Kiltti mies

Bad Boy

Miksi kiltti mies ei kelpaa? Millainen kiltteys on hyvää ja millainen huonoa?

Onko paha poika haluttu? Jos on, niin millainen 'pahuus' tekee hänestä haluttavan?

22

1666

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Naisten oletuksia

Paha poika on haluttu koska vaikuttaa kapinalliselta, aggressiiviselta, miehekkäältä, mieheltä joka ottaa mitä haluaa ja hieman "tuhmalta" (sängyssä meno on asteen rajumpaa)

Naiset haluavat "jännää" vaikak lopulta haluaisivat että mies asettuu sitten rauhassa aloilleen.

He eivät itsekään pysty tajuamaan tai käsittelemään tätä ristiriitaa.

• - * -

Jos joku on tylsää ja umpimielistä, se on ihmisten aliarvioiminen. Vaikuttaa, että sinä et pysty tajuaamaan tai käsittelemään sitä ristiriitaa, mikä naisen kohtaamisesta aiheutuu.

Eihän tuossa ole kyse sen kummemmasta ilmiöstä kuin miehilläkään - miehet ottaisivat itselleen mieluiten sen kaikkein kauneimman nuoren naisen, jonka haluaisivat olevan itselleen uskollinen ja kohtelevan itseään (ja vain itseään) luomakunnan kruununa. Monen kohdalla haave on kenen hyvänsä muun mielestä hieman epärealistinen. Mutta mikään ei lopeta ilmiötä, missä ihmiset haluavat itselleen parasta (minkä itse määrittelevät) ja haluavat sitten parhaan asettuvan aloilleen juuri heidän kanssaan ; )

Voitte rauhassa haukkua niitä ihmisiä, joita ihmiset pitävät parhaina. Mutta kenties ne, keitä itse pidätte parhaina, eivät ole juuri sen ylevämpiä kohteita.

• ghfkjsrtdkmd

Sanoisin, että varsin suuri osa itseään kilteiksi väittävistä ihmisistä ei edes oikeasti ole mitenkään erityisen kilttejä, siis aidosti hyväntahtoisia ja mukavia toisia kohtaan. Tällaiset "kiltit" ovat kilttejä lähinnä siksi, että ovat arkoja ja pelkäävät kaikenlaisia konfliktitilanteita. Nämä tyypit saattavat sitten kuitenkin puhua selän takana paskaa tai esimerkiksi netissä käyttäytyä hyvinkin tylysti.

Tuon teko-kilttiyden lisäksi huonoa kiltteyttä on ylikiltteys, eli hyvin alistuva ja jatkuvasti miellyttämään pyrkivä käytös. Ylikiltit ovat yleensä aika epävarmoja ihmisiä ja yrittävät kaikin keinoin saada muilta hyväksyntää, tajuamatta kuitenkaan sitä, että useimmat ihmiset ennen pitkää ärsyyntyvät tai kyllästyvät heihin.

Hyvää kiltteyttä taas on aito kiltteys, eli se, että ihminen kohtelee toisia hyvin ja ystävällisesti ihan luonnostaan, ilman mitään hyväksynnän kalastelua ja alistuvaa käytöstä. Aidosti kilteillä on usein myös hyvä itsetunto ja he ovat pidettyjä ihmisiä, toisin kuin tekokiltit ja ylikiltit.

Pahoista pojista en oikein tiedä, kun en itse heistä kiinnostu. Luulisin kuitenkin, että joitakin naisia viehettää heissä se itsevarma ja peloton käytös sosiaalisissa tilanteissa. Toki monet pahat pojat ja tytöt ovat sisimmässään epävarmoja ja pyrkivät käytöksellään peittämään sitä, mutta mistäpä sen ulkopuolinen tietäisi.

• ikisinkku35

Mä ainakin olen oma itteni sellanen ystävällinen ja kiltti. En puhu paskaa toisten selän takana, enkä arvostele toisten vaatteita , ulkonäköö tai tekemisiä. Otan tilanteet rauhallisesti, en ikinä huuda tai riehu enkä haasta riitaa turhanpäiväsistä asioista. Teen omat kotityöt, pesen lattioita ja tiskaan ja pesen omat pyykkini.Sellanen kiltti mä olen.

