Avoimuus ja rehellisyys suominaisille vain sanoja

vihainen etelä

Mikä on ratkaiseva ero suomalaisissa ja ulkomaisissa naisissa?

Kun tätä vertailupohjaa on kertyy ajan kanssa, alkaa tosiaan tuntumaan, että suomalaiset naiset ovat äärimmäisen vaikeasti lähestyttäviä. Ulkomaiset naiset ovat reippaampia, reilumpia, rehellisempiä ja itsekin mukana. En tarkoita vain itä-eurooppalaisia, vaan länsi-eurooppalaisia, etelä-eurooppalaisia, amerikkalaisia jne. kaikkia paitsi suomalaisia. Kaikki ulkomaiset, joille kirjoitan vastaavat jotain ja kirjoittelevat oma-aloitteisestikin takaisin vaikka mahkut todelliseen suhteeseen tai romanssiin ovat pienet.

Täällä ei vastata, jos vastataan kerran sitten vaihto saattaa katketa kirjeen-parin jälkeen, ilman mitään selitystä ja joutuu odottelemaan, että tuleekohan sieltä enää mitään. Ihmiset, joille kirjoitan ovat koulutettuja aikuisia ihmisiä. Ihan huima ero verrattuna täkäläisiin ja ulkomaisiin.

Mistä tämä johtuu? Onko se jotain testaamista, vaiko vain ilkeyttä, töykeyttä ja kyvyttömyyttä ottaa toinen ihminen huomioon? Vai pelkuruutta hienovaraisuuden nimissä - ette halua muka "loukata" niin olette hiljaa?

Teistä jää todella kylmä ja inhottava kuva.

Jos teitä ei kiinnosta tai olette uppotuneita kirjeenvaihtoon jonkun toisen kanssa tai aika ei just silloin riitä - oli tilanteenne aivan mikä tahansa - niin voitte hyvin sanoa sen.

Olisiko jo aika todellisuudessakin opiskella reiluutta, rehellisyyttä, avoimuutta ja toisten huomioon ottamista, kun väitätte auliisti niissä profiileissa tähän pystyvänne. Niiden ei pitäisi olla vain kauniita koristeita profiileissanne, niiden odotetaan myös tarkoittavan jotain.

17

183

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • serpentina1

Hei, ajattelin tähän on pakko vastata. Olen itse ulkomaalainen (en ole venäläinen) ja olen pitänyt koko elämäni tietyistä periaateistä kiinni. Mielestäni rehellisyytä ei tarvi edes mainita profiilissä, eikös ole ihan normi-asia ja vielä jos on koulutettu ihminen?
      Olen hyvin suorapuheinen ja olen huomannut ettei se vältämättä kaikille sovi;) Mutta enemmän positiiviset kokemukset tehty kuin huonot. Mitä ihmiset sitten loppullisesti ajatteleet, sitä en pysty sanomaan...

• ap

Kiitos vastauksestasi. En tiedä kasvatetaanko täällä ihmiset jotenkin epävarmoiksi ja olemaan enemmän nöyriä ja kohteliaita, noudattamaan enemmän kaikkia mahdollisia sääntöjä, kuin toimimaan sen mukaan mitä luonnostaan tuntee tai edes puhumaan siitä.

• serpentina1
        ap kirjoitti:

Kiitos vastauksestasi. En tiedä kasvatetaanko täällä ihmiset jotenkin epävarmoiksi ja olemaan enemmän nöyriä ja kohteliaita, noudattamaan enemmän kaikkia mahdollisia sääntöjä, kuin toimimaan sen mukaan mitä luonnostaan tuntee tai edes puhumaan siitä.

Kiitos! Jokatapauksessa tuntuu niin että asiat ovat muuttuneet pikkuhiljaa, ja ymmärrän ne ihmiset todella hyvin mitkä ovat sitä mieltä ettei helposti enää halua edes tutustua toiseen. Olen itsekin hyvin allerginen jos toinen vaan kerran valehdele ja en odottaa että toinen ymmärtää miksi ajattelen näin. Tärkein on että tietää mitä itse halua ja mihin pysty.

