Tällä palstalla nostetaan esiin monia ihmiselämän epäkohtia ja kysellään kirkon puuttumista tilanteeseen. Tässä maailmassa on paljon pahaa oloa. Onneksi myös paljon siunausta ja onnea.
Tähän ketjuun voisimme kerätä asioita, jotka pahoittavat mielesi ja pohtia yhdessä, mitä niiden ratkaisemiseksi olisi tehtävissä.
Minun mieleni pahoittaa se, jos toisesta ihmisestä ajatellaan lähtökohtaisesti negatiivisesti. Se, jos käytös tai sanat tulkitaan ensisijaisesti kielteisinä, ei myönteisinä.
Miksi ei voisi ajatella ihmisestä ensin hyvää, vaikka käytös ei siihen automaattisesti antaisikaan aihetta? Esimerkiksi töykeästä asiakaspalvelijasta voisi ensin ajatella: "Mikä hänellä mahtaa olla murheena, kun purkaa sen työssäänkin? Hymyilenpä hänelle ja sanon pari kaunista sanaa, jos se parantaisi hänen oloaan." Sen sijaan, että ajattelisi:" Tähän liikkeeseen en kyllä jalallani enää astu! Eikö missään saa enää kunnon palvelua? Täytyypä kirjoittaa paikallislehden yleisönosastolle!"
Teitä siunaten
pappi Sonja
Mikä pahoittaa mielesi?
77
205
Vastaukset
- minusta.
Se, että Jeesus tulee pian, ja on liian paljon ihmisiä, ketä ei tunne häntä. Se tuntuu pahalta.
- A. M. K.
''He jotka opettavat, eivät tiedä, minkälasiten voimen kanssa he ovat tekemisissä. Jos he eivät palaa takaisin Jumalan kunnioittamiseen opeissaan, ensisijaisesti he jotka opettavat ja heidän sukunsa neljänteen polveen saakka, ovat tuhon omat.'' (Vapaasti käännettynä, Kuolleen Meren kääröt)
- Oletko Valmis
Miksi Jeesus tulee aina pian, on tehnyt sitä jo satoja, ellei tuhansia vuosia, mutta ei vaan ole näkynyt...
- girl22gr
Kiitos Sonja hyvästä esimerkistä. Suomessa on liikaa negatiivisia ihmisiä,ite oon aika positiivinen ja tuntuu olevan joskus vaikeeta jopa löytää muita samankaltasia ihmisiä. monilta ihmisiltä kuulee juttuja,sanoja,jotka pahoittaa mielen,mut oon oppinutki niistä ja tuntuu et sanonta what doesn´t kill you,makes you stronger pitää tosiaan paikkaansa. ihtellä huomaan et riippuu fiiliksestäkin et miten kohtelee ihmisiä,jos on huono päivä ni voi tulla sanottua jotai negatiivista vaikkei se ois tarkoitus.
- Murtunut23
Minun mieltäni pahoittaa se miten helposti uskovaiset lyövät raamatulla toisiaan ja ovat sellaisia petoja, jotka raatelevat omat haavoittuneetkin. Uskovaiset tuntuvat kiihkonsa vallassa unohtavan lähimmäisen rakkauden ja sen miten Jeesus kohteli ympärillä olevia murrettuja ihmisiä.
- :(
Niin surullisen totta.
- mitalin toinen puoli
Viime aikoina, tämän palstan asiayhteydessä, se pahoitti mielen, ettei kukaan kuunteleva_kirkkolainen vastannut kysymykseeni useista huhuiluista huolimatta. Kyse oli kuuntelevankirkon omasta "Viinitarhaan palkatut" -ketjusta, johon esitin mielestäni alkuperäiseen aiheeseen liittyen "käänteisen" kysymyksen 11.6. ja huhuilin vastausta aina 22.6. saakka. Turhaan kaikui huutavan ääni korvessa. Ehkä haluat vilkaista kyseistä, nyt jo nuppineulatonta ketjua (tällä hetkellä pudonnut sivulle 2) ja vaikka vinkata sellaiselle kirkkolaiselle, jonka alaan moiset kysymykset kuuluvat?
No joo, ei tuo mikään iso asia ole, mutta pisti vähän pännimään, kun mielestäni asiallisen kysymyksen esitin ja vain kaiku vastasi (ynnä pari yksinäistä huutelijaa säälivää palstalaista). Onhan niitä isompiakin asioita, mutta mitä niitä täällä revittelemään. Kun nyt edes tuohon saisi vastauksen, tai vastatkaa edes, miksi ette vastaa. ;D - goddeloos
Uskon moraali. Mitä enemmän uskoa - sitä vähemmän moraalia, rakkautta, elämää ja suvaitsevaisuutta. Ei muuta.
- Onko ?
entä ateistin moraali..? Ai niin eihän sitä ole vai ?
- Uskon kauneus
Mikä tahansa moraali on parempi kuin tämä moraali:
1) Juutalaisten synagogat ja koulut pitää polttaa maantasalle, mutta vain *meidän Herramme kunniaksi*.
2) Juutalaisten talot pitää sytyttää tuleen.
3) Kaikki rukouskirjat ja Talmud-tekstit pitää takavarikoida juutalaisilta, jotta he eivät voi levittää valheitaan.
4) Rabbeja täytyy kieltää opettamasta uskontoaan, kuoleman tai raajan menetyksen uhalla.
5) Juutalaiset eivät saa käyttää valtateitä.
6) Kaikki hopea ja kulta täytyy takavarikoida juutalaisilta.
7) Nuoret ja vahvat juutalaiset täytyy laittaa pakkotöihin.
Tämän Martti Lutherin alkuperäisen kirjoituksen julkaisi uudestaan Natsi-Saksassa kristitty piispa Martin Sasse, joka kirjoitti uudelleenjulkaisun esipuheeseen: "Tänään 10 marraskuuta, Lutherin syntymäpäivänä, synagoogat palavat Saksassa"
Mikä tahansa moraali on myös parempi kuin tämä, raamatun Jumalan moraali:
"Mutta näiden kansojen kaupungeissa, jotka Herra, sinun Jumalasi, antaa sinulle perintöosaksi, älä jätä ainoatakaan henkeä eloon, vaan vihi ne tuhon omiksi: heettiläiset ja amorilaiset, kanaanilaiset ja perissiläiset, hivviläiset ja jebusilaiset, niinkuin Herra, sinun Jumalasi, on sinua käskenyt".
"Näin sanoo Herra sinun Jumalasi: Mene siis ja voita amalekilaiset, ja vihkikää tuhon omaksi kaikki, mitä heillä on; äläkä säästä heitä, vaan surmaa miehet ja naiset, lapset ja imeväiset, raavaat ja lampaat, kamelit ja aasit".
"Näin sanoo Herra, Israelin Jumala: sitokaa miekka vyöllenne, kulkekaa edestakaisin leirin halki portilta portille ja tappakaa jokainen, jonka kohtaatte, olkoonpa vaikka oma veli, ystävä tai sukulainen."
Tosin eihän tuossa ole niin yhtään mitään eroa sille, miten kristityt valloittajat alkuasukkaita ja intiaaneja kohtelivat Etelä-, Väli-, ja Pohjois-Amerikassa, sekä Karibialla sekä Oseaniassa sekä Kauko-Idässä. Siis kaikkialla maailmassa.
Paras intiaani on kuollut intiaani ja ne joita ei heti tapettu, otettiin orjiksi pakkotyöhön. Siis aika lailla sama, kuin kristittyjen natsien suhde juutalaisiin.
Kongossa, Belgian hallinnoimassa siirtomaa-alueessa, väheni väestö alkuperäisestä 30 miljoonasta 8 miljoonaan, kiitos aluetta hallinnoivan Belgian tiukan pakkotyö- ja orjakurin. Samaan aikaan kun Belgian kuningas, harras uskova kristitty, antoi lehdistölle lausuntoja, joissa hän kertoi että "on meidän kristittyjen pyhä velvollisuus viedä kristinuskon valoa viidakon ihmissyöjien pimeyteen" ja että "ihmisten pitää ymmärtää, että me kristityt tahdomme kaikille vain hyvää", leikkasivat kuninkaan uskolliset apurit alkuasukkaiden raajoja irti viidakkoveitsillä, näyttääkseen että kurinpitotoimenpiteet olivat riittäviä. Metrien paksuisia nippuja alkuasukkaiden irtileikattuja raajoja kerättiin sitten todisteiksi siitä, että kuri oli taatusti kohdallaan, eivätkä laiskat nekkrut mellastaneet valtoimenaan ilman kristittyä moraalia.
Ja missä tässä kaikessa näkyi se kuuluisa kristtty moraali? Niin, missä? - aurinkopäivä
Uskon kauneus kirjoitti:
1) Juutalaisten synagogat ja koulut pitää polttaa maantasalle, mutta vain *meidän Herramme kunniaksi*.
3) Kaikki rukouskirjat ja Talmud-tekstit pitää takavarikoida juutalaisilta, jotta he eivät voi levittää valheitaan.
4) Rabbeja täytyy kieltää opettamasta uskontoaan, kuoleman tai raajan menetyksen uhalla.
Tämän Martti Lutherin alkuperäisen kirjoituksen julkaisi uudestaan Natsi-Saksassa kristitty piispa Martin Sasse, joka kirjoitti uudelleenjulkaisun esipuheeseen: "Tänään 10 marraskuuta, Lutherin syntymäpäivänä, synagoogat palavat Saksassa"
"Mutta näiden kansojen kaupungeissa, jotka Herra, sinun Jumalasi, antaa sinulle perintöosaksi, älä jätä ainoatakaan henkeä eloon, vaan vihi ne tuhon omiksi: heettiläiset ja amorilaiset, kanaanilaiset ja perissiläiset, hivviläiset ja jebusilaiset, niinkuin Herra, sinun Jumalasi, on sinua käskenyt".
"Näin sanoo Herra sinun Jumalasi: Mene siis ja voita amalekilaiset, ja vihkikää tuhon omaksi kaikki, mitä heillä on; äläkä säästä heitä, vaan surmaa miehet ja naiset, lapset ja imeväiset, raavaat ja lampaat, kamelit ja aasit".
