Saako lapset ostaa hiusväriä?

Oon 12-vuotias tyttö ja äiti lupasi värjätä hiukseni, mutta minun pitäisi itse käydä ostamassa väri. Kaverini sanoi ettei alle 16-vuotiaille myydä hiusväriä, niin onko se totta? Olisin kiitollinen jos vastaatte!
Ilmoita

No vaikka niissä joissain hiusväreissä lukeekin että ei alle 16-vuotiaille, niin tukin on olemassa mitään lakia, jossa kielletään hiusvärin myynti lapselle. Kyllähän lapsille myydään energiajuomia, vaikkei niitäkään suositella lapsille....
Jos olet epävarma, hiusvärin ostosta itse, niin pyydä äítisi mukaan jos olet hänen kanssaan kerran sopinut hiusten värjäämisestä.
Ilmoita
Hiusvärejä myydään kaikenikäisille mutta ennen 15 ikävuotta hiuksia ei kannattaisi värjätä koska se vaikuttaa soluihin ja aivoihin!
Ilmoita
Moi on 10-v. Tyttö ja äiti laitto mun hiuksiin punaisen raidan sanoin että oisin halunnu koko tukkaan mut äiti sano et lapsille ei saa laitta hiusvärii paljon nii jos yhen raidan laittaa nii se ei tee mitää aivoille.
Ilmoita
Moi! Onko teillä tietoo, että olis valmistettu hiusvärejä, jotka olis suunniteltu alle 16-vuotiaille?
Ilmoita
Hiusten värjäystä ei suositella alle 16-vuotiaille, koska itse väri on suoraa myrkkyä jota nuoren elimistö ei vielä pysty suodattamaan. Väriä siis imetyy hiuspohjan kautta verenkiertoon. Suosittelisin itse "ala-ikäisille" raitojen tekemistä niin, ettei aine koske hiuspohjaan tai sitten sävytevaahtoja, sitä miedointa. Pääsääntönä on hyvä pitää että ei ainakaan koske hapeteväreihin. (Niihin, joissa sekoitetaan itse väri hapete)
3 VASTAUSTA:
Haloo color spay 125ml lähtee pesussa pois muutenki miten se voi läpäistä ihon jos kaverille laittettii punaset hiukset ja se painaa 59kiloa ja on 9v ei ole tullu mitään vaiva
Haloo noobit kirjoitti:
Haloo color spay 125ml lähtee pesussa pois muutenki miten se voi läpäistä ihon jos kaverille laittettii punaset hiukset ja se painaa 59kiloa ja on 9v ei ole tullu mitään vaiva
Aika vitun läski kaveri sulla
EiSuatanaNy kirjoitti:
Aika vitun läski kaveri sulla
Älä hauku toisia! Sitä paitsi toi viesti kertoo susta ei siitä että joku on läski
+Lisää kommentti
Väri on ihan yhtä myrkyllistä kaiken ikäisille. Mutta laskennallinen syöpäriski on pienempi, jos aloittaa myöhemmin. Sama juttu kuin tupakan ja säteilyn kanssa.
Ilmoita
Hiusvärin ostamiseen ei ole mitään ikärajaa.
Lue tarkkaan käyttöohjeet (myös äidin kanssa) ja tee ensin allergiatesti pakkauksen ohjeen mukaan.
Ilmoita
Eikös se laki ole muuttunut? Mun mielestä ei myydä alle 16 vuotiaille
Ilmoita
Heippa! Olisko joku ketä tietäis että myydäänkö alla 16v hiusväriä (tarkasti pitää tietää siis mielellään)
Ilmoita
Mun mielestä kannattaa ensin kokeilla hiusmaskeja kun värjää pysyvällä värillä!
Ilmoita
Alle 16 vuotias ei saa värjätä hiuksia, koska ne aineet ovat vaarallisia.

Ne ovat vaarallisia 16v jälkeenkin.

