Sinkkumiehen baarikaapin sisältö?

jackaroo

Näin sinkkumiehen kannalta ajateltuna mitä eri juomia kannattaisi hankkia omaan kotiin valmiiksi ja ennen kaikkea mitä drinkkejä kannattaisi opetella tekemään?

Minulla ei suinkaan ole tarkoituksena alkaa ketään naista juottamaan sammuksiin, mutta varmaan jotain järkeviä juomia kannattaisi kuitenkin hankkia valmiiksi ihan siltä varalta että kun joskus onnistun kutsumaan treffiseuralaisen kotiini niin totta kai minun pitäisi pystyä hänelle jotain hyvää juomaakin tarjoamaan.

Mutta enhän minä ole mikään drinkkiharrastaja, enkä edes mikään sivistynyt juomarikaan, vaan jääkaapista löytyy lähinnä vain pari purkkia siideriä tai lonkeroa ja tiskikaapista pullo vodkaa. Mutta eihän tuollaisella juomatarjoilulla nyt kenenkään varmaan mitään vaikutusta tehdä, joten kun tässä tarkoituksena on parannella niitä omia "iskemistaitoja" niin totta kai se oman baarikaapin sisällön päivittäminen on paikallaan ja eihän siitä varmaan mitään haittaa olisi jos sitä muutaman hyvän perus drinkin vodkakolan lisäksi osaisi tehdä.

Joten nyt niitä sinkkumiehen drinkki ja juomasuosituksia tulemaan jolla naisiin voi tehdä hyvän vaikutelman. Vai tekeekö alla olevan kuvan kaltaisella jääkaapilla jo ihan tarpeeksi hyvän vaikutelman naisiin?

http://www.appelsiini.org/paivakirja/wp-content/uploads/2009/01/58d7ebe03fa2ad97578f3d24a5921f55-orig.jpg

62

778

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • rtretwewt

Eli kori kaljaa, pullo valkkaria ja kilon paketti voita. Noilla pärjää jo aika pitkälle.

• Kirjoittaja

Valkkarin voi juottaa sille muijalle. Tuo voi on kyllä asiallinen ehdotus. Meinaan ihan syömisen kannalta. Itse olen jättänyt kaikki margariinit eli kissanrasvat pois. Sisältävät epäterveellisiä rasvoja.

• Toiset tykkäävät likööreistä, mutta on niitäkin naisia, jotka pitävät enemmän konjakista ;)

Drinkki: vodka Curacao-likööri Sprite on helppo, nopea ja makea. Amarettolikööri sellaisenaan... nam! Mutta makuja toki on niin monenlaisia !

Mutta... jos aiot panostaa drinkkeihin, niin älä unohda asiaan kuuluvia laseja :) Ne tekevät usein yhtä suuren vaikutuksen kuin itse drinkki.

• ..............

Itse on tullut huomattua monien naisten tykkäävän kuohuviinistä (tai shampanjasta) muulloinkin kuin vappuna ja/tai uutena vuotena.

• Totta ! Mut mielummin kylmää kuin baarikaappilämmintä :)

• jackaroo

Voisi kai tuota jonkin halvan samppanja/kuohuviini pullon jääkaappiin ostaa, sillä melko pitkäänhän nuo tuolla säilyvät.

• sillitrooli

Jos sulla on käymässä joku porukka, jossa on miehiä, niin miehille voi tarjota konjakkia tai viskiä, jos haluaa jotain hienompaa kuin kossupaukut tai kalja.

Naisille voi tarjota punkkua, tai jos haluaa jotain drinkkejä tehdä, niin Ville Vallattomat varmaan tekee kauppansa. Ville Vallattomiin tarttet Pisang Ambonia ja maitoa. Toinen likööri mitä voi tarjota naisille, on kermaliköörit kuten Baileys. Se juodaan sellaisenaan, ei tarvitse mitään blandiksia.

Näillä lähtisin itse liikkeelle, jos ostaisin kaappiin juomia tarjottavaksi. Nyt siellä on lähinnä monta pulloa vodkaa, yksi pullo konjakkia ja yksi pullo Fernet Brancaa. Fernet Brancaa ei ainakaan kannata naisille tarjota, se on enemmän sellainen äijien kesken -shotteihin.

• sillitrooli

Joo ja shampanja/ kuohari on tosiaan, siitä naiset tykkää kans kuten tuossa yläpuolella sanotaankin. Itse en kuohareita juo, niin ei tullut mieleen.

• jackaroo
        sillitrooli kirjoitti:

Joo ja shampanja/ kuohari on tosiaan, siitä naiset tykkää kans kuten tuossa yläpuolella sanotaankin. Itse en kuohareita juo, niin ei tullut mieleen.

Mutta eikö se samppanja pullon kaivaminen esiin ole vähän liian juhlavaa? Itse ainakin pidän samppanjaa vähän sellaisena juhlajuomana jota juodaan ehkä se yksi lasillinen kerran tai kaksi vuodessa.

