Olen 36-vuotias heteronainen. En ole milloinkaan halunnut parisuhdetta enkä lapsia. Joskus kuitenkin mietityttää, saanko syyttää vain itseäni, jos vanhana olen yksinäinen. Toisaalta ajattelen, ettei Suomen kaltaisessa hyvinvointivaltiossa kenenkään pitäisi joutua pariutumaan ja lisääntymään vain taatakseen itselleen huolenpitäjät sitten kun on vanha (vrt. Afrikan maaseutu).
Olen miettinyt, onko minussa jotain vikaa. Mitä voisin tehdä, että alkaisin haluamaan mennä naimisiin ja saada lapsia?
Paras ystäväni ilmoitti, että hän ei ainakaan odottele, että haluaisi lapsen, sillä sitten sitä lasta ei tule ikinä synnytettyä. Pitäisikö minunkin vain heittäytyä parisuhteeseen ja hankkia lapsi (mikäli kroppani ylipäätään moiseen vielä pystyy)...? Se olisi sosiaalisesti helpompaa.
Miten haluaisin parisuhteeseen?
8
180
Vastaukset
- :3
Ei pitäisi.
Parishde ei myöskään tarkoita automaattisesti sitä että pitäisi tehdä jonain päivänä myös lapsia. - Torkku ja sinkku
Miksi sinun pitäisi haluta parisuhteeseen? Ei Suomessa kenenkäämn tarvi elatuksen vuoksi pariutua.
Ikäsi puolesta voisit hyvin lisääntyä vielä parillakin lapsella. Toki eihän sitä varmaksi tiedä, kuinka hedelmällinen on, ja riskit tietysti kasvaa iän myötä.
Jos oma valintasi on olla pariutumatta ja tekemättä lapsia, niin eihän siihen kenelläkään muulla ole sanomista. Todellisuuudessa tuntuu, että sinun tilanteeseesi tuntuu kaikilla olevan mielipiteensä. - mokkullllla
Ei pidä. Täällä on samanlainen nainen, en halua lapsia, en naimisiin enkä edes oikeastaan parisuhdetta. Ainut asia minkä näen positiivisena suhteessa on seksi ja että esim. vuokran voi jakaa, eli sinällään vähemmän kuluja.
Että älä turhaan pariudu, jos et sitä halua. - neuvoja.
Ei kannata "hankkiutua parisuhteeseen" vain saadakseen lapsia. Lasten hankkiminen sen takia, ettei tuntisi itseään yksinäiseksi vanhana, on täysin väärä syy.
- 20+15
Mikäs se yleisin syy lasten hankkimiselle sitten on?
- 36-v.
Kiitos neuvoista. Välillä on mielipiteineen niin yksin ja tuntuu, että on vastuuton, valitsee niin tai näin...
Haluaisin löytää jonkin asiallisen sinkkukeskustelupalstan. Pienten lasten vanhemmille taitaa olla Kaksplus ja parisuhteellisillekin on. Suomi24:n palstalla oli seassa liikaa asiattomuuksia.
Olisiko tähän vinkkejä? - 15+4
Mun henkilökohtainen mielipide lasten tekemisestä on se, että minä olen lasta varten ja haluan tehdä parhaani hänen eteensä. Lapsen hankkiminen vanhojen päivien varalle ja jottei olisi yksin on liian itsekäs ajattelutapa nykypäivänä. Ihmisiä on muutenkin liikaa ja ihmiset kyllä pärjää yksinkin. Lapsen täytyy olla haluttu eikä oman elämän täyttämistä ja yksinjäämisen pelon peittelyä. Mulla ei ole lasta ja olen 30v. En ole aiemmin kokenut olevani valmis siihen vastuuseen ja olisin varmasti raskaaksi tullessani tehnyt abortin, mutta ihan viime aikoina tunne siitä että pärjäisin on ruvennut vahvistumaan ja itseasiassa toivoisin vielä joskus eläväni perhe-elämää. En siltikään tee lasta jos en löydä kunnollista miestä jonka uskoisin yrittävän kanssa parhaansa. Enkä halua miestä vaan siksi etten olisi yksin. Jos ei löydy järkevää tapausta kenen kanssa elämänsä jakaa niin en huoli. Mieluummin olen sitten yksin ja perheetön. Aitoa sen olla pitää eikä mikään hätäratkaisu. Eli mun mielestä ei mitään vikaa jos et halua lasta tai parisuhdetta. Sun pitää valita miten parhaaksi näet ja koet. Olisko sitten kivaa ja oikein ketään kohtaan että yrittäisit leikkiä rakastavaa vaimoa ja äitiä vaikka olisit mieluummin jossain muualla.
- Jotain ihan muuta :/
Plazalla voi olla jotain keskustelupalstoja. Tsekkaa sieltä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p475335Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "571981Onko Sanna menossa Ukrainaan viettämään vuosipäivää?
Kun on bongattu Varsovan lentokentältä?1381713Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella171689- 141435
No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen
Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol271305Kulukusuunnat
Eikö kuhmolaiset iha oikiasti tiiä kumpi o vasen ja kumpi oikia? Tuolla ku liikennemerkissä näkyy nuolet ylös ja alas, v4129081-vuotias Frederik avoimena - Ei omasta mielestä kelpaa tästä syystä realityihin: "Veemäinen..."
Junttidiscon kuninkaana tunnettu Frederik, 81, on esiintymislavoilla suvereeni tekijä. Mies on viihdyttänyt ympäri Suome171087Muusikko yritti tappaa kaksiviikkoisen vauvan
Karu epäily: Muusikko, 32, yritti tappaa kaksiviikkoisen vauvan Oulussa. IS:n selvityksen perusteella miestä ei ole syy771048Tynkä Eläintarha ei ole enää visiitin väärti
Ähtärin MesiZoo on vajonnut alas. Näytillä olevien eläinten määrä on romahtanut lähemmäs -40%. Paikat ovat päässeet pah60887