Terve,
Pakko avautua tänne, jos vaikka sattuis löytyyn joitain kohtalotovereita. Olen jo 25 ikäinen nuori mies, joten tää tilanne jo hieman huolestuttaa. Ala-asteelta ylä asteelle siirtyessäni jouduin hylkäämään ala-asteikäiset kaverini, koska muutimme muualle. Sama homma ylä-asteen lopulla ja lukioon mentäessä. Lukion jälkeen inttiin ja sen jälkeen yliopistoon. Kuvittelin, että yliopistossa olisin jo voinut alkaa sitomaan kunnon kaverisuhteita. Kyllähän sieltä kavereita sai, mutta tuntuu, ettei kuitenkaan yhtäkään tosiystävää tai tiivistä kaveriporukkaa. Koen olevani mihinkään kuulumaton ja jotenkin irtonainen. Kaihoten katselen tiiviitä pieniä kaveriporukoita, jotka on tunteneet ja olleet yhdessä varmaankin jo jostain yläasteiästä asti. Sellaiseen haluaisin itsekin kuulua, mutta minulla sellaista ystäväpiiriä ei vain ole. Te joilla sellainen on, olkaa siitä onnellisia ja iloisia. Olen jossain määrin jopa kateellinen teille. Haluaisin, että minullakin olisi ympärillä ihmisiä joista välittäisin todella paljon ja jotka välittäisivät minusta. Ihmisiä joiden kanssa voisi tehdä yhdessä kaikkea niin mukavaa kuin tylsempiäkin asioita. Pelkään jääväni yksin ja passivoituvani. Yritän olla aktiivinen ja monessa tekemisessä mukana, mutta kun on koko ajan se irrallisuuden tunne. Aivan kuin en kuuluisi mihinkään :/ Onko täällä muita mun kaltaisia? Miten teillä on mennyt ja oottako löytäneet sen jonkin mihin koette kuuluvanne?
Menetin kaverit jatkuvien muuttamisien takia
1
87
Vastaukset
- .lklklko
Heippa!
Tiedän mille tuo muuttaminen tuntuu ja se, että kaverit jäävät toiselle paikkakunnalle. Itselleni kävi niin, että kun muutin, niin vanhat kaverit eivät enää ottaneet yhteyttä minuun. Itse jaksoin yrittää nähdä ja pyytää käymään jnejne.
Olin työttömänä tuossa muutama kuukausi sitten. Se jakso kesti n.4 kk ja olin vain neljän seinän sisällä. Ei ollut ystäviä keihin tukeutua. Tajusin siinä, että ei näin voi jatkua! Saatuani työpaikan tutustuin yhteen ihmiseen ja nyt näemme viikottain. Aloin myös ottaa yhteyttä vanhoihin kavereihin ja heitäkin näkee lähes viikottain.
Itsekin haikailin porukkaa, mutta ei siitä mitään tule. Ainakaan tytöillä. Täytyy olla oltu kavereita jostain tarhasta lähtien, että se onnistuu.
Itse olen tyytyväinen tähän tilanteeseen. Se on parempi kuin ei mitään. Ja ehkä vuosien päästä se oma porukka tulee jonkun harrastuksen, uuden työn tai uusien kavereiden kautta :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Vesikin maksaa, miksei hengitysilma?
Jatkuvasti itketään ettei ole rahaa mihinkään, mutta tilastojen mukaan rahaa on enemmän kuin koskaan, joten miksei asial291859Satuolennoista tarinointi ei kuulu peruskoulun tehtäviin
Opetustunteja on muutenkin käytössä vain rajallinen määrä. Eli nämä satuhommat koulun ulkopuolelle vapaaehtoisiin harras1571812Suomalainen perheenisä vaatii Suvivirren esittämisestä hyvityksiä
Itse lapsena uskonnonopetuksesta vissiin traumoja saanut ihka suomalainen (!) perheenisä vaatii Espoon kaupungilta korva3581600- 1501227
Mies profiloin sinut
Etsit täysin hallittavaa mutta samalla poikkeuksellista ihmistä. Etsit jotain mitä et koskaan tule saamaan.2141188Lahkokasteen ja kristillisen kasteen erot
Raamatun mukaan Kristillisessä yhdessä kasteessa Jumala pesee ja puhdistaa ihmisen sydämen ja poistaa perisynnin kirouks4221138- 111044
Heikki Paasosen Marita-vaimo jätti tunteikkaat jäähyväiset: "Tällä kertaa me..."
Heikki Paasonen on naimisissa Marita Paasosen (os. Alatalo) kanssa ja heillä on kaksi pientä lasta. Nyt koitti aika jätt51009- 2851005
- 82971