Sinkkujen työpaikat

wituttaaa

Mitä ajatuksia työssäkäynti herättää? Oletteko tyytyväisiä omaan työpaikkaanne/viihdyttekö töissä?

Itsellä ikää 25 ja tällä hetkellä käyn töissä, mutta takana on pitkä työttömyys ajanjakso jolloin pummasin sossurahaa. Nooh kävipä sitten niin että löysin työpaikan ja olin oikein onnellinen (jee oravanpyörään niinkuin muutkin normaali ihmiset).

Työ olikin kivaa aluksi, tunne työssäkäymisestä sai jopa hieman leukaa irti rinnasta. No nyt kun olen asiaa miettinyt niin asian laita on tämä: siihen työhön mihin menin pääsisi kuka tahansa muukin, toisekseen muut ovat isoksi osaksi minua nuorempia ja he tekevät sitä vain kesätyökseen ja opiskelevat sitten talven taas amk:ssa.

Entäs minä sitten? Olen siellä sen takia kun pitkäaikaistyötön ei kovin ihmeellistä työpaikkaa saa ja pakko saada hieman rahaa. Mutta tämä masennus työelästä on lähtenyt siitä, että ihmiset työpaikalla kyselevät että mikä sä olet ammatiltas ja oleko sä niinku työtön?(jännä kysymys työpaikalla...)
tarkotti kait jotain et etkö säkään ole jotain ns kunnontyötä saanut tai eikö ole tulossakaan.

Jotenkin tulevaisuus huolettaa, koska tiedän etten aio tuosta työpaikasta eläkettäni hankkia. Mietityttää jatkuasti kaikki asiat tulevaisuudesta. Kerätäkkö paskaduunista alkupääomaa yritystä varten vai olisiko amk:ssa 4vuotta järkevää? Olisin edes kunnon työssä 3kymppisenä.

Ehkä tuolla vielä vuosi voisi mennä tai ainaki seuraava talvi, sekin tulee hyvin pian.

Eikä ne naisetkaan taida duunareita oikeestaan hyvin pitkälle arvostaa koska nykyään amk on normaalia kuten ennen ammattikoulu ja taitaapa nykyään 3 neljästä hankkia just jonkun amk tyyppisen koulutuksen ja loput onki jotain vajaa älystä paskasakkia.

30

320

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Älyn haamu

      Menetin juuri työni kun en viikkoon viitsinyt mennä sinne. Ihme nipottajia.

      • Achtung baby

        En usko että ikinä missään töissä kävitkään.


      • pthyi...

        Selkärangaton täysluuseri.


      • Älyn haamu
        pthyi... kirjoitti:

        Selkärangaton täysluuseri.

        Tosimiehet tekee joko hyväpalkkaisia hommia tai sitten ei mitään. Minulle niitä hyväpalkkaisia ei ole tarjolla joten valinta on selvä.

        Lisäski hanttihommista ei ole taloudellista hyötyä kun palkka on niin huono. Myöskään sosiaalista hyötyä ei ole koska naiset halveksivat paskaduunareita siinä missä työttömiäkin.


      • höpötystä

        Sähän olet kesälomalla oikeasti.


      • lakikirja

        niii-i,työantajalla on laillinenoikeus irti sanoa jos työtekijä ei ilmottaudu viikon aikana


    • Taidan arvata, millaisista viesteistä tämä ketju täyttyy.

