Mitä enemmän hakee tietoa oikeanlaisesta pyörästä sen vaikeammaksi asia menee.
Rahalla saa juu, mutta sitä ei tolkuttomasti ole.
Pitäisi saada fillari, hybridi/kaupunki noin 10 km lenkkeihin
2 metriselle ja 145 kiloiselle ja mahdollisimman pysty ajoasento.
21 tai 8 vaihdetta (saako 7 tai 8 vaihteisilla kunnon menoa asfalttisuoralla?)
Hinta 600-700e (max 800).
Kaikki rungot kuulema kestävät painoni ??
Mutta miten on etuhaarukka, polkimet, penkki.
Jos joku osaisi ja haluaisi antaa neuvoja niin otan vastaan ja kiitän.
Mutta huom! 1000e mulla ei ole.
Toivotonta ison pyörän etsintää..
22
546
Vastaukset
- Börje 321
http://pyorahuolto.com/
Kyseleppä tuolta saavatko jotain kasaan(Okkaa ainakin kovasti fillarifoorumilla kehuvat isojen miesten pyörien kasauksista). Rungot varmaankin kestävät, mutta kiekkoihin varmasti joutuu panostomaan tuolla painolla. Ei taida normi vannesetit tuota massaa kestää suorassa. - Alkup. Maantiepyöräi
Miksi pysty ajoasento? Sinulla on niin paljon painoa, että tarvitset kohtuu tasapainoisen ajoasennon! Peräpää ei kestä pystyä asentoa tuolla massalla.
Mistä tuo 10km? Jos ajattelit kuntoilla pyöräilemällä, ei 10km riitä alkuunkaan. Aloitus lenkit ovat 20km ja pitenevät todella nopeasti jo tänä kesänä.
Kaiken muun voit saada tuohon hintaan varmasti pyöräkaupasta kuin pyöräkaupasta, mutta kiekkojen suhteen tilanne on vähintään haastava!!! Kysy mainitusta pyorahuolto.com:sta, mutta pelkään pahoin hinnan karkaavan juuri kiekkojen vuoksi.- Filzu
Pystyasento niskavamman takia. Tuollaista 10-20km olen ajellut, mutta myös lyhyempiä.
Mulla on lähtötaso todella mitätön: olen 5 vuotta ajellut käytetyllä 26" 53cm DBS Kilimanjaro maasto.
Kerran tehty rihlaus ja uusi takavanne 35e - että ihmeen hyvin on kestänyt.
Että tuohon verrattuna jo kohtalainen parannus lienee hyvä.
Tärkeintä olisi just ettei akseli napsahda alamäessä poikki - nykyään ajankin jarrut pohjassa alamäet.
Kiitos vastauksista! Lisää otetaan vastaan. - Hankala juttu
Filzu kirjoitti:
Pystyasento niskavamman takia. Tuollaista 10-20km olen ajellut, mutta myös lyhyempiä.
Mulla on lähtötaso todella mitätön: olen 5 vuotta ajellut käytetyllä 26" 53cm DBS Kilimanjaro maasto.
Kerran tehty rihlaus ja uusi takavanne 35e - että ihmeen hyvin on kestänyt.
Että tuohon verrattuna jo kohtalainen parannus lienee hyvä.
Tärkeintä olisi just ettei akseli napsahda alamäessä poikki - nykyään ajankin jarrut pohjassa alamäet.
Kiitos vastauksista! Lisää otetaan vastaan.Pystyasento on vihon viimeinen pyöräilyssä. Perse ei kestä sitä. Tuo niskavamma pistää miettimään, tulisiko sinun katsella nojakkeja?
- Filzu
Aloituslenkit eivät voi olla 20 km kun olen ollut vuoden sairaana ja kunto on niin matalalla, että olen vasta muutaman 5 km lenkin päässyt tekemään. Siitä syystä tuo painokin.