"Näin sanoo Herra, Israelin Jumala: sitokaa miekka vyöllenne, kulkekaa edestakaisin leirin halki portilta portille ja tappakaa jokainen, jonka kohtaatte, olkoonpa vaikka oma veli, ystävä tai sukulainen."
Tosin eihän tuossa ole niin yhtään mitään eroa sille, miten kristityt valloittajat alkuasukkaita ja intiaaneja kohtelivat Etelä-, Väli-, ja Pohjois-Amerikassa, sekä Karibialla sekä Oseaniassa sekä Kauko-Idässä. Siis kaikkialla maailmassa.
Paras intiaani on kuollut intiaani ja ne joita ei heti tapettu, otettiin orjiksi pakkotyöhön. Siis aika lailla sama, kuin kristittyjen natsien suhde juutalaisiin.
Kongossa, Belgian hallinnoimassa siirtomaa-alueessa, väheni väestö alkuperäisestä 30 miljoonasta 8 miljoonaan, kiitos aluetta hallinnoivan Belgian tiukan pakkotyö- ja orjakurin. Samaan aikaan kun Belgian kuningas, harras uskova kristitty, antoi lehdistölle lausuntoja, joissa hän kertoi että "on meidän kristittyjen pyhä velvollisuus viedä kristinuskon valoa viidakon ihmissyöjien pimeyteen" ja että "ihmisten pitää ymmärtää, että me kristityt tahdomme kaikille vain hyvää", leikkasivat kuninkaan uskolliset apurit alkuasukkaiden raajoja irti viidakkoveitsillä, näyttääkseen että kurinpitotoimenpiteet olivat riittäviä. Metrien paksuisia nippuja alkuasukkaiden irtileikattuja raajoja kerättiin sitten todisteiksi siitä, että kuri oli taatusti kohdallaan, eivätkä laiskat nekkrut mellastaneet valtoimenaan ilman kristittyä moraalia.
Ja missä tässä kaikessa näkyi se kuuluisa kristtty moraali? Niin, missä?Tähän kysymykseen antanevat palstan tuomarit (en viitsi mainita nimiä, tunnistanevat itsensä) varmaan yhteisen näkemyksen, jos homokeskusteluiltaan joutavat. . :)
- Johannes 16
Uskon kauneus kirjoitti:
Ja missä tässä kaikessa näkyi se kuuluisa kristtty moraali? Niin, missä?"Ja missä tässä kaikessa näkyi se kuuluisa kristtty moraali? Niin, missä? "
Jeesus ennusti mitä tulee tapahtumaan:
1 "Tämän minä olen teille puhunut, ettette loukkaantuisi.
2 He erottavat teidät synagoogasta; ja tulee aika, jolloin jokainen, joka tappaa teitä, luulee tekevänsä uhripalveluksen Jumalalle.
3 Ja sen he tekevät teille, koska he eivät tunne Isää eivätkä minua.
- Johannes 16 Johannes 16 kirjoitti:
"Ja missä tässä kaikessa näkyi se kuuluisa kristtty moraali? Niin, missä? "
Jeesus ennusti mitä tulee tapahtumaan:
1 "Tämän minä olen teille puhunut, ettette loukkaantuisi.
2 He erottavat teidät synagoogasta; ja tulee aika, jolloin jokainen, joka tappaa teitä, luulee tekevänsä uhripalveluksen Jumalalle.
3 Ja sen he tekevät teille, koska he eivät tunne Isää eivätkä minua.
- Johannes 16Niinhän se taisi sanoa... Ja sanoi myös että monet tulee esiintymään vääränä profeettana, ja mnet tulee seuraamaan heitä, jne.
Minun mieleni pahoittaa nyt tällä hetkellä se, että ihmisillä on niin paljon riippuvuuksia, ja eritysen paljon se, että odottavat äidit, jotka ovat riippuvaisia alkoholista tai huumeista, voivat aiheuttaa lapselleen elinikäisen vamman tai haitan. On todella vaikea löytää oikeaa tapaa estää tällaisia tilanteita. Olisiko parempi, että alkoholia ei olisi koskaan edes keksitty? Kuinka moni elämä on mennyt pilalle päihteiden takia?
- Johannes 16
Kristinuskohan opettaa vasten Jeesuksen ohjeita että "viini on verta ja leipä on lihaa" ja kun uskoo että "viini on verta ja leipä on lihaa" niin yhtyy Jeesukseen.
1. Korinttolaiskirje 11:23 Sillä minä olen saanut Herralta sen, minkä myös olen teille tiedoksi antanut, että Herra Jeesus sinä yönä, jona hänet kavallettiin, otti leivän,
1. Korinttolaiskirje 11:24 kiitti, mursi ja sanoi: "Tämä on minun ruumiini, joka teidän edestänne annetaan; tehkää tämä minun muistokseni".
1. Korinttolaiskirje 11:25 Samoin hän otti myös maljan aterian jälkeen ja sanoi: "Tämä malja on uusi liitto minun veressäni; niin usein kuin te juotte, tehkää se minun muistokseni".
1. Korinttolaiskirje 11:26 Sillä niin usein kuin te syötte tätä leipää ja juotte tämän maljan, te julistatte Herran kuolemaa, siihen asti kuin hän tulee.
1. Korinttolaiskirje 11:27 Sentähden, joka kelvottomasti syö tätä leipää tai juo Herran maljan, hän on oleva vikapää Herran ruumiiseen ja vereen.
1. Korinttolaiskirje 11:28 Koetelkoon siis ihminen itseänsä, ja niin syököön tätä leipää ja juokoon tästä maljasta;
1. Korinttolaiskirje 11:29 sillä joka syö ja juo erottamatta Herran ruumista muusta, syö ja juo tuomioksensa.
Jeesust:
Matteus 26:29 Ja minä sanon teille: tästedes minä EN JUO tätä viinipuun antia, ennenkuin sinä päivänä, jona juon sitä uutena teidän kanssanne Isäni valtakunnassa."
Markus 14:25 Totisesti minä sanon teille: minä EN JUO enää viinipuun antia, ennenkuin sinä päivänä, jona juon sitä uutena Jumalan valtakunnassa."
Luukas 22:18 Sillä minä sanon teille: tästedes minä EN JUO viinipuun antia, ennenkuin Jumalan valtakunta tulee."
Eli viinin juonti ihmisverenä ja leivän syönti ihmislihana on pakanallinen ja epäsivistynyt harhaoppi. Matteus 26:29, Markus 14:25 ja
Luukas 22:18 Jeesuksen oppi ohitetaan ja ihmisiä johdetaan harhaan.
- Mirka ...
""Mikä pahoittaa mielesi?""
-Se kun aikuinen uskis tuputtaa uskomuksiansa totena herkkäuskoisille lapsille.
Tämäkin ongelma korjaantuisi jos uskonnoilla olisi 21v ikäraja. - Onko näin ennustettu
Se pahoittaa mieleni, että liberaalinen kehitys kirkossa vaan kiihtyy. Kristityt ajetaan yhä ahtaammalle ja lopulta pois koko kirkosta. Tuntuu, että kirkon ovat vallanneet jotkut vieraat voimat jotka eivät Jumalan tahtoa enää kunnioita.
- Mirka ...
Jumala on satua ja höpötystä. Todisteita mistään muustakaan ei ole.
On kiva olla rehellinen. - kristitty minäkin
Minun mieleni pahoittaa toistuvasti muutamien konservatiivien tapa halveksua ja mitätöidä toisten kristittyjen usko. Toiset, kuten esim. Pertsa tekevät sen avoimesti nimittelemällä toisia ihmisiä, useimmat tekevät sen kuten sinä nyt; antamalla ymmärtää, että liberaalimmin ajattelevat eivät olisi edes kristittyjä. Minun mieleni pahoittaa se, että jotkut tuntuvat luulevan olevansa ainoita okeita uskovia tässä maailmassa :(
- Kristinuskon kirja.
Pahoittaa mielen !
Tällä foorumilla pahoittaa mielen useimpien ihmisten yksinkertaisuus, josta hyvänä esimirkkinä on pappi nimeltään Sonja. ( Aabrahan lausunnot ).
Kirkon opin häikäilemättömyys, Raamattu, jonka mukaan Mooses sai henkilökohtaisesti Jumalalta käskyt ja taulut, joissa annetaan lupa jopa oman poikansa tapattamiseen.- dia_logi
"Kirkon opin häikäilemättömyys, Raamattu, jonka mukaan Mooses sai henkilökohtaisesti Jumalalta käskyt ja taulut, joissa annetaan lupa jopa oman poikansa tapattamiseen. "
Ei muuten antanut. Raamattu on osittain väärennetty, se lukee jopa raamatussa. Eikä ole "1 uusi testamentti", vaan kaikki raamatut ovat erilaisi sisällöltään, eli on useita uusia testamentteja, ja niistä opetetaan uskonnon/kultin/lahkon/sektin perustajan koulutustason ja mielenladun ja lakien mukaan, ei Jumalan sanan, Jumalan lain, eli 10 käskyn mukaisesti.
Jeesus ei sanonut että "kastakaa lapset luterilaisiksi, ruotsalaisiksi, lestadiolaisiksi, helluntailaisiksi, juutalaisiksi, roomalaisiksi", ja piru ties miksi, vaan;
Matteus 28:19 Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen
Eli vain Jeesuksen opit (Jeesuksen Testamentti) ja Jumalan sanan/lain/10 käskyn (Jumalan Testamentti) sanantarkka noudattaminen ovat hyväksyttyjä. Kaikki muu mikää niitä vastaan rikkoo sanassa ja/tai teossa, on laintonta, eli vanhoollisrasismia. - dia_logi
dia_logi kirjoitti:
"Kirkon opin häikäilemättömyys, Raamattu, jonka mukaan Mooses sai henkilökohtaisesti Jumalalta käskyt ja taulut, joissa annetaan lupa jopa oman poikansa tapattamiseen. "
Ei muuten antanut. Raamattu on osittain väärennetty, se lukee jopa raamatussa. Eikä ole "1 uusi testamentti", vaan kaikki raamatut ovat erilaisi sisällöltään, eli on useita uusia testamentteja, ja niistä opetetaan uskonnon/kultin/lahkon/sektin perustajan koulutustason ja mielenladun ja lakien mukaan, ei Jumalan sanan, Jumalan lain, eli 10 käskyn mukaisesti.