• sillitrooli

Täytyy varmaan tähän vielä tarkentaa, että vodkapulloja on monta, koska toin niitä Virosta tuliaisina joku aika sitten. Tuolla alempana Darth jo epäili, että baarikaappi liittyy tissutteluun. Itse olen sekä alkoholia että muitakin päänsekoittajia ainakin oman osuuteni vedellyt, mutta jostain syystä tuo varastojen tyhjentäminen yksikseen ei ole ikinä aiheutunut ongelmaksi. Ei yksin jaksa dokailla, se on tylsää. Joskus voi vetää vaikka siivotessa kyytipojaksi vähän jotain, mutta kyllä minulla ainakin kulutus keskittyy niihin hetkiin, kun olen kavereiden kanssa.

• jackaroo kirjoitti:

Mutta eikö se samppanja pullon kaivaminen esiin ole vähän liian juhlavaa? Itse ainakin pidän samppanjaa vähän sellaisena juhlajuomana jota juodaan ehkä se yksi lasillinen kerran tai kaksi vuodessa.

Naiset ainakin keskenään juovat kuoharia naistenilloissa :) Ei siitä liian juhlava fiilis tule, mutta varmastikin sellainen, että nainen kokee sinun arvostavan häntä. - Ja muista ne lasit ! Kaksi riittää... ;)

• jackaroo
        sillitrooli kirjoitti:

Täytyy varmaan tähän vielä tarkentaa, että vodkapulloja on monta, koska toin niitä Virosta tuliaisina joku aika sitten. Tuolla alempana Darth jo epäili, että baarikaappi liittyy tissutteluun. Itse olen sekä alkoholia että muitakin päänsekoittajia ainakin oman osuuteni vedellyt, mutta jostain syystä tuo varastojen tyhjentäminen yksikseen ei ole ikinä aiheutunut ongelmaksi. Ei yksin jaksa dokailla, se on tylsää. Joskus voi vetää vaikka siivotessa kyytipojaksi vähän jotain, mutta kyllä minulla ainakin kulutus keskittyy niihin hetkiin, kun olen kavereiden kanssa.

Minulla on yhä avaamatta 0.7l vodkapullo jonka sain jouluna 2007.

• sillitrooli
        jackaroo kirjoitti:

Jos rehellisiä ollaan, niin en osaa vastata tuohon. En ole ikinä tarjonnut kenellekään naiselle shampanjaa, enkä sitä yleensä juo muuta kuin pakollisen tervetuliaisdrinkin. Tai kuohariahan se yleensä on. Aito shampanja nyt ainakin on liian juhlavaa, mutta sitä en tiedä, mitä mieltä naiset ovat peruskuoharin juomisesta arkena.

Tästä tulikin mieleen oikeastaan yksi neuvo vielä. Osta sellaista juotavaa, mistä pidät itse. Kivempi tarjota sellaista mistä voi nauttia yhdessä naisen kanssa.

• Kirjoittaja
        jackaroo kirjoitti:

Ei sen ole pakko olla samppanjaa. Kuohuviini riittää, valitset vain oikeaoppisesti kuivan kuohuviinin keltaisella etiketillä.

Laadukas samppanja on aina kuivaa.

• Kirjoittaja
        jackaroo kirjoitti:

Minulla on yhä avaamatta 0.7l vodkapullo jonka sain jouluna 2007.

Noissa kirkkaissa viljaviinoissa on vaan se, että ne eivät juuri säilyttämisellä paremmaksi muutu, kuten vaikka konjakit.

Itse juon ne yleensä pois kuljeksimasta.

• jackaroo
        Kirjoittaja kirjoitti:

Ei sen ole pakko olla samppanjaa. Kuohuviini riittää, valitset vain oikeaoppisesti kuivan kuohuviinin keltaisella etiketillä.

Laadukas samppanja on aina kuivaa.

Pitääpä pistää kuiva kuohuviini ostoslistaan ylös. Olen ajatellut käydä tässä kesän aikana jossain vaiheessa Tallinnassa, ja koska minulla ei ole mitään järkevää syytä mennä sinne, niin tämän "baarikaapin päivittämisen" voisi kyllä ottaa tuon reissun tavoitteeksi.

• Kirjoittaja
        jackaroo kirjoitti:

Samppanjasta tuli mieleen, kun kerran panostin ja ostin oikeaa samppanjaa tuliaisiksi ja lahjaksi. Ajelin juhlapaikalle polkupyörällä lähes 20 kilometriä välillä hiekkatietä jne. Pullo matkasi laukussa pyörän tarakalla.

Perillä tietysti kehoitin aukaisemaan pullon heti kun oli vielä kylmää. Olin sen jäähdyttänyt ennen lähtöä.

Niin, tuli vaan mieleen kun mainitsit tuon yhden lasillisen juomisen...

• jackaroo
        xena-183 kirjoitti:

Naiset ainakin keskenään juovat kuoharia naistenilloissa :) Ei siitä liian juhlava fiilis tule, mutta varmastikin sellainen, että nainen kokee sinun arvostavan häntä. - Ja muista ne lasit ! Kaksi riittää... ;)

---- Ja muista ne lasit ! Kaksi riittää... ;) ---

Ostin jo pari hienompaa lasia tässä pari viikkoa sitten, kai noista nyt kuohuviiniäkin voi juoda?

http://www.ikea.com/fi/fi/catalog/products/00015134

• nir-
        jackaroo kirjoitti:

Pitääpä pistää kuiva kuohuviini ostoslistaan ylös. Olen ajatellut käydä tässä kesän aikana jossain vaiheessa Tallinnassa, ja koska minulla ei ole mitään järkevää syytä mennä sinne, niin tämän "baarikaapin päivittämisen" voisi kyllä ottaa tuon reissun tavoitteeksi.