Kokemuksesta tiedän, että kunto nousee ja paino putoaa ihan vaan ajellessa kirjastoon tai rantsuun 10 km. Välillä sitten pidempiä 20km.
Tiedän, että probleema on painon jakautumisessa lähes kokonaan takapyörälle, mutta toisaalta niin olen ajellut vuosia eikä suurempia ongelmia ole ollut - taitaa olla varjelusta! ; ) - Filzu
Filzu kirjoitti:
Aloituslenkit eivät voi olla 20 km kun olen ollut vuoden sairaana ja kunto on niin matalalla, että olen vasta muutaman 5 km lenkin päässyt tekemään. Siitä syystä tuo painokin.
Kokemuksesta tiedän, että kunto nousee ja paino putoaa ihan vaan ajellessa kirjastoon tai rantsuun 10 km. Välillä sitten pidempiä 20km.
Tiedän, että probleema on painon jakautumisessa lähes kokonaan takapyörälle, mutta toisaalta niin olen ajellut vuosia eikä suurempia ongelmia ole ollut - taitaa olla varjelusta! ; )Niin se pitää mainita, että olen ajanut maastopyörällä jossa on tosi leveät renkaat, sillä on osuutensa etteivät ole vanteet kieroina.
Nyt siis haluaisin vähän menevämpää peliä, vaan pitäisikö sittenkin pysytellä leveissä renkaissa... - Joo, siis ei
Filzu kirjoitti:
Niin se pitää mainita, että olen ajanut maastopyörällä jossa on tosi leveät renkaat, sillä on osuutensa etteivät ole vanteet kieroina.
Nyt siis haluaisin vähän menevämpää peliä, vaan pitäisikö sittenkin pysytellä leveissä renkaissa...Itse asiassa noilla ei ole mitään tekemistä toistensa kanssa. Siis renkaan leveydellä ja kiekon kestävyydellä.
- Filzu
Joo, siis ei kirjoitti:
Itse asiassa noilla ei ole mitään tekemistä toistensa kanssa. Siis renkaan leveydellä ja kiekon kestävyydellä.
Meinaan sitä kun ajaa vahigossa kuoppaan tai katukivetyksen reunaan, niin kyllä siinä ohut rengas antaa myötä heti vanteeseen asti, eikö. Leveä pehmentää kummasti.
- Hankala on löytää
Jakea on Evanssilla alta kahdeksan sadan.
http://www.evanscycles.com/products/kona/jake-2011-cyclo-cross-bike-ec026521
Muu pyörä saattaisi kestää, mutta veikkaisin kiekkojen menevän vaihtokuntoon alta aikayksikön. - desitonnari
Kona Jaken suurin runkokorkeus on 61 cm, joka ei riitä raskaalle kaksimetriselle satulaputken taittumatta.
Esimerkiksi Kalkhoff tekee tätä Agattu XXL-mallia, jossa suurin runkokorkeus 70 cm ja kuskin paino jopa 170 kg:
http://www.kalkhoff-bikes.com/de/de/modelle/modelle-2011/category/allround-2/subcategory/activity-2/model/agattu-xxl-24.html
Kalkhoffia näyttää myyvän Suomessa harva liike. Esimerkiksi helsinkiläisen Larunpyörän sivuilta löytyy jokunen malli, muttei tuota Agattu XXL:ää.- Alkup. Maantiepyöräi
Satulaputken ja stemmin saa vaihdettua pidempään, mutta on kyllä turvallisempaa ostaa pyörä oikeasta pyöräkaupasta. Kasaavat sen komponenteista, jotka kestävät allasi.
Pelkään vain, ettei tuo hintaraja ole silloin oikein realistinen. Toinen, mihin joudut varautumaan, on odotusaika. Isoja runkoja ei välttämättä ole hyllyssä Suomessa.
- inssi'
Nyt näkyy taas olevan viisaat asialla. Mutta laitetaanpa sekaan vähän insinööritietoa.