Jeesus ei sanonut että "kastakaa lapset luterilaisiksi, ruotsalaisiksi, lestadiolaisiksi, helluntailaisiksi, juutalaisiksi, roomalaisiksi", ja piru ties miksi, vaan;
Matteus 28:19 Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen
Eli vain Jeesuksen opit (Jeesuksen Testamentti) ja Jumalan sanan/lain/10 käskyn (Jumalan Testamentti) sanantarkka noudattaminen ovat hyväksyttyjä. Kaikki muu mikää niitä vastaan rikkoo sanassa ja/tai teossa, on laintonta, eli vanhoollisrasismia.Niin, eihä sellanen oppi joka loukkaa ihmistä ja joka pilkkaa Jumalaa ja Jeesusta sanoissa tai teoissa ole ihmisestä, eikä Jeesuksesta, eikä Jumalasta, vaan pedosta. Siitä se saatana/piru paljastuu, joka muuten ei ole mitä te kuvittelette olevan::::
Raamattu 1933/1938 Ilmestyskirja
20:2 Ja hän otti kiinni lohikäärmeen, sen vanhan käärmeen, joka on perkele ja saatana, ja sitoi hänet tuhanneksi vuodeksi
Bysantin tekstilaitos Ilmestyskirja
20:2 και εκρατησεν τον δρακοντα τον οφιν τον αρχαιον ος εστιν διαβολος και ο σατανας ο πλανων την οικουμενην ολην και εδησεν αυτον χιλια ετη
διαβολος και ο σατανας: "perkele" ja "saatana" tarkoittaa samaa (Ilm 20:2)
Ηenkilö joka näytön perusteella dia(βο)log(ς)issa tietoisesti valehtelee (opettaa väärin) jostan asiasta mikä on määriteltävissä Jumalalliseksi/Tieteelliseksi (DIA: Jumalallinen, GNOSIS: tie totuus elämä), ja valheillaan vahingoittaa toista/toisia henkilöä/henkilöitä; Esittää asioita jotka jollain tasolla loukkaavat yksittäisen etniseen Kansaan kuuluvan ja/tai koko etnisen Kansan ihmisarvoa, kunniaa, omatuntoa, itsetuntoa, vakaumusta, oikeuksia (Lakia).
δια(βο)-λο(ς) ι : ΔΙΑ(βο)-ΛΟ(ς) Ι : DIA(βο)LOG(ς)I
- Miksi miksi ?
Aina tuon Pride (= ylpeys) kulkueessa julkeasti esiintullut toisten ihmisten halveksunnan osoitus ylpeällä tavalla pahoittaa monen mielen.
Miksi ihmiset niin syvästi nykyään halveksii toisiaan kuin tässä kulkueessa esiinnäytettiin ? Miksi ei suvaita toisiaan vaan ? Miksi aina pitää olla itsekästä ylpeyttä ja lähimmäisen halveksuntaa ?- Sonnerkinden
Mites se tuossa kulkueessa mielestäsi konkretisoitui?
- Kaikki meni pieleen
Sonnerkinden kirjoitti:
Siten että Suomen kansan enemmistölle yritetään agressiivisesti tuputtaa asioita joihin he eivät vielä ole valmiita.
Jo pelkästään ylpeyden markkinointi loukkaa suomalaisten tunteita, koska perimmiltään olemme nöyrää sakkia. Eikä muutosta tässä vuosisataisessa kehityksessä tule vielä pitkään aikaan.
Miksi piti kauhean ja loukkaavan ylpeyden tuoda nyt vielä mukaan tähän homoaatteeseen ja syöttää homoutta suomalaisille pakolla ? - Miksi aina käy näin
Sonnerkinden kirjoitti:
Kysymyksesi jo sinänsä on loukkaava.
Pakotatteko jo epäilevillä kysymyksillä ihmiset muuttamaan tunteitaankin ?
Näköjään on nyt unohdettu suomalaisten tunteet täysin.
Jotain eilen meni peruuttamattomasti pieleen tässä homousasiassa. - Tyhmyyttä
Kaikki meni pieleen kirjoitti:
Siten että Suomen kansan enemmistölle yritetään agressiivisesti tuputtaa asioita joihin he eivät vielä ole valmiita.
Jo pelkästään ylpeyden markkinointi loukkaa suomalaisten tunteita, koska perimmiltään olemme nöyrää sakkia. Eikä muutosta tässä vuosisataisessa kehityksessä tule vielä pitkään aikaan.
Miksi piti kauhean ja loukkaavan ylpeyden tuoda nyt vielä mukaan tähän homoaatteeseen ja syöttää homoutta suomalaisille pakolla ?Typeriähän ne ihmiset on, jotka yrittää saada öykkäröimällä muita hyväksymään itseään. Eikö he ymmärrä, että se herättää noissa muissa vain vastenmielisyyttä heitä ja heidän asiaansa kohtaan.
Se, että täällä joku koittaa todistaa Raamatun kohdilla jotakin asiaa paikkaansa pitäväksi ...lisäksi tulkitsee Raamattua. Mitään sellaista kirjaa, jonka avulla pitäisi jotakin todistaa niin ei tulisi ainakaan tulkita!!
Ei fysiikkaa, biologiaa tai maantiedettä todisteta tulkitsemalla!?- dia_logi
Että ei opeta sanantarkasti Jumalan sanan, Jumalan lain, eli 10 käskyn mukaisesti, ja että ei opeta sanantarkasti Jeesuksen oppien mukaisesti, ja näin ollen ei myöskään opeta Suomen perustuslain edellyttämällä sivistyneellä tavalla, on Suomen, Suomalaisten, Jeesuksen ja Jumalan pilkkaamista.
Oppi joka historiassa on loukannut ja/tai tänään loukkaa lapsen/ihmisen ihmisarvoa, kunnia, omatuntoa, itsetuntoa, vakaumusta, sekä laissa säädettyjä oikeuksia, sekä kansainvälisiä sopimuksia koskien ihmisarvon suojelemista, on maallisen lain k e Suomen perustuslain, Jeesuksen, sekä Jumalan lain mukaan laittomia.Anteeksi nyt, jos kysyn, mutta miten jotakin sellaista tahoa voi pilkata, jota ei ole todistettu olleen olemassakaan?
Säälittävää elämää on vain sellainen, jossa joidenkin pitää elää jonkun Raamatun mukaan ja tahtovat sotkeentua muidenkin elämään sillä kunnei joku satu yhtälailla noudattamaan sitä. Ainut mitä Suomessa tulee noudattaa on Suomen laki ja EU:n laki, eikä mikään helkkarin Mooseksen laki!- dia_logi
ateisti1982 kirjoitti:
Anteeksi nyt, jos kysyn, mutta miten jotakin sellaista tahoa voi pilkata, jota ei ole todistettu olleen olemassakaan?
Säälittävää elämää on vain sellainen, jossa joidenkin pitää elää jonkun Raamatun mukaan ja tahtovat sotkeentua muidenkin elämään sillä kunnei joku satu yhtälailla noudattamaan sitä. Ainut mitä Suomessa tulee noudattaa on Suomen laki ja EU:n laki, eikä mikään helkkarin Mooseksen laki!"Anteeksi nyt, jos kysyn, mutta miten jotakin sellaista tahoa voi pilkata, jota ei ole todistettu olleen olemassakaan?"
Alkuperäiset kirjoitukset eivät ole uskontoa, vaan tiedettä = tieteellisiä. Niitä on sitten tietämättömät ja epävakaat henkilöt historiassa vääärentäneet (2 pietarin kirje), ja tulos on uskonto. Raamatun mukaan on useita Jumalia, jotka ovat jokaisen etnisen kansan ensimmäinen kansanäiti ja kansanisä, joilta perintönä mm etnisen kansan puhuma kieli, ja kieleen yhdistetty mieli, kansansielu ja nykyään myös "maa jonka Jumala on antanut" k e Suomi. - Hard_Rock_Cafe
dia_logi kirjoitti:
"Anteeksi nyt, jos kysyn, mutta miten jotakin sellaista tahoa voi pilkata, jota ei ole todistettu olleen olemassakaan?"
Alkuperäiset kirjoitukset eivät ole uskontoa, vaan tiedettä = tieteellisiä. Niitä on sitten tietämättömät ja epävakaat henkilöt historiassa vääärentäneet (2 pietarin kirje), ja tulos on uskonto. Raamatun mukaan on useita Jumalia, jotka ovat jokaisen etnisen kansan ensimmäinen kansanäiti ja kansanisä, joilta perintönä mm etnisen kansan puhuma kieli, ja kieleen yhdistetty mieli, kansansielu ja nykyään myös "maa jonka Jumala on antanut" k e Suomi."Äitienpäivänä minä muistan Äitiäni , ja kaikkia Äitejä ihmiskunnan historiassa , joista jokainen omalla ajallaan , on mahdollistanut Äidin kielen olemassaolon , Suomen kielen - joka on periytynyt vanhemmilta lapsille läpi koko ihiskunnan historian - , minun , ja kaikkien Suomalaisten olemassaolon tänään. Äitini kautta minä muistan Isäni , ja kaikki Isät ihmiskunnan historiassa , joista jokainen omalla ajallaan samalla tavalla niinkuin Äidit, ovat mahdollistaneet Äidin kieleni , Isän Maani , minun , ja kaikkien tänään Isän Maassa elävien Suomalaisten olemassa olon. Ja näistä sanoista minä muistan Ensimmäisen Kansan Äidin ja Ensimmäisen Kansan Isän historiassa , ja heidän Suomen kieliset sanat; "Me olemme mahdollistaneet kaikkien tänään elävien Suomalaisten olemassaolon , Äidin kielen , Suomen kielen olemassaolon , sekä Isän Maan olemassaolon , jonka nimi on Suomi."
