Muslimi sisaret

Slemanii

Hei kaikki suomalaiset muslimit!

Olen äskettäin palannut Islamiin, ja kysyisinkin teiltä hieman neuvoa millaisiin asioihin minun tulee nyt muslimina kiinnittää huomiota? Toki kirjallisuudesta löytyy kaikenlaisia ohjeita ja sääntöjä, mutta ihan käytännönläheisiä asioita etsin.

Käytättekö huivia vai ette? Miksi?
Itse en ainakaan toistaiseksi käytä sillä mieheni kotimaassakaan ei huivia pääsääntöisesti käytetä.

Kuinka rukoilette?

Kiitos jos joku viitsii ja arvostelusta huolimatta uskaltaa vastata.

15

341

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • moslimaksi

      MInä yritän löytää islamin mieheni vuiksi. Hän on harras muslimi ja haluaa vaimonsa olevan myöskin muslimi. Voisitko aloittaja antaa neuvoja islamiin palaamisessa ? Olen lukenut netistä paljon islamista ja mieheni on lähetellyt minulle myös materiaalia luettavaksi ja katsottavaksi. Kuitenkin minulle tuottaa vaikeuksia saada "sisäistettyä" islaminuskoa, vaikka rakastankin miestäni. Olen lopettanut sianlihan syönnin enkä käytä alkoholia. En osaa rukoilla enkä ole vielä köyttänyt huivia kuin kaulalla ja "bandanana". Olisi mukavaa saada apuja muilta suomalaisilta muslimeilta.

      • maiskisss

        Minun mieheni on Amazonin kannibaali ja aloin syödä ihmislihaa hänen toiveestaan. Kauhean hyvältä ei muista, mutta se rakkaus ...


      • 19 + 14

        Annan neuvon. Ottakaa ensin selvää uskonnosta, perusteellisesti. Kääntykää vasta sitten.


    • Isn Allah

      "millaisiin asioihin minun tulee nyt muslimina kiinnittää huomiota?"

      Kiinnitä nyt ainakin siihen asiaan huomiota, ettet siitä uskonnosta koskaan luovu, etkä avioudu ei-muslimin kanssa. Uskonveljesi ovat niistä teoista nimittäin Allahin edessä osavastuussa ja siksi jostain päin maailmaa tulee veli joka vetää kurkkkusi auki.

    • Hyvät neuvot tarpeen

      Pakko olla provo. Ei kukaan oikeasti voi olla noin idiootti. Vai voiko..??
      Siis omilla aivoila ajatellaan, ei toisen aivoilla-

    • yujufjfj

      Koska sinä erosit islamista ja miksi haluat nyt palata siihen?

    • tuleva muslimi...?

      Ja paskaa niskaan sataa niinkun yleensäkin tällä palstalla. Mitähän pahaa siinä on että joku vaihtaa uskontoa ja kysyy neuvoa kun asiat ovat vielä uusia...? Itse en ole vielä ainakaan islamiin palannut (ja muuten islamiin kääntymistä sanotaan islamiin palaamiseksi) koska en tiedä uskonnosta tarpeeksi... joten valitettavasti en osaa neuvoa. Mutta mielenkiinnolla odotan muiden kommentteja.

      • ajattele nyt..edes..

        Joo, mutta ei kukaan täysjärkinen muuta uskontoaan tai vakaumustaan siksi, että mahdollinen puolisoehdokas on toisen uskonnon omaava.


        Yleensä ajatellaan ihan itse.


    • ...

      Sehän siinä juuri hauskaa onkin, että kuka "palaa" Islamiin jos ei uskonnosta tarpeaksi tiedä?? Ja sanaa "paluu" käyttävät muslimit, koska muslimiksi niin sanotusti synnytään, heitä ei kasteta tms. Tätä sanaa eivät varmastikaan muunuskoiset halua käyttää, koska emmehän me oleta että olemme syntyneet muslimeiksi?

      Jos uskot Islamiin, kaiken järjen mukaan uskot myös Koraaniin, siis Allahin sanaan, ja silloin sinun on PAKKO käyttää huivia, koska Koraanin mukaan naisen tulee vetää vaate päänsä yli varjellakseen siveellisyyttään, minkä jumala on hänelle antanut. Sinun tulee myös hyväksyä, ettet ole ikinä samanarvoinen miehesi kanssa, sillä jumala on suosinut toisia enemmän. Nämä tekstit löytyvät Koraanista, hyvän naiset lukekaa Koraani ennen kuin otatte miehenne uskonnon! Ei rakkaudesta vaihdeta uskontoa, se pitää tulla omasta sydämmestä.

