LONKKAKIPU, MISSÄ VIKA? :(

Aloitin juoksuharrastuksen uuden vuoden lupauksena tammikuussa ja kunto on kasvanut siitä oikein mukavasti ja kilometritkin kasvaneet. Nyt kesällä sain kuitenkin vasempaan lonkkaan kipua erään juoksulenkin jälkeen, kun en ehtinytkään venytellä. Olen venytellyt ahkerasti sen jälkeen, mutta lonkkakipu ei poistu. Lenkkitaukoa olen vähän yrittänyt pitää, josko lonkkakipu häviäisi, mutta ei. Itse lenkillä lonkkakipu häviää lihasten lämmittyä, mutta lenkin jälkeen se taas palaa. Todella kummallista. Jaloissani ei pitäisi olla mitään virheaskellusta ja lenkkaritkin ovat ihan hyvät. Pitäisikö venytellä joitakin tiettyjä lihaksia ja niveliä ahkerammin nyt, pitää pitkä lenkkitauko, syödä buranaa vai mitä? Lonkkakipu tuntuu kävellessä ainoastaan ei istuessa. Tätä on jatkunut nyt 3 viikkoa.

3

1296

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • iiiiihghg

Viestistä ei oikein selviä onko kipu lonkan sivulla, vai takana vai...no en nyt mikään tohtori ole, mutta itsellä vasen lonkka kipeytyi ennen aina, kun lenkki piteni yli tunnin mittaiseksi. Jouduin sen takia pitämään juoksusta taukoakin muutaman kuukauden -eli levolla meni. Harrastin kyllä esim. pyöräilyä. Nykyään ko. vaivaa ei ole enää ollut, ja uskon itse, että apu on ollut parantunut juoksutekniikka. On aika yleinen virhe juosta lantio takana ja alhaalla. Silloin sitä tavallaan lysähtää joka askeleella. Tämä aiheuttaa rasitusta ihan vääriin paikkoihin, ja hidastaa etenemistä. Kuvittele naru, joka on kiinni navassasi. Joku vetää sinua siitä eteenpäin. Samalla kannattaa keskittyä siihen, että käyttää jalkoja aktiivisesti. Kuulostaa tyhmältä, mutta itse ainakin tunnen selvän eron siinä juoksenko jaloillani, vai raahaanko niitä vain mukana. Ja tähän jalkatyöskentelyyn liittyy läheisesti aihe, josta tälläkin palstalla on tuore ketju, eli ponnistaminen. Ponnista aktiivisesti eteenpäin -älä pelkästään ylöspäin!

• Kiitos, pitääpä tarkkailla seuraavalla lenkillä tuota juoksuasentoani. En ole siihen aivan kauheasti kiinnittänyt huomiota. Ryhti minulla on hyvä ja mielestäni en jalkojani raahaa, mutta tuo naru navassa- testi pitää tehdä ja ponnitustekniikkaa aion tarkkailla myös. Jalkani ovat olleet voimiltaan ja lihaksiltaan heikot pienestä saakka, fyysinen vahvistaminen lihaskunnolla on minulle varmasti myös läpielämän tärkeää. Kiitos vinkeistäsi kovasti! :)

• goldwater

Keskivartalon lihaskuntoa pitää myös kehittää juoksussa. Eli vatsalihas ja alaselkälihas liikkeitä. Ongelmasi voi olla nivelpussi tulehdus. Kevyesti särkylääkettä ja kylmää kipeälle kohdalle.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Vasemmistohallitus palauttaa hintasääntelyn, esim. bensalitra vain 1e.

Tuleva vasemmistolaisista koostuva hallitus ottaa käyttöön vanhat hyvät keinot pitää hinnat kurissa. Tähän tarkoitukse
      Maailman menoa
      3
      3656
    2. SDP:n kansanedustaja Nazima Radmyar uhriutuu somessa saamistaan viesteistä.

https://www.is.fi/politiikka/art-2000011854410.html Miksi Razmyar ei kestä kansan palautetta oikean kansanedustajan tavo
      Maailman menoa
      193
      3579
    3. Muistatteko kuinka Marinin hallituksen aikaan kansalaisilla oli varaa kuluttaa?

Tavallisella perheelläkin oli rahaa käydä sääännöllisesti ravintoloissa syömässä, koska vahvat ammattiliitot olivat neuv
      Maailman menoa
      128
      3310
    4. Vasemmistolainen valehteli jälleen - Purra tai persut eivät luvanneet "euron bensaa"

Väite "euron bensasta" on ensisijaisesti poliittisten vastustajien käyttämä puhdas vale. Persut kyllä kampanjoivat näky
      Maailman menoa
      71
      3281
    5. Korpelanvaara

Korpelanvaaran alle tulee uusi hevosurheilu keskus monen miljoonan investoinnit
      Suomussalmi
      20
      2166
    6. Muistatteko kuinka Marinin hallituksen aikaan kansalaisilla oli varaa kuluttaa?

Tavallisella perheelläkin oli rahaa käydä sääännöllisesti ravintoloissa syömässä, koska vahvat ammattiliitot olivat neuv
      Maailman menoa
      25
      1748
    7. Osaatko arvata

Mitä ajattelin?
      Ikävä
      28
      1469
    8. Heippa nainen

Tykkään susta niin että halkeen 😘 Kivaa iltaa. t-mies
      Ikävä
      32