Kyllä kuohari sopii mainiosti ihan arkenakin. Jos ei halua investoida shamppanjaan, samalla menetelmällä on valmistettu espanjalaiset cavat. Ja se oikea kuivuus on merkitty pullossa sanalla "brut".

Itsellä oli joskus aina kuoharipullo jääkaapissa "varmuuden vuoksi", mutta tuli liian kalliiksi kun piti täyttää jääkaappi useampaan kertaan viikossa... Olisi ehkä pitänyt hankkia jotain pahempaa :)

• Kertis
        Kirjoittaja kirjoitti:

Samppanjasta tuli mieleen, kun kerran panostin ja ostin oikeaa samppanjaa tuliaisiksi ja lahjaksi. Ajelin juhlapaikalle polkupyörällä lähes 20 kilometriä välillä hiekkatietä jne. Pullo matkasi laukussa pyörän tarakalla.

Perillä tietysti kehoitin aukaisemaan pullon heti kun oli vielä kylmää. Olin sen jäähdyttänyt ennen lähtöä.

Niin, tuli vaan mieleen kun mainitsit tuon yhden lasillisen juomisen...

Oijoi. Jäikö siitä sitä yhtä lasillistakaan pulloon, vai turskahtiko kaikki kaaressa tantereelle?

• sir_eino
        nir- kirjoitti:

Kyllä kuohari sopii mainiosti ihan arkenakin. Jos ei halua investoida shamppanjaan, samalla menetelmällä on valmistettu espanjalaiset cavat. Ja se oikea kuivuus on merkitty pullossa sanalla "brut".

Itsellä oli joskus aina kuoharipullo jääkaapissa "varmuuden vuoksi", mutta tuli liian kalliiksi kun piti täyttää jääkaappi useampaan kertaan viikossa... Olisi ehkä pitänyt hankkia jotain pahempaa :)

Hyvä kuohuviini on parempaa kun huono ranskalainen. Vain nainen joka ei tiedä drinkeistä mitään innostuu kaikista shampanjoista.

Hinta ei sitten myöskään ole laadun tae. Hyvänmakuisia viinejä (oli sitten kuplivaa tai ei) saa reilusti alle kahdella kympillä pullo.

• jackaroo kirjoitti:

---- Ja muista ne lasit ! Kaksi riittää... ;) ---

Ostin jo pari hienompaa lasia tässä pari viikkoa sitten, kai noista nyt kuohuviiniäkin voi juoda?

http://www.ikea.com/fi/fi/catalog/products/00015134

Totta puhuen... kyllähän sitä kuoharia Voi juoda vaikka tavallisesta juomalasista, mut jos jossakin vastaan tulee edulliset ja vähän kapeammat lasit, niin aina parempi ;)

• Naisiin t3hdään

vaikutus pikemminkin ruoalla.

Tie naisen sydämeen käy alavatsan kautta.

Viinapullokin riittänee, mutta silloin on osattava öyhötä kuin aito apina tai galjagorilla

• Kirjoittaja

Saa muija tehdä mieleistään evästä löytämistään aineksista. Mulle tietysti myös. Samalla vaivalla.

• muumibuumi

"Tie naisen sydämeen käy alavatsan kautta."

Varmaan totta monellakin tasolla.

• Darth

Baarikaapeissa on se vika, että vaikkei koskaan olisikaan ollut ongelmia alholin kanssa, tissuttelu voi muuttua joka päiväiseksi.

• Kirjoittaja

Noin se on. Varsinkin jos ei vedä rauhoittavia ja varsinkin jos vetää rauhottavia, niin viinan kanssa saa nupin enemmän sekaisin.

• jackaroo

No ei minulla nyt oikeasta mitään baarikaappia ole, tarkoitin tuolla "baarikaapilla" sitä omaa alkoholireserviä mikä minulla on kotona valmiina, ne juomat voivat sijaita niin jääkaapissa kuin vaikka pöytälaatikossakin.

Minulla on ollut aina jotain alkoholia kotona siitä saakka kun olen aikoinaan 19 vuotiaana omilleni muuttanut, eikä koskaan ole tullut mitään kiusausta alkaa yksin juomaan, joten en usko että tilanne muuttuu yhtään miksikään tästä nykyisestä vaikka minä tuon vodkapullon viereen jonkin vähän hienommankin alkoholia sisältävän pullon hankin.

• FF

Kuinka monta naista oikein aiot asunnollesi viedä? Helpompi olisi hankkia vaivihkaa juomat sitten kunhan on nainen kiikarissa ja tiedät jo, mistä hän pitää.

Mutta kesän ehdottomasti paras drinkki on ilman muuta mojito.

P.S. Älä koskaan säilytä punaviiniä jääkaapissa! Jos et raski hankkia viinikaappia niin huoneenlämpökin on parempi kuin jääkaappi. Ja jos tarjoat punaviiniä ruuan kanssa niin muista dekantointi.