• ap
        serpentina1 kirjoitti:

Kiitos! Jokatapauksessa tuntuu niin että asiat ovat muuttuneet pikkuhiljaa, ja ymmärrän ne ihmiset todella hyvin mitkä ovat sitä mieltä ettei helposti enää halua edes tutustua toiseen. Olen itsekin hyvin allerginen jos toinen vaan kerran valehdele ja en odottaa että toinen ymmärtää miksi ajattelen näin. Tärkein on että tietää mitä itse halua ja mihin pysty.

Aivan. Jotenkin nykyään kaikkeen pyritään aina hakemaan mahdollisimman hyvää imagoa, peittämään sitä mitä on todellisuudessa takana. Ehkäpä se on alkanut vaikuttamaan ihmisten käytökseen. Moni tärkeä asia on unohtunut.

• serpentina1
        ap kirjoitti:

Aivan. Jotenkin nykyään kaikkeen pyritään aina hakemaan mahdollisimman hyvää imagoa, peittämään sitä mitä on todellisuudessa takana. Ehkäpä se on alkanut vaikuttamaan ihmisten käytökseen. Moni tärkeä asia on unohtunut.

Olet niin oikeassa!

• Tarzan10

Siitä puhe, mistä puute. Mitä enemmän rehellisyyttä yms. korostetaan profiilitekstissä, sitä todennäköisempää on, ettei ilmoituksen tekijällä sitä ole.

• Täsmälleen samaa mieltä aloittajan kanssa. Kovin tuntuvat profiilissa korostavan sosiaalisuutta mutta itse eivät viitsi edes vastata muutaman viestin vertaa että näkisi onko samalla aaltopituudella.

Hyvänen aika, siis jos joku asia ei miellytä niin edes sen voisi mainita perusteluksi miksei kiinnosta. Tylysti vain kertavilkaisu ja täydellinen huomaamatta jättäminen.

Oon tässä kolme kuukautta kirjoitellut varmaan 30 viestiä johon on ehkä 5 vastattu kerran tai kaksi mutta sitten jätetty vastaamatta jatkoviesteihin.

Onneksi tai harmikseni yksi johti lyhyeeseen kaverisuhteeseen joka kariutui koska ...? Tätä yritin pariin kertaan kysellä mutta mitään ei tullut.

Nettitreffailusta ei oo jäänyt muuta kuin tunne että itsessä olisi jotain vikaa. Eihän tätä voi järjellä selittää?

• nainen vain

se on ikävää puolin jos toisinkin!! miehet tekevät aivan samaa profiilissaan!!
        olen ihmetellyt miksi pitää laittaa profiiliinsa moista kun kuitenkaan sitä ei olla?

uskon että sanotaan mitä vain profiilissa että mies tai tainen kiinnostuu sinusta?

suomalaiset ovat aika sisääpäin lämpeneviä, ei uskalleta loppupeleissä olla sitä millaisia ollaan vaan pitää vetää jotakin roolia. pelätään mitä muut sanovat tai ajattelevat sinusta jos et mene massan mukana.

itse olen tullut siihen tulokseen että jos en jollekkin kapaa sellaisena kuin olen vikoineni kaikkineni niin sitten en kelpaa..

• nainen vain kirjoitti:

se on ikävää puolin jos toisinkin!! miehet tekevät aivan samaa profiilissaan!!
        olen ihmetellyt miksi pitää laittaa profiiliinsa moista kun kuitenkaan sitä ei olla?

uskon että sanotaan mitä vain profiilissa että mies tai tainen kiinnostuu sinusta?

suomalaiset ovat aika sisääpäin lämpeneviä, ei uskalleta loppupeleissä olla sitä millaisia ollaan vaan pitää vetää jotakin roolia. pelätään mitä muut sanovat tai ajattelevat sinusta jos et mene massan mukana.

itse olen tullut siihen tulokseen että jos en jollekkin kapaa sellaisena kuin olen vikoineni kaikkineni niin sitten en kelpaa..