      Itse olen sikäli onnellisessa asemassa, että sain maisterinpaperit käteen hieman ennen tutkintouudistusta, ja pääsinkin vakavasti otettavaan työpaikkaan muutaman kuukauden työttömyyden jälkeen (taisin olla myös 25-vuotias silloin), mikä oli pelastus minulle - opiskelijaelämästä kun en osannut nauttia, kun ei ollut koskaan rahaa eikä riittävää sosiaalista pääomaa. Vaikka välillä ehkä tympiikin, niin edelleen olen aika tyytyväinen. Kuten Älyn haamu tai Naisasialooseri tämän viestin jälkeen aika pian ilmoittaa, ei työpaikka tuonut minulle tyttöystävää, mutta muuten se auttoi elämäni nähdäkseni ihan hyvään järjestykseen (no, se etten ole hankkinut kovin aktiivista elämää, johtuu introverttiydestäni ja sellaisesta, mutta ainakaan mikään ei estä tai vaikeuta yrittämistä). Oleellista on se, että epäilen työssäkäynnin säännöllisyyden estävän minua ajautumasta masennukseen ja "joka päivä halpaa pizzaa"-dieetille.

      Vaikka oma työni onkin ehkä ensimmäiseksi työpaikaksi (aiemmat olivat ennen yliopistoja jotain parin viikon paskaduunipätkiä kunnalla) varsin hyvä, kuvittelen että siihen voisi päästä kuka tahansa muodolliset vaatimukset täyttävä, koska minäkin siihen pääsin. Oleellista kai on se, että työkokemus omalta alalta avaa tien (vielä) parempiin hommiin, mihin tietysti tähtään asteittain. Ainakin näin neljän vuoden jälkeen tuntuu edelleen, että voisin jäädä nykyiselle työnantajalle, mutta tietysti sitä kautta harvemmin etenee kovin pitkälle.

      • leeatuulia

        "Oleellista on se, että epäilen työssäkäynnin säännöllisyyden estävän minua ajautumasta masennukseen ja "joka päivä halpaa pizzaa"-dieetille."

        Hyvä ja tervejärkinen (asia mikä tällä palstalla tuntuu toisinaan olevan hieman harvinaista :) suhtautumistapa, kuten myös koko tuo teksti. Niinhän se on, et ihminen yleensä tarttee elämäänsä jotain rutiinii ja pysyvyyttä, ja yleensä työ on just semmonen. Ja jos noin on, ni onhan se parempi tehä jotain työtä, vaikkei se ehkä ihan se unelmahomma oiskaan, ku vaan maata apaattisena kotona.


      • leeatuulia kirjoitti:

        "Oleellista on se, että epäilen työssäkäynnin säännöllisyyden estävän minua ajautumasta masennukseen ja "joka päivä halpaa pizzaa"-dieetille."

        Hyvä ja tervejärkinen (asia mikä tällä palstalla tuntuu toisinaan olevan hieman harvinaista :) suhtautumistapa, kuten myös koko tuo teksti. Niinhän se on, et ihminen yleensä tarttee elämäänsä jotain rutiinii ja pysyvyyttä, ja yleensä työ on just semmonen. Ja jos noin on, ni onhan se parempi tehä jotain työtä, vaikkei se ehkä ihan se unelmahomma oiskaan, ku vaan maata apaattisena kotona.

        Toisaalta kyllä hieman pelottaa, että jos sattumalta sitten jäisin työttömäksi (mitä en kyllä pidä kovin todennäköisenä ainakaan lyhyellä tähtäimellä), niin ajautuisinko sitten sellaiseen tilanteeseen, etten saakaan enää töitä vaan sekoan pitkäaikaistyöttömäksi. Toisaalta ansiosidonnaisen päivärahan ja säästöjen (ikävästi kylläkin asuntosäästöjen, jotka mieluimmin käyttäisin niille suunniteltuun tarkoitukseen) turvin ei tarvitse ainakaan ihan heti ihan kaikesta tinkiä ja syödä pelkkää keitettyä makaronia, niin kuin opiskelijana.


      • leeatuulia
        LordBoredom kirjoitti:

        Toisaalta kyllä hieman pelottaa, että jos sattumalta sitten jäisin työttömäksi (mitä en kyllä pidä kovin todennäköisenä ainakaan lyhyellä tähtäimellä), niin ajautuisinko sitten sellaiseen tilanteeseen, etten saakaan enää töitä vaan sekoan pitkäaikaistyöttömäksi. Toisaalta ansiosidonnaisen päivärahan ja säästöjen (ikävästi kylläkin asuntosäästöjen, jotka mieluimmin käyttäisin niille suunniteltuun tarkoitukseen) turvin ei tarvitse ainakaan ihan heti ihan kaikesta tinkiä ja syödä pelkkää keitettyä makaronia, niin kuin opiskelijana.