"Sinä joka tätä luet, Sinä edustat kaikkia ihmisiä ihmiskunnan historiassa, jotka ovat mahdollistaneet Sinun olemassaolosi tänään." - Hard_Rock_Cafe
Hard_Rock_Cafe kirjoitti:
"Äitienpäivänä minä muistan Äitiäni , ja kaikkia Äitejä ihmiskunnan historiassa , joista jokainen omalla ajallaan , on mahdollistanut Äidin kielen olemassaolon , Suomen kielen - joka on periytynyt vanhemmilta lapsille läpi koko ihiskunnan historian - , minun , ja kaikkien Suomalaisten olemassaolon tänään. Äitini kautta minä muistan Isäni , ja kaikki Isät ihmiskunnan historiassa , joista jokainen omalla ajallaan samalla tavalla niinkuin Äidit, ovat mahdollistaneet Äidin kieleni , Isän Maani , minun , ja kaikkien tänään Isän Maassa elävien Suomalaisten olemassa olon. Ja näistä sanoista minä muistan Ensimmäisen Kansan Äidin ja Ensimmäisen Kansan Isän historiassa , ja heidän Suomen kieliset sanat; "Me olemme mahdollistaneet kaikkien tänään elävien Suomalaisten olemassaolon , Äidin kielen , Suomen kielen olemassaolon , sekä Isän Maan olemassaolon , jonka nimi on Suomi."
"Sinä joka tätä luet, Sinä edustat kaikkia ihmisiä ihmiskunnan historiassa, jotka ovat mahdollistaneet Sinun olemassaolosi tänään.""Suomea ei syntiset ole rakentaneet; Syntinen tarkoittaa mielenvikainen ja/tai rikollinen ja/tai alempiarvoinen."
- Hard_Rock_Cafe
ateisti1982 kirjoitti:
Anteeksi nyt, jos kysyn, mutta miten jotakin sellaista tahoa voi pilkata, jota ei ole todistettu olleen olemassakaan?
Säälittävää elämää on vain sellainen, jossa joidenkin pitää elää jonkun Raamatun mukaan ja tahtovat sotkeentua muidenkin elämään sillä kunnei joku satu yhtälailla noudattamaan sitä. Ainut mitä Suomessa tulee noudattaa on Suomen laki ja EU:n laki, eikä mikään helkkarin Mooseksen laki!"Atesti saa unohtaa Jumalan, mutta pitää kiinni kirjatusta Laista, joka on ollut voimassa oleva laki ammoisista ajoista saakka. Ateisti voi unohtaa Jeesuksen, mutta pitää kiinni opeista koskien m m lastensuojelua."
"Jeesus ei ollut uskovainen, ei Jeesus kuulunut uskontoon/kulttiin/lahkoon/sektiin - siis seurataan Jeesuta." - dia_logi
"Suomea ei syntiset ole rakentaneet; Syntinen tarkoittaa mielenvikainen ja/tai rikollinen ja/tai alempiarvoinen."
Kerro se sotavateraaneille jotka tulevat toisella puolella tuomitsemaan ne jotka tällä puolella lain vastaisesti ovat tuominneet: Yksikään sota ei ole suomalaista alkuperää - kaikki sodat ovat uskonsotia.
- 6-7-2011
KANSAN VALTA
Kansan valta kaikkivalta,
Suomi yksi yltä, alta,
kansan kieli, kansan mieli
valtioiden valtapieli;
seisoo Suomi niinkuin vuori,
Suomi vanha, Suomi nuori.
Kauan torkuit talven unta,
Väinön vanha kansakunta,
jouduit vieraan vallan alle,
vierahalta vierahalle,
voudit sorti, saarnas pappi,
mutta paisui kansan sappi.
Humahtivat suolla hongat,
halkes pitkät pilvenlongat,
kuulkaa, Suomen korvet ryskää,
metsä liikkuu, linnat jyskää,
lähtee karhu piilostansa,
ärjähtää jo astuissansa.
Syntyi Suomi toisen kerran,
varttui kansa kahden verran,
päätyi päivä myrsky-yöstä,
voitto vuosisatain työstä,
vaikk'ei vielä vapaa maamme,
rauhan askar alkakaamme.
On nyt tehty ensi rynnös,
vartoo vainiolla kynnös,
viljelyksen tie on taattu,
vaan ei roudan valta kaattu,
väijyy väkivalta suolla,
sorto uhkaa ulkopuolla.
Kahtianne maassa kielet,
monianne miesten mielet,
sattuu sana yksi: Suomi,
silloin vettyy silmäluomi,
muistaa joka äiti lastaan,
liekkaa liesi lämmin vastaan.
Siniselkä siellä täällä,
niitut alla, pellot päällä,
kaivonvintti, viiri, talo,
vaara vankka, synkkä salo,
sorsa saunan eessä, lahti,
saaren takaa airon tahti.
Ken sen kesä-yössä eli,
hälle autuus hämärteli,
on hän outo maailmalla,
vieras vieraan orren alla,
palaa povessansa soihtu,
leimuavan lemmen loihtu.
Tääll' on koti, täällä kehto,
taistotanner, hautalehto,
tääll' on isän, äidin maasi,
Suomi, Luojan laulupaasi,
saattaa päivä pilven alta
sanat Suomen jumalalta:
"Laki turva miehen, naisen,
vapaus kansan, kansalaisen,
ihmis-arvo maassa mahti,
kansan valta kansan vahti,
maa ei orjan eikä herran,
mutta heimon vapaan kerran."
Eino Leino - Suomen jumalalta
6-7-2011 kirjoitti:
KANSAN VALTA
Kansan valta kaikkivalta,
Suomi yksi yltä, alta,
kansan kieli, kansan mieli
valtioiden valtapieli;
seisoo Suomi niinkuin vuori,
Suomi vanha, Suomi nuori.
Kauan torkuit talven unta,
Väinön vanha kansakunta,
jouduit vieraan vallan alle,
vierahalta vierahalle,
voudit sorti, saarnas pappi,
mutta paisui kansan sappi.
Humahtivat suolla hongat,
halkes pitkät pilvenlongat,
kuulkaa, Suomen korvet ryskää,
metsä liikkuu, linnat jyskää,
lähtee karhu piilostansa,
ärjähtää jo astuissansa.
Syntyi Suomi toisen kerran,
varttui kansa kahden verran,
päätyi päivä myrsky-yöstä,
voitto vuosisatain työstä,
vaikk'ei vielä vapaa maamme,
rauhan askar alkakaamme.
On nyt tehty ensi rynnös,
vartoo vainiolla kynnös,
viljelyksen tie on taattu,
vaan ei roudan valta kaattu,
väijyy väkivalta suolla,
sorto uhkaa ulkopuolla.
Kahtianne maassa kielet,
monianne miesten mielet,
sattuu sana yksi: Suomi,
silloin vettyy silmäluomi,
muistaa joka äiti lastaan,
liekkaa liesi lämmin vastaan.
Siniselkä siellä täällä,
niitut alla, pellot päällä,
kaivonvintti, viiri, talo,
vaara vankka, synkkä salo,
sorsa saunan eessä, lahti,
saaren takaa airon tahti.
Ken sen kesä-yössä eli,
hälle autuus hämärteli,
on hän outo maailmalla,
vieras vieraan orren alla,
palaa povessansa soihtu,
leimuavan lemmen loihtu.
Tääll' on koti, täällä kehto,
taistotanner, hautalehto,
tääll' on isän, äidin maasi,
Suomi, Luojan laulupaasi,
saattaa päivä pilven alta
sanat Suomen jumalalta:
"Laki turva miehen, naisen,
ihmis-arvo maassa mahti,
Eino Leino"Laki turva miehen, naisen,
ihmis-arvo maassa mahti,
- Hard_Rock_Cafe
Ateistin päiväkirja: "Minä noudatan Jumalan lakia sanantarkasti, ja minä noudatan Jeesuksen oppeja sanantarkasti, ja minä noudatan Suomen perustuslakia sanantarkasti. Onko sinulla mitään sitä vastaan?"
Matteus 18:6 Mutta joka viettelee yhden näistä pienistä, jotka uskovat minuun, sen olisi parempi, että myllynkivi ripustettaisiin hänen kaulaansa ja hänet upotettaisiin meren syvyyteen.- DarcAngel
NE JOTKA EIVÄT NOUDATA LAKIA OPEISSAAN, OVAT MINUN!
- Hard_Rock_Cafe
Pakanallisen Jumalan lain ja Jeesuksen vastaisen opin mukaan, "ripissä" saa syntinsä anteeksi. Joka niin haluaa, voi siis pahoinpidellä ihmisen, ja ripittäytyä rikottomaksi, ja uhri jää ilman apua. Ok. Minä menen saarnamiehen puheille ja saan syntini anteeksi, sen jälkeen minä pahoinpitelen saarnamiehen, ja pyydän tekoani anteeksi seuraavalta saarnamieheltä. Onko se saarnamisten mielestä oikein?
"Älä tee toiselle mitä itsellesi et tahdo tehtävän." - Hannikainen
Pakanallisen Jumalan lain ja Jeesuksen vastaisen opin mukaan, "ripissä" saa syntinsä anteeksi. Joka niin haluaa, voi siis pahoinpidellä ihmisen, ja ripittäytyä rikottomaksi, ja uhri jää ilman apua. Ok. Minä menen saarnamiehen puheille ja saan syntini anteeksi, sen jälkeen minä pahoinpitelen saarnamiehen, ja pyydän tekoani anteeksi seuraavalta saarnamieheltä. Onko se saarnamisten mielestä oikein?
"Älä tee toiselle mitä itsellesi et tahdo tehtävän."Ainut tie pelastukseen on, että kieltää kaikki opit jotka ovat Jumalan lain, Suomen perustuslain ja jeesuksen oppien vastaisia.
