin jäävän vyötärölle.

Eikun jatketaan, maltilla ja iloisella mielellä!

• pitkähoikka

Hei Lölläke333 !

Tervetuloa mukaan.
      Täällä me olemme monesti todenneet, että miten vaikeaa on saada kiloja pois kun ikää tulee. Itse olen samaa ikäluokkaa kuin sinä. Niin kovin helposti niitä tulee, mutta pois saaminen on tuskan takana.

Hitaastihan tämä on minullakin sujunut, takapakkeja jatkuvasti on tullut väliin. Mutta yritetään yhdessä hitaasti mutta varmasti.

Liikuntaa kannattaa yrittää aloittaa mahdollisimman pienellä annoksella ja mukavalla tavalla. vaikka kävelyä. Pella taitaa olla kova kävelijä!!

Voimia vaan kaikille ja paljon kasviksia vatsaa täyttämään!

• pullavaras

Hei kaikki!
      Minun painoindeksini on tällä hetkellä aika surullisen korkea 41.92 näytti tuo laskin. Sain onneksi työterveyshoitajalta lähetteen ravitsemisterapeutille.
      Siitä käynnistä oli kyllä paljon hyötyä. Tottakai tiesin myös paljon asioita mitä hän kertoi, mutta sain myös paljon uusia vinkkejä.
      Pyynnöstäni hän tekee minulle myös ruokavalio-ehdotuksen. Lähden siihen asenteella "tätä minun pitää noudattaa, jos aion laihtua".
      Nyt kun olen paljon ajatellut näitä asoita, olen pikkuhiljaa ymmärtänyt, miksi en pysty enää laihtumaan. Aikaisemmin olin nikotiiniriippuvainen ja nyt olen suoraan sanottuna ruokariippuvainen (jos nyt tällaista termiä voi käyttää). En ihan oikeasti tällä hetkellä hillitse syömistäni ollenkaan. Selittelen helposti itselleni, miksi olen nyt oikeutettu ottamaan yhden leivän lisää, syömään ylimääräisen välipalan, ostamaan suklaapatukan jne jne. lista on ihan loputon.
      Onneksi olkoon teille laihtujille. Kuten jo sanoitte, hiljaa hyvä tulee :) Jos nopeasti tiputtaa painoa, se tulee yleensä helpommin myös takaisin, kuin hitaasti pudotettu paino.
      Kesä on vaikeaa aikaa laihduttajalle... paljon houkutuksia. Minullakin on ensi viikonloppuna sellainen koko viikonlopun tapahtuma, että tulee varmasti nautittua kaikenlaista syömistä ja juomista, mitä ei pitäisi. Yritän nyt kuitenkin ruoan pitää siellä kasvispitoisena :)
      Tsemppiä kaikille ja kuulumisiin!

pullavaras

• pella-

Hikistä päivää taas!

Hyvin todettu pullavaras, että kesällä houkutuksia. Minullakin kun sellaisia pieniä matkoja kylpylöihin ja päiväretkiä kaupunkeihin, niin niillä matkoilla on matkanhintaan kuuluvia ruokia ja kahveja. Minkäs oikeastaan teet, kuin otat sitä mitä tarjotaan. Nämä ovat selittelyjä minulta!

Oli miten oli, niin hieno homma pullavaras tuo ravitsemisterapeutti. Hän on kuitenkin sellainen tukihenkilö ja innostaja, vaikka me tiedämme paljon itsekin laihduttamisesta.

Minä se olen edelleenkin kävellyt aamuisin, kun päivällä on jo liian kuuma. Minä olen lähes koko ikäni melko paljon kävellyt ja kun minulla ei ole nyt muutakaan liikuntalajia. Nyt syksyllä taitaa tulla uusi kuntosali hyvän matkan päähän ja jos ei ole kiskurihinnat niin sinne meinaan mennä.
      Kyllä tämä iloksi muuttuu, kun minä jo nauriita ostin ja pakasteesta sitä kaalikeittoa syön. Vettä täytyy juoda paljon näinä kuumina päivinä.

Hyviä helteitä ystäväiset ja nautitaan nyt kesästä!

• pella-

Punnitsin ja iloitsen tästäkin tuloksesta: 91kg ja indeksi 34.25 eli kaikki ennallaan. Se on saavutus, että paino ei ole noussut, kun nyt kuitenkin on kyse heikkoluontoisesta ihmisestä ja voipi sanoa syöpöksikin minua.

