Korkeushyppy

Miihla

Paljonko mun pitäs hypätä korkeutta ku oon 150 cm pitkä ja 13 wee?Hyppäsin kisoissa 145 cm.Onks se hyvä vai huono?

6

1482

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • lkjh31

      Onse hyvä tulos.

    • senttugee

      141 cm on tytöt 13 vuotiaiden A-luokka, eli tosin hyvin hypätty! Urheiletko jo seurassa? Taidat olla lahjakkuus :)

    • senttejä

      on se hyvä tulos,varsinki sun mitallas.

      mua vähä ärsyttää ku kauhean pitkät metrihemmot ja helenat hyppää vaik 150 senttii ja oma mitta on 165 tai jotakin... ja sitä pidetään iha valtavana tuloksena.sit joku 150 cm kaveri, eli justii sun mittanen hyppää tuon 145 cm ja on vaik kisas se toinen tai kolmas.vaikka oikeesti tuo lyhkäsempi onki hypänny paljo paremmi...

      • Pilipali

        No yleensähän se menee joka urheilulajissa nuorissa niin että palkinnot jaetaan pituusjärjestyksessä. Välillä sinne sitten työntyy väliin näitä pienemmän kokoisia, jotka eivät urheile koollaan vaan lahjoillaan. En nyt sano, ettei noissa isommistakin lahjakkuuksia löytyisi, mutta usein lahjakkuus sekoitetaan kokoon ja/tai varhemmin kehittymiseen. Onhan se sanomattakin selvää, että suunnilleen samoja tuloksia tekevistä samanikäisitä lapsista sen pienemmän on oltava lahjakkaampi. Joutuuhan hän jo juoksussa ottamaan useampia askeleita, ei saa koostaan hyötyä heitoissa, korkeudesta nyt puhumattakaan missä se oma pituus on hyvin määräävä tekijä.

        Erot tasottuvat iän myötä. Pitää vaan olla mukana ja jaksaa kehittää itseään.


      • Plan22
        Pilipali kirjoitti:

        No yleensähän se menee joka urheilulajissa nuorissa niin että palkinnot jaetaan pituusjärjestyksessä. Välillä sinne sitten työntyy väliin näitä pienemmän kokoisia, jotka eivät urheile koollaan vaan lahjoillaan. En nyt sano, ettei noissa isommistakin lahjakkuuksia löytyisi, mutta usein lahjakkuus sekoitetaan kokoon ja/tai varhemmin kehittymiseen. Onhan se sanomattakin selvää, että suunnilleen samoja tuloksia tekevistä samanikäisitä lapsista sen pienemmän on oltava lahjakkaampi. Joutuuhan hän jo juoksussa ottamaan useampia askeleita, ei saa koostaan hyötyä heitoissa, korkeudesta nyt puhumattakaan missä se oma pituus on hyvin määräävä tekijä.

        Erot tasottuvat iän myötä. Pitää vaan olla mukana ja jaksaa kehittää itseään.

        Juuri näin!

        Todelliset lahjat seulotaan sitten kun ollaan kehityksessä samalla viivalla. Usein vanhemmat kuvittelevat 10 vuotiaastaan seuraavaa maailmanmestaria kun tällä on mittaa 155 cm ja rinnat/kainalokarvat kasvaa. Eli lapsi on 13-vuotiaan tasolla. Silti tulokset ovat hyvät 10-vuotiaan, surkeat 13-vuotiaan, mihin niitä verrata pitäisi.

        Mukana vaan monipuolisesti. Eikä haittaa vaikka joskus kiertää hiihtokisoja, jalkkissatadionin, suunnistukisoja... mitä vaan missä liikutaan ja paljon!


      • skyh1gh
        Plan22 kirjoitti:

        Juuri näin!

        Todelliset lahjat seulotaan sitten kun ollaan kehityksessä samalla viivalla. Usein vanhemmat kuvittelevat 10 vuotiaastaan seuraavaa maailmanmestaria kun tällä on mittaa 155 cm ja rinnat/kainalokarvat kasvaa. Eli lapsi on 13-vuotiaan tasolla. Silti tulokset ovat hyvät 10-vuotiaan, surkeat 13-vuotiaan, mihin niitä verrata pitäisi.

        Mukana vaan monipuolisesti. Eikä haittaa vaikka joskus kiertää hiihtokisoja, jalkkissatadionin, suunnistukisoja... mitä vaan missä liikutaan ja paljon!

        Tässä muutamia hyviä esimerkkejä, kuinka paljon voi hypätä oman pituutensa yli.

        Antoinette Di Martino
        Pituus 169cm
        Ennätys 204cm (hallissa)

        Kajsa Bergqvist
        Pituus 175cm
        Ennätys 208cm (hallissa)

        On aina kova juttu hypätä junnuna tai vähän vanhempanakin oma mittansa. Pitää kuitenkin muistaa, että kisoissa omalla pituudella ei ole mitään merkitystä. Pitkät naisurheilijat pärjää yleensä fyysisissä lajeissa kaikkein parhaiten - lajista riippumatta. Valmentaja on yleensä kaikkein eniten innoissaan juuri näistä pitkistä tyypeistä, mikä saattaa harmittaa lyhyempiä treenikavereita..

        Hyviä treenejä!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 104
      1939
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      54
      1867
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      15
      1855
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1657
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      18
      1573
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      10
      1360
    7. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      26
      1310
    8. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      11
      1306
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      14
      1291
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1242
    Aihe