• ikisinkku35
        ikisinkku35 kirjoitti:

Mä ainakin olen oma itteni sellanen ystävällinen ja kiltti. En puhu paskaa toisten selän takana, enkä arvostele toisten vaatteita , ulkonäköö tai tekemisiä. Otan tilanteet rauhallisesti, en ikinä huuda tai riehu enkä haasta riitaa turhanpäiväsistä asioista. Teen omat kotityöt, pesen lattioita ja tiskaan ja pesen omat pyykkini.Sellanen kiltti mä olen.

En mä mikään kynnysmatto ole. En tee keikkia kotitöitä ja mua ei määräillä tai käsketä tekemään mitä ei huvita tehdä. Sanon kyllä oman mielipiteen jos ei jokin miellytä.

• Sir Von Baughen

"Tuon teko-kilttiyden lisäksi huonoa kiltteyttä on ylikiltteys, eli hyvin alistuva ja jatkuvasti miellyttämään pyrkivä käytös. Ylikiltit ovat yleensä aika epävarmoja ihmisiä ja yrittävät kaikin keinoin saada muilta hyväksyntää, tajuamatta kuitenkaan sitä, että useimmat ihmiset ennen pitkää ärsyyntyvät tai kyllästyvät heihin."

Itse tälläisenä ihmisenä sanon että paska puhetta suurimmaksi osaksi.Syy miksi ihminen toimii näin on todella hänen hyvä tahtonsa ja osittain tunne että pitää auttaa toista vaikka toinen olisi jättänyt auttamatta itseään.
      Nämä ihmiset sitten kohtaavat tämän hyvän luontonsa lähestulkoon aina tiettyjen ihmisten kanssa jotka osaavat käyttää sitä hyväksi.

Eli kyse ei ole epävarmuudesta tai hyväksynnän hakemisesta vaan puhtaasti turhan kiltistä luonnosta.Ja siitä on oikeasti vaikea päästä eroon.nim.merk.kokemusta on ja taistelee edelleen.

• rrrakastaa

Olen Sir Von Baughenin kanssa samaa mieltä. Minäkin autan aina apua tarvitsevia, se vaan tulee luonnostaan. Ex taas oli eri maata. Auttoi vain korvauksesta eikä taatusti auttanut sellaisia, joilla tiesi olevan rahat lopussa. Jopa minua, omaa vaimoaan, auttoi jos sai seksiä illalla. Moitti tekokiltiksi esittäjäksi kun autoin muita ilman korvausta. Hän oli ja on aidosti ilkeä ihminen ja lopulta sen näin itsekin eikä kaksi näin erilaista ihmistä voinut olla yhdessä.
        Nyt olen löytänyt aarteen rinnalleni: aidosti kiltin miehen.

• Sharp dressed man

Valitettavasti "kiltti mies" on lähes poikkeuksetta sama asia, kuin "kynnysmatto". On kovin vaikeaa elää ihmisen kanssa, joka myötäilee kaikessa-siis AIVAN kaikessa, omaamatta minkäänlaisia mielipiteitä mihinkään.

Sellainen mies syö 50 vuotta kaurapuuroa aamiaiseksi, vaikka vihaa kaurapuuroa.

• Sir Von Baughen

"Valitettavasti "kiltti mies" on lähes poikkeuksetta sama asia, kuin "kynnysmatto". On kovin vaikeaa elää ihmisen kanssa, joka myötäilee kaikessa-siis AIVAN kaikessa, omaamatta minkäänlaisia mielipiteitä mihinkään.

Sellainen mies syö 50 vuotta kaurapuuroa aamiaiseksi, vaikka vihaa kaurapuuroa."

Niiin,niinhän siinä helposti käy kyseisen tyyppisille ihmisille että jäävät "kynnysmatoksi" mutta siitäkin voi opetella pois.

Se että vaikka olisi "yli kiltti"mies niin ei se tarkoita ettei sillä olisi mielipiteitä asioista.Monesti sellainen ihminen saattaa vain tulkita että pääsee pienemmällä vaivalla kun ei ala riitelemään jostain asiasta tai sitten ottaa ja tekee asian pois alta,pääse tällöinkin mielestään helpolla.Niinkuin monesti pääseekin mutta,se ei vain ole oikein sitä ihmistä kohtaan.Tälläiseltä myös pyydetään apua paljon herkemmin,koska sanoo lähes poikkeuksetta "kyllä".

Tälläisen miehen pitää vain löytää itselleen samanlainen nainen joka osaa arvotaa kilteyttä ja hyvän tahtoisuutta eikä halua käyttää sitä väärin.

