Ei ole minulta pois, mutta:
http://www.kotimaa24.fi/uutiset/kotimaa/5541-askola-hsssa-seurakunnan-tilojen-antaminen-muslimien-kayttoon-mahdollista
Eikös tämä ole se sama lähimmäisenrakkaudenkirkko, joka ainakin Heinävedellä (ja ties monessako muussa paikassa) kieltäytyy antamasta saattotiloja kirkkoon kuulumattoman hautajaisiin?
Ja joka kieltäytyy antamasta ateisteille tiloja nimeämisjuhlien viettoon?
Seurakunnan tilojen käyttö
16
97
Vastaukset
- yu
Miksi Piispatar veljeilee sellaisen uskonnon kanssa joka ei edes tunnusta Jeesusta Kristukseksi? Noh tässä lopun ajassa tämäkin jumalanpilkka on mahdollista.....en malta olla sanomatta että tämä on vain luonnollista jatkumoa v.1986 pappisviran antamisesta myös naisille.Lopuksi kysyn että mitä yhteistä on islamilla ja kristinuskolla?
Miksi kristityt veljeilee sitten juutalaisten kanssa, koska eihän hekään tunnusta Jeesusta kristukseksi?
ja lopuksi vastaan sinulle kysymykseesi. Molemmat pohjautuu juutalaiseen uskontoon. Kristinuskossa on tosin 3 jumalaa, kun juutalaisessa ja islamissa on vain 1."Noh tässä lopun ajassa tämäkin jumalanpilkka on mahdollista.....en malta olla sanomatta että tämä on vain luonnollista jatkumoa v.1986 pappisviran antamisesta myös naisille."
Missä lopun ajassa? Uskovaisille maailman loppu tulee vuonna 2013(?), mutta se tuskin tarkoittaa sitä että koko maailma pamahtaa
- yu
Joo joo mutta Kristus on kristinuskossa KESKEISIN asia pelastuksemme kannalta,siinä se ratkaiseva ero.Mitä tulee"veljeilyyn",niin kristityt vallan hyvin tietävät että juutalaiset ovat Jumalan omaisuuskansa.Lisäksi Jeesus ja profeetat ovat juutalaisuudesta lähtöisin.Ennen Kristuksen toista tulemusta "peite otetaan pois" jolloin juutalaisetkin ottavat vastaan Jeesuksen herranaan-näin se menee Raamatun mukaan.
ja se kertookin, miten epäoikeudenmukainen Jumala kristityillä on. Muut joutuu helvettiin samasta synnistä eli kun eivät usko Jeesuksen olleen syntien sovittaja, mutta juutalaiset pääsee syntyperänsä vuoksi taivaaseen. Vtun rasisteja on kristityt.
- jyykylä
Antti Koivisto kielsi noi sanan ja rukouksen illat pitää kyllä omiaseurojaan
- etsivä-xx
Vielä suurempaa kumastusta Irajan kommentti herättä siksi että hän on kovasti ollut kieltämssä herätysliikeiden mahdollisutta käyttää kirkkoja omien jumalanpalvelusten järjestämiseen. Mutta Allah sopii kyllä sekä Imaamit, mutta ei suomalainen kristitty yhtsiö joka haluaa miespapin palvelusta toimittamaan. Viimesitään tämä islam kannanotto kertoo että Irja Askola on mallisen polittisen toiminnan eikä kiristillisen kirkon paimen. Voi pimeyttä.
- xxqwxq
Mitä herätysliikettä on muka kielletty?
SLEY:ltä seurakunta kielsi Espoossa syrjintämessut, ei piispa. - pertsa2010
kuka tervetullut sanoi :
Eikös tämä ole se sama lähimmäisenrakkaudenkirkko, joka ainakin Heinävedellä (ja ties monessako muussa paikassa) kieltäytyy antamasta saattotiloja kirkkoon kuulumattoman hautajaisiin?
5. MOOSEKSEN KIRJA
1.Käsky
5:6 'Minä olen Herra, sinun Jumalasi, joka vein sinut pois Egyptin maasta, orjuuden pesästä.
5:7 Älä pidä muita jumalia minun rinnallani.
