Hän on minua vuoden nuorempi, tulee hyvästä ja rikkaasta perheestä ja on aikalailla ns. pumpulissa kasvanut. Erittäin älykäs ja lahjakas monessa asiassa, mutta ikäisekseen ehkä vähän lapsellinen; mm. hänellä täytyy olla koko ajan jotain puuhaa ja tutkiessaan esineitä hän yleensä rikkoo ne. Ja saattaa vielä teini-ikäisenäkin järjestää raivoitkukohtauksia.
- En voi olla oma itseni hänen seurassaan, koska yksikin väärä pelottava sana pilaa hänen yöunensa. Jo lapsena olin hämmentynyt hänen ylenpalttisesta herkkyydestään.
Lisäksi hän tuntuu olevan vähän ulkona murrosiän mukana tulleista fyysisistä puolista eikä tee niiden eteen mitään. Hän sheivaa kainalonsa liian harvoin, hänen hiuksensa ja ihonsa ovat rasvaiset, hän rapsuttelee päänahkaansa ja SYÖ kynnenalusensa, syö räkäänsä julkisesti ja kaivelee itseään. Ilmeisesti kuukautiset ovat melko uusi ilmiö, sillä hän ei juurikaan osaa pitää tätä henkilökohtaisena asianaan. Hän ei osaa ostaa itselleen alusvaatteita vaan äiti mittaa rinnanympäryksen ym.
Kaikesta huolimatta pidän serkustani, meillä on myös paljon yhteistä, mutta hänen läsnäolonsa kuvottaa minua toisinaan. Hän myös loukkaa huomaamattaan minua käytöksellään. Toisinaan näen omin silmin kuinka hän penkoo henkilökohtaisia hygieniatarvikkeitani (sheiveri, sellainen kasvojenkuorinta-laite, alusvaatteet) ja KOKEILEE niitä. Olen hyvin tarkka omista tavaroistani ja puhtaudestani, enkä oikeasti tahdo enää käyttää omia tavaroitani tällaisen jälkeen. Lisäksi hän ei koskaan myönnä tehneensä mitään, vaan yrittää harhauttaa minua enkä minä yleensä saa sanaa suustani.
En tahdo loukata ketään, olen ujo ja vaatimaton enkä todellakaan uskalla sanoa tästä kaikesta hänelle suoraan. Hän tahtoo viettää aikaa kanssani usein ja kiltti kun olen, menen, ja hän pitää minusta aina vain enemmän. Huomattavasti miellyttävämpää se olisi, jos vain hitto vieköön huoltaisi itseään sen verran että kestäisin edes katsoa häntä.
- Pitääkö minun puhua hänen äidilleen vai kuinka saisin korjattua tilannetta?
Nuori serkkuni on ällöttävä
2
321
Vastaukset
- kananmuna
Aina ei tartte olla kiltti. Jos näytät kyntesi, hän ei siitä kuole. Jossain vaiheessa rikas pikku serkkusi kohtaa ison pahan maailman. Ihmisille saa opettaa asioita. Ei sun tartte räyhätä, vaan olla määrätietoinen. Voihan sitä äidillekin puhua. Mutta kai sä nyt tuossa iässä voisit opetella olemaan vähän tuhma, vastaanvanlaisten tilanteide varalta.
- asdö ölkasd ökas d
Serkussasi tuntuu todellakin olevan haastetta, koska olette niin erilaisia ja jos haluat selvitä serkustasi kunnialla opettele pitämään puolesi.On nimittäin aika epäkohteliasta, teini-iässäkin, penkoa toisen tavaroita ja käyttää niitä ilman lupaa. Jos ei muuta osaa, niin ainakin täytyy kysyä saanko kokeilla. Siksipä nosta omat tavarasi pois näkösältä ja selitä ihan rauhassa, ettet tahdo jakaa sellaisia tavaroita kenenkään kanssa jotka liittyvät henkilökohtaiseen hygieniaan. Tuskin te hammasharjojakaan vaihtelette?
Toisen puhtaus on kuitenkin asia, josta on vaikea lähteä väittämään mikä on oikein. Jos olet itse innokas pitämään itseäsi puhtaana ja nuohoat pulloharjan kera kaikki paikkasi, niin jotkut taas eivät sitä tee. Puhtaus on aihe, jossa ei ole ikinä lopullista vastausta ja sen ylipalvominen voi kääntyä myös itseään vastaankin. Joten jos serkkusi on likainen, niin anna olla. Tosin, jos olisin sijassasi, kysyisin ihan taatusti syötkö mieluummin räkäsi vai otatko tästä suklaata sen sijaan. Rään syöminen seurassa on hyvin epäkohteliasta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Perussuomalaiset kirjoittaa vain positiivisista uutisista
Ei tarvitse palstaa paljon seurata, kun sen huomaa. Joka ainoa positiivinen uutinen Suomen taloudesta tai ylipäätään, ni1357167Kuka on UMK-suosikkisi? UMK26 paljastuksia lauantai 28.2.
UMK26 tänä lauantaina! UMK26 tulee suorana Tampereelta ja nyt selviää, kuka pääsee edustamaan Suomea Euroviisuihin. M1254961L/over ja Jani Volanen! Minkä arvosanan 4-10 annat roolityöstä?
Psykologinen trilleri L/over - ikuisesti minun on koukuttanut tv-katsojat ruudun ääreen. Kun Roosa (Krista Kosonen) tapa664312TTK:n jättänyt Vappu Pimiä rehellisenä MasterChef-kuvauksista: "Höh..."
Vappu Pimiä on uusi MasterChef Suomi -tuomari. Viime vuonna Tanssii Tähtien Kanssa jäi taakse, ja nyt vuorossa on uusi a153473Natomaa hyökkäsi Iraniin
Näemme nyt tällä hetkellä Natomaan nimeltä Yhdysvallat, joka toimii aika pitkälti perinteisen kansainvälisen lain ulkopu7242281Trump aloitti III maailmansodan tänään.
Narsisti ja mielipuoli Trump pitäisi saada pois, miten se onnistuisi parhaiten?2971755Mistä se kertoo
Näin miehen pitkästä aikaa. Samantien iski sellainen paineen tunne rintaan, sitä ei ole ollut vuosiin. Ja nyt olen siitä221506- 671475
Rakas tiedät, että toivoisin
Kuulevani sinusta. Tiedät, että viestisi tekisi minut ihan onnelliseksi. Että äänesi kuuleminen saisi minut leijumaan ja581438Osaako kukaan sanoa?
Mikä on syy siihen, että apulaisidiootti yrittää kaikin keinoin haitata kaikkea yrittämistä Ähtärissä? Nyttkin pilkkaa j581394