• jackaroo

---Kuinka monta naista oikein aiot asunnollesi viedä? Helpompi olisi hankkia vaivihkaa juomat sitten kunhan on nainen kiikarissa ja tiedät jo, mistä hän pitää.---

Heh, en minä nyt ihan niin vakavissani tätä suunnittele. Luin vain tuossa äsken tuon "mitä ostit viimeksi alkosta" ketjun ja tulin siihen tulokseen että oma juomavalikoimani on melko yksipuoleinen ja tylsä, joten sitä voisi vähän kehittää.

En minä nyt ketään aio omilla drinkinteko taidoillani tai samppanjaa tarjoamalla iskeä, mutta hyvähän se olisi varmaan vähän katsoa tarkemmin että mitä alkoholia sitä kaappiin ostaa. Toki se on aina yksilökohtaista että mistä kukainenkin pitää, mutta varmaan sitä jotain yleispätevää drinkki ja juomasuosituksia voi yrittää ennakkoon oppia.

---Älä koskaan säilytä punaviiniä jääkaapissa! Jos et raski hankkia viinikaappia niin huoneenlämpökin on parempi kuin jääkaappi. Ja jos tarjoat punaviiniä ruuan kanssa niin muista dekantointi. ---

Viinin kanssa tulee varmaan jotain ongelmia, kun en itse oikein tuota punaviiniä viitsi juoda kun saan siitä hyvin nopeasti ihan järkyttävän kovan päänsäryn.

• Drinkkejä...

pff...

Kyllä olen välillä ostanut parin eri sortin siideriä omien juomien lisäksi viikonloppuna, kun olen liikenteeseen lähtenyt, ihan siltä varalta jos seuraa tuleekin.

Jos muija tilaa jonkun drinkin, niin totean sen vain olevan yhtä irrallaan todellisuudesta juin jackroon...

Ei tartte olla mitään drinkki arsenaalia.

• Ja yleensä jos muija haluaa alkoholia, niin joutuu juomaan suuveteni... Jos on siis päättänyt tulla ilmoittamatta kylään...

Tällä hetkellä poikkeuksellisesti kaapissa on 6 Crowmoor extra dry tölkkiä ja jossain on vissiin pari jotain muuta siideriä jotka jäi kolme viikkoa sitten. Crowmoorit ostin tänään sen takia, jos tuleekin yllättäen lähtö johonkin tänä viikonloppuna, niin ei tartte kirota kun on joka puoti kiinni.

• jackaroo

---Jos muija tilaa jonkun drinkin, niin totean sen vain olevan yhtä irrallaan todellisuudesta juin jackroon...---

Niin no, ei minun nyt mitään täydellisesti varusteltua baaritiskiä ole tänne asuntooni tarkoitus rakennella, enkä minä varmaan mitään drinkkitoiveita osaisi edes täyttää jos nainen niitä minulle esittäisi. Mutta ajattelin lähestyä tätä asiaa siltä kantilta että minä voisin tarjota naiselle jotain hyvää drinkkiä ja antaa siten hyvän/asiantuntevan vaikutelman itsestäni.

Itse ainakin ajattelen ettei se lonkerotölkin nakkaaminen jääkaapista naiselle nyt anna mitenkään hyvää kuvaa itsestäni, tai se että kaivaisin vanhan vodkapullon tiskikaapista, puhaltaisin pölyt pois siitä ja sekoittaisin sen lämmintä light-colaa sisältävään lasiin.

• sil viissiin ett

Miehenä sanottava ett muhun tekis "vaikutuksen" jos naisellla olis tarjota ihan vain mehua (omena, appelsiini, tms.) tai maitoa. Eipä siis hirveästi baarikaapin sisältö tai drinkkien teko taito tee vaikutusta...

• hahmotelma

Vähän sama homma. Hirvee viina arsenaali vois ehkä hirvittää.

• FF

Minulla ei ole jääkaapissani koskaan maitoa ja hyvin harvoin mehuja, vissyä sen sijaan löytyy ainakin toisinaan.

Tallinnasta toin giniä, vodkaa, jägeriä ja metsämansikkalikööriä (kiva kesäinen juomasotkotus: pari sormenleveyttä metsämansikkalikööriä, yksi sormenleveys ja vodkaa ja loput lasista täyteen vissyä). Ennestään taisi olla bacardia. Janoon ja ruokajuomana juon vettä/vissyä tai toisinaan oluen/kuivaa valkkaria. Makeita juomia en harrasta lainkaan (cokis, siideri, limsat).

En ole koskaan ajatellut, että minun pitäisi miettiä kaappieni sisältöä satunnaisten vieraiden kannalta. Ostan myös ihan reilusti brandya enkä konjakkia, ja kuoharia enkä samppanjaa.

Juhannuksena tai ylipäänsä täällä maalla ollessani en juo mitään.

• justjooooo
        hahmotelma kirjoitti:

Vähän sama homma. Hirvee viina arsenaali vois ehkä hirvittää.

Osaatko lukea? Aloituksessa ei puhuttu missään kohdassa "hirveestä viina arsenaalista".

Kärjistäminen ja äärimmäisyyksiiin meneminen ilman perusteluja on yksi varma merkki typeryydestä.

• Kertis

Enpä nyt sitten lähtenyt edes mökille, kun tuli tällainen kökkökeli, joten kirjoitellaan nyt sitten ajankuluksi.