Mitoistasi voi päätellä, että kuntoilu ei ole sinulla ihan ykkösprioriteetti. Mutta järkevältä pohjalta olet kuitenkin aloittamassa. 10 km on oikein hyvä matka kuntoiluun tämän kesän ajan ja vielä ensi kesänkin. Siihen kuluu sinulla alussa reilu ½ tuntia, joka on ihan hyvä määrä kuntoilua, kun sen tekee useasti viikossa. Kilometrejä ei kannata ahnehtia, vaikka nuo friikit sitä ehdottavatkin. Kannattaa pitää homma sillä tasolla, mikä itselle tuntuu sopivalta, ei sillä, mitä fillari-lehdessä lukee. Jos joskus tulee halu lähteä pidemmälle lenkille, niin siitä vaan, mutta 10 km säännöllisesti pitää kunnon oikein mukavana.
Pysty ajoasento on hyvä. Ehkä vähän kuitenkin etunojaa, hybridipyörän malliin. Mitoista edelleen päättelen, että ehkä niitä vaihteita saa olla se vähän toistakymmentä, eli teoreettiset 21 tai 24. Ei lopu ylämäessä heti välitykset. Yläpään välitykset varmaan riittävät 7- tai 8- vaihteisessakin. Pyöräliikkeet ovat oikea paikka pyöräsi ostoon.- Korjataanpa vähän
Kun haetaan painon pudotusta, niin silloin tuo 10km ei riitä ensimmäistä viikkoa pidemmälle! Pitkäkestoiset pk-harjoitteet auttavat, eikä 1/2h riitä alkuunkaa. Toki noita lyhyitäkin vk-harjotteita tarvitaan myöhemmin vauhdin nostamiseksi.
Normaali 18-22 vaihdetta riittää Suomessa. Kolmas eturatas on tarpeeton, jos ei aja maastossa. Jos taas kyse on voimailijasta, jolloin tuo massa on vain lihasta, niin silloin riittää yksikin vaihde.
Selvitä itsellesi pk-lenkin merkitys ja se, millä sykealueella juuri sinun pitää se ajaa. Vain lyhyiden "lenkkien" ajaminen on itsepetosta. Kilometrit tulee kuitenkin nostaa ylös järkevästi. - inssi'
Korjataanpa vähän kirjoitti:
Kun haetaan painon pudotusta, niin silloin tuo 10km ei riitä ensimmäistä viikkoa pidemmälle! Pitkäkestoiset pk-harjoitteet auttavat, eikä 1/2h riitä alkuunkaa. Toki noita lyhyitäkin vk-harjotteita tarvitaan myöhemmin vauhdin nostamiseksi.
Normaali 18-22 vaihdetta riittää Suomessa. Kolmas eturatas on tarpeeton, jos ei aja maastossa. Jos taas kyse on voimailijasta, jolloin tuo massa on vain lihasta, niin silloin riittää yksikin vaihde.
Selvitä itsellesi pk-lenkin merkitys ja se, millä sykealueella juuri sinun pitää se ajaa. Vain lyhyiden "lenkkien" ajaminen on itsepetosta. Kilometrit tulee kuitenkin nostaa ylös järkevästi.Täällä on aika moni kirjoittanut vauhdin nostamisesta. Ja se on täysin väärä ajatusmalli, jos kyseessä on painon pudotus. Tosin tämän ketjun aloittaja ei maininnut painon pudotuksesta mitään. Mutta se putoaa noista mitoista kyllä vauhdilla ½ tunnin lenkillä, joka tehdään päivittäin. Mikähän siinä on, että sitä vauhtia ja matkaa pitäisi olla heti tolkuttomasti. Kun pitää molemmat järkevällä tasolla, liikunta pysyy miellyttävänä.