• zxcnbmv

Kiltti mies on parhautta, jos sillä on muitakin hyviä ominaisuuksia kuin kiltteys ja jos se on myös söpö.

• Totta!

Miksi näillä palstoilla oletetaan aina, etttä kiltti = ruma

• NaINeN N

Pehmon ja machon välimuoto toimii nykypäivänä meihin itsenäisiin ja vaativiin naisiin. Ei ole miehellä helppoa. Nainen kaipaa haastetta eikä mitään myötäilevää nössöä. Mies ei saa olla riippuvainen naisesta vaan miehen pitää olla asioista omaa mieltänsä ja pitää puolensa. Miehet sortuvat myötäilemään naista välttääkseen huonoa ilmapiiriä ja kiertääkseen vastuuta. Tämä ei tuo turvallisuutta naiselle joka haluaa vierelleen tasavertaisen keskustelutaitoisen kumppanin. Liika kiltteys vie seksihalut naiselta. Miehen pitää tiedostaa oma miehekkyytensä joka lähtee muista asioista kuin naisen olemassaolosta. Nainen haastaa eli nalkuttaa ja jäkättää miehelle kun tuntee turvattomuutta mutta tämä ajaa miestä vain etäämmäksi ja mies myötäilee yhä enemmän ettei tilanne menisi pahemmaksi.Mies odottaa nöyrästi että nainen lopettaa. Ehkä miehen ei pitäisi pelätä niin naisen oikkuja? Machomiehet taas hyökkäävät takaisin ja uhittelevat ja kiristävät ym mikä toimii yhtä huonosti kuin liika kiltteys. Heidän epävarmuus paistaa läpi agressiivisuutena ja se pelottaa myös naista.
      Nainen ei kaipaa sellaistakaan.
      Tämän päivän mieheltä vaaditaan varmuutta ja kykyä keskustella ja kykyä olla ylpeä naisestaan ja taitoa näyttää se. Miehen tehtävä on tehdä nainen näkyväksi. Nainen ei enään tarvitse miestä elättäjäksi eikä sosiaalisen arvostuksen vuoksi vaan nainen tarvitsee miestä kumppaniksi. Mukavan yksinolon voi vaihtaa vielä mukavampaan kaksinoloon. Kukaan ei enään tuomitse yh-äitiä, ei lesboa eikä sinkkua. Seksuaalinen kemia miehen ja naisen välillä perustuu kuitenkin erilaisuuteen eikä siinä tunneta tasa-arvoa. Kumpikin ei voi samaan aikaan viedä. Nainen haluaa itsevarman miehen tähän asiaan jotta nainen voi tuntea olevansa nainen.

• Sir Von Baughen

Jooo,aikamoinen yleistys.Tuskin kaikki naiset kaipaa kunnon riittelyä(tässä siis osoitetaan kuka mies ja kuka nainen) ennen seksiä.
        Eiköhän niitä ole myös laidan molemmin puolin,niitä jotka haluaa vielä pahemman macho paskiaisen kuin sä ja sitten niitä jotka tykkää niistä "yli kilteistä" miehistä,ihan siitä syystä koska ovat itsekkin "yli kilttejä".

• ei ylikiltti
        Sir Von Baughen kirjoitti:

Jooo,aikamoinen yleistys.Tuskin kaikki naiset kaipaa kunnon riittelyä(tässä siis osoitetaan kuka mies ja kuka nainen) ennen seksiä.
        Eiköhän niitä ole myös laidan molemmin puolin,niitä jotka haluaa vielä pahemman macho paskiaisen kuin sä ja sitten niitä jotka tykkää niistä "yli kilteistä" miehistä,ihan siitä syystä koska ovat itsekkin "yli kilttejä".

ei ylikiltti halua ylikilttiä vaan vastakohdan. Ei se ole riitelyä jos on eri mieltä asioista. Pahinta on itselleenkin kun aina myötäilee välttääkseen riitaa sillä se kostautuu myöhemmin joko totaalisena kypsymisenä tai sitten alkaa tuntemaan itsensä ihan kynnysmatoksi. MIes ei saa ikinä kyseenalaistaa omaa miehekkyyttään eikä olla riippuvainen naisesta mikäli haluaa pitää seksielämän parisuhteessa toimivana. Jos mies itse alkaa tuntemaan itsensä nössöksi ei hyvä. Nainen taas tuukehtuu omaan itseriittoisuuuteensa mikäli vastuu ei edes seksissä vaihdu miehelle. Naiset kun ovat hyviä omimaan sitä vastuuta arjessa ja miehet mielellään sen antavat naiselle. Tosimies pitää kiinni omasta vastuustaan.