Mulla taitaa olla nyt kaapissa vajaat putelit vodkaa, konjakkia ja viskiä, ja vinkkuräkissä muutama erilainen valkkari ja punkku. Punkut enimmäkseen jotain joululahjapulloja, joita harvakseltaan tulee avattua, koska ne eivät oikein sovi vatsalleni. Valkkarit huokeahkoa chardonnayta, ihan hyvää seurustelujuomaa.

Sitten on näköjään yksi iät ajat sitten korkattu Galliano-likööriputeli (kaikki varttuneemmathan muistavat vielä galliano-hotshotbuumin...) ja yksi samaten ikääntynyt virolainen mansikkalikööri, joka soveltuu lähinnä jätskiannosten maustamiseen. Ja vielä pikku tilkka puolalaista karpalovotkaa matkoilta, tuota pitää joskus ostaa lisää.

Fisu-shot-pullo tuli tyhjennettyä vapun aikoihin, seuraavalla kerralla voisi napata handelista samanlaisen yllättävien tarpeiden varalle.
      Jos tulee matkailtua etelänaapuriin, niin voisin myös napata yhden Viru Valge Vaniljan, toimii hyin omenamehun kanssa.

Koetan pitää kaapissa myös muutaman oluen ja siideritölkin vierasvaroiksi.

Pakastimessa/-lokerossa on hyvä pitää aina jäitä valmiina - omena- tai appelsiinituoremehua löytyy aina jääkaapin puolelta, joten yksinkertaisia drinkkejä saa jo niistä vain jäitä lisäämällä kasaan. Välillä olen kokeillut myös tomaatti- ja karpalomehuja, jotka toimivat hyvin, jos vähemmän makeat mikserit istuvat paremmin makuun.

• 3+2

Kesällä voi naisille tarjoilla puistossa skumppaa ja mansikoita

• naikkonen(22)

No itse juon kyllä jatkoilla mielelläni ihan vaan valkkaria, kuivaa siideriä, kaljaa tai kirkkaita mehua/limpparia.
      Ihanteellisinta miehen luona olisi ensin saada ensin joku tönäkämpi paukku ensijännitykseen, mutta jatkaa sitten miedommalla linjalla.

• Kaappijuoppo?

Ei sinne kaappiin kannata kovin erikoisia juomia ostella jos niitä ei itse ole sieltä valmis yksin juomaan pois. Siiderit ja long drinkit menee yleensä melko nopeasti vanhaksi, joten ne pitää olla valmis myös itse juomaan pois aina muutaman kuukauden jälkeen. Mikään ei ole säälittävämpää kuin tarjoilla vanhentunutta ja jo pahaksi mennyttä juomaa potentiaaliselle deittikumppanille.

Minä pidän (mahdollisia) naisvieraitani varten kaapissa paria viinipulloa (puna ja valko), yhtä kuoharia ja jääkaapista löytyy aina sixpackin verran siideriä. Kyllä noilla jo yksistä yömyssyistä tai pikkuisista kahden-kolmen hengen jatkoista selviää ihan kunnialla.

• gbnmbv

Viskejä jos opettelee juomaan niin ne ovat aika kivoja seurutelujuomia. Tosin naiset harvemmin niistä pitävät.

Valkoviini on kiva viini lipitellä. Useimmat naiset kuitenkin valkkaria juovat, vaikka eivät välttämättä kovin hyvänä sitä pidäkkään. Erilaisia drinkkejä voi tietty tehdä ja katsoa ohjeita netistä. Tärkeintä drinkeissä on näyttävä lasi ja paljon jäitä, koska lämmin drinkki ei maistu juuri miltään. Yksinkertainen ja hyvä drinkki on mielestäni kelkka, johon tulee passoa likööriä ja tuoremehua. Sitten voi tietenkin tehdä seksikkään nimisiä drinkkejä, kuten sex on the beach tms. Oman kokemukseni mukaan naiset pitävät värikkäistä drinkeistä, joten keltaiset, punaiset ja vihreät ovat yleensä hyviä. Siniset drinkit maistuvat oman kokemukseni mukaan yleensä aika teollisilta. Itse tykkään ehkä eniten persikka, omena, appelsiini tai lime/sitruuna drinkeistä. Ohjeitahan noihin on monia.

• Jaska'

Ainakin viihteeltä jos tuot naisen, niin eipä varmaan enää kotona tarvitse alkoholia tarjoilla, ellet sitten meinaa juottaa seksin toivossa.
      Sitten jos taas nainen tulee sun luo ikäänkuin treffeille, niin eiköhän se ole ihan jees, kun kahvit keittää. Nää viinijutut on sitten jo enemmän näitä akateemisesti koulutettujen hienohelmojen juttuja.
      Eiköhän se viini kuitenkin ole se juoma, minkä voisi kuvitella naisillekkin maistuvan.

• jackaroo

No höh. Enhän minä nyt voi naiselle mitään kahvia keittää kun en edes omista kahvinkeitintä. :(

• hsgyut6rd

"Nää viinijutut on sitten jo enemmän näitä akateemisesti koulutettujen hienohelmojen juttuja."

Tuskin Jackaroo onkaan etsimässä jotain kaljaa kittaavaa kahden aivosolun muijaa :)

BTW viinin juominen ei liity akateemisyyteen eikä akateemisyys hienohelmaisuuteen. Ihan erillisiä asioita ovat.