    • aisha9v

      Kiinnitä huomiosi uskontosi olennaisiin asioihin, EI tapakulttuuriin ja siihen, miltä ulospäin näyttää. Olennaista on alistuminen (islam) ja uskontosi jumalan palveleminen. Koraanista opit tuntemaan jumalasi, ja mitä hän sinulta edellyttää. Luepa sitä, ehkä asiat valkenevat sinulle.
      Voit myös perehtyä islamin profeetan elämään, hänellehän se ilmoitus on annettu. Tee johtopäätöksesi.

    • Kohtuus kaikessa

      Mikä ihmisillä on islaminuskoa vastaan? Sehän on viimeisin Jumalan sana, eli korvaa Jeesuksen opetukset.

      Kuinkahan moni kristitty osaa raamatun ulkoa kannesta kanteen. Ei tiedetä edes omasta uskonnosta tarpeeksi, mutta kuitenkin otetaan oikeudeksi arvostella muiden uskontoa ja valintoja. Jumala on sama sekä kristityillä että muslimeilla, sanansaattaja vain on eri.

      Ja mitä huiviin tulee, kyllä ajattelen että 2000 luvulla tässä maassa miehiä ei hetkauta suuntaan tai toiseen jos naisella näkyy (herranjestas!!) hiukset! Netistä kun saa katsottua sukupuolielimiä mikäli niin haluaa ja kaduilla kävelee näitä liian niukkoihin vaatteisiin sonnustatuneita naisia, niin tuskinpa se hiusten näkeminen kenenkään käyrää hetkauttaa. Jotain tolkkua kuitenkin toivoisin tähän uskonnon noudattamiseen sillä aika on eri kun silloin kuin raamattu ja koraani on kirjoitettu. Monessa maassa ei ole huivinkäyttö pakkoa kaikilla alueilla, esim. Irakissa vaikka se onkin vahvasti islamistinen maa. Rukoillessa huivi on kuitenkin ehdottomasti oltava.

      Aloittajalle sanoisin että noudata pilareita ja rukoile. Ohjeita rukoiluun löytyy internetistä.

      • n,nknogjevojsgfpjerg

        Kuinka moni muslimi osaa koraanin ulkoa, mutta ei silti ymmärrä mitä siinä sanotaan. Iranissakaan ei puhuta arabiaa, mutta silti siellä lausutaan koraania ulkoa.
        Kaverini kyllästyi asiaan ja hylkäsi islamin osaksi juuri tuon älyttömyyden takia.

        Pitää myös muista että kaikki koraanit ovat todellisuudessa väärennettyjä, sillä arabiahan ei ole sen alkukieli ja käännös sekä kirjoitusongelmien takia koko juttu on nyt ihan toisin kuin aikanaan tarkoitettiin.
        Edes se huivi ei ole alkuperäisessä versiossa huivi, vaan vyö.


      • 14 + 19

        Sinulla itselläsi tuntuu olevan jotain islamia vastaan. Sanot että aika on ajanut ohi sen säännöistä. Aika moni meistä kristityksi vauvana kastetuista on sitä mieltä, että aika on ajanut ohi sekä Raamatun että Koraanin säännöistä.

        Jo Paavali Raamatussa yrittää yrittää kehotella naisia käyttämään huivia kirkossa, kiihottuiko itse sitten liikaa naisten hiuksista, jos ei ollut niihin tottunut, vai mikä oli syynä. Jos mies on tottunut huivittomiin naisiin, niin ei sitä ne hiukset tosiaan hetkauta, kun kaikki kielletty taas kiihottaa.

        Miksi ei muuten naisia suojella kiihottumasta pukemalla miehet säkkeihin? Miksi muslimimiehillä ei ole huivipakkoa?

