Toisessa ketjussa ollaan että blaah onhan nuo kaikki kehut kuultu....
Eli miten teitä pitäisi kehua? Nimimerkillä päin naamaa naurettu kehuja
Miten pitäisi kehua
20
5124
Vastaukset
Kehujen vastaanottaminen pitää joidenkin naisten opetella. Itse olen joutunut opetella kiittämään ja ikään kuin nielemään ne. Sitä on joutunut opetella paitsi arvostamaan itseään, myös kohteliaisuuden sanojaa. Enemmän se on ollut itsestä kiinni kuin kohteliaisuudesta itsessään, onko kehu ollut hyvä vai ei.
Se mikä joskus kehuissa on naurattanut on se, että kieroutunut mieli kääntää kehun usein loukkaukseksi, lisäämällä kehun perään sivulauseen. Esimerkiksi:
"Tämä oli hyvää ruokaa." -> mikään aiemmin tekemäsi ei ole maistunut hyvältä
"Näytät kauniilta ilman silmälaseja." -> ja lasit päässä rumalta
Toinen kehutyyppi joka huvittaa, on asiat, jotka ovat sanojalleen kohteliaisuuksia, mutta vastaanottajassa hämmentävät tai jopa loukkaavat.
"Etsin ihan tavallisen näköistä naista. En kaipaa mitään missiä tai mallia." -> sinä siis kelpaat rumuudestasi huolimatta
Naisen omassa päässä se on, miten niitä kohteliaisuuksia osaa ottaa vastaan. Tarpeeksi huonon itsetunnon omaavalle naiselle ei kertakaikkiaan kykene muodostamaan niin vedenpitävää kohteliaisuutta, että se kelpaisi.- sissi84
Jos haluaa lähestyä puolituttua tai vallan tuntematonta naista positiivisessa mielessä, ei kannata kommentoida t i s s ejä tai peffaa. Jos hiukset todella säihkyvät, niistä voi sanoa jotain nättiä (jostain syystä tätä kuulen enimmäkseen vanhemmilta naisilta.) Mieluiten kuulisin tuntemattomilta jotain tosi kevyttä, esim. sulla on hyvän näköiset aurinkolasit tai takki. Baarissa voi toki ihailla tähtisilmiäkin. Työkaverin sopii kehua kampausta, paitaa tai leipomaani pullaa.
Oma kulta on ainoa, jonka sopii kommentoida sitä, miltä peffa näyttää farkuissa. Seurustelun alkuvaiheessa mies näki minut kammottavissa rytkyissä, naama punaisena rymyämässä metsästä muovikippoa heilutellen (Töitä...). Sain tekstarin, jossa hän sanoi minun olleen kaunis ja toivovansa saavansa katsella minua tarkemmin illalla. Tiesin olleeni kaukana kauniista, mutta myös, että hänen silmissään olen aina ihana. Eli sanoja ja tilanne ratkaisevat, mistä pidän.
Kehuissa kannattaa olla sen verran totta mukana, ettei joudu jälkeenpäin hankaliin tilanteisiin. Jos on vaikka kehunut inhoamaansa ruokaa, ei enää kolmannella kerralla kehtaa sanoa, ettei tykkääkään.
Humalaisten tai muuten sosiaalisesti onnettomien t i s s ihuutelut sivuutan kylmällä halveksunnalla. Muuten olen opetellut vastaamaan kehuihin hymyllä ja kiitoksella. Jos vaikka joku sanoo paidan sopivan hyvin, sanon iloisesti olevani itsekin sitä mieltä. - :(
Miehelläni on tapana sanoa: "Olet kaunis" ja lisätä siihen "minun silmissäni". Tuo liäys ikävä kyllä vesittää hänen kehunsa, koska se tarkoitta, etten yleisesti ottaen ole kaunis, vaan ainoastaan hänen mielestään. Kehuksi kokisin pelkän "Olet kaunis"-ilmaisun, mutta sehän ei sitten kait pitäisi paikkaansa.
- cvxvxcvcx
Aika paha on kyllä muiden silmien puolesta lähteä sanomaan.
- Tekemistä, luonnetta
Ikävä kyllä miesten kehut tuppaavat olemaan pelkkää pintaa.
- asdfghjjkrtr
Näitten juttujen perusteella naisia on mahdotonta kehua ilman että se muuttuu heidän pään sisällään paskaksi. Mitä vaan sanot niin kyllä sieltä jokin negatiivinen näkökulma saadaan esiin.
- ....................
Kaikista hirveintä on ainakin se, että mies kuvittelee naisen imartuvan muiden naisten haukkumisesta "täällä ei paljoa kaltaisiasi kauniita naisia näy".
- Niin ja
miksi niitä muita pitäisi edes katsella? :D
- hmm..
Tärkeintä on olla vilpitön. Kehu vain sen verran mitä oikeasti tarkoitat. Jos nainen ei ole "kaunis", mutta miellyttää silmääsi, sano häntä nätiksi.
imarteluksi tarkoitetut ylisanat ovat todella ärsyttäviä, eikä niitä kukaan usko. - se tapakin
millä sanoo... On kamalaa jos joku ylistäen kehuu. Paljon paremmalta tuntuu, jos joku toteaa, että "tykkään sun silmistä tai hymystä tai hiuksista." Paras juttu on jos koko paketti miellyttää, varsinkin se luonne.