Tunnettu tosiasia on, että esim. kävely on huomattavasti tehokkaampi laihdutustapa kuin juokseminen. Sama on pyöräilyssä: sykkeet sopivan alhaalla, niin lopputulos on paljon parempi. - LauriLO
Korjataanpa vähän kirjoitti:
Kun haetaan painon pudotusta, niin silloin tuo 10km ei riitä ensimmäistä viikkoa pidemmälle! Pitkäkestoiset pk-harjoitteet auttavat, eikä 1/2h riitä alkuunkaa. Toki noita lyhyitäkin vk-harjotteita tarvitaan myöhemmin vauhdin nostamiseksi.
Normaali 18-22 vaihdetta riittää Suomessa. Kolmas eturatas on tarpeeton, jos ei aja maastossa. Jos taas kyse on voimailijasta, jolloin tuo massa on vain lihasta, niin silloin riittää yksikin vaihde.
Selvitä itsellesi pk-lenkin merkitys ja se, millä sykealueella juuri sinun pitää se ajaa. Vain lyhyiden "lenkkien" ajaminen on itsepetosta. Kilometrit tulee kuitenkin nostaa ylös järkevästi.Miten on niin vaikeaa ymmärtää, että suurin osa ihmisistä ajelee polkupyörällä vain ajamisen itsensä vuoksi. Se on mukavaa, katsella maisemia, uusia paikkoja. Ja/tai käyttää työssäkäyntiin tai rannalle polkemiseen jne.
Useimmat eivät paahda 30-40km/h hakien huippu-urheilijan kuntoa. Eihän aloittajakaan puhunut mitään kunnon nostamisesta, vaikka sitä tulee joka tapauksessa. - Joo, siis ei
LauriLO kirjoitti:
Miten on niin vaikeaa ymmärtää, että suurin osa ihmisistä ajelee polkupyörällä vain ajamisen itsensä vuoksi. Se on mukavaa, katsella maisemia, uusia paikkoja. Ja/tai käyttää työssäkäyntiin tai rannalle polkemiseen jne.
Useimmat eivät paahda 30-40km/h hakien huippu-urheilijan kuntoa. Eihän aloittajakaan puhunut mitään kunnon nostamisesta, vaikka sitä tulee joka tapauksessa.Liikunnan tai hyötyliikunnan takia suurin osa ajaa. Silloin kannattaa opiskella ihan vähän fysiologiaa pohjaksi, niin ymmärtää, miten oma kroppa toimii.
Liian lyhyet lenkit ovat itsensä pettämistä. Liian kovavauhtiset lenkit taas ovat osaamattomuutta.
- Uskaltaisiko tuolla?
http://www.chainreactioncycles.com/Models.aspx?ModelID=64959
Konan lopetettu Dew Drop malli 62 cm ja siihen Aksiumit kiekoiksi?
http://www.chainreactioncycles.com/Models.aspx?ModelID=58590
Ennen ostoa kannattaa kyllä keskustella myyjän kanssa painohaasteesta.- TrollKiller2010
mistä helvetistä sinä nuo aksiumit keksit?
http://www.tech-mavic.com/tech-mavic/technical_manual/data/docs/products/2_234.pdf
USE: for road bike use only. Any other use (such as on a tandem, cyclo-cross bike, or off-road use…) is highly inadvisable, is the sole responsibility of the user and voids the Mavic warranty.
Recommended maximum weight of the cyclist and equipment: 100 kg - Jep, mutta
TrollKiller2010 kirjoitti:
mistä helvetistä sinä nuo aksiumit keksit?
http://www.tech-mavic.com/tech-mavic/technical_manual/data/docs/products/2_234.pdf
USE: for road bike use only. Any other use (such as on a tandem, cyclo-cross bike, or off-road use…) is highly inadvisable, is the sole responsibility of the user and voids the Mavic warranty.
Recommended maximum weight of the cyclist and equipment: 100 kgAksiumia pidetään halvimpana kestävänä valmiskiekkona. Yleensä kaikilla osilla on tuo 100kg raja, jos ei mennä ihan käsityönä tehtyihin osiin.