Äiti on todella tyhmä, jos laittaa lapsensa päähän hiusväriä, on ostaja sitten kuka tahansa.
Ilmoita
Älä turhaan värjää hiuksiasi ! Itseäni harmittaa kun nuorena aloitin sen touhun ja tukka oikeasti kärsii oli se sit kuinka kevytväri tai mikä vaan tahansa.. Nyt kun en ole värjännyt ja annan oman värin tulla, tuntuu tukka ihan eriltä, näyttää eriltä. PALJON kauniimpi! Ja niissä on vaikka mitä myrkkyjä. En suosittele. Myöhemmässä iässä sua saattaa harmittaa :( jotkut raidat ei ehkä ole niin paha jos tuntuu et pakko kokeilla nyt jotain. Ymmärrän senkin. Nuorena sitä vain on pakko kaikkea kokeilla. Älä turhaa värjää koko päätä ainakaan.
Ilmoita
Niin, tavalliset hiusvärit ovat myrkkyä kaikenikäisille. Lapsillekin. Suoravärit ovat turvallisempia. En tiedä tosin onko kaikki suoravärit.
Ilmoita
haittaako jos 12 vuotias värjää hiukset sellasella värillä mikä lähtee pois tyylii 30 pesun jälkee jos värjää vaan kerran :)
Ilmoita
Joo ikivanha keskustelu ja sillee. Mutta hiusväri ei mielestäni ole vaarallista edes lapsille jos värjää vain raitoja tai latvat niin ettei väriä pääse päänahkaan.
Ilmoita
No siis tämä on jo vanha keskustelu, mutta jos joku Googlettanut tällä hakusanalla mikä johti tänne niin lue mieluiten minun suositukset tähän asiaan. Eli siis nykyäänhän on suoravärejä jotka eivät vahingoita hiuksia. Niin ja jos haluatte tietää että miksi niitä hiusvärejä ei myydä alle 16-vuotiaalle niin syy on se että niissä on myrkkyä. Niin ja lapsen hius on aikuisen hiusta ohuempaa, joten sitä ei kannata pilata myrkkypommeilla. Jos hiusvärejä levittää koko pään eli koko tukan värjäys eli hiusväri osuu päänahkaan, niin sieltä se lähtee elimistöösi. Jos nyt vaikka haluat latvavärin tai muutamia raitoja, niin tuskin se nyt sinun hiustasi pahasti vahingoittaa. Mutta nämä olisi järkevämpi tehdä kampaajalla. Niin joo ja sitten kerron siitä suoraväristä, eli se on nestettä/vaahtoa joka tarttuu hiukseen mutta ei muuta hiuksen rakennetta. Eli voit huoletta kokeilla suoraväriä. Mutta ikävä kyllä suoravärillä ei voi vaalentaa hiuksia, mutta värivaihtoehtoja on useita. Voit värjätä punaiseksi, pinkiksi, vaaleansiniseksi, vaalean pinkiksi, keltaiseksi tai vaikka vihreäksi. Mutta kannattaa ensimmäiseksi kokeilla vain pieneen hiussuortuvaan ettei tule harmeja. Jos kiinnostuit suoraväristä, googlaa vaikka. Tsemppiä hiusten muodonmuutokseen!👍
Ilmoita
Luomuvärejä kannattaa suosia, jos on lapsi ja nuori varsinkin. Yleensä omat luonnonhiukset, se luonnollinen väri, on kaikista kaunein.
Hiusväreissä, shampoissa ja hoitoaineissa, on pahoja myrkkyjä ja ne saastuttavat myös vesistöjä.
Ilmoita

Vastaa alkuperäiseen viestiin

Saako lapset ostaa hiusväriä?

Oon 12-vuotias tyttö ja äiti lupasi värjätä hiukseni, mutta minun pitäisi itse käydä ostamassa väri. Kaverini sanoi ettei alle 16-vuotiaille myydä hiusväriä, niin onko se totta? Olisin kiitollinen jos vastaatte!

5000 merkkiä jäljellä

Rekisteröidy, jos haluat käyttää nimimerkkiä.

Peruuta