Mietin tässä montako kertaa seksi on eron syy.
Mies miten paljon seksi määrittelee elämääsi, mitä siltä halauat, entä parihsuhteelta.
Nainen sama asia.
Entäpä sitten lapset, mitä he merkitsevät teille verrattuna tähän seksiin.
Mitä erotessa ajattelette? Miten mietitte lapsianne erotessa?
Mikä on suurin vaikute eroamiseen.
Seksi eron syyynä
18
428
Vastaukset
- hiljattain eronnut
syitä omaan avioerooni olivat: miehen alkoholiongelma sekä väkivalta.
Onneksi lapsia ei oo. - seksihän on kivaa!
Tuskinpa sen seksin tai sen puutteen takia eroja tulee.
Jokainenhan sen tietää, ettei sitä poikamiehenä seksiä ollut niinkään paljon tarjolla kuin parisuhteessa ja varsinkaan turvallista seksiä.
Ja sellainen, joka tuskaili seksin vähyydestä liitossaan, kävi mieluummin vain salapanolla, kuin erosi.
Kyllä ne on ihan muut asiat, miksi ero tulee ja suurin syy, luulen, on se kylmyys ja välinpitämättömyys toista kohtaan, kuka nyt vastenmielisen ihmisen kanssa haluaisi petiään jakaa? Eli rakkauden loppuminen on se syy, ei seksi. - Seksi antaa energiaa
Seksi vaimon kanssa avioliitossa antaa energiaa, se ikäänkuin liitttää kaksi ihmistä yhteen. Monta parisuhdetta ja yksi avioliitto piti läpikäydä, ennenkuin löysin naisen, jonka kanssa synkkaa. Lapsetkin ovat alkutotuttelun jälkeen sopeutuneet, koska ovat saaneet kokea, että heitä rakastetaan, vaikka en enää heidän äitinsä kanssa olekaan aviossa. Eronsyy(t) jääkööt kertomatta.
- Voi nais-
rukkaasi.
- se biologia..
Niin, se on harmi, kun miehet aina ajattelee naisten kanssa vain sillä alapäällään...
Kuinkahan kauan tuonkin miehen nykyinen nainen jaksaa ajatella miehen tavoin?
Ja jos on todella seksuaalinen nainen, pysyykö yhden munan kanssa, epäilen.
- Kerro, kerro
Toivoisin eron syistä kerrottavan tällaisella ei ketään koskevalla palstallae, sillä saattaisi olla suurta hyötyä eroa miettivälle, sillä voisi edes yrittää omalla kohdallaan vastaavaa asiaa .
Onhan ne tietysti henkilökohtaisia asioita, mutta eiköhän niistä jollakin tapaa saa yleisesti kerrottavan version luotua. joka ei viittaa kenenkään henkilöön suoraan.- yksin yhdessä.
No, itse olen eroamassa sen takia, että mies-ei-vaan-ymmärrä, että sitä parisuhdetta pitäisi hoitaa kaikista eniten elämässä....ei nais-työkavereiden nyyhkimisiä, ei illanviettoja työporukan kanssa...ei kaiken edelle menevää harrastusta...vaan sitä suhdetta siellä kotona.
Enkä puhu nyt mistään "pitäähän sitä nyt JOSKUS muidenkin kanssa ajatuksia vaihtaa", vaan sitä, että kaikki muu tuntuu menevän sen siipan edelle ja sitten se aika kun ollaan siellä kotona, vongataan vain sitä seksiä.
Meillä ainakin mies pisti kaiken muun kotiasioiden edelle, siinä tunsi olevansa vain se huoltokämpän huolitsija ja helppo pano, miehen käydessä vaatteet vaihtamassa ja perseestä sorkkimassa..kun olisi pitänyt jostain puhua, aina oli vakiovastaus: "nyt on kiire, pomo odottaa, puhutaan sitten joskus..". Koskaan ei löytynyt aikaa puhua, no löysinhän sitten sen vieraan kuuntelijan minäkin ja huomasin, että aivan turha oli tosiaan suhteemme,olin joku sijalla 55....luulisin.
- Miehet miksi
"Yksin yhdessä" kiva kun kerroit.
Niin mistähän miehet johtuu, että pomot, kaverit, harrastukset ovat aina etusijalla. Kodin asioihin ette jaksa ottaa kantaa, vaikka niiden pitäisi olla ykkössijalla päässänne.
Millähän lankulla pitäisi päähänne napata, että tahti muuttuisi ja osaatte sanoa ei, mahdollismman usein muualla ja kotiin jäisi aikaa niin puolisolle kuin lapsille ja myös kodin arjen pyörittämiseen.
