Olemme mieheni kanssa seurustelleet vuosia ja meilä on yhteinen lapsi. Olemme sopineet jo suhteemme alussa että meillä on ns. vapaa suhde ja minulla on ollut vain naisia (koska olen bi-henkinen) mutta yhteenkään mieheen en ole koskenut seurustelumme aikana.
Nyt muutama päivä sitten juttelin entisen "hoitoni" kanssa messengerissä ja puheenaiheemme kääntyivät seksiin ja vanhojen muisteluun, oli jo valmis lähtemään hänen kanssaan jossakin käymään mutta hän perui viime tipalla. Kerroin miehelleni (koska rehellisiä asioista olemme luvanneet olla) ja hän teki selväksi että jos tekisin jotakin tämän henkilön kanssa olisi suhteemme ohi. Olen kyllä jutellut kyseisen miehen kanssa tämän jälkeenkin ja viestitellyt jne mutta mitään ei ole välillämme tapahtunut. Olenko siis pettänyt miestäni jossakin mittakaavassa?
Suhteemme on tämän asian takia ollut murtumispisteessä ja olen ajatusteni kanssa ihan sekaisin kaikesta. Jatkanko miehen kanssa jolla on eri oikeudet kuin minulla vai jatkanko elämääni ilman miestäni?
Olenko ollut uskoton?
3
297
Vastaukset
- 6+7
Suhteenne on todella vakavassa kriisissä. Ehdotan että sovitte nyt heti ja välittömästi että molemmat laittavat poikki kaikki suhteenne ulkopuoliset viritykset. Olkaa avoimia, kertokaa ja kysykää mitä on tapahtunut ja mitä toivotte jatkossa.
Sopikaa tilanteen rauhoituttua suhteenne säännöt uudestaan. Sinä olet pettynyt ja koet saaneesi vähemmän vapauksia, miehesi on muista miehistä mustasukkainen ja pelää että rakastut johonkin toiseen. Keskittykää vain toisiinne ja parisuhteenne hoitamiseen nyt.
Se sinun entisesi odottaa sinua jos tilanteesi joskus sen sallii. Jos hän on fiksu ihminen, hän ymmärtää kun kerrot ettei avoin suhteenne toimi nyt, ja asiaan voidaan palata ehkä joskus kun suhteenne miehesi kanssa on kunnossa.
Ennen kaikkea pyydän että et mene pettämään miestäsi, vaan olet avoin ja rehellinen. Onnea ja voimia! Vapaassa suhteessa olisi heti alkuun sovittava ns. sulkulista. Eli lista ihmisistä joiden kanssa ei voi peuhata missään tapauksessa, koska ne jostain syystä menevät puolison sietorajan yli todella paljon. Syitä miksi jotkut ihmiset pitää sulkea pois on monia. Ilmeisesti miehesi pitää hoitoasi oikeana uhkana teidän suhteellenne. Tai sitten miehesi tuntee kyseisen henkilön ja tietää että hoitosi leuhkii kaikille panneensa sinua.
Jos haluat olla miehen kanssa niin kannattaa hankkia joku muu. Jos sekään ei käy miehellesi ota ero. Silloin miehesi haluaa vain hallita sinua ja elää omilla säännöillään teidän suhteessa.- Broken heart
Haluaisin tietoja avo/aviovaimolta, jonka puoliso on itse oma-aloitteisest tunnustanut pitempiaikaisen uskottomuuden. Miten selvisitte tai selvititte asian, pystyitteko jatkamaan suhdettanne vai erositteko heti vain otitteko aikalisan? Miten uskottomuus vaikuttaa suhteeseenne talla hetkella jos valitsitte parisuhteen jatkamisen?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "1345432Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella313892No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen
Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol452490Eipä tunnu se "pedofilia" huuto kiinnostavan
Lähinnä se sekohäirikkö ressukka joutuu itse vastaileen itselleen, mitään näkyvyyttä ei saa, palstalla ylipäätään on hyv392067- 241833
Jätä minut rauhaan
En pidä sinusta. Lopeta seuraaminen. Älä tulkitse keskustelutaitoa tai ystävällisyyttä miksikään sellaiseksi mitä ne eiv251739- 411660
- 511621
- 301574
- 401536