• sir_eino

Laittaisin ihan klassikon, opettele tekemään martineja. Googletin äkkiä. Vaikuttaa ihan asialliselta sivulta:
      http://www.martinirecipe.net/
      Ei omenamartineja. Tylsä. Tuo voisi upota:
      http://www.martinirecipe.net/chocolate-mint-martini-recipe.html
      Ehkä vähän liian raskas joihinkin tilanteisiin, mutta ainakin mielikuvituksellisempi kun vodkacola.

Mimmeihin uppoaa myös aika hyvin kuohuviini / samppanjapohjaiset juomat. Joku Bellini on ihan tasan varma naisen mieleen. Mimosa menee myös. Näissä voi vähän fuskata eli voit teeskennellä että sekoituksessa on vähän parempaa kuohuviiniä kun onkaan. Sitä ei maista niin helposti. Mutta ei kannata ostaa mitään Alkon halvinta, kyllä naiset tunnnistaa Frexinetin kaukaa... No joo. Osta ihan suosilla jotain keskihintaista kuohuviiniä pohjaksi. Voit vaikka tarjoilla jonkun hedelmälautasen kanssa.

Mistä tulikin mieleen hedelmädrinkit. Klassikkojen klassikko on vodkameloni. Hunajameloni sopii taas rommin kanssa, ja tietty vähän sokeria.

Margarita? Uppoaa varmaan useimpiin naisiin, mutta mansikkaversio on vähän out. Tai siis in, sitä saa joka saatanan kuppilasta. Ihan perus voisi toimia paremmin. Ei ole makea joten sitä ei välttämättä juo niin nopeasti. Voit tietty tuunata jollain muulla marjalla tai hedelmällä kun mansikalla. Tein yksissä bileissä tämän vuoden puolella mangomargaritoja ja upposi ihan hyvin.

Yhdessä vaiheessa mimmit tilasivat aina Cosmopolitania. Siis drinkkiä, ei lehteä. Vähän kuiva ja siksi ihan hyvä treffijuoma.

No, noita ainakin tullut itse väännettyä deiteille, kavereille ja tyttöystäville. Jos jotain baarimikon hommista on ollut hyötyä niin tämä. Ja kannattaa muistaa tarjota jotain pientä syötävää. Siitäkin mimmit yleensä tykkää.

• sir_eino

Ja jos totta puhutaan niin luulisin että mimmeihin ei ole koskaan tehnyt vaikutusta ne drinkkivalinnat itsessään että vaan se, että osaan jotain mitä moni muu mies ei osaa. Eli tehdä muitakin juomia kun vodkakolaa ja tarjota niiden kanssa ruokaa. Pisteitä tulee uskoakseni siitä että käytän vähän mielikuvitusta sekä juomien että ruokien kanssa vaikka olenkin vegu.

Enkä kirjoittanut sitten jatkojen näkökulmasta. Jatkoilla voi tarjota vaikka ykkösolutta ja puoli vuotta sitten avatun sipsipussin jämät. Mut jos tahtoo tehdä vaikutuksen. Heh.

• Jaska'

Laita nimekses Bond.......James Bond.

• jackaroo
        sir_eino kirjoitti:

Ja jos totta puhutaan niin luulisin että mimmeihin ei ole koskaan tehnyt vaikutusta ne drinkkivalinnat itsessään että vaan se, että osaan jotain mitä moni muu mies ei osaa. Eli tehdä muitakin juomia kun vodkakolaa ja tarjota niiden kanssa ruokaa. Pisteitä tulee uskoakseni siitä että käytän vähän mielikuvitusta sekä juomien että ruokien kanssa vaikka olenkin vegu.

Enkä kirjoittanut sitten jatkojen näkökulmasta. Jatkoilla voi tarjota vaikka ykkösolutta ja puoli vuotta sitten avatun sipsipussin jämät. Mut jos tahtoo tehdä vaikutuksen. Heh.

Pitääpä opetella tekemään jokin kivan värinen helppo drinkki. Harmi ettei sitä sinistä Pepsiä enää tehdä, siitä olisi saanut helposti drinkit tehtyä.

• nyt meni metsään
        jackaroo kirjoitti:

Pitääpä opetella tekemään jokin kivan värinen helppo drinkki. Harmi ettei sitä sinistä Pepsiä enää tehdä, siitä olisi saanut helposti drinkit tehtyä.

Ihan kammottaa ajatus että pitäisi juoda jotain sinistä. Lisäaineet huutais silmissä.

• sir_eino
        jackaroo kirjoitti:

Jaska ei. Ei minkään väristä Pepsiä. Opettele pari perusdrinkkiä joihin tulee paria eri alkoholia ja lisäksi jotain mehua.

Sama safkan suhteen. Opettele tekemään jotain melko neutraalia mutta maukasta perusruokaa (tyyliin lasagne) hyvin. Ei mitään tilauspitsaa tai sipsejä. Jotain mikä vaatii vähän vaivaa, ei ole aivan liian ennalta-arvattava (se pihvi on...) ja uppoaa suurempaan osaan ihmisistä. Älä tee esim. mitään turhan mausteista.

Nää jutut oikeasti toimii. Joku on joskus sanonut etten jaa naistenviettelyvinkkejä mutta nämä toimivat.

