Liftaus?

leeatuulia

Onko kellään kokemusta liftaamisesta? Saitteko kyydin helposti?

Sillon tällön oon harkinnu, ku on kyytii johonki tarttennu, mutten oo kertaakaan rohjennu.. Tuli nyt mieleen, ku koitan järkätä ittelleni kyytii torstaiks pistohiekalle, kattoo nyt miten käy :)

10

265

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • riskinottoa

      Voisit kysyä Pia Ristikankareelta Piikkiöstä, jos hän olisi vielä elossa. Nousi autoon, tuntemattoman kyytiin ja katosi. Siinä yksi liftauskokemus.

    • Jaska'

      Oon liftannu rock festareilta hotellille, maksoin rahalla, Kaks naista jotka änkes samaan kyytiin tarjos kuskille persettä. ei huolinu. Helppoa oli, raha puhuu.

    • Ei minkään näköistä kokemusta. Aina on itte ajellut jonnekin jos on tarvinnut. Mut kyllähän noita liftaajia sillon tällöin näkee, en oo koskaan kyllä ottanut kyytiin heitä. Mut voisin ottaa kyytiin jos pitempää reissua ajaisin ja huomaisin liftaajan. Tosi harvoin kyllä näkee ylipäänsä ketään liftaamassa.

    • gdfsagsgsd

      Ei ATM:t uskalla liftata. Säkällä uskaltaa lähteä kämpältä ulos ja kauppaan.

    • Darth

      Armeija aikana liftasin kahteen kertaan lomille kun ei ollut kyytiä eikä linja-auto kulkenut. Mutta tästä tuskin on apua.

    • panos e

      Minkälaiset naiset liftaavat ja tarjoavat persettään kuskille? Vastauksen tiedämmekin jo......

    • leeatuulia

      Mie en oo aikonu tarjota ko asiaa jollekin random-kuskille, mutta kukin tavallaan :) En tosiaan oo koskaan uskaltanu liftata, just noitten kauhutarinoitten takii, mut luin artikkelin, jossa kerrottiin, että se on mainettaan turvallisempaa.. Oon kuitenki aika varma, et omalle kohalle osus just se psyko..

      Eipä liftausta kai enää kauheesti harrasteta, tosi harvon oon nähny. Itteki tullu aina mentyy omalla autolla tai sit pummittuu kyyti joltain tutuntutulta. Tai sit jätettyy reissu suosiolla välii. Kattoo nyt yhytänkö tässä torstaihi mennessä jonku, joka on samoille suunnille menossa :) Liftaamaan en siis ollu menossa kuitenkaan.

    • FF

      Eikös jostain kautta voi kysyä kimppakyytejä? Muistaakseni sellainen palsta on olemassa.

      Jos liftaat niin yksi turvallisuutta lisäävä keino on ottaa kännykameralla auton rekisteristä kuva ja lähettää kaverille ennen kyytiin nousemista (kaverille on siis etukäteen ilmoitettu suunnitelmasta).

    • jackaroo

      En ole koskaan joutunut liftaamaan, mutta ehkä sitä voisi kaverin kanssa liikenteessä ollessa tarpeen vaatiessa sitäkin koettaa. Yksin en kuitenkaan uskaltaisi kenenkään kyytiin lähteä.

    • leeatuulia

      Kiitos, vielä pari hyvää vinkkiä :) Kimppakyytipalstoja kyllä on, ja oon niitä toisinaan selaillukin. Niissä on vaan melko vähän kyytien tarjoajia, tai sitten oikeeseen suuntaan meneviä. Asun liian korvessa :) Joku Hki, Tre, Jkl ois vielä suht helppo.

      Ja sama, en kyllä uskaltais yksin lähtee tienposkee.. Kaverin kanssa vois olla iha kivaaki, mut muuten.. Vois hieman pelottaa. Tosin tuo kuva-vinkki on aika hyvä, vaikka en taitais siitä huolimatta rohjeta :)

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Sosiaaliturvasäästöt kohdentuvat usein samoihin ihmisiin useampaan kertaan

      ja ihmisiä putoaa kiihtyvällä tahdilla toimeentulotuelle eli köyhien määrä kasvaa eksponentiaalisesti Suomessa. https:
      Maailman menoa
      410
      2257
    2. Olisiko sinulla mitään toiveita?

      Miten sinä toivoisit minun sinua lähestyvän? Mitään mitä olisi tosi hyvä tietää ennen sitä? Jos ei sen kummempia, niin
      Ikävä
      62
      1933
    3. Miksi toisten toiveet ahdistavat teitä?

      Kertokaapa miksi toisen ihmisen toiveet mahdolliselle kumppanilleen ahdistavat niin kovasti? Oletatko, että hän vaatii j
      Sinkut
      218
      1525
    4. Mitä tuntemuksia

      sinulle tulee, kun hän ilmestyy näköpiiriin? Vaihtelevatko ne?
      Ikävä
      87
      1177
    5. Turun tunnin juna toteutetaan

      Köyhiltä viedään mutta tunnin juna Turkuun viedään läpi. Puhaltakaa PS nyt tämä poikki! https://www.hs.fi/politiikka/ar
      Perussuomalaiset
      135
      1160
    6. T mies missä oot

      T mies pääsetkö lähtemään sieneen villasukat tein sulle 💕🐶
      Ikävä
      76
      1132
    7. Oletko kertonut tästä

      Meidän oudosta jutusta kenellekään? Olen kertonut ystävälleni, että olet saanut minut sekaisin…, mutta tästä hän ei tied
      Ikävä
      56
      1063
    8. En nii kui tiiä yhtään

      Mikä suussa kiehtoo, vaikka kaiken pitäisi olla ihan hyvin! Mä niin haluaisin nähdä sut:)
      Ikävä
      58
      988
    9. huono vai hyvä juttu

      Miten ulkopuoliset reagoisivat jos olisit kaivattusi kanssa yhdessä....?
      Ikävä
      62
      930
    10. Homouden synti

      Kerrotaan faktoja alkuun. On olemassa vain kaksi sukupuolta ja aviolIiitto on vain ja ainoastaan miehen ja naisen välin
      Luterilaisuus
      279
      926
    Aihe