        Oon miettiny ihan samaa, siis että varmaan sekoisin, jos jäisin työttömäks enkä enää löytäs uutta. Jotenki se tyhjänpäällä oleminen, ja tunne että on ihan "pohjasakkaa", vois olla aika musertavaa, vaikka se tunnekin on vaan omassa päässä ja omalla kohalla, en jaottele ketään muita ihmisiä sen perusteella onko ne töissä vai ei. Varmaan ku pitäis pystyy huolehtimaa omista asioistaa ja sit sitä jäiskin valtion (tai no liiton, mut kuiten..) elätettäväks..
        Ennen oli ehkä vähän helpompaa, ku monella oli vakituinen ja kokoaikanen työ eläkeikään asti. Nykysin töitten teko on niin silppua. En tosin itte luojan kiitos oo missään pätkätyöputkessa, mutta osa-aikasena kuitenkin.


    • Jaa a mä oon AMK:n käynyt inssiksi reilu 1,5v sitten, mutta eipä siitä ole ollut juuri hyötyä. Nykyään on niin paljon saman koulutuksen käyneitä työttömänä, että ei ois kannattanut ees opiskella.
      Niin ja korkeasta koulutuksesta on haittaa kun hakee duunari paikkoja, kyselevät koko ajan eikö oman alan töitä ole.

      • näin onnnn

        Joo. Ja kun pääset ja menet niihin ammattitaidottomien 'duuneihin' niin tulet huomaamaan että niissäkin on ikäisesi vieneet jo ne paremmat paikat joihin niihinkään ei sitten sinun ole siellä niin helppo enää päästä tai sinua ei niihin päästetä.
        Minä vedin parikymppisenä 4 vuotta koulutuksia ja 3 vuotta jenkkiharjoitteluja ja töitä päälle, mutta en sitten päässyt lainkaan alkuun noille aloille joihin satsannut olin. Hanttihommia vaan, joskin niihin sitten vakinaiseksi pääsin ja lähes 20 vuotta meni ennen kuin niistä saneeratuksi tulin.
        En minä kyllä missään nimessä ikinä ajatellutkaan että olisin jäänyt työttömäksi esim. siksi kun ei mitään sopivaa naista enää ollut siinä vaiheessa saatavilla. Minä jatkoin duunin ohessa audioelektroniikkaa harrastuksenani ja olen näihin asti kehitellyt ja rakennellut omia systeemejäni ja myös huoltanut olen kitaravahvistinlaitteita, vaikka en näistä paljon mitään hankkinut olekkaan. Myös matematiikan harrastukseni on ollut päällä koko ajan.
        Nyt on sitten viimeinkin vähän lähtenyt onnistumaan omat sijoitusbisnekset, ja ei tulisi mieleenkään lähteä esim. johonkin Taimaaseen vaan törsäilemään turistikohteissa jonain ukkelina
        sikäläisiin pimuihin y.m.s. Varaa minulla nyt kyllä olisi rennommin ottamiseenkin, mutta kokisin sellaisen pelkän kuluttamiseen keskittyvän elämän alentavaksi. Kyllä minä bisneksiini aion keskittyä ainakin niin kauna kuin vielä työikäinen olen.
        Se tässä on ainoa ongelma kun oma lapsi on jäänyt aikanaan hankkimatta.


    • leeatuulia

      "Eikä ne naisetkaan taida duunareita oikeestaan hyvin pitkälle arvostaa koska nykyään amk on normaalia kuten ennen ammattikoulu ja taitaapa nykyään 3 neljästä hankkia just jonkun amk tyyppisen koulutuksen ja loput onki jotain vajaa älystä paskasakkia."

