Olemme 50:nen 2 vuotta aviossa olleet aviopari.Yhdessä olemme olleet jo 10v.Tällä hetkellä olemme kesälomalla (työloma, ok-talon kunnostusta).Miehen äiti soitti ja kertoi miehelleni että hänen serkkunsa on kuollut.Mieheni ei ole ikinä edes nähnyt tätä äitinsä serkkua!!!!!!!!!!!!!Saatikka sitten minä!Tämä serkku on mieheni veljen kummitätäi kuulemma, mutta tämä ei pääse.
Mies oli luvannut äidilleen että menemme hautajaisiin.Mä otin niin "ison hernepussin" nenääni kun on lomamme viimeinen vkl ja olin ajatellut sen todellakin viettää vähän erilaisemmin(on syntymäpäiväni).
Sanoin miehelle että saa luvan mennä sit yksin vanhempiensa.Minä olen ajatellut viettää synttärini jossain hotellissa ja käydä edes kerran lavatansseissa.
Mies taas alkoi huutamaan että en ikinä ajattele häntä!??Ajatteleeko hän?
Miten on, kumpi on viisainta?Mennä tuikituntemattoman hautajaisiin vain mieheni mieliksi ja mennä loppuvuosi "k...., otsalla"??
Paha muija?!
8
242
Vastaukset
- mk
Kyllä puolison synttärit menee tuommoisen edelle jos ei ole serkun kanssa mitään yhteydenpitoa ollut ja itse miehenä en mene kuin omien vanhempien ja puolison vanhempien hautajaisiin ja muut jätän väliin kun nuo monttubileet ei ole mun juttu. Kyllä sinä olet oikeassa kun ei tunne edes haudattavaa kunnolla niin ei tartte mennä jos ei ole edes perintöa tiedossa.
- orvelsson
Kieltämättä hankala tilanne, mutta jos hautajaisista ilmoitetaan viime tinkaan ja olette jo muuta sopineet, niin totta kai sinun pitää pitää puolesi. Mieheltäsi sen vuoksi kurja temppu, mutta voit ainakin itse jäädä niistä pois aivan hyvän syyn vuoksi.
En sitten tiedä kannattaako kulkea loppu vuosi k**** otsassasi, vaan selvittää paremmalla hetkellä aikooko miehesi jatkossakin olla yhtä huoleton teitä koskevissa asioissa. Tai voisiko hän hyvittää synttärisi keksimällä toisena viikonloppuna vielä kivempaa?
Hyvää syntymäpäivää kaikesta huolimatta :)- Ykspimpelipom
Kiitos!:))
- Cloetta...
Tehkää kumpikin niin kuin parhaaksi näetteä Ajatelkaa itseänne tai toisianne, se on teidän oma päätöksenne eikä kummallakaan ole siihen nokan koputtamista. Itse samassa tilanteessa en lähtisi hautajaisiin vaan viettäisin viikonlopun haluamallani tavalla joko yksin tai aviomieheni kanssa. Mies saisi mököttää ihan rauhassa ja olla marttyyri; tuossa iässä kiukuttelulla ei ole mitään merkitystä.
- änkkäränkkäkö
Käykää päivällä hautajaisissa ja illalla lavalla tansseissa. Ei siinä sen kummempaa. Tuskin suruaika teitä koskee?
Jos miehesi äiti tarvii pojan tukea tämän kerran niin eikö sitä vanhalle ihmiselle ilman hampaiden kiristelyä voi järjestää?
Miksi sitä täytyy asioista tehdä turhan vaikeita kun helpommallakin pääsee. - mustasammakko
Jätä se sika.
- Totuudenlaukoja 3
Rehellisesti sanoen: ei se kuollut ketään kaipaa. Ja oikeammin miehesi lähti, kun äitinsä pyysi. Toisin sanoen, kun hän sanoo:"etkö ajattele häntä", hän tarkoittaa kyllä, että "etkö ajattele, mitä äitini sanoo tähän"...
Kyllä-teet ihan oikein. Vietä itseksesi kunnon pippalot, ja juhli. Kyllä mies viimestään ekan virren raikuessa harmittelee, että ei oo mukana.
TV: just tuntemattoman sukulaisen haudannut- Ykspimpelipom
Joo,näin minustakin tuntuu....En aio mennä tuikituntemattoman hautajaisiin vain senvuoksi jos miehen äiti niin tahtoo.Menkööt mies yksin.Aion tilata kampaajan tuoksi aamuksi ja hemmotella itseäni....
Kiitokset rohkaisevista puheenvuoroista.Kun joskus vaan tuntuu ettei mistään saa rohkaisua siihen (että minäkin olen ihminen)ja pyydän vain että minutkin huomioidaan kun menoja suunnitellaan.Eikä vain töksäytetä että "äiti soitti et nyt mennään"!!!
Kiitos, ihanat ihmiset!:)))Tuli paljon parempi mieli!:D
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "874138Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella283067No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen
Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol452330- 351338
- 10919
- 133901
- 6894
Masan touhut etenee
Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa12832Naisten ja miesten tasoeroista
Oletteko huomanneet, että naisissa ylemmän tason naiset ovat sinkkuja, ja miehissä alemman tason incelit? Toimivat paris124776- 11760