Pelkään pahoin, että joudutaan tilanteeseen, jossa kiekot on teetettävä. Silloin hinta pomppaa. - fr3r21ee
Jep, mutta kirjoitti:
Aksiumia pidetään halvimpana kestävänä valmiskiekkona. Yleensä kaikilla osilla on tuo 100kg raja, jos ei mennä ihan käsityönä tehtyihin osiin.
Pelkään pahoin, että joudutaan tilanteeseen, jossa kiekot on teetettävä. Silloin hinta pomppaa.Mavicillakin on 115 kg "suosituksen" omaavia kiekkoja.
Ja 20-pinnainen kiekko ei ole ikinä oikea vaihtoehto 145-kiloiselle ajajalle.
- ihan naurattaa
siistillä ajolla uusi pyörä kun pyörä kestää hyvin 150 kiloisen miehen kevyine kamppeineen. 10 kilometriä useaan kertaan viikossa riittää parantamaan kuntoa ja laihduttamaan. pieniä vaihteita on hyvä olla paljon, jos pitää ajaa mäkiä.
150 kilosta tällä tavalla pudonnut 40 kiloa. että paskapuheita pyörien kestämättömyys, kovien kilometrien ehdottomuus ja pienien vaihteiden tarpeettomuus.
suurin huomioitava sulla on toi niskavamma, siihen en osaa mitään sanoa. - desitonnari
Hollantilaiselta Batavukselta löytyy esimerkiksi tämä malli, jonka suurin runkokorkeus 65 cm riittänee vielä kaksimetriselle:
http://uk.batavus.com/collection/Hybrid bikes/Apache/Apache Deluxe.aspx
Ikävä kyllä merkillä ei ole maahantuojaa Suomessa. Luulisin, että lenkkeily kannattaisi aloittaa tämäntyylisellä vehkeellä ja sitten harkita painon pudottua tai kiinnostuksen kasvettua siirtymistä tässä ketjussa ehdotettuihin keveämpiin pyöriin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Martinan uusi poikakaveri
Sielläpä se sitten on. Instastoorissa pienissä speedoissa retkottaa uusin kulta Martinan kanssa. Oikein sydämiä laitettu2053121Suomessa helteet ylittää vasta +30 astetta.
Etelä-Euroopassa on mitattu yli +40 asteen lämpötiloja. Lähi-Idässä +50 on ylitetty useasti Lämpöennätykset rikkoutuva2391600Laita mulle viesti!!
Laita viesti mesen (Facebook) kautta. Haluan keskustella mutta sinun ehdoilla en halua häiriköidä tms. Yhä välitän sinus931451- 891349
Vanhemmalle naiselle
alkuperäiseltä kirjoittajalta. On olemassa myös se toinen joka tarkoituksella käyttää samaa otsikkoa. Ihan sama kunhan e461314Fazer perustaa 400 miljoonan suklaatehtaan Lahteen
No eipä ihme miksi ovat kolminkertaistaneen suklaalevyjensä hinnan. Nehän on alkaneet keräämään rahaa tehdasta varten.1551228Ajattelen sinua tänäkin iltana
Olet huippuihana❤️ Ajattelen sinua jatkuvasti. Toivottavasti tapaamme pian. En malttaisi odottaa, mutta odotan kuitenkin121168Ökyrikkaat Fazerit saivat 20 MILJOONAA veronmaksajien varallisuutta!
"Yle uutisoi viime viikolla, että Business Finland on myöntänyt Fazerille noin 20 miljoonaa euroa investointitukea. Faze123999Miehelle...
Oliko kaikki mökötus sen arvoista? Ei mukavalta tuntunut, kun aloit hiljaisesti osoittaa mieltä ja kohtelit välinpitämät89922Tuntuu liian hankalalta
Lähettää sulle viesti. Tarvitsen apuasi ottaa koppi tilanteesta. Miehelle meni.44803