- Entä sängyssä
sitten kun ollaan enemmän intiimisti, mitä ja miten silloin sopii kehua
Siinäkin tulee esiin usein se tapa miten sanoo, mikä tekee kehusta hyvän. Paras kehu jota olen koskaan saanut oli ollut intiimin hetken jälkeen sanottu "sä tuoksut paremmalta kuin kukaan muu ikinä". Tapa, jolla se sanottiin löi jalat alta. Vilpittömyys ja tunne välittyi joka sanasta ja loksautti leuan. Sama kommentti ei varmasti toimi muilla tai muissa tilanteissa, mutta siinä tilanteessa se veti täysin sanattomaksi ja sai kylmät väreet selkään. Kyse oli siitä vakavasta hartaudesta, jolla se sanottiin.
- hmm...
Sängyssä "Sä tunnut tosi hyvältä", oli sellainen kehu joka sai minut melkein liikuttumaan.
- hmph! :-D
No minä en ajattele kehuista noin monimutkaisesti ja kääntele niitä päässäni ties miksi, mutta myöntää täytyy että olen kerran räjähtänyt nauramaan eräästä kahvillemenokutsusta ihan silkasta epäuskosta, kun odotin jotain ihan muuta enkä pidä itseäni oikein minään. Jälkeenpäin vasta alkoi hävettämään että toimintani luultavasti käsitettiin melko kettumaiseksi vaikka ei se siis kettumaisuudesta ollenkaan johtunut.... :-/
Noista sammakoista tulikin mieleeni, että minua on kerran yritetty iskeä sanoilla "minulle kelpaa kuka tahansa". :-D Tarkoitus oli ilmeisesti alleviivata sanojan boheemiutta ja elämäntuskaa eikä (kai?) kehua tai pahemmin solvatakaan minua, mutta aika sanattomaksi veti. En ole itsekään mitään seurustelijatyyppiä eikä minulle tarvitse paskaa jauhaa päästäkseen lähempiin tekemisiin, mutta tuo oli jo jonkinlainen ennätys. Kuka ihme haluaisi olla edes yhden yön "kuka tahansa?" Onko edes keskustelu hyvä ja mielenkiintoinen jos pölistään ihan sama mitä ja ihan sama kelle tai vaikka huonekasville, ei paljoo kiinnosta kuuleeko tai vastaako kukaan... Saati sitten mikään muu toiminta.... - ..........
Kuvitelkaa jos miehet olisi noin skitsoja siita kuinka heita kehutaan. Ne vetais herneen nenaan jos nainen sanois etta olet mielestani kaikkein komein. Miex vittuuntuis siita ja mykkakoulu olisi valmis.
- ...
Joo, mutta miehet kaipaavatkin sellaista epärealistista kehuskelua, joka on oikeastaan valehtelua. Me naiset haluamme rehellisyyttä, ja siksi meille ei ihan mikä tahansa mene läpi.
- aitnetnes
Nainen pitää ottaa syliin, puristella hellästi ja kuiskata korvaan: onneksi olet olemassa, rakas.
- Rakastunut ?
Noin se menee :)
- fdsfdsxcv
Jos kehut silloin kun todella koet olevan jotain kehumisen aihetta. Silloin ollaan aika pitkälti oikealla linjalla. Kyllä minäkin nauraisin jos joku kehuisi oikeasti surkeaa suoritustani/ominaisuuttani hyväksi.
- kallanhelmi
Kehua kannattaa vain silloin kun joku on oikeasti niin hyvää ja kaunista että se on poikkeuksellista esim. joku hyvin kaunis asu naisen yllä tms. Ei missään tapauksessa kehumista pelkän kehumisen vuoksi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Hengenvaaralliset kiihdytysajot päättyivät karmealla tavalla, kilpailija kuoli
Onnettomuudesta on aloitettu selvitys. Tapahtuma keskeytettiin onnettomuuteen. Tapahtumaa tutkitaan paikan päällä yhtei853895Ajattelen sinua iltaisin, aamulla, päivittäin
Ehkä siinä jo pientä vinkkiä. Oot jäänyt pahasti mieleen. Sun katse on niin syvä ja oot niin lempeä. Hyvä olla sun kanss1071822- 1091136
- 1001101
- 67966
Priden osallistujamäärä suuri pettymys!
Ei lähellekään sataatuhatta, vaikka mukaan on värvätty kaikki aktivistit jopa homot katolta heittelevä islamistinen aate165882- 42846
IS Viikonloppu 28.-29.6.2025
3- merkitty Kovis Erkki Vuokilalta. Oikean reunan (kuvituksellinen) pääkuva on hauska, mutta siitä johdetun sanan merkit57811Joku kysyy
Missä on syy? Jossainhan se syy täytyy olla persujen kannatuksen alenemiseen. Kannatuksen alneminen ei näy pelkästään g61780Huono grilli kokemus
Menimme grillille ostamaan ruokaa. Myyjät nauroivat meille, ja saimme todella asiatonta palvelua. Odotimme ruokaa innoll22761