        Aika kamala ajatus tuo, että Jumalaa saa rukoilla vain tietynlaisissa vaatteissa. Jos oikeasti on olemassa tyyppi, joka on luonut universumin, niin olisipa se aika pikkumainen jos ei halua itseään puhuteltavan kuin rätti päässä. Näkeehän Jumala toki sinne huivin alle, ei se häneltä mitään peitä, joten miksi pitäisi yksin tai omanssa kodissa ollessakin rukoilla huivissa? Luterilaisuudessa asia, jota minä arvostan on rukoilemisen arkisuus, ettei tarvita mitään kaavoja tai määräyksiä miten saa rukoilla. Muslimeille ja joillekin muille rukoileminen on velvollisuus, luterilaiselle oikeus. Jos rukoileminen on uskovaiselle velvollisuus, eikö se ole sama kuin jos vaimon suuteleminen olisi velvollisuus? Vaikka en oikeastaan enää ole luterilainen enkä uskovainen, en pysty lopettamaan rukoilemista, se istuu niin tiukassa. Lopetatteko te muslimiksi kääntyneet rukoilemisen muina aikoina kuin neljästi päivässä ja eikö se tunnu menetykseltä?

        En ymmärrä koko islamin uskoa, minusta siinä ei ole mitään logiikkaa. Ei sillä, että kristinuskossa olisi.


      • Anonyymi
        n,nknogjevojsgfpjerg kirjoitti:

        Kuinka moni muslimi osaa koraanin ulkoa, mutta ei silti ymmärrä mitä siinä sanotaan. Iranissakaan ei puhuta arabiaa, mutta silti siellä lausutaan koraania ulkoa.
        Kaverini kyllästyi asiaan ja hylkäsi islamin osaksi juuri tuon älyttömyyden takia.

        Pitää myös muista että kaikki koraanit ovat todellisuudessa väärennettyjä, sillä arabiahan ei ole sen alkukieli ja käännös sekä kirjoitusongelmien takia koko juttu on nyt ihan toisin kuin aikanaan tarkoitettiin.
        Edes se huivi ei ole alkuperäisessä versiossa huivi, vaan vyö.

        Jopa islamin viholliset ovat erimieltä sinun väitteitä kohtaan.


    • ....

      Tässä oli asiaa...

      Joku tuolla ylhäällä muuten sanoi, että Koraani on Jumalan viimeinen sana. Luuleeko hän tosiaan, että ensin Jumala sanoi, että jokaisen tulee avioitua vain yhden kanssa, ja sitten se kyllästyi katselemaan tylsää maailmaa, heitti Koraanin pilvien päältä ja totesi, että nyt mies voikin ottaa niin monta vaimoa kuin taloudellinen tilanne suvaitsee? :D
      Samassa tekstissä sanottiin suunnilleen niin, että jo nyt 2000-luvulla huivin voi ottaa jo pois kun mies näkee netistä muuta. Eikö Allahin pitäisi nyt lähettää uusi kirja taas maahan, jotta musliminaiset voisivat olla samaan aikaan uskovaisia, ja silti vapaita huivista, tuntea tuulen ja auringon lämmön hiuksissaan?

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 191
      2393
    2. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      54
      2144
    3. Euroviisut fiasko, Suomen kautta aikain typerin esitys, jumbosija odottaa. Olisi pitänyt boikotoida!

      Tämän vuoden euroviisut on monella tapaa täydellinen fiasko. Ensinnäkin kaikkien itseään kunnioittavien eurooppalaisten
      Maailman menoa
      186
      2063
    4. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      172
      1712
    5. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1354
    6. Nukkumisiin sitten

      Käsittelen asiaa tavallani ja toiveissa on vielä että tästä pääsee hyppäämään ylitse. Kaikenlaisia tunteita on läpikäyny
      Ikävä
      4
      1267
    7. Tuollainen kommentti sitten purjehduspalstalla

      "Naisen pillu se vasta Bermudan kolmio on. Sinne kun lähdet soutelemaan niin kohta katoaa sekä elämänilo että rahat"
      Suhteet
      6
      1225
    8. Muistatko komeroinnin?

      Taannoin joskus kirjoitin aloituksen tänne komeroinnista eli hikikomoreista; syrjäytyneistä nuorista ihmisistä. Ehkä asu
      Suhteet
      48
      1205
    9. Syö kohtuudella niin et liho.

      Syömällä aina kohtuudella voi jopa laihtua.On paljon laihoja jotka ei harrasta yhtään liikuntaa. Laihuuden salaisuus on
      Laihdutus
      16
      1198
    10. Venäjän sissit lakkojohtajat

      Odottavat 'lisätä lakkoja' Toverit käskyttää. Eikä ensimmäinen kerta.
      Suomen Keskusta
      3
      1098
    Aihe