- parkkipirkko
"Älä tee toiselle mitä itsellesi et tahdo tehtävän.""Rippisalaisuutta" ei edes mainita raamatussa, uskonnon keksimää huuhaata.
- kysympä vaan
Jeesuksen mukaan jokainen joka tekee rikosilmoituksen ruumiillisesta ja/tai henkisestä/psyykkisestä pahoinpitelystä, on pyhä. Lapset opetetaan hokemaan 10 käskyä ulkoa, mutta lapsille ei opeteta kuka historissa on rikkonut lakia ja kuka lakia rikkoo tänään, että osaisivat karttaa lain rikkojaa.
Kuinka monta kertaa te, pappi Sonja, olette tehneet rikosilmoituksen siitä, että uskonto/kultti/lahko/sekti joka noudattaa uskonnon/kultin/sektin/lahkon perustajan lakeja ja oppeja, loukkaa vasten Jumalan lakia, Jeesuksen oppeja, sekä vasten Suomen perustuslakia lapsen/ihmisen ihmisarvoa, kunniaa, omatuntoa, vakaumusta, oikeuksia, vahingoittaen heitä fyysisesti/ruumiillisesti ja/tai psyykkisesti/henkisesti?- Google Translaior
''Että vahingoittaa toista henkilöä fyysisesti ja/tai psyykkisesti, on ihmisen terveyden ja/tai hengen vaarantamista. Henkilö joka opeillaan vahingoittaa toista henkilöä tai henkilöitä fyysisesti ja/tai psyykkisesti, on luokiteltavissa vaaralliseksi itselle ja/tai muille.'' (Google Translaior, Modern Psychiatry)
Mielenvikaiset opit tekevät lapsen/ihmisen mielenvikaiseksi. - Hard_Rock_Cafe
"Teitä siunaten"
18 Sillä totisesti minä sanon teille: kunnes taivas ja maa katoavat, ei laista katoa pieninkään kirjain, ei ainoakaan piirto, ennenkuin kaikki on tapahtunut.
19 Sentähden,
- joka purkaa yhdenkään näistä pienimmistä käskyistä ja sillä tavalla opettaa ihmisiä, se pitää pienimmäksi taivasten valtakunnassa kutsuttaman;
- mutta joka niitä noudattaa ja niin opettaa, se pitää kutsuttaman suureksi taivasten valtakunnassa.
Siunauksenne arvo. Kysympä vaan,
Rippikoulussa ei opeteta nuoria hokemaan kymmentä käskyä ulkoa, vaan tärkeämpää on ymmärtää niiden sisältö ja monin verroin on tärkeämpää käsitellä juuri tätä, minkä otat esille, eli miten karttaa lain rikkojia, jotka vahingoittavat lapsia ja nuoria. Tämä on yksi tärkeimmistä tehtävistä nuorisotyössä. Lapsia ja nuoria on suojeltava.
En ole törmännyt tilanteeseen, jossa "uskonto/kultti/lahko/sekti joka noudattaa uskonnon/kultin/sektin/lahkon perustajan lakeja ja oppeja, loukkaa vasten Jumalan lakia, Jeesuksen oppeja, sekä vasten Suomen perustuslakia lapsen/ihmisen ihmisarvoa, kunniaa, omatuntoa, vakaumusta, oikeuksia, vahingoittaen heitä fyysisesti/ruumiillisesti ja/tai psyykkisesti/henkisesti".
Sen sijaan olen törmännyt mm. lasten ja nuorten pahoinpitely- ja hyväksikäyttötapauksiin ja puuttunut niihin. Jokaikiseen, jossa olen edes epäillyt lapsen turvallisuutta. Mikään ei ole tärkeämpää kuin huolehtia lasten turvasta.
pappi Sonja- Hannikainen
kuunteleva_kirkko kirjoitti:
Kysympä vaan,
Rippikoulussa ei opeteta nuoria hokemaan kymmentä käskyä ulkoa, vaan tärkeämpää on ymmärtää niiden sisältö ja monin verroin on tärkeämpää käsitellä juuri tätä, minkä otat esille, eli miten karttaa lain rikkojia, jotka vahingoittavat lapsia ja nuoria. Tämä on yksi tärkeimmistä tehtävistä nuorisotyössä. Lapsia ja nuoria on suojeltava.
En ole törmännyt tilanteeseen, jossa "uskonto/kultti/lahko/sekti joka noudattaa uskonnon/kultin/sektin/lahkon perustajan lakeja ja oppeja, loukkaa vasten Jumalan lakia, Jeesuksen oppeja, sekä vasten Suomen perustuslakia lapsen/ihmisen ihmisarvoa, kunniaa, omatuntoa, vakaumusta, oikeuksia, vahingoittaen heitä fyysisesti/ruumiillisesti ja/tai psyykkisesti/henkisesti".
Sen sijaan olen törmännyt mm. lasten ja nuorten pahoinpitely- ja hyväksikäyttötapauksiin ja puuttunut niihin. Jokaikiseen, jossa olen edes epäillyt lapsen turvallisuutta. Mikään ei ole tärkeämpää kuin huolehtia lasten turvasta.
pappi Sonja"En ole törmännyt tilanteeseen, jossa "uskonto/kultti/lahko/sekti joka noudattaa uskonnon/kultin/sektin/lahkon perustajan lakeja ja oppeja, loukkaa vasten Jumalan lakia, Jeesuksen oppeja, sekä vasten Suomen perustuslakia lapsen/ihmisen ihmisarvoa, kunniaa, omatuntoa, vakaumusta, oikeuksia, vahingoittaen heitä fyysisesti/ruumiillisesti ja/tai psyykkisesti/henkisesti". "
Merkillistä, kävin kirkossa, ja siellä esitettiin laissa kiellettyjä kuvia, ja esitettiin Jeesuksen vastaisia oppeja.
Lapsia ei saa opettaa uskonnon/kultin/lahkon/sektin perustajan (k e paavali, lutheri, kustaa wasa, lestadio) mielenvikaisten vanhoollisrasististen lakien ja oppien mukaisesti, vaan vain ja ainoastaan Jumalan lain, Jeesuksen oppien sekä Suomen perustuslain mukaisesti.
Että kääntää maallisesti ja henkisesti SUOMALAISEN lapsen perimän Jumalasta vierasmaalaiseen Lutheriin, Lestadioon, Paavaliin y m vastaavaan hihhuliin, on henkistä/psyykkistä pahoinpitelyä, vanhoollisrasismia, Jumalan, Jeesuksen ja Suomen pilkkaamista. - Antikristillistä:
Kysympä vaan,
pappi SonjaMiksi opetat ikäänkuin Mooseksen istuimella istuen kymmentä käskyä ei juutalaisille kiusaten Jumalaa:
>> Miksi kiusaatte (lihallinen itsevalittu/asetettu pakanapapisto) Jumalaa ja tahdotte pannna (Jeesukseen uskovien) opetuslasten niskaan ikeen, jota eivät meidän isämme (juutalisten) emmekä mekään jaksaneet kantaa? - Kysympä vaan
Kysympä vaan,
pappi SonjaJeesuksen sanat ennen Isä Meidän rukousta, Raamattu 1933/1938:
1 "Kavahtakaa, ettette harjoita vanhurskauttanne ihmisten nähden, että he teitä katselisivat; muutoin ette saa palkkaa Isältänne, joka on taivaissa.
2 Sentähden, kun annat almuja, älä soitata torvea edelläsi, niinkuin ulkokullatut tekevät synagoogissa ja kaduilla saadakseen ylistystä ihmisiltä. Totisesti minä sanon teille: he ovat saaneet palkkansa.
3 Vaan kun sinä almua annat, älköön vasen kätesi tietäkö, mitä oikea kätesi tekee,
4 että almusi olisi salassa; ja sinun Isäsi, joka salassa näkee, maksaa sinulle.
5 Ja kun rukoilette, älkää olko niinkuin ulkokullatut; sillä he mielellään seisovat ja rukoilevat synagoogissa ja katujen kulmissa, että ihmiset heidät näkisivät. Totisesti minä sanon teille: he ovat saaneet palkkansa.
6 Vaan sinä, kun rukoilet, mene kammioosi ja sulje ovesi ja rukoile Isääsi, joka on salassa; ja sinun Isäsi, joka salassa näkee, maksaa sinulle.
7 Ja kun rukoilette, niin älkää tyhjiä hokeko niinkuin pakanat, jotka luulevat, että heitä heidän monisanaisuutensa tähden kuullaan.
8 Älkää siis olko heidän kaltaisiaan; sillä teidän Isänne kyllä tietää, mitä te tarvitsette, ennenkuin häneltä anottekaan.
1 ''taivaissa'': sielussa (Tuomaan Evankeliumi 3, Luuk. 17:21)
2, 3, ja 4 ''almuja'': Siihen aikaan ei ollut Euroja eikä ''taloudellista tukea''
2 ja 5 ''synagooga'': Siihen aikaan ei ollut Kristinuskoa ja Kristinuskon kirkkoja.
6: ''ja rukoile isääsi'' : ja ajattele Isääsi
6 ''mene kammioosi'': mikä tahansa paikka, missä on hiljaista, rauhallista, ja missä sinä olet yksin
1 "Kavahtakaa, ettette harjoita vanhurskauttanne ihmisten nähden, että he teitä katselisivat; muutoin ette saa palkkaa Isältänne, joka on taivaissa.
2 Sentähden, kun annat taloudellista tukea, älä soitata torvea edelläsi, niinkuin ulkokullatut tekevät kirkoissa ja kaduilla saadakseen ylistystä ihmisiltä. Totisesti minä sanon teille: he ovat saaneet palkkansa.
3 Vaan kun sinä taloudellista tukea annat, älköön vasen kätesi tietäkö, mitä oikea kätesi tekee,
4 että taloudellinen tuki olisi salassa; ja sinun Isäsi, joka salassa näkee, maksaa sinulle.
5 Ja kun rukoilette, älkää olko niinkuin ulkokullatut; sillä he mielellään seisovat ja rukoilevat kirkoissa ja katujen kulmissa, että ihmiset heidät näkisivät. Totisesti minä sanon teille: he ovat saaneet palkkansa.