Ei todellakaan seksikään enää tunnut miltään, kun mitään muuta ei kotona tapahdukaan. Tarvittaisiin yhteistä keskustelua moneen asiaan, miksi miehet juoksette aina muualle ekoilemaan.- E.Mäkitupalainen
Ei ole ainoastaan miesten "vika" asettaa työ/harrastukset/kaverit tms. parisuhteen edelle.
Meillä ongelmana ollut jo vuosia että en koe saavani tarpeeksi romanttista tai seksuaalista huomiota naiseltani. Kummasti se työ, ruoka, facebook tai kaverit vievät voiton kahdenkeskisestä laatuajasta, tai siis ainakin siitä elämän kauneimmasta asiasta jonka minä arvotan laatuasteikon kärkeen. Enkä ole jatkuvasti vonkaamassa mutta mielestäni hellyydenosoitukset ja suukot kuuluvat jokapäiväiseen arkeen ja seksiäkin saisi olla viikottain. Puoliso suostuu seksiin noin kerran kuukaudessa ja sekin selvästi vastentahtoisesti. Aloitteita naiseni on tehnyt ehkä kymmenen kertaa yhteensä 12 vuoden suhteemme aikana...
Olen yrittänyt myös keskustella asiasta painostamatta kuten aina neuvotaan mutta mitään vastausta en ole saanut vaan asia lakaistaan heti takaisin maton alle piiloon. Kotitöitäkin teen enmmän kuin eukko, ei pitäisi johtua siitäkään...
Ei tässä taida olla kuin ero ratkaisuna. Olen niin kertakaikkiaan v**un kyllästynyt tilanteeseemme!
- uskottomuus
Mieheni seksisuhde vuosia sitten ja nyt taas uudelleen esiin tullut suhde, jossa he oikein rakastuivat. Luottamus on ennekin ollut nolla, nyt miinus 10000.
Ei tarvitse olla syyn lyönti, eikä juonti, pettäminen riittää oikein hyvin, ja se on oikeastaan mielestäni törkeintä. - mies alle 40
E.Mäkitupaisen kanssa samoilla linjoilla.
Meilläkin hellyyden osoitukset avioliitossa n. 80% minun tekemiäni, aloitteet seksiin 17 yhteisen vuoden aikana vaimon osalta noin 10 kertaa.
Vaimo kyllä yleensä pitää hellyyden osoituksista ja seksistä, mutta miksi se aloitteen tekeminen on niin pirun vaikeaa.
Joskus olen ajatellut, että jospa en teekkään aloitetta vaan odottelen vaimon tekevän, mutta kyllä se kuuden viikon selibaatti saa kummasti toisiin ajatuksiin.
Kyllä se välillä totisesti syö miestä. - mk
kyllä se monella johtaa jos toinen haluaa 2-5 kertaa viikossa ja toinen puoliso kerran kuussaa niin eihän siitä parisuhteesta mitää tule. Ei se varmaa ole yksin syy mutta kun sekis tökkii niin rupeaa tökkimään kaikki muukin kuten raha-asiat ja muut mitkä arkeen vaikuttavat.
- Kasvatuksen tulos
Uskon kyllä teitä miehiä tuosta aloitteen teosta. Mikä on syy tähän on luultavasti ihan suomalainen kasvatustapa, naisen ei ole ollut sopivaa tehdä aloitetta juuri mistään. Mies on ollut perheen määräävä osapuoli kaikessa, joten tehkää miehet ne aloitteet, kyllä vaimot haluavat läheisyyttänne mutta tämä kasvatuksen tuoma alistus estää heitä itse olemasta aloitteellinen.
Naisenne arvostaa teitä tässä asiassa suunnattomasti.
Eikä se raamattukin sano, että nainen on luotu miehen kylkiluusta, joten tässä ajatusmaailman malli.
Tietysti moraalin on syytä olla kohdallaan molemmilla, niin vältytään niiltä tuskaisilta eroilta, jotka ovat monesti aivan turhia asioita, koska koetaan kylmyydeksi ja välinpitämättömyydeksi tämä kasvatuksen aiheuttama naisen alistaminen. Aloitteeton puoliso tosiaan syö miestä. Tosin voi se nainen ollakin aloitteellinen, miehen huomaamatta.
Mistä minä joskus tiesin, että se vieressä istuminen leffaa katsellessa, oli aloite?! prkl!- taija*
Voi nainenkin olla aloitteellinen, totta. Meillä se vain meni vähitellen niin, että exästä tuli lähes kyvytön sen jälkeen, kun tein aloitetteen. Ex kyllä sanoi pitävänsä aloitteellisuudestani(?). Joskus sama juttu, erektio-ongelma yllätti myös, kun vastasin liian kiihkeästi hänen aloitteeseen. Jos olin seksiin vastahakoinen, niin se sai exän syttymään ja kiihottumaan.