      Ihan nyt vaikka aluks siihen, että en todellakaan pidän "pelkän" ammattikoulun käyneitä vajaaälysinä. Lisäks miun mielestä on elitististä ajatteluu, jos joku näin tekee (ja varmasti tekeekin). Jos nyt elämässä ei oo mitään muuta tekemistä ku jaotella ihmisii koulutuksen mukasii kasteihin, ni huhhuh.. [No huhhuh, ja nyt tuli mieleen Repomies :D] Paljon tärkeempiäki juttujaki kun löytyy, kuten vaikka ihmisen "hyvyys", empaattisuus, moraali, mitä ikinä.

      Miulle ei oo mitään välii, onko kukaki käyny millasen koulun. Vaikka miehellä ois peruskoulu kesken, mut on saanu elämänsä hoijettuu kunnolla, ni mitä väliä? Ei miusta amk oo mitenkää kovin erikoinen juttu. Käy kuka käy, kenellä riittää pinnaa kuluttaa koulunpenkkei muutama extravuos, ja jos jollaki ei, ni mitäpä siitä.

      Jos et tykkää nykysestä työstä, ni kannattaahan se miettii muuta, kouluja, oppisopimusta, omaa yritystä, toista alaa.. Ja vastauksena kysymyksiin, että työssäkäynti herättää ihan positiivisii ajatuksii, jostakihan se pitää elantonsa tienata. Tosin jos voittasin lotossa, hyvinki todennäkösti ottasin loparit samantien.

      Itteasiassa otin loparit ja viime viikolla oli vika vuoro. Työ oli kivaa, mutta työnantaja oli sieltä ja syvältä, rikko sekä tessiä että Suomen lakia mm. Nyt pijän lomat pois ja ens kuussa alotan uuvella työpaikalla. Ala on sama, mut uskon ja toivon, että työpaikka tulee olemaan tuhatkertaa parempi. Jotenki kauhee, mite sitä on ennen menny ilosena aina uuteen työhön, mut nyt on alkanu joteki pelottaa, et miteköhän tuolla kohellaa ja millastakohan siellä on.. Hyvillä mielen kuiteki, ei voi ainakaa pahemmaks mennä..

    • violet.

      Olen vihannut vähintään hetkittäin joka ikistä työtä sinänsä että ympäristönä ja suurinta osaa työkavereista. Vastaavasti olen myös tykännyt melkein kaikesta ainakin joskus. Tällä hetkellä olen ihan tyytyväinen, mutta en aio tuolla ikuisesti tai edes kovin pitkään jatkaa.

    • TheJormas69

      Mikä on paskaduuni?

      • Älyn haamu

        Kaikki joista tienaa alle 3000 euroa kuussa.


      • Sir Von Baughen
        Älyn haamu kirjoitti:

        Kaikki joista tienaa alle 3000 euroa kuussa.

        Okei,ja ketkäköhän tuon 3000 euroa ylittävät.Lähinnä hyvät duunari hommat ja päällikkö tai tms. asemassa olevat.
        Edes,kaikista inssien hommista ei makseta tuota summaa.Joten näistä paskapalkaisia on meillä sitten aika paljon tässä maassa.

        Ja sulle on varmasti täysi arvoitus,mitenkä nämä miehet ovat saaneet ehkä jopa kauniin naisen ja ovat elämässä tyytyväisiä.

        niii-i,mietippä sitä.


      • Sir Von Baughen kirjoitti:

        Okei,ja ketkäköhän tuon 3000 euroa ylittävät.Lähinnä hyvät duunari hommat ja päällikkö tai tms. asemassa olevat.
        Edes,kaikista inssien hommista ei makseta tuota summaa.Joten näistä paskapalkaisia on meillä sitten aika paljon tässä maassa.

        Ja sulle on varmasti täysi arvoitus,mitenkä nämä miehet ovat saaneet ehkä jopa kauniin naisen ja ovat elämässä tyytyväisiä.

        niii-i,mietippä sitä.