6 Vaan sinä, kun rukoilet, mene hiljaiseen paikkaan missä olet rauhassa ja ajattele Isääsi, joka on salassa; ja sinun Isäsi, joka salassa näkee, maksaa sinulle.
7 Ja kun rukoilette, niin älkää tyhjiä hokeko niinkuin pakanat, jotka luulevat, että heitä heidän monisanaisuutensa tähden kuullaan.
8 Älkää siis olko heidän kaltaisiaan; sillä teidän Isänne kyllä tietää, mitä te tarvitsette, ennenkuin häneltä anottekaan.
Jokainen hyvä ajatus puhtaassa mielessä on rukous, ja jokainen hyvä sana ja/tai teko puhtaasta mielestä, joka auttaa kanssaihmistä joka on hädässä, on Jumalalle tehty palvelu, t s Jumalan palvelu. Kaikki muu on pakanallista ja ulkokultaista, harhaan johtavaa - Jeesuksen mukaan.
Ketään kanssaihmistä, veljeä tai sisarta ei saa syyttää, eikä tuomita, vaan on syytettävä ja tuomittava harhaoppisuus.
1 pietarin kirje 2:
1 Pankaa siis pois kaikki pahuus ja kaikki vilppi ja ulkokultaisuus ja kateus ja kaikki panettelu,
2 ja halatkaa niinkuin vastasyntyneet lapset sanan väärentämätöntä maitoa, että te sen kautta kasvaisitte pelastukseen,
3 jos "olette maistaneet, että Herra on hyvä".
4 Ja tulkaa hänen tykönsä, elävän kiven tykö, jonka ihmiset tosin ovat hyljänneet, mutta joka Jumalan edessä on valittu, kallis,
5 ja rakentukaa itsekin elävinä kivinä hengelliseksi huoneeksi, pyhäksi papistoksi, uhraamaan hengellisiä uhreja, jotka Jeesuksen Kristuksen kautta ovat Jumalalle mieluisia.
6 Sillä Raamatussa sanotaan: "Katso, minä lasken Siioniin valitun kiven, kalliin kulmakiven; ja joka häneen uskoo, ei ole häpeään joutuva".
7 Teille siis, jotka uskotte, se on kallis, mutta niille, jotka eivät usko, "on se kivi, jonka rakentajat hylkäsivät, tullut kulmakiveksi"
8 ja "kompastuskiveksi ja loukkauskallioksi". Koska he eivät tottele sanaa, niin he kompastuvat; ja siihen heidät on pantukin.
9 Mutta
te olette "valittu suku, kuninkaallinen papisto, pyhä heimo, omaisuuskansa, julistaaksenne sen jaloja tekoja", joka on pimeydestä kutsunut teidät ihmeelliseen valkeuteensa;
10 te, jotka ennen "ette olleet kansa", mutta nyt olette "Jumalan kansa", jotka ennen "ette olleet armahdetut", mutta nyt "olette armahdetut".
Jumalan sanaa, Jumalan lakia, 10 käskyä noudattaen, Jeesuken oppeja noudattaen, Suomen perustuslakia noudattaen, sekä kaikkivaltiaan Luojan nimessä, oletteko te " "valittu suku, kuninkaallinen papisto, pyhä heimo, omaisuuskansa, julistaaksenne sen jaloja tekoja", joka on pimeydestä kutsunut teidät ihmeelliseen valkeuteensa; te, jotka ennen "ette olleet kansa", mutta nyt olette "Jumalan kansa", jotka ennen "ette olleet armahdetut", mutta nyt "olette armahdetut"."? - Kysympä vaan
Antikristillistä: kirjoitti:
Miksi opetat ikäänkuin Mooseksen istuimella istuen kymmentä käskyä ei juutalaisille kiusaten Jumalaa:
>> Miksi kiusaatte (lihallinen itsevalittu/asetettu pakanapapisto) Jumalaa ja tahdotte pannna (Jeesukseen uskovien) opetuslasten niskaan ikeen, jota eivät meidän isämme (juutalisten) emmekä mekään jaksaneet kantaa?Silloin kun 10 käskyä kirjattiin, Juutalaisia ei ollut olemassa. Juutalaisuus on uskonto siinä missä kaikki muutkin ovat. Juutalaiset ovat alunperin osa etnistä Arabian kansaa joka käännettiin Juutalaisuuteen. Periaatteessa sama tapahtui Suomessa, jossa osa kansaa käännettiin Lutherilaisuuteen ( kaikki muut kultit/lahkot) tai pakkoruotsalaistettiin.
Kirkonkirjat osoittavat suomenruotsalaisen suvun alkuperän ruotsiin, mutta kun henkilöt ovat etsineet sukulaisia ruotsista genetiikan avulla, suku onkin löytynyt suomesta. Alunperin suomenkielinen sukunimi on suoraan ruotsalaitettu. Kirkonkirjat valhtelevat, mutta geenit - niinkuin Jumala on ihmisen luonut - eivät valhtele.
KULTTI on uskonto jonka on nimetty perustajan nimen mukaan, k e Luther ja Lestadio, t s henkilöpalvontaa jossa noudatetaan uskonnon perustajan lakeja ja oppeja, eikä Jumalan lakia, eikä ''maan jonka Jumala on antanut'' perustuslakia, eikä Jeesuksen oppeja.
SEKTI on uskonto jonka nimi ei ole uskonnon perustajan nimen mukainen, k e Katoli, Helluntai, Jehova j n e
LAHKO on uskonto joka opillisesti osittain poikkeaa alkuperäisestä kultista tai sektistä, mutta on kultti tai sekti.
- ()P))(/&%/&¤#%
Esivanhemmillamme,muinaisilla metsäläisillä,oli runsaasti naiiveja,vauhkon mielikuvituksen luomia uskomuksia ja niihin perustuvia perinnäistapoja. He saattoivat rukoilla kuuta tai aurinkoa,palvoa tulta tai kiukkuisia elukoita,lepytellä loitsuilla vihastuneita luonnonvoimia,parannella sairauksia ja haavoja runonpätkillä,uhrata ruokaa rähjäiselle männylle tai kummallisen muotoiselle kivelle,kysellä neuvoja kuolleita vanhemmiltaan,joiden luurankoja he säilyttivät majoissaan,karkoittaa metelillä pahoja henkiä,joita kuhisi kaikkialla,syödä kaatuneen vihollissoturin sydämen saadakseen hänen rohkeutensa,puristaa vastasyntyneen vauvan pään litteäksi lautojen välissä,leikellä puukolla lastensa sukupuolielimiä,teurastaa tyttärensä tai polttaa poikansa nuotiossa jonkin Moolokin mieliksi...jne. loputtomiin.
Uskomukset säätelivät heidän jokapäiväistä elämäänsä niin tiukasti,ettei mistään tahtonut tulla mitään,kun aina piti ottaa huomioon jokin haltija,henki tai piru,noudattaa tuhansia tolkuttomia tapoja ja tabuja,varoa pahaa silmää ja suorittaa monenmoisia houkuttelu-,torjunta- ja palvontaseremonioita.
Sellaisissa oloissa oli sekä aineellinen että henkinen kehitys jokseenkin mahdotonta. Uskomukset samensivat järkeä,jonka luonto oli ihmiselle antanut, ja meidän on nyt todettava haikein mielin, että olemme luonnonmukaisesta kehityksestä muutamia miljoonia vuosia jäljessä!
Jos nykyaikainen ,rationaalisesti ajatteleva ihminen pääsisi seuraamaan muinaisten metsäläisten elämää ja elämöintiä, hän saattaisi huudahtaa: "Hulluja...seinähulluja!"
Muinaisten metsäläisten animistiset ja maagiset uskomukset on todettu tolkuttomiksi ja heitetty pois. Nykyisten kulttuurikansojen teologiset ja mytologiset uskomukset ovat todennäköisesti yhtä tolkuttomia,mutta niitä ei ole vielä heitetty pois. Papit uskottelevat tänäkin päivänä, että nainen on luotu miehen kylkiluusta...että neitsyt voi tulla raskaaksi ja synnyttää lapsen...että eräs juutalainen saarnaaja oli Jumalan poika...että hän pystyi kävelemään vedenpinnalla,parantamaan sairaita ja herättämään kuolleita sanan voimalla...että hän elää yhä taivaassa...että vainajat nousevat jonain päivänä haudoistaan...jne.loputtomiin.
Pelin henki näyttää tälläiselta: Jos uskomus kyetään tarkistamaan,siitä luovutaan vähitellen,koska se osoittautuu erheeksi.Jos uskomusta ei kyetä tarkistamaan,se säilytetään,koska se korvaa puuttuvan tiedon ja miellyttää seinähulluja. Rationalisti tekee tarkistuskokemuksista sellaisen johtopäätöksen,että tarkistamattomatkin uskomukst ovat ilmeisesti erheitä,mutta tätä käsitystä on turha tarjota valistumattomille ihmisille,joita papit pelottelevat jumalilla,perkeleillä ja helvetin tuskilla.
Muinaisten metsäläisten haltijat,henget ja sielut elelivät käden ulottuvilla,tai ainakin horisontin sisäpuolella:risumajan tulisijassa,metsässä,järvessä,kiven takana,puun kolossa,maan raossa,pilven päällä...Taivaskin oli silloin hyvin lähellä.Kuuta saattoi taputella kädellä kuusenlatvasta...
Mutta henkiolennot ovat joutuneet siirtymään vähitellen kauemmaksi,koska inhimillinen tietopiiri on laajentunut ja koska henget pysyvät hengissä vain tietopiirin ulkopuolella.Muinaiset kreikkalaiset sijoittivat jumalansa Olympos-vuoren huipulle,jonne kukaan ei jaksanut tai uskaltanut kivetä.