Jos mies tai vaimo tulee katsomaan viereen leffaa, niin kyllä se on tulkittava aloitteeksi :).
- nainenkin haluaa
suurin syy eroon oli seksin puute ja siitä seurannut etääntyminen toisistamme.
miehelle maistui vieras mutta ei kotona, ilmeisesti oli tosiaan rakastunut toiseen naiseensa vaikkakaan ei jatkanut suhdetta erottuamme.
seksi kanssani oli tyyliin "suoraan asiaan, pari minuuttia ja saman verran umpiuneen jälkeenpäin kunnes sekin lakkasi pari vuotta sitten.
vielä en ole uskaltanut seksiä kokeilla uuden ihmisen kanssa, halu on kyllä kova.
intohimoa ei voi sanella, tämä toinen nainen lähetti minulle kirjeen jossa kehui mieheni rakastajan taitoja ja puhui miehestäni isolla M:llä, muistanhan minäkin sen ajan kun ajattelin niin, mutta aika teki tehtävänsä :)
yhteistä elämää 17 vuotta ja vastaajana 40 nainen
kysyit myös lapsista. heihin ei oikein ajatus yltänyt sillä mustimmalla hetkellä kun teki töitä itsensä eteen selvitäkseen päivästä toiseen, yksi suurimpia toipumisen merkkejä mielestäni on se kuinka heidän elämänsä jaksaa taas tuoda hyviä hetkiä omaani! - taija*
Kunnon parisuhde on sellainen, jossa puolisoilla on yhteiset asiat sekä molemmilla omansa. Molemmat kuuntelevat toista ja tulevat kuulluksi. Ja koska kyseessä on parisuhde, niin luonnollisesti seksin pitäisi toimia tyydyttävästi :). Tietysti seksielämä vaatii omat taukonsa, tai ainakin on taka-alalla eri elämäntilanteissa.
Itse erosin, koska ex oli taakka, jota en halunnut kantaa. Kaikki toimi exän ehdoilla, tunsin pitkään olevani suhteessa täysin yksin. Lastenhoitaja, kodinhoitaja, remonttimies, atk-tuki.
Lapset olivat jo teini-ikäisiä eron aikaan. Vanhimmat suorastaan kannustivat eroon. Isänsä vain ilkeili heille, paasasi omiaan. Ei koskaan huomioinut lapsiakaan.
Seksi merkitsee minulle paljon. Jos parisuhde on huono, menee tietyn rajapyykin pahemmalle puolelle, niin seksi päättyy "automaattisesti". Se lisää aimo annoksen tyytymättömyyttä parisuhteeseen. Seksin juuret ovat lähtöisin ihmisen ylä- eikä alapäästä. - Seksitön Nainen
No joo. Mitä tähän nyt sanoisi. Naimisissa n.9 vuotta. Seksiä viimeksi 2 vuotta sitten kerran, sitä ennen parin vuoden tauko. Kaksi lasta. Niihin riiti n. 4 yhdyntää. Ennen lapsia olin kovinkin aloitteellinen, mies tykkäsi ja kaikki oli hyvin. Lasten jälkeen olin väsynyt, odotin miehen hoitavan edes sen aloitteen seksiin, mutta eipä kuulunut pariin vuoteen yhtään mitään.
Olen ihan loppu. Saan kommentteja että olen ihan ok näköinen, en käy pahemmin baareissa, tykkään olla kotona, vietän aikaa lasten kanssa. Mies on aina töissä, tekee illat/yöt kotona töitä. Kun tulemme töistä kotiin, mies menee sohvalle lueskelemaan lehteä sillä välin kun minä teen ruuan, ja sen jälkeen menee tunniksi nukkumaan jotta jaksaa tehdä töitä puolille öin. Itse olen niin väsynyt työpäivän jälkeen, että en jaksa juuri muuta kuin istua...ja ihmetellä että kenen kanssa sitä voisi asioita jakaa.
Olen miettinyt jo monesti avioeroa. Olen jopa paperit täyttänyt. Rohkeus vain puuttuu...Olisikohan jo aika...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "874158Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella283127No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen
Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol452330- 351348
- 10919
- 133911
- 6894
Masan touhut etenee
Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa12832Naisten ja miesten tasoeroista
Oletteko huomanneet, että naisissa ylemmän tason naiset ovat sinkkuja, ja miehissä alemman tason incelit? Toimivat paris124776- 11760