Kyllä mulle ainakin kelpaa oman kokemuksen mukaan ainakin kymmenen kertaa enemmän naisia kuin naiselle miehiä.

Periaatteessa mulle riittäis tupakoimaton, lapseton ja edes lukion käynyt nainen jolla ei hirveästi oo mua suurempaa vyön ympärystä.

• jaa-a...

Koska jotkut miehet ovat toitottaneet että heille pitää rehellisesti kertoa miksi ei ole kiinnostusta (eikä riitä siis että mainitsisi että "et ole tyyppiäni") laitoin taannoin miehelle vastauksen että

et ole tyyppiäni (alue/koko)

Tästä johdosta sain kuulla että "katso peiliin". Niih, kai sitä on jo aika ruma pärstältään kun on miestä yli vuosikymmenen vanhempi. Minähän en näin nuoren pyytänyt vastaamaan, mutta ihan ominpäin hän sitten päätti vastata. Tuntuu että jos on keski-ikäinen nainen niin kaikki pitäisi hyväksyä ja huolia tuosta noin vaan, oli se oman mieltymyksen mukaista tai ei.

Mitä pidempiin puheisiin miehen kanssa ryhtyy, sitä todennäköisemmin tulee saamaan perusteelliset haukut päin naamaa jos jossain vaiheessa joutuu sanomaan että ei halua jatkaa tutustumista. Jokainen uusi viesti naiselta on miehen mielestä lupaus siitä että vielä tavataankin. Mutta miksi pitäisi väkisin tavata jos jo keskustellessa on huomannut että liikutaan aivan eri sfääreissä?

• ap

Ei tätä elämää voi elää joidenkin oletusarvojen mukaan. Et voi puolustella omaa huonoa käytöstäsi toisten käytöksellä.

Kuule, minua ovat muutamat naiset kohdelleet tosi petollisesti ja ilkeästi, mutta en koe olevani kaikkia naisia kohtaan. Ihmiset TÄYTYY ottaa yksittäistapauksina. Oma vastuu TÄYTYY kantaa.

Jos joku on epäkohtelias sinulle, voit toki ojentaa häntä ja sanoa että "en ala millekään varsinkaan tuollaisten kanssa". Miksi sinulla on kiire käyttäytyä huonosti ensimmäisenä? Minusta tuollainen on itsekästä ja epäkypsää.

• Ei vastausta ei

No, itse näin suomalaisena naisena vastasin JOKAISELLE kirjoittajalle vaikka suurin osa viesteistä oli: "Lähetsä panee", "Moi", "Täällä sukkahousu siivousta tarjoava rempseä mies, minua voi käyttää vaikka polttareissa ja vielä ilmaiseksi, teen kaikkea muutakin kivaa", "Salaseuraa hakusessa" "Hei, täällä 2:n lapsen yh-isä"...

Yleistää ei saa, mutta itse totean saman jutun miehistä, eli miehet katoavat muutaman viestin jälkeen, jos laitat ystävällisen viestin takaisin että etsin lapsetonta miestä (kun miehet jolla lapsia eivät piittaa profiilini tekstistä, etten tahdo miestä jolla on lapsia) tulee kauhea kaukkumis rypä ja todetaan että lapsettomat miehet ovat peräkammarin poikia...

Miehet eivät myöskään vastaa asialliseen viestiin vaan tulee torjunta perään, ilman vastausta. Tiedän tunteen, että ulkomaalaiset osaavat ne käytöstavat mitkä taitaa suuremmalta osalta Suomalaisilta puuttua tyystin..

• ap

Uskon, että tämä ei ole vain sukupuolikysymys tässä yleensä ankeatapaisessa maassamme, mutta minua kiinnostaa se että miksi naiset tekevät näin miehelle, joka lähestyy asiallisesti ja kekseliäästi.