Mutta ajat huononivat,ja "jumalten asunto" osoittautui tuulentuvaksi.Huomattavasti viisaampia olivat juutalaistan patriarkat,jotka majoittivat mahtavan Jahvensa taivaaseen,tähtien yläpuolelle,epämääräiseen avaruuteen,jonne maan matosten oli perin vaikea päästä.Mutta sekään ei ole riittänyt!Kristityt ovat joutuneet selittämään,ettei "taivas" olekaan taivaalla,vaan kokonaan toisessa maailmassa,yliluonnossa eli transendentissa todellisuudessa,jonka kosmiset koordinaatit ovat Jumalan salaisuuksia.Sinne ei pääse millään maallisella keinolla,ei avaruusaluksellakaan.Sinne pääsevät vain kuolleitten sielut,eivätkä ne lähettele sieltä matkakertomuksia maahan(Rauni-Leena Luukasen mummoa lukuun ottamatta). Liikenne on turvallisuussyisä yksisuuntaista. Siinä on kristinuskon jatkuvan elinvoiman salaisuus: kristillisiä uskomuksia ei kukaan pysty tarkistamaan.Niihin ei tehoa astronomien kaukoputket eivätkä fyysikkojen laskelmat. Niiden ei tarvitse olla loogisiakaan,koska yliluonto ei noudata maallisen logiikan lakeja.
Kristittyjen transendentti todellisuus on kerta kaikkiaan mainio keksintö, ja kristinuskolle voidaan huoletta ennustaa pitkää ikää-ei kuitenkaan niin pitkää kuin totuudelle.
Tiede on siivonnut hienosti ihmisten aivokammioita.Länsimaisen kulttuurin piirissä säilyneet uskomukset ovat melkein yksinomaan sellaisia,joiden tarkistaminen on käytännössä tai periaatteesa mahdotonta.Korvatunturilla asuvaan joulupukkiin uskovat vain lapset,jotka eivät pääse tutkimaan Korvatunturia,mutta yliluonnossa asuvaan Jumalaan voivat uskoa yhä aikuisetkin,koska he eivät pääse tutkimaan yliluontoa.- Hannikainen
Suomalaiset olivat Kristillisiä (Laillisia) ennen pakkokääntämistä Anti-Kristilliseen Kristinuskoon. Kristillisyys nojautuu tieteeseen, kun taas Kristinusko näennäistieteeseen.
- ...
En ymmärrä, miksi kirkko hylkii niitä, jotka sen tunnustusta ja kirkkoa haluavat rakastaa ja tukea.
Pyrkii miellyttämään taas niitä, jotka kirkkoa ja kristinuskon tunnustusta sylkevät päin naamaa.
Kirkosta on tullut kaksinaamainen takin kääntäjä. Oman edusn tavoittelija. - Nasse.
Taikausko ja sen nimissä tapahtuva lasten hyväksikäyttö. Eli arvon lahkojeesukset, säästäkää edes viattomat lapset jeesusp*sk*ltanne.
- herttainenhertta
Minä en pidä omaa mielipahaani kovin suurena ongelmana. Pahoitan toki mieleni usein ja joskus ihan perustellustikin, mutta miksi ihmeessä laatisin jotain listaa asioista, joista minulle tulee paha mieli? Ihmiset, jotka tuntevat minut, kyllä osaavat halutessaan välttää mieleni pahoittamista. Minulla ei ole halua vaatia kaikkia maailman ihmisiä elämään minun mahdollista mielipahaani välttääkseen, enkä myöskään aio ottaa keikkien ihmisten mahdollista mielipahaa huomioon kaikessa toiminnassani, koska se olisi aivan mahdotonta.
- Sairasta menoa
>>>Mikä pahoittaa mielesi?
- raway
Jaa Mirka, sulla on poika? Sepä mukavaa.
Niin, se että alettaisiin ajatella ja asennoitua lähimmäisiin Jeesuksen käskemällä tavalla, eli ensin ajatella hyviä asioita muista, tuntuu olevan mahdottoman työlästä? Se tekee minut surulliseksi.
Niin moni tälläkin palstalla sanoo, että uskoon tultua on uusi luomus. Rakkaus tulee luonnolliseksi asiaksi ja kuitenkin heidän sanansa ovat täynnä kielteisyyttä toisia kohtaan. Olen tavannut niin paljon tällaista ”ulkokultaisuutta” elämäni aikana, että toisiaan jopa pahoitan siitä mieleni, vaikka yritän kovasti ymmärtää heitä.
Pahiten pahoitan mieleni petoksesta. Siitä että salaillaan ja vaietaan ja jopa valehdellaan. Se sattuu kun ihminen johon on luottanut, ei arvosta tuota luottamusta lainkaan. Tilanteet joissa ollaan niin mielin kielin ja jotka osoittautuvat valheiksi tai ei edes kysyttäessä puhuta totta, tuntuvat todella pahoilta.
Mieleeni on jäänyt eräs uskova nainen joka sanoi, että hän vaikka ”tikulla kaivaa” jostain hyvää siitä pahimmiltakin tuntuvasta ihmisestä. Kun aloin etsiä myös tuota hyvää, niin se oli melkoisen mullistavaa. Ensimmäinen havaintoni oli kuinka moni kaipaakaan todellista rakkautta, kuuntelijaa joka oikeasti kuuntelee toista ja huomaa myös hyvät asiat joita ei ehkä henkilö itsekään ole itsessään havainnut.
Miten paljon mieluummin me käännymme katsomaan sitä hyvää jota kaipaamme? Jopa nurinkurisesti, kuten monet kriminaalit tekevät. He ovat heidän kanssaan, jotka hyväksyvät heidät ja näkevät heissä ainakin omasta mielestään jotain hyvää, kun muut pitävät heitä yksinomaan pahana.
Olen myös tavannut oikeasti pahaa. Joka on törmännyt esim. psykopaattiin tai sosiopaattiin, tietää miltä todella paha ihminen tuntuu. Enkä nyt tarkoita itsekkäitä tai normaalin narsistisia ihmisiä. Nuo hurmaavat, melkein liian täydelliset ihmiset joilla ei ole mitään tunteita, he ihastuttavat ja saavat arvonantoa mutta joiden lähellä alkaa selittämättömästi kylmetä ja ahdistaa.
Heitä vetää puoleensa valta, oli se missä hyvänsä. Valta jossa heillä on suuri auktoriteetti ja jossa odotetaan ”kuuliaisuutta” johtajaa kohtaan. He eivät vain pahoita mieltä vaan aiheuttavat tuskaa. Siksi koetan karttaa kaikkea jossa heihin tai heidän vaikutuspiiriinsä voi altistua.- Nasse.
sinä uskonnon uhri, olet lopulta hahmottamassa sitä mitä jeesussadussasi, krisselismissä on kyse;
"Heitä vetää puoleensa valta, oli se missä hyvänsä. Valta jossa heillä on suuri auktoriteetti ja jossa odotetaan ”kuuliaisuutta” johtajaa kohtaan. He eivät vain pahoita mieltä vaan aiheuttavat tuskaa. Siksi koetan karttaa kaikkea jossa heihin tai heidän vaikutuspiiriinsä voi altistua. " Nasse. kirjoitti:
sinä uskonnon uhri, olet lopulta hahmottamassa sitä mitä jeesussadussasi, krisselismissä on kyse;
"Heitä vetää puoleensa valta, oli se missä hyvänsä. Valta jossa heillä on suuri auktoriteetti ja jossa odotetaan ”kuuliaisuutta” johtajaa kohtaan. He eivät vain pahoita mieltä vaan aiheuttavat tuskaa. Siksi koetan karttaa kaikkea jossa heihin tai heidän vaikutuspiiriinsä voi altistua. "Tervehdys nasse!
jos ”jeesusadulla” tarkoitat työpaikkoja, jossa johtaminen on autoritääristä, niin aika omituinen on satu. Ihmiset nyt vain kaipaavat auktoriteetteja, jotka kertovat yksikertaisesti ja selkeästi mitä tulee tehdä ja kuinka ajatella. Tiedon hakeminen ja asioiden pohdiskelu kun ei joko innosta tai ei ole aikaa siihen. Näitä auktoriteetteja on ihan kaikkialla, aatteet, ideologiat, uskonnot ja työpaikoissakin heitä tapaa.
Totta on jos uskon käsittää että silloin saa olla tahdoton ja alistuva ilman omaa vastuuta elämästään, niin se avaa myös näille paateille hyvän paikan vaikuttaa. Muista että autoritäärisessä yhteisössä voi olla myös hyvä johtaja vaikuttamassa.- Nasse.
mummomuori kirjoitti:
Tervehdys nasse!
jos ”jeesusadulla” tarkoitat työpaikkoja, jossa johtaminen on autoritääristä, niin aika omituinen on satu. Ihmiset nyt vain kaipaavat auktoriteetteja, jotka kertovat yksikertaisesti ja selkeästi mitä tulee tehdä ja kuinka ajatella. Tiedon hakeminen ja asioiden pohdiskelu kun ei joko innosta tai ei ole aikaa siihen. Näitä auktoriteetteja on ihan kaikkialla, aatteet, ideologiat, uskonnot ja työpaikoissakin heitä tapaa.
Totta on jos uskon käsittää että silloin saa olla tahdoton ja alistuva ilman omaa vastuuta elämästään, niin se avaa myös näille paateille hyvän paikan vaikuttaa. Muista että autoritäärisessä yhteisössä voi olla myös hyvä johtaja vaikuttamassa.tarkoitin taikauskoasi ja sen ympärille kehitettyjä valta/alistamiskoneistoja, kuten esim. ev-lut lahkoa.
- rosa-m
Hyvä aloitus, kun tietää, mikä itseään haittaa, on helpompaa olla asiassa auttajan roolissa.
Minua harmittaa suuresti ennakkoluulot ja lajittelu. Se näkyy jo tällä palstallakin! Uskovaiset sanovat ateisteja moraalittomiksi, ateistit sanovat uskovaisia moraalittomiksi, kumpikaan ei mukamas osaa rakastaa, opettaa, olla esimerkki, ymmärtää... Sellainen alkaa vituttaa ja pahasti, etenkin, kun ihmiset todella tarkoittavat sitä. Itsekin varmaan teen sitä, en vain huomaa sitä itse ja sehän siinä surullista onkin.