Nauris minulle maistuu nyt ja porkkanat ovat maistuneet aina. Kaikkia kasviksia koetan syödä ja näin helteellä ei ole maistunut liharuuat. Kaalikeitossani on kyllä vähän lihaa ja sekin melko rasvatonta.

Lenkille en uskalla lähteä ennen kuin ilmat viilenee.

Ihastuttvaa viikonloppua kaikille t. pella

• pitkähoikka

Tervehdys!
      Tänään kerkisin sellaiseen kauppaan, josta sain puntariin sopivan patterin. Niitä ei ihan joka Siwassa ole. Huomenna aamulla punnitsen itseni. Ja ilmoittelen huomenna tuloksen.

Olen kyllä liikuntaa harrastanut, vedessä lähinnä juossut ja uinut. Myös mattopyykillä olen aamuvarhaisella käynyt. Se on hyvää liikuntaa kanssa. Mutta pelkään kyllä, että paino ei ainakaan laskenut ole, kun oli viikonloppuna juhlia ja viikollakin oli synttärit, jossa herkuttelin surutta.

Oikein hyvää viikonloppua kaikille, kiva kun on saatu lisää porukaa!

• pitkähoikka

Tervehdys taas!

Punnitus näytti, että puoli kiloa on tullut lisää tämän vajaan parin viikon aikana. Onneksi ei enempää.
      Nyt on niin kova helle heti aamusta, että kuntoilukin jää uimassa käyntiin. Pikkasen liikaa nämä 30 C ilmat. Nytkin on kuin tropiikissa.

Nyt koitan palata ruotuun syömisten suhteen, herkkujen osalta.

Tsemppiä kaikille!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Suomalainen tutkimus paljasti oudon asian vasemmistolaisista - he häpeävät itseään

Kyllä, asia on faktaa. Suomalainen tutkimus osoittaa, että vasemmistolaisina itseään pitävät kansalaiset häpeävät itseää
      Maailman menoa
      138
      3819
    2. Sosialismia Tampereella: Virallinen ilmiantolinja avautuu kaupungissa

Nyt siis mennään mansessa ihan justiinsa samaan malliin kuin entisessä Neuvostoliitossa, jossa saattoi ilmiantaa naapuri
      Maailman menoa
      336
      2954
    3. Tätä et nähnyt tv:ssä: Frederik paljastaa - Totuus "haisevasta jäynästä" pehtoorille Farmilla

Frederik veti ns. herneen nenään ja päätti kostaa pehtoorille. Mitäs mieltä olet Frederikin "aamutoimista"? Lue jutt
      Tv-sarjat
      8
      1855
    4. Ellen Jokikunnas paljastaa kyynelehtien Ralph-pojasta: "Apua..."

Ellen Jokikunnaksen ja hänen puolisonsa Jari Raskin perheestä ja taloprojektista Italiassa kertova Unelmia Italiassa -sa
      Suomalaiset julkkikset
      5
      1588
    5. Oho! Vappu Pimiä teki "röyhkeän" teon - Onko sopivaa paljastaa tämä MasterChef-sarjasta?

Vappu Pimiä on astunut MasterChef Suomi -keittiöön ja liittynyt ohjelman legendaariseen tuomaristoon Helena Puolakan ja
      Tv-sarjat
      4
      1069
    6. Mun kaikkialta häviäminen

Ei liity sinuun. Muista se. ❤️ Mua kiusataan enkä mä enää jaksa.
      Ikävä
      71
      924
    7. Kaste tulisi tehdä apostolisella tavalla Ap. t. 2:38 mukaan

Apostolit eivät kastaneet kolminaisuuden nimellä vaan Jeesuksen alkuperäisen käskyn mukaisesti: Ap. t. 2:38 Niin Pietar
      Kaste
      38
      854
    8. Onko teillä

minkä tyyppisiä seksifantasioita kaivattunne kanssa?
      Ikävä
      44
      764
    9. Inhottaa ajatus siitä

Miten monia olet pannut.
      Ikävä
      65
      731
    10. Kuhmossa rallit alkoi ennen aikojaan

Paettiin polliisia törkeästi? Se tuo rallikiima on näemmä saavuttanu paikalliset tommi mäkiset kiljupäissään auton rat
      Kuhmo
      22
      708
    Aihe