• katsokaapa peiliin

ja ihan samaa tekin miehet teette..Turha marista.

• ulkosuomalaisnainen

Miehet tekevät Suomessa aivan samaa, sillä erotuksella et jos erehdyt vastaamaan suomimiehelle ja joudut toteamaan ettette ole samalla aaltopituudella ollenkaan, niin mies raivostuu ja alkaa haukkumaan sua kunnes joudut blokkaamaan hänet. Treffien jälkeisistä pakeista puolestaan seuraa hullu häiriköinti jos et heti eka treffien jälkeen suostu muuttamaan yhteen. Et aika umpimielisiä osaa olla suomalaiset miehetkin...

• ap

Kuten sanoin, muita voi syyttää siitä ja tästä, mutta se ei selitä omaa huonoa käytöstä. Ei mene läpi raastuvassa, niin sanotusti.

Se on yksiselitteisesti väärin, jos profiilia koristellaan jollain, jota ei sitten olekaan.

• nainen vain
        ap kirjoitti:

Kuten sanoin, muita voi syyttää siitä ja tästä, mutta se ei selitä omaa huonoa käytöstä. Ei mene läpi raastuvassa, niin sanotusti.

Se on yksiselitteisesti väärin, jos profiilia koristellaan jollain, jota ei sitten olekaan.

samaa mieltä olen ap kanssa!!!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Vasemmistohallitus palauttaa hintasääntelyn, esim. bensalitra vain 1e.

Tuleva vasemmistolaisista koostuva hallitus ottaa käyttöön vanhat hyvät keinot pitää hinnat kurissa. Tähän tarkoitukse
      Maailman menoa
      98
      4832
    2. Vasemmistolainen valehteli jälleen - Purra tai persut eivät luvanneet "euron bensaa"

Väite "euron bensasta" on ensisijaisesti poliittisten vastustajien käyttämä puhdas vale. Persut kyllä kampanjoivat näky
      Maailman menoa
      114
      3952
    3. Arman Alizadin viesti puna-aktivisteille: "Pitäkää lärvinne nytkin kiinni"

Arman Alizad kritisoi vasemmiston kaksinaismoralismia. Iranissa syntynyt suosikkijuontaja Arman Alizad pakeni perheensä
      Maailman menoa
      211
      3860
    4. Minja Koskela nostanut vasemmistoliiton kannatuksen ennätykseen

Koskela valittiin puolueen johtoon lokakuussa 2024, ja silloin Ylen kysely antoi puolueelle 9,3 prosentin kannatuksen.
      Maailman menoa
      120
      2265
    5. Antti johtaa Petteriä jo 7,1 prosenttiyksiköllä

Tällä menolla sdp menee kokoomuksesta kierroksella ohi jo tällä vaalikaudella. https://yle.fi/a/74-20213575
      Maailman menoa
      80
      1987
    6. Mitä on tullut

Entisen abcn rakennuksen tilalle se oli tyhjillään monta vuotta siellä oli jo nyt valot onko huoltoasema? 5:30.
      Haapavesi
      80
      1376
    7. Harmi nainen kun

olet niin elähtäneen näköinen. Miestä et koskaan löydä itelles. j
      Ikävä
      137
      1334
    8. Palosta selvinnyt 18 vuotias munira tarvitsi tulkin kun puhui Iltalehdelle

Suomessa asuva 18 vuotias tarvii tulkin !!! Tää Suomea puhumaton on palossa kuolleen naisen veli ja asui perheen kanssa.
      Vantaa
      169
      1319
    9. En ymmärrä ateisteja!

Raamattu on aitoa historiaa, jotka ovat kirjoittaneet aikalaiset! Mitä änkyröitte turhaa???
      Ateismi
      558
      1216
    10. Minne pyydän sut?

Jotta saan nähdä 🤨
      Ikävä
      53
      1135
    Aihe