Toinen asia, mikä inhottaa, on alkoholi. Se, että näin lämpiminä kesäpäivinä me suomalaiset löydämme sattumalta jonkin kivan baarin ja menemme sinne istuksimaan ja viettämään aikaa (eli kännäämään) On kamalaa katsella, kun humalaiset ihmiset loukkaavat itsensä. Mitä siinä uskaltaisi tehdä, kun näkee nuoren miehen kaatuvan kännipäissään ojaan, oksentavan ja sammuvan sinne? Hätänumero tuskin ottaa näitä ilmoituksia tosissaan.
Kolmas asia: välinpitämättömyys. Ihmiset eivät tunnu haluavan auttaa toisiaan, jos se nuori mies tosiaan pyllähtää sinne ojaan ketarat ojossa, kuka menee auttamaan? Nyt on helppoa sanoa, että no kyllä minä menisin, mutta oikeasti, kun tilanne on päällä, menisitkö? Ja vaikka menisit, mitä tekisit? Nykypäivänä on niin vähän ihmisiä, jotka hyvää hyvyyttään käyvät juttelemassa iäkkäämmille ihmisille tai jotka hoitavat naapurin kauhukakaraa ilmaiseksi iltapäivän ajan yms. Pyytettömyys, se on kadonnut, jos sitä on koskaan ollutkaan.
Voi, näitä riittää. Tuossa kuitenkin viime aikoina pahimmat asiat. - Paha Mielinen
Kerjäläiset maailman kaduilla ja Suomenkin, pahoittavat mieleni...
Ihmiskunta käyttää tuhansia miljardeja euroja sotavarusteluun ja jatkuvasti soditaan jossain...
Rahasta ei ole puutetta - vain tahdosta... - miss ei kirj.
Ennakkoluulot.
- Torju
Minun mieltäni pahoittaa esimerkiksi mielipide, jonka joku konservatiivi on kirjoittanut Mika Myllylän kuoleman johdosta tuossa alempana.
Jos uskovaiset todellakin katsovat oikeudekseen tuomita toiset, niin mille jalustalle usko ihmisen muka nostaa? Totta. Uutisointi ja nyt kommentointi Myllylän kuolemasta pahoitti minunkin mieleni. Läheiset ja Mika ansaitsevat runsasta Jumalan siunausta, ei syytöksiä.
pappi Sonja- musta_pekka
Mmikä on pappi Sonjan mielipide siitä että suomalaiset alkavat noudattamaan jumalan lakia ja jeesuksen oppeja sekä suomen perustuslakia S A N A N T A R K A S T I ?
musta_pekka kirjoitti:
Mmikä on pappi Sonjan mielipide siitä että suomalaiset alkavat noudattamaan jumalan lakia ja jeesuksen oppeja sekä suomen perustuslakia S A N A N T A R K A S T I ?
musta_pekka,
Jumalan lain, Jeesuksen oppien sekä Suomen perustuslain sanatarkka noudattaminen on kannatettavaa, mutta myös tilannetajua täytyy olla. Lakia on noudatettava lähimmäisenrakkauden näkökulmasta. Meidän elämässämme vallitsee armo, ei laki.
pappi Sonja
- Suomi-Jeesus-Jumala
"Totta. Uutisointi ja nyt kommentointi Myllylän kuolemasta pahoitti minunkin mieleni. Läheiset ja Mika ansaitsevat runsasta Jumalan siunausta, ei syytöksiä.
pappi Sonja "
Kyllä se niin on, että Jumalan sanan, Jumalan lain, eli 10 käskyn sekä Jeesuksien oppien mukaisesti, kuten myös Suomen perustuslakiin viitaten joka kumpuaa edellämainituista laista ja opeista: Jokainen lapsi/ihminen ansaitsee Jumalan siunauksen, eikä mielenvikaisen, vanhoollisrasitisen uskonnon, kultin, lahkon, ja/tai sektin perustajan syytökset, jotka loukkaavat hänen ihmisarvoa, kunniaa, omatuntoa, itsetuntoa, vakaumusta, oikeuksia -hänen henkilökohtaista, kansallista sekä kansainvälistä totuuden mukaista identiteettiä- vaarantaen hänen hengen ja/ti terveyden.- Suomi-Jeesus-Jumala
Yhdenkään lapsen/ihmisen mieli ei parane siillä että perusteetta sekä lain vastaisesti syytetään/opetetaan syntiseksi,joka tarkoittaa ''mielenvikainen ja/tai rikollinen ja/tai alempiarvoinen''. Jeesuksen mukaan, kuten myös Jumalan lain mukaan sekä Suomen perustuslain mukaan, syntinen on se joka opetta väärin.
- guuglettaja
Suomi-Jeesus-Jumala kirjoitti:
Yhdenkään lapsen/ihmisen mieli ei parane siillä että perusteetta sekä lain vastaisesti syytetään/opetetaan syntiseksi,joka tarkoittaa ''mielenvikainen ja/tai rikollinen ja/tai alempiarvoinen''. Jeesuksen mukaan, kuten myös Jumalan lain mukaan sekä Suomen perustuslain mukaan, syntinen on se joka opetta väärin.
"
"Mielenvikaisuuksien opettaminen sukupolvelta toiselle johtaa siihen, että suku tulee mielenvikaisemmaksi sukupolvelta toiselle. Nykyään esille tulleiden pedofilatapausten sekä kymmeniä vuosia salassa (rippisalaisuus) pidettyjen lapsiraiskauksien alkuperäksi on vahvistumassa uskonnot.
Tänään ei vielä tarkalleen tiedetä kuinka moni fyysisen ja/tai psyykkisen väkivallan uhri on ottanut henkensä -kyseessä ei ole itsemurha vaan murha. Jos uhreja on kymmeniä, satoja tai jopa tuhansia, kyseessä on joukkomurha" - vapaasti käännettynä kuuklella"
"
mitä mieltä pappi Sonja on uskontojen harrastamasta laittomasta psyykkisestä ja/tai fyysisestä väkivallasta ja ihmisvihasta? - dia_gnosis
Suomi-Jeesus-Jumala kirjoitti:
5 ου προσκυνησεις αυτοις ουδε μη λατρευσης αυτοις εγω γαρ ειμι κυριος ο θεος σου θεος ζηλωτης αποδιδους αμαρτιας πατερων επι τεκνα εως τριτης και τεταρτης γενεας τοις μισουσιν με
5 Älä kumarra niitä äläkä palvele niitä. Sillä minä, Herra, sinun Jumalasi, olen kiivas Jumala, joka kostan isien pahat teot lapsille kolmanteen ja neljänteen polveen, niille, jotka minua vihaavat;
πατερων : "isien" on väärin käännetty. Pitää olla "papit", "opettajat", jotka ovat vastuussa opetuksesta guuglettaja kirjoitti:
"
"Mielenvikaisuuksien opettaminen sukupolvelta toiselle johtaa siihen, että suku tulee mielenvikaisemmaksi sukupolvelta toiselle. Nykyään esille tulleiden pedofilatapausten sekä kymmeniä vuosia salassa (rippisalaisuus) pidettyjen lapsiraiskauksien alkuperäksi on vahvistumassa uskonnot.
Tänään ei vielä tarkalleen tiedetä kuinka moni fyysisen ja/tai psyykkisen väkivallan uhri on ottanut henkensä -kyseessä ei ole itsemurha vaan murha. Jos uhreja on kymmeniä, satoja tai jopa tuhansia, kyseessä on joukkomurha" - vapaasti käännettynä kuuklella"
"
mitä mieltä pappi Sonja on uskontojen harrastamasta laittomasta psyykkisestä ja/tai fyysisestä väkivallasta ja ihmisvihasta?Kaikki psyykkinen ja/tai fyysinen väkivalta ja ihmisviha on yksiselitteisesti väärin.
pappi Sonja
- Ilta_Lehti_Fi
Että opettaa vasten Jumalan lakia ja Jeesuksen oppeja on lasten mielen pahoittamista/pahentamista, Jumalan pilkkaamista, Jeesuksen pilkkaamista sekä Suomen perustuslain t s Sumen ja Suomalaisten pilkkaamista.
- viemahoton
Ihan nyt juuri harmittaa se, että joku USAlainen kristillinen yliopisto levittää suoranaisia valheita homoseksuaaliesta. Väittäävät, että pedofilia on homojen keskuudessa aivan älyttömän paljon Yleisenpää kuin heteroiden.
Kaiken maailman tarkoitushakuisia "tutkimuksia" sitä julkaistaankin. Tarkoitus pyhittää keinot. No niinhän tupakkayhtiötkin ovat "tutkimuksissaan" tulleet siihen tulokseen, että ei voida todistaa tupakan aiheuttavan syöpää.
Aina pitää ottaa selvää kuka on tutkimuksen tekijä, ennen kuin uskoo ihan suoraltakädeltä kaikkea puppua. Jäljet johtavat liiankin usein sylttytehtaalle, ja disinformaatio leviää nykytekniikalla nopeasti. - t u h l a a j a
Pahoitan mieleni, kun tiedostan, että paluuta entiseen ei ole.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ikävöin sinua kokoyön!
En halua odottaa, että voisin näyttää sinulle kuinka paljon rakastan sinua. Toivon, että uskot, että olen varsin hullun614288KALAJOEN UIMAVALVONTA
https://www.kalajokiseutu.fi/artikkeli/ei-tulisi-mieleenkaan-jattaa-pienta-yksinaan-hiekkasarkkien-valvomattomalla-uimar1352976Jos sinä olisit pyrkimässä elämääni takaisin
Arvelisin sen johtuvan siitä, että olisit taas polttanut jonkun sillan takanasi. Ei taida löytyä enää kyliltä naista, jo452322Kadonnut poika hukkunut lietteeseen mitä kalajoella nyt on?
Jätelautta ajautunut merelle ja lapsi uponnut jätelautan alle?372164- 241863
- 901753
- 281576
- 221519
- 1471367
- 311188