• sir_eino
        sir_eino kirjoitti:

Jaska ei. Ei minkään väristä Pepsiä. Opettele pari perusdrinkkiä joihin tulee paria eri alkoholia ja lisäksi jotain mehua.

Sama safkan suhteen. Opettele tekemään jotain melko neutraalia mutta maukasta perusruokaa (tyyliin lasagne) hyvin. Ei mitään tilauspitsaa tai sipsejä. Jotain mikä vaatii vähän vaivaa, ei ole aivan liian ennalta-arvattava (se pihvi on...) ja uppoaa suurempaan osaan ihmisistä. Älä tee esim. mitään turhan mausteista.

Nää jutut oikeasti toimii. Joku on joskus sanonut etten jaa naistenviettelyvinkkejä mutta nämä toimivat.

"jotain mehua"

Voi olla myös tuore hedelmä jne.

Aika monissa drinkeissä on limsaa, helppoja juomia. Mutta parhaat juomat eivät ole sellaisia.

• Hämärän rajoilta

Taas yksi hyvä syy lisää olla absolutisti, ja vieläpä sellainen jota en aiemmin tiedostanutkaan. Ryyppääminenkin näkyy olevan jumalattoman vaikeaa ja lisäksi pitäisi vielä seurata trendejä. Alan ymmärtää perinteisen suomalaisen miehen sielunmaisemaa ja suhdetta alkoholiin: minäkin ajaisin siltä seisomalta seuralaisen kirveen kanssa lumihankeen, jos pitäisi miettiä, mitä marjaa ja hedelmää olisi sopivaa lisätä tähän vuoden-, kuukautiskierron- ja horoskoopinaikaan, mitä juomia sekoittaa ja missä suhteessa (no ei parisuhteessa ainakaan. Saatana).

Tai jos alankin jossakin elämänvaiheessa juoda, niin Koskenkorvaa tai Suomi-viinaa suoraan pullosta. Repikää siitä representaatiota.

• sir_eino
        Hämärän rajoilta kirjoitti:

Taas yksi hyvä syy lisää olla absolutisti, ja vieläpä sellainen jota en aiemmin tiedostanutkaan. Ryyppääminenkin näkyy olevan jumalattoman vaikeaa ja lisäksi pitäisi vielä seurata trendejä. Alan ymmärtää perinteisen suomalaisen miehen sielunmaisemaa ja suhdetta alkoholiin: minäkin ajaisin siltä seisomalta seuralaisen kirveen kanssa lumihankeen, jos pitäisi miettiä, mitä marjaa ja hedelmää olisi sopivaa lisätä tähän vuoden-, kuukautiskierron- ja horoskoopinaikaan, mitä juomia sekoittaa ja missä suhteessa (no ei parisuhteessa ainakaan. Saatana).

Tai jos alankin jossakin elämänvaiheessa juoda, niin Koskenkorvaa tai Suomi-viinaa suoraan pullosta. Repikää siitä representaatiota.

Ryyppääminen on helppoa. Menet kauppaan ja ostat halvinta kaljaa 12 pulloa. Vaihtoehtoisesti menet Alkoon, ostat halvinta viinaa ja appelsiinimehua.

Mutta nyt puhuttiin siitä millä tekee naiseen vaikutuksen, ei siitä millä saa itsensä siihen kuntoon että viettää seuraavana aamuna tunteja halaillen vessanpönttöä.

• jackaroo
        nyt meni metsään kirjoitti:

Ihan kammottaa ajatus että pitäisi juoda jotain sinistä. Lisäaineet huutais silmissä.

---Ihan kammottaa ajatus että pitäisi juoda jotain sinistä. Lisäaineet huutais silmissä.---

No eipä siinä sinisessä Pepsissä tainnut olla mitään suurempaa eroa normaaleihin limsoihin muuta kuin se sinisen värin aiheuttava ainesosa. Mutta ehkä se sininen väri ei vain ole niin luonnollisen näköinen juomassa kuin esim. keltainen tai punainen.

• jackaroo
        sir_eino kirjoitti:

Ryyppääminen on helppoa. Menet kauppaan ja ostat halvinta kaljaa 12 pulloa. Vaihtoehtoisesti menet Alkoon, ostat halvinta viinaa ja appelsiinimehua.

Mutta nyt puhuttiin siitä millä tekee naiseen vaikutuksen, ei siitä millä saa itsensä siihen kuntoon että viettää seuraavana aamuna tunteja halaillen vessanpönttöä.

---Mutta nyt puhuttiin siitä millä tekee naiseen vaikutuksen, ei siitä millä saa itsensä siihen kuntoon että viettää seuraavana aamuna tunteja halaillen vessanpönttöä.---

Niin, sitä juomista on olemassa monenlaista. Toisille ihmisille se juominen tarkoittaa aina sitä että vedetään kauheat kännit, toisille taas se voi olla vaikkapa yksi tai kaksi drinkkiä seuran vuoksi. Minulle se on ehkä jotain tuolta väliltä. Ei siinä pienessä humaltumisessa nyt mitään vikaa ole, keskustelu sujuu hieman helpommin ja tunnelma on parin drinkin jälkeen paljon vapautuneempi.

