Ilmoittautuminen työttömäksi työnhakijaksi

Vuorsija

Teen tällä hetkellä vuorotteluvapaan sijaisuutta. Sopimukseni päättyy syyskuussa. Ensimmäisenä työttömyyspäiväni olen lomamatkalla, joten silloin en voi ilmoittautua työkkäriin. Kävinkin perjantaina kysymässä työkkärissä, että voinko ilmoittautua työttömäksi työnhakijaksi ennakkoon, sillä tiedän jo sopimukseni päättymispäivän. Sieltä sanottiin, että työttömäksi ei voi ilmoittautua ennakkoon, vaan ilmoittautua voi aikaisintaan ensimmäisenä työttömyyspäivänä. Mol:n sivuilla lukee seuraavasti: " Ilmoittaudu työ- ja elinkeinotoimistoon työnhakijaksi viimeistään ensimmäisenä työttömyyspäivänäsi. Tee näin myös työvoimakoulutuksen ja työllistämistukijakson jälkeen. Työnhakusi astuu voimaan siitä päivästä, kun ilmoittaudut työ- ja elinkeinotoimistoon. Voit ilmoittautua asiakkaaksi jo ennen työttömyyden alkua. " Työvoimnatoimiston työntekijä kävi varmistamassa asian vielä esimieheltään, joka oli sanonut että ennakkoon ei voi ilmoittautua... Neuvottiinko minua väärin, vai ymmärränkö työkkärin sivuilla lukevat tiedot väärin???
Kiitos vastauksista!

8

1944

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Lusmut kuriin!

HELVETIN PÖLLÖ!
      Vai meinaat olla lomailija ja SAMAAN AIKAAN työtön työnhakija! Ei käy laatuun! Kuinka voisit ottaa vastaan työvoimatoimiston sinulle tarjoamaa työtä, kun olet lomamatkalla?
      Taidat olla tosi lusmuilija!

• Vuorsija

Kiitos oikein sivistyneestä vastauksesta...

Minähän en missään vaiheessa maininnut että olisin ottamassa vastaan työkkärin tarjoamaa työtä???

Minulla on työpaikka jo tiedossa, sen vastaanottamiseksi minun tarvitsee kuitenkin olla työtön.

Lusmut kuriin siis joo, ja lusmuilija olen kun pidän vuodessa viikon vapaata. Asiahan ei sinulle millään tapaa taida kuulua.

Mistä näitä sankareita oikein tulee...

• vuorsija

Olisin oikein kiitollinen oikeista ja asiallisista vastauksista!

• 16+6

Niitä täällä harvemmin saa.

• jjjjjkkk

Kyllä sieltä työkkäristä ihan oikein vastattiin, jos olet kysynyt voitko etukäteen ilmottautua työttömäksi niin oikea vastaus on että et voi, työnhakijaksi voit ilmoittautua milloin vain. Olisit voinut olla koko työsi ajan työnhakija, mutta et työtön työnhakija, noilla kahdella on vissi ero.

• älä saivartele

Mikäli työkkärin henkilökunta ei ymmärtänyt aloittajan kysymystä, heidät pitäisi laittaa huumetesteihin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Arvaa miten paljon

Haluan sua?
      Ikävä
      93
      1702
    2. Kolme miestä joukkoraiskasi nuoren naisen metsässä Helsingissä.

https://www.hs.fi/helsinki/art-2000011193871.html?utm_medium=promobox&utm_campaign=hs_tf&utm_source=is.fi&utm_content=pr
      Maailman menoa
      229
      1420
    3. Mitä toiveita ja ajatuksia sulla

On kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      87
      1321
    4. Sunnuntai terveiset kaivatulle

Maa on vielä valkoinen vaikka vappu lähestyy, otetaan pitkästä aikaa pyhä terveiset kaivatullesi tähän ketjuun !!
      Ikävä
      65
      995
    5. Aika usein mietin sitä

Että miksi juuri minä olen se jonka kanssa haluaisit vakavampaa? Mikä minusta voi tehdä sellaisen että koet niin syviä t
      Ikävä
      46
      921
    6. Rakastan sinua ja

Tiedät sen.
      Ikävä
      47
      908
    7. Miksei voitaisi vaan puhua asiat selväksi?

Minulla on ollut niin kova ikävä sinua, etten oikein edes löydä sanoja kuvaamaan sitä. Tuntuu kuin jokainen hetki ilman
      Ikävä
      38
      898
    8. Eräästä kalastuksenvalvojasta leviää video !

Ennemmin tai myöhemmin tänne palstalle tulee videonpätkä, jossa kerrotaan paikallisesta "kalastuksen valvojasta". Ei si
      Suomussalmi
      9
      864
    9. On ikävä sua

Rakas ❤️.
      Ikävä
      46
      832
    10. IS Viikonloppu 26.-27.4.2025

Koviksen ovat laatineet Eki Vuokila ja piirrospuolista vastaa Lavonius, jolloin 2,5 vaikeusasteen ristikko on saatu aika
      Sanaristikot
      35
      809
    Aihe