• Paljonko kilttejä on

No miten paljon miehissä on sitten näitä kilttejä? Jos esimerkin vuoksi otetaan kymmenen miestä, niin kuinka monen voi prosentuaalisesti odottaa olevan (liian) kiltti?

• arvioni

Ei varsinaisia ylikilttejä ole minusta kovinkaan paljon. Ehkä yksi kymmenestä, jos sitäkään. Toki on paljon sellaisia miehiä, jotka joissain tilanteissa käyttäytyvät ylikiltisti, vaikka eivät varsinaisesti persoonaltaan mitään ylikilttejä olisikaan.

Tavallisia kilttejä sitten noin 25%, jonkinlaisia pahiksia ehkä myös 25% ja loput jotain epämääräistä.

• a123v

yhteenvetona: eli olen kusipäinen ihminen joka on kiltti vain siksi että muut ajaa mun yli

• MM

Ihmiset puhuvät eri asiosta. Itse tulkitsen kiltin tunnolliseksi mieheksi joka on aina ajoissa, ei erotu, menestyy työssä ja opiskelussa kohtuullisesti tai hyvin. Kiltti voi olla myös ilkeä. Kiltti ei ole mukaan menevä vaan noudattaa elämässään valtavirran kaavaa. Eli ymmärrän kiltillä että mies on mahdollisimman tavallinen. Täällä kiltillä tarkoitetaan nörttiä itkupilliä jolla ei edes seiso. Pahiksella ymmärrän rikosrekisteriä omaavan miehen. Sellaista jolle ei tavanomainen elämä sovi. Täällä pahiksellä tarkoitetaan hiukka keskivertoa karskimpaa miestä.

• Tulkitsen hyvin samanlaisesti kuin nimimerkki "MM". Lisäisin siihen vielä,jos mies ei ole ketjupolttava juoppo niin hän on ylikiltti. Saati jos mies sattuu olemaan empaattinen ja vielä sortuu huomioimaan muitakin,kuin itseään niin on 'pehmo' josta kukaan ei ole kiinnostunut. Ja on suorastaan synti,jos mies joskus sattuu sortumaan itkuun liikutuksesta,vaikkapa jonkun reality tv-ohjelman tapahtumien takia,ilosta empaattisuutensa vuoksi. Näin se menee,että jos nyt ei ihan naistenhakkaajat sentään kelpaa niin ainakin ryypätä pitää joka viikonloppu ja ketjupolttaa ainakin aski päivässä,että nainen kehtaa näyttäytyä seurassa julkisesti. Mitä ulkoisesti kauniimpi nainen,sen varmemmin juttu menee noin.

• Kiltti mies onn hyvä paitsi on kuitenkin hyvä muistaa, ettei unohda omaa itseään ja omaa elämäänsä ja sitä mitä itse haluaa sen kiltteyden takia, mutta luonteeltaan kiltti mies on muuten aina parempi kuin juoppo tai machomies.

• Tosin toki kiltti mieskin saa, mikäli haluaa ottaa joskus vähän vaikka olutta tai viiniä, mutta jos juo kuin pesusieni ja jatkuvasti se ei ole hyvä.

• Anonyymi

Lopeta kilttiys.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"

Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde
      Ensitreffit alttarilla
      21
      2606
    2. 148
      2244
    3. Ymmärrän paremmin kuin koskaan

Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän
      Tunteet
      29
      2242
    4. Hullu liikenteessä?

Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.
      Kiuruvesi
      52
      2139
    5. Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"

Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti
      Suomalaiset julkkikset
      21
      1742
    6. Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?

Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks
      NATO
      388
      1617
    7. Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta

Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään
      Maailman menoa
      96
      1556
    8. Pyhäinpäivän aamua

Oikein hyvää huomenta ja rauhallista päivää. ❄️😊🥱☕❤️
      Ikävä
      288
      1436
    9. Varokaa! Lunta voi sataa kohta!

Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm
      Maailman menoa
      13
      1389
    10. Kunta ostaa kivitipun

Kunnanjohtajan tuleva uusi ostokohde
      Lappajärvi
      132
      1389
    Aihe