Minä näen alkoholin nauttimisen yhdessä myös eräänlaisena sosiaalisena tapahtumana. On helppoa keksiä alkoholista sopiva syy tavata ihmisiä. Ei tarvitse järjestellä mitään erikoista, vaan mennä pelkästään jonnekin paikkaan yhdessä ja ottaa pari tuoppia tai vaikka tölkkiä alkoholia yhdessä ja jo pelkästään se tekee tilanteesta paljon helpompaa molemmille. Kukapa meistä pyytäisi toista vaikkapa tiistaipäivänä töiden jälkeen lähtemään puistoon juomaan pari tölkkiä Coca-Colaa?

• ....................

Normaalisti en mitään säilytä tai juo itse väkeviä. Mikäli on naisseuralainen tulossa, niin tilanteen mukaan varaan joko puna- tai kuohuviiniä.

• pekka sikaniska

yhden tähden jaloviinaa on puolisen pulloa kaapissa ja jos ei neiti hienohelmalle kelpaa niin sitten voi mennä omaan kotiinsa juomaan

• sillitrooli

• määäääääääääääääääää
        sillitrooli kirjoitti:

Pakko laittaa tähän yksi sarjakuva http://anonyymitelaimet.com/?attachment_id=245

Aika hyvä:)

Vakavasti puhuen, jallu ei esim kahvin kanssa kalpene halvempien konjakkien rinnalla, esim parempaa kuin vaikkapa hintansa vuoksi suosittu apteekkarin konjakki (jota tosin kuuluukin juoda vain lääkkeeksi).

• määäääääääääääääääää

Mielestäni on hienoa, kun ihminen haluaa kehittää itseään alueella kuin alueella! Uskon myös, että hyvä baarikaappi varmasti tekee hyvän ja jopa sivistyneen vaikutuksen. Toisaalta olenkin alkoholin ystävä, mutta onneksi kyllin viisas sitä juomaan.

Itse rakensin erillisen viileähuoneen alkoholeille, pysyy kosteus ja lämpötila hyvänä. Juomia siellä on lähinnä omaan makuun ja lahjaksi saatuja, mutta ovat riittäneet myös onnistuneeseen tarjoamiseen: paljon hyviä konjakkeja ja brandya, jonkin verran viskiä, vermuttia, vodkaa, jallua, pontikkaa, nämä omaan makuun, lisäksi lahjoina kaikenlaisia viinejä, kuohareita, rommia ja tietysti lukuisia erilaisia oluita itselle ja tarjottavaksi siideriä ja lonkeroa.

Perusbaarikaappiin hankkisin (maallikon näkemyksellä) drinkkien pohjaksi ihan perusjuomat eli gini, rommi, vermutti, miksei vodkapullokin ja näitä kun yhdistelee, ei voi kovin pahasti mennä pieleen, kunhan ei yhdistele cokiksen, spriten tai muun sokerilitkun kanssa. Konjakki (tai brandya) pitää olla kahvin kanssa tarjottavaksi ja jäätä pakkasessa. Puhdasta jäätä eli ei vesijohtovedestä. Ja pikku purtavaa. Näillä tekisit ainakin minuun vaikutuksen;)

• määäääääääääääääää

Ja ehdotomasti oikeat lasit oikeille juomille!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Alle 15 oli

Arvasi että lapsi asialla hallin palossa. Surullista. Mutta jos osaa/kykenee käyttää tulentekovehkeitä niin pitää osata
      Vimpeli
      40
      1420
    2. Mikä on kaivattusi ihanin ja ärsyttävin piirre?

Ja onko hän mies, nainen ja muun sukupuolinen? Mies. Huomaavaisuus. Kiireisyys. Joskus voi rentoutuakin.
      Ikävä
      98
      1355
    3. Riikka Purra: työttömät tulee velvoittaa töihin

Purra panisi työttömät tulevaisuudessa työskentelemään sosiaaliturvan saamiseksi, koska työllisyysaste ei muuten näytä l
      Maailman menoa
      290
      1255
    4. Onko kaivattusi yllättänyt sinut?

Piditkö häntä toisenlaisena ihmisenä?
      Ikävä
      109
      1115
    5. Mitä on eilen sattunut?

Mitästä oli eilen illalla kylällä sattunut?
      Suomussalmi
      19
      1061
    6. Milloin tapasit kaivattusi

ensimmäistä kertaa? 💸
      Ikävä
      65
      1038
    7. Näin Ellen Jokikunnaksen Ralph-poikaa suojellaan julkisuudelta - Katso tuoreet kuvat Italiasta!

Ellen Jokikunnas ja Jari Rask ovat Ralph-poikansa kanssa kakkoskodissa Italiassa. Mukana on myös Unelmia Italiassa -kuva
      Suomalaiset julkkikset
      16
      1019
    8. Oletko mokannut

Kaivattusi suhteen koskaan?
      Ikävä
      71
      1012
    9. Heh, persut = vassarit = 10,0 %

Minja tuli nyt jo Riikan rinnalle, sitten alkaa tekemään kaulaa. Molemmilta kympin arvoinen suoritus! https://www.hs.f
      Maailman menoa
      176
      878
    10. Vihdoinkin lavatansseja tv:ssä - Juhannuksena tanssitaan, bändeinä Yölintu ja Komiat!

Jes, vihdoinkin lavatansseja taas televisiossa! Keskikesän juhlaa vietetään tänä juhannuksena Tuuloksen Kapakanmäellä ju
      Tanssi
      18
      841
    Aihe