        "Okei,ja ketkäköhän tuon 3000 euroa ylittävät.Lähinnä hyvät duunari hommat ja päällikkö tai tms. asemassa olevat."

        Kröhöm... ylittyy kyllä aika reilusti. Riittää että on ylempi toimihenkilö, eikä tarvitse olla edes esimiesvastuuta, tai edes sosiaalisesti etevä tai ylempitasoinen. Aloituspalkkani tosin oli alle kolmen tonnin, joten ehkä minunkin toimi lasketaan silti paskaduuniksi.


      • leeatuulia
        Sir Von Baughen kirjoitti:

        Okei,ja ketkäköhän tuon 3000 euroa ylittävät.Lähinnä hyvät duunari hommat ja päällikkö tai tms. asemassa olevat.
        Edes,kaikista inssien hommista ei makseta tuota summaa.Joten näistä paskapalkaisia on meillä sitten aika paljon tässä maassa.

        Ja sulle on varmasti täysi arvoitus,mitenkä nämä miehet ovat saaneet ehkä jopa kauniin naisen ja ovat elämässä tyytyväisiä.

        niii-i,mietippä sitä.

        Kerran opiskeluaikoina asuin yhen aivan ihanan tytön kanssa samassa solussa ja kerran tuli puhetta näistä alotuspalkoista, ku lähtee koulusta työelämään. Hää ootti, että tulee saamaan hetib vähintään sen 3000 kuussa, se on kuulemma minimi sillä alalla ja koulutuksella. Ehkä, varmaan niin onkin, mut miuta tuppas lähinnä huvittamaan, ku en oo itte koskaan ees haaveillu tuollasta. Miusta jo joku 1500 kuussa ois hyvin ja sillä sais kaiken mitä tartteiskin ja pääsis myös matkoille. Ilmeisesti tulen sitten jostain niin alhaalta duunariluokista, vaikka tässä luokaton yhteiskunta ollaankin, että oltiin vaan ihan eri maailmoista.. En mie tiijä ketään, joka tekis enemmän ku pari tonnia, ellei mukaan lasketa parii ahkeraa yrittäjää, jotka kummatkin tosin on niin duunareita ku olla ja voi. Elän kuitenkin varmaan jossain suuressa kuplassa, koska eikös se suomalaisten keskimääränen kuukauspalkka huijellu jossain tuolla 3000 korvilla? No eipä sillä, saa miun puolesta kuka saa, miulle riittää se että saan elettyy laskematta senttei ja pääsen silloin tällön tien päälle. Enpäs ees tietäis, minne sitä bne pari extratonnii käyttäs, jos sellaset sais. Tosin sitä mieltä oon, että tuloerojen kasvulle pitäs tehä jotain, se on oikee ongelma. Kuten myöskin se, että arvokasta työtä tekevät, sairaanhoitajat, siivoojat, talonmiehet yms. tulis todellakin ansaitsemaan ihan pikkaset palkankorotukset. Ihan älytöntä, mite joillaki aloilla ei tienaa juuri mitään..


      • leeatuulia
        leeatuulia kirjoitti:

        Kerran opiskeluaikoina asuin yhen aivan ihanan tytön kanssa samassa solussa ja kerran tuli puhetta näistä alotuspalkoista, ku lähtee koulusta työelämään. Hää ootti, että tulee saamaan hetib vähintään sen 3000 kuussa, se on kuulemma minimi sillä alalla ja koulutuksella. Ehkä, varmaan niin onkin, mut miuta tuppas lähinnä huvittamaan, ku en oo itte koskaan ees haaveillu tuollasta. Miusta jo joku 1500 kuussa ois hyvin ja sillä sais kaiken mitä tartteiskin ja pääsis myös matkoille. Ilmeisesti tulen sitten jostain niin alhaalta duunariluokista, vaikka tässä luokaton yhteiskunta ollaankin, että oltiin vaan ihan eri maailmoista.. En mie tiijä ketään, joka tekis enemmän ku pari tonnia, ellei mukaan lasketa parii ahkeraa yrittäjää, jotka kummatkin tosin on niin duunareita ku olla ja voi. Elän kuitenkin varmaan jossain suuressa kuplassa, koska eikös se suomalaisten keskimääränen kuukauspalkka huijellu jossain tuolla 3000 korvilla? No eipä sillä, saa miun puolesta kuka saa, miulle riittää se että saan elettyy laskematta senttei ja pääsen silloin tällön tien päälle. Enpäs ees tietäis, minne sitä bne pari extratonnii käyttäs, jos sellaset sais. Tosin sitä mieltä oon, että tuloerojen kasvulle pitäs tehä jotain, se on oikee ongelma. Kuten myöskin se, että arvokasta työtä tekevät, sairaanhoitajat, siivoojat, talonmiehet yms. tulis todellakin ansaitsemaan ihan pikkaset palkankorotukset. Ihan älytöntä, mite joillaki aloilla ei tienaa juuri mitään..

        Okei, pitäs jo olla hiljaa, mutta mutta.. En siis voi mitenkään ymmärtää sitä, että oikeesti joku siivooja, joka raataa niska hiessä juosten paikasta toiseen, saa niin suhteettoman paljon vähemmän ku joku toimistotyyppi, joka istuu koko päivän lähinnä koneen ääressä ilmastoijussa huoneessa. Väheksymättä mitenkään sitäkään alaa, kaikki työ on arvokasta, mutta miun päähän ei vaan mee, että miten se mukamas on niin paljon arvokkaampaa.. Ammatinvalintakysymyksiä, eipä siinä, ja nyt lopetan tän :)


      • leeatuulia kirjoitti:

        Okei, pitäs jo olla hiljaa, mutta mutta.. En siis voi mitenkään ymmärtää sitä, että oikeesti joku siivooja, joka raataa niska hiessä juosten paikasta toiseen, saa niin suhteettoman paljon vähemmän ku joku toimistotyyppi, joka istuu koko päivän lähinnä koneen ääressä ilmastoijussa huoneessa. Väheksymättä mitenkään sitäkään alaa, kaikki työ on arvokasta, mutta miun päähän ei vaan mee, että miten se mukamas on niin paljon arvokkaampaa.. Ammatinvalintakysymyksiä, eipä siinä, ja nyt lopetan tän :)

        En nyt ota kantaa kaikkien (enkä siis omaanikaan) työhön, mutta siis olen aina mieltänyt, että joistain näennäisen kevyistä töistä maksetaan paljon, koska niihin liittyy vastuuta, ts. että työ on tehtävä oikein, ja jos se tehdään väärin, niin se maksaa yritykselle tavalla tai toisella. Siivoojan työ, vaikka sinänsä arvokasta ja konkreettista onkin, ei ole jossain mielessä "kriittistä".

        Tästä syystä en esimerkiksi murehdi kansanedustajien palkoista, koska työhön kuuluu se, että ne saa ottaa kaiken tyytymättömyyden vastaan, tekivät mitä tekivät, ja joutuvat seiska-lehtien sun muiden silmätikuiksi, kun vaikkapa siivooja saa tehdä ihan mitä tahansa, eikä kukaan kiinnitä huomiota, jos vaikka sammuu baarin pöytään ja kannetaan ulos taksiin.


      • leeatuulia
        LordBoredom kirjoitti:

        En nyt ota kantaa kaikkien (enkä siis omaanikaan) työhön, mutta siis olen aina mieltänyt, että joistain näennäisen kevyistä töistä maksetaan paljon, koska niihin liittyy vastuuta, ts. että työ on tehtävä oikein, ja jos se tehdään väärin, niin se maksaa yritykselle tavalla tai toisella. Siivoojan työ, vaikka sinänsä arvokasta ja konkreettista onkin, ei ole jossain mielessä "kriittistä".

