Onks muka oikeesti niin etten saa lomaa ite päättää?!?! Pomo sano että mun lomat alkaa vasta elokuun tokalla viikolla! Eiks se muka meen niin että mulla on loma sillon kun haluan kunhan se vaan osuus lomakaudelle?!?! Miten se voi vaan sanoo että mun loma on sillo?!?!!? Törkeetä! Voinks mä valittaa täst johonkin?
Tosi törkeetä!
4
295
Vastaukset
- 1812
No et oikein voi valittaa minnekään. Ehkä pomolle...
Kyllä se on vaan noin että pomo päättää milloin olet lomalla. Jos vaikka kaikki haluaisivat heinäkuussa lomalle, niin luuletko että tuollainen kävisi. Työnantaja päättää milloin kukin on lomalla, työntekijä voi esittää oman toiveensa. - Niin se vain on
Työnantaja määrää loman ajankohdan.
- Työnantaja määrää
"Loman ajankohta
Työnantajan on selvitettävä työntekijöille tai heidän edustajilleen (esim. luottamusmiehelle) vuosiloman antamisessa työpaikalla noudatettavat yleiset periaatteet. Työnantajan on lisäksi noudatettava tasapuolisuutta lomien sijoittelussa.
Työnantajan on kuultava työntekijää ennen loman määräämistä. Ellei loman ajankohdasta päästä yksimielisyyteen, työnantaja määrää, milloin loma pidetään.
Kesä- ja talviloma on annettava pääsääntöisesti yhdenjaksoisina. 12 arkipäivää ylittävä kesäloman osuus voidaan jakaa pidettäväksi yhdessä tai useammassa osassa, jos jakaminen on välttämätöntä työn käynnissä pitämiseksi.
Lomasta on ilmoitettava työntekijälle viimeistään kuukautta ennen loman alkamista. Jos tämä ei ole mahdollista, on loman ajankohta kuitenkin ilmoitettava työntekijälle vähintään kaksi viikkoa ennen loman alkamista."
Eli loppupeleissä täysin työnantajan määrättävissä. Toiveen voit esittää, mutta työnantaja tekee päätöksen lomasi ajankohdasta. - ota selvää
Todellakin työnantaja päättää milloin lomailet. Oletko lukenut työehtosopimusta? Kannattaa, sieltä löytynee myös joitakin asioita mitä sinulle kuuluu, mutta työnantaja ei ole "muistanut" kertoa... Itse olen hoitoalalla ja meillä noudatetaan kvtes:iä. Luin sen läpi alusta loppuun ja monta mielenkiintoista asiaa löytyi, mistä sain pomolle jauhot suuhun. Ota asioista itse selvää ja pidä puolesi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies, näen sinua hetken
ja olet mielessä ikuisuuden. Toisia näen ikuisuuden ja he eivät jää mieleen hetkeksikään. Muistan jokaisen kohtaamisen183764Riikan perintö: ennätysvelka, ennätystyöttömyys ja ennätysverotus
Tavallisen keskituloisen suomalaisen verotus on kireintä vuosikymmeniin, ja ensi vuonna palkansaajien käteen jää vieläki2223698Riikka Purra on ihana, jämpti
Hän yrittää saada Suomen taas kuntoon. Sanoo asiat suoraan, eikä piiloudu kapulakielen taakse. Riikan kaltaisia päättä962656SDP haluaa LISÄÄ veroja bensa-autoille!
Sdp:n vaihtoehtobudjetti esittää polttomoottoriautoille lisää veroja Sdp esittää tuoreessa vaihtoehtobudjetissaan verot202564Antti Lindtman kiitti valtiovarainministeri Purraa
Ministeri Purra kertoi ottavasa vastuun EU:n alijäämämenettelyyn joutumisesta. Hän myös sanoi tietävänsä, että Lindtman182238Henkilökohtaisia paljastuksia Dubaista - Kohujulkkis Sofia Belorf on äitipuoli ja puoliso!
Tiesitkö, että Sofia on äitipuoli ja rakastava puoliso? Sofia Belorf saa oman sarjan, jossa seurataan hänen Bling Bling642236"Purra löylytti oppositiota", sanoi naistoimittaja Pöllöraadissa
Kyllä, Purra tekee juuri sitä työtä mitä hänen tuossa asemassa pitää tehdä, hän antaa oppositiolle takaisin samalla mita272083Suomalaisten enemmistö on (ateisteja / fiksuja / sosialisteja)
Tai jokin noiden yhdistelmä, koska S-ryhmän markkinaosuus päivittäistavarakaupasta on yli 50 prosenttia.131946Sorsa: kuvaputki - Lipponen: kaasuputki - Marin: ryppyputki
Nuo kolme demaria ovat poikkeuksia Suomen poliittisessa historiassa. Ovat ainoita, jotka ovat kyenneet nostamaan puolue581778- 901611