Askola rikkoo kaikkien muitten herjaustensa lisäksi ensimmäistä käskyä,kun sallii vieraita Jumalia meidän Jumalamme
rinnalla. - Myykää koko kirkko
Sukulainen heitti joskus vitsinä, että Helsingin tuomiokirkon voisi myydä moskeijaksi, kirkossa kun on jo neljä "minareetintynkääkin" valmiina.
Saudeilla on rahaa ostaa. Köyhä kirkko pääsee taas yhdestä raskaasta kulttuurihistoriallisesta rasitteestaan, kun myy.
http://fi.wikipedia.org/wiki/Tiedosto:Lutheran_Cathedral_Helsinki.jpg
http://fi.wikipedia.org/wiki/Hagia_Sofia - PA kollinen
Kirkkoko köyhä, tunnetko omaisuuluettelot, ja yhteisöverojen tuotot, kirkko on valtio valtiossa, joka pitäisi purkaa heti, eikä "tuomiopäivänä".
- adfafadsf
Kirkon tilat on pyhitetty Kristukselle. Tilojen lainaaminen muslimeille loukkaa Kristusta. On aika kumma asia, että piispa tokaisee suustaan jotain tällaista.
- Minä täältä
Kirkoissa on sallittu kaikenmaailman iskelmälaulajien konsertit mutta nyt meinataan kieltää vainajalle viimeisen palveluksen tekeminen. Huomattakoon että vainajan omaiset saattavat olla hyvinkin uskovaisia.
Ilmeisesti Pertsa kaltaisineen haluaa että kaikki kuuluvat nimellisesti kirkkoon, toisin sanoen maksavat anerahoja bublikaanien kassaan, jotta saisivat säälliset hautajaiset.
Säälittävää.
Minun mielestä seurakuntien tilat kuuluvat kaikille, niin meille kirkon jäsenille kuin heille jotka ovat kirkosta eronneet. Käsittääkseni kirkkoon kuuluminen ei ole mikään mittari uskolle, vaan enemmänkin perinne jolla tätä raskasta instituutiota rahoitetaan.
Jos joku ei usko kirkon rahat pois menttaliteettia, tutkikoon paljonko kirkot saavat verotuloja yrityksiltä jotka ovat aineettomia ja sieluttomia. . . - Vainajan tahto
Ystävät!
Tulisiko kunnioittaa ihmisen vakaumusta myös hänen kuoltuaan? Jos hän on eläessään valinnut sen, ettei kuulu kirkkoon, voisiko ajatella, että hänen kannanottonsa otetaan huomioon myös kuoleman jälkeen? - Vainajan tahto
Vielä jatkoa äskeiseen,
Antavatko muuten esimerkiksi kokoomuslaiset tilojaan Vasemmistoliiton kokouksien pitämistä varten, tai toisin päin? Eikö kaikkien järjestöjen tiojen käyttö ole, ja eikö sen tulla ollakin heidän itsensä, ei ulkopuolisten päätettävissä?
Itse olen evankelis-luterilaisen kirkon aktiivijäsen ja haluan, että kirkon tiloja käytetään sellaisiin tarkoituksiin, jotka eivät sodi kirkon ydinsanomaa vastaan.- Yhteisöverotettu
No maksakaa edes tilanne itse. Ne hautuumaakappelit kans.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ikävöin sinua kokoyön!
En halua odottaa, että voisin näyttää sinulle kuinka paljon rakastan sinua. Toivon, että uskot, että olen varsin hullun594084KALAJOEN UIMAVALVONTA
https://www.kalajokiseutu.fi/artikkeli/ei-tulisi-mieleenkaan-jattaa-pienta-yksinaan-hiekkasarkkien-valvomattomalla-uimar962508Jos sinä olisit pyrkimässä elämääni takaisin
Arvelisin sen johtuvan siitä, että olisit taas polttanut jonkun sillan takanasi. Ei taida löytyä enää kyliltä naista, jo452112- 221803
Kadonnut poika hukkunut lietteeseen mitä kalajoella nyt on?
Jätelautta ajautunut merelle ja lapsi uponnut jätelautan alle?271683- 281546
- 161285
- 1101165
- 311158
Emme voi elää velaksi, sanoi Riikka
Valtionvelan odotetaan nousevan 86,3 prosenttiin bruttokansantuotteesta vielä kuluvan vuoden aikana. https://www.iltale801080