        Tästä syystä en esimerkiksi murehdi kansanedustajien palkoista, koska työhön kuuluu se, että ne saa ottaa kaiken tyytymättömyyden vastaan, tekivät mitä tekivät, ja joutuvat seiska-lehtien sun muiden silmätikuiksi, kun vaikkapa siivooja saa tehdä ihan mitä tahansa, eikä kukaan kiinnitä huomiota, jos vaikka sammuu baarin pöytään ja kannetaan ulos taksiin.

        No tuo on kyllä hyvä pointti :) Se tästä vielä puuttuskin, että joutus jotain juorotoimittajia pakoilemaan töitten ohella :D Mutta joo, en kanssa käsitä kansanedustajien tai kenen tahansa enemmän tienaavan palkasta valittamista. Rahaahan se vaan on ja kohan nyt itte elämään pystyy, ni mitäpä sillä on väliä mitä muut tienaa. Turhaa stressiä vaan murehtii jotain poliitikkojen tienestejä. Ja varmaan ihan totta tuo kriittisyys-pointti. Lähinnä vain oli tarkotuksena sanoo, että tiettyjen matalapalkka-alojen palkkoja pitäis nostaa, jotta ne ihmiset ois mukana yleisessä tasossa, mitä nyt inflaatio ja muut aiheuttaa. Ku mitä tällä palstalla välillä tuuaan esiin, ni joissakin töissä ois sama olla melkeen työttömänä, ku saman verran sais kuussa käteen.. Mikä tuntuu aika naurettavalta. Tarkotuksena ei ollu mitenkkän väheksyy mitään alaa, en oikeesti aseta eri töitä eri tasoille. Kaikkia tarttetaan, että pysyy pyörät pyörimässä :) Miun pitäis oikeesti lopettaa jo.. Puhun tänään ihan mistä tahansa :)


      • TheJormas69
        LordBoredom kirjoitti:

        "Okei,ja ketkäköhän tuon 3000 euroa ylittävät.Lähinnä hyvät duunari hommat ja päällikkö tai tms. asemassa olevat."

        Kröhöm... ylittyy kyllä aika reilusti. Riittää että on ylempi toimihenkilö, eikä tarvitse olla edes esimiesvastuuta, tai edes sosiaalisesti etevä tai ylempitasoinen. Aloituspalkkani tosin oli alle kolmen tonnin, joten ehkä minunkin toimi lasketaan silti paskaduuniksi.

        Kolme tonnia... Brutto vai netto? Toisaalta sillä ei ole väliä! Mie oon aina kuvitellu että paskaduuni on sellanen turha työ jonka sisältöön ei pysty itse vaikuttamaan...


    • --.-..----.-

      En kyllä pidä työstäni ja inhoan pomoa ja kollegoita - siksi varmaan kirjoittelenkin työaikana tänne hehehe. Kyllähän tätä hommaa rahan vuoksi voi tehdä, mutta aina silloin tällöin tulee halu hypätä oravanpyörästä. Tosin sitten saattaisi syrjäytyä.

    • Ei turhaa stressiä

      Pidän työstäni. Ei se aina mukavaa ole ja välillä vituttaakin mennä töihin, mutta palkka on hyvä työmäärään nähden ja työkaverit ovat mukavia. Silmäniloakin on, kun töissä on useampikin 25-35v kaunis nainen.

      Työilmapiiri on mukava, työ on riittävän haastavaa ja urakehitykseenkin on mahdollisuuksia. Palkkaa tipahtaa tilille kuukausittain about 3500€ ja siihen päälle tietysti puhelinedut, ilmainen kotinetti, bonukset jne jne. Työterveydenhuoltoon kuuluu myös erikoislääkärit, fysioterapiat yms.

      Tuossa loppuvuodesta voisi taas keskustella vähän palkasta, jos saisi taas pari satkua lisää.

    • Tykkään.

      Pidän työstäni kovasti, koska tietämättäni osuin hakuammunnalla juuri sellaisiin töihin, joissa olen hyvä ja joissa vain oma motivaationi on rajana.

      Tein näitä samoja hommia toistakymmentä vuotta palkollisena. Palkkatyössä oleminen ei minulle kuitenkaan sovi, koska työpaikan sisäisiä ristiriitoja on katseltava, vaikkei niihin edes osallistuisikaan. Kiipimispolitiikka ja silmänpalvonta on sietämätöntä. Jokaisessa työpaikassa on myös niitä, jotka ovat mielellään sairaslomalla tai muuten vain lorvivat töissä ja teettävät työnsä muilla. Turhauttavaa on myös se, että työhalut ja innostus eivät varsinkaan valtiolla vaikuta palkkaan tai työoloihin, paitsi tietenkin siten, että saa ruveta tekemään naapurinin duunit, kun kerran pystyy.

      Nyt olen ollut muutaman vuoden yrittäjänä enkä lähtisi palkkatöihin enää muuten kuin aivan äärimmäisen pakon edessä ja silloinkin neuvottelisin itselleni mahdollisuuden etätöihin.

      Olen hyvin tyytyväinen koulutukseeni, mutta kiinnostusta riittäisi esimerkiksi jonkin käsityöläisammatin opiskelemiseen. Mihinkään ammattikorkeakoulututkintoihin en kuitenkaan tähtäisi, koska ne ovat pitkälti huuhaata, uskottelua ja puolivillaista osaamista. On tässä ikääkin jo sen verran, ettei koulunpenkki juniorien kanssa enää olisi kivaa.

      Tulevaisuudensuunnitelmat ovat hyvä juttu, mutta nykyisin pitää olla useampia kuin yksi versio. Pitää pystyä sopeutumaan ja taipumaan, koska eläkevirkoja on harvassa ja eläketoimia vielä harvemmassa. Ennen sopivan alan ja työn löytymistä on oltava valmis tekemään tylsiäkin ja huonosti palkattuja töitä. Kyllä se kannattaa, sen huomaa etenkin sitten jälkeenpäin tarkastellessa.

    • ..................

      EIhän tuo työelämä aina juhlaa ole ollut, mutta yritteliäisyys usein palkitaan. Nykyisestä työstä pidän paljon enkä kovin helposti vaihtaisi vaikka tarjottaisiin enemmän rahaakin.

    • FF

      Olen tyytyväinen työpaikkaani, meillä ei mitata työtunteja vaan tuloksia. Töitä tehdään paljon silloin kun niitä on ja vastaavasti on pitkät lomat kesällä ja joulun molemmin puolin. Oma hommani on tosi itsenäistä ja syksyllä muutan ihan fyysisestikin erilleen muusta työyhteisöstä ja saan luoda hyvin itsenäisesti uudet toiminnot.

      Palkka ei päätä huimaa mutta siihen saakka, että Suomessakin otetaan käyttöön tasavero, siinä ei pienet korotukset heti tuntuisikaan.

      Tulevaisuus ei huoleta, olen selvinnyt tilapäisestä työttömyydestä aikaisemminkin ja jos Suomessa ei riitä töitä niin maailma on aina avoin. Rahalla ei ihan oikeasti ole Suomessa merkitystä, koska täällä on niin vahva turvaverkko (se tulee kyllä joustamaan aika kovasti alaspäin vielä tällä hallituskaudella).

      Eniten työssä minulle merkitsevät onnistumisenkokemukset; haasteet ja niiden voittamisesta tuleva hyvänolontunne; sosiaaliset suhteet; jatkuva uuden oppiminen; säännöllinen päivärytmi (!); tunne kuulumisesta yhteisöön ja yhteiskuntaan; kehittymismahdollisuudet.

    • dfghhfdd

      Hei
      Olen atm joka on sanan merkityksessä nimenomaan klassinnen atm tällä palstalla. Olen yrittänyt tehdä kaiken jotta TULEVAISUUDESSA olisi asiat hyvin naