Ostimme mieheni kanssa molemmat keväällä Scott Sportster 55 polkupyörät. Ongelmaksi onkin koitunut se, että jatkuvasti minun pyörässäni on takakumi tyhjänä.
Ensimmäisellä kerralla syynä oli ilmeisesti sisäkumissa reikä ja olivat korjaamolla uuden sisuskumin vaihtaneet pyörään. Vaihdon jälkeen takarengas on alkanut aika-ajoin vajumaan. Paras tänään kun lähdin pyörällä kuntosalille, oli rengas täpötäysi kun sitä kokeilin, mutta olipa vajunut sen tunnin aikana tyhjilleen mitä salilla olin. Kävelyreissu tuli kotia kun tyhmänä en ollut pumppua älynnyt mukaan ottaa.
Podituttaakin tässä nyt, että voiko olla kyseessä joku valmistusvika vanteissa tms kun jatkuvasti tuota tekee? Vai liekkö minulla vain jotain ihmeen huonoa tuuria ja sisuskumissa taas reikä...?
Jatkuvasti tyhjä takakumi
4
2678
Vastaukset
- pyöräilijä-
lisäykseksi vielä, että renkaassa on ns. ranskalainen venttiili josta korjaamolla sanoivat sen olevan kaiken varmin ilmanpitäjä..?
Kumi käytännössä tyhjenee jokaisen ajokerran jälkeen - ja kyllä, venttiili on kunnolla kiinni. - ?
taisi jäädä sisärenkaan vaihtaneella tarkistamatta, että vanne vannenauhoineen on ehjä ja sinne vanteeseen tai ulkorenkaaseen ei jää mitään pieniäkään kiven tai lasin palasia mihinkään piiloon. ulkorenkaan sisäpinnassakin voi olla jotain, mikä rikkoo sisärenkaan
uusiksi koko homma ja tällä kerralla itse tehden tai huolellisuutta vaatien. - Pistosuojaaja
Tarkista ulkorengas huolellisesti. Siellä saattaa olla tappajasepelin palanen tai lasinsiru tms. joka puhkaisee sisärenkaan vasta kun tulee painoa pyörän päälle. Tyypillisesti reikä on pieni eikä tyhjennä rengasta heti vaan pikkuhiljaa. Noita välttääkseen kannattaa hankkia kunnon pistosuojauksella varustetut ulkorenkaat.
- Heh heh
Kyllä se vaan on niin, että 470€ pyörä on 470€ pyörä. Koneella kasatut kiekot, joiden osia ei ole viimeistelty. Kun vannetta ei viimeistellä, niin on hyvin mahdollista että jossain on vaikka metallia työstön jäljiltä.
Tyhmyydestä sakotetaan, tällä kertaa tällä tavalla. Minä yrittäisin purkaa kaupan vedoten tuotteen huonoon laatuun. Ostaisin jonkun fiksumman fillarin ilman tuota typerää pomppukeppiä liikkeestä, joka osaa tehdä luovutushuollot tai viimeistään huollot oikein.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Arman Alizadin viesti puna-aktivisteille: "Pitäkää lärvinne nytkin kiinni"
Arman Alizad kritisoi vasemmiston kaksinaismoralismia. Iranissa syntynyt suosikkijuontaja Arman Alizad pakeni perheensä2343992Minja Koskela nostanut vasemmistoliiton kannatuksen ennätykseen
Koskela valittiin puolueen johtoon lokakuussa 2024, ja silloin Ylen kysely antoi puolueelle 9,3 prosentin kannatuksen.1232307Antti johtaa Petteriä jo 7,1 prosenttiyksiköllä
Tällä menolla sdp menee kokoomuksesta kierroksella ohi jo tällä vaalikaudella. https://yle.fi/a/74-20213575821996- 1401449
- 77929
Seuraavakin hallitus joutuu leikkaamaan
Sitähän tämä hallitus nyt höpöttää, kun itse on ajanut tilanteen katastrofaaliseksi. Orpon hallitus lähti suurin puhein127927Hotelli kainuu
Mietityttää, hotelli Kainuussa, se, että asiakkaat voivat valita ketä saa olla ja ketä ei, Illan aikana asiakkaina!37920Ovatko vastasyntyneet vauvat syntisiä?
Se ihmisten keksimä järjetön perisynti, jos ovat!330849Pitäis vaan lopettaa
Sinun kanssa yhteydenpito. Alkaa vaan haluamaan enemmän ja tuskin lopulta mikään kohtaisi. Ja ikävä vaan kasvaa ja lähei8837J. Rinta-Joupilla jättimäinen veropetosvyyhti
Seinäjoen keskustan kiinteismiljonäärit olleet jo pitkään ahtaalla ja liittykö J. Rinta-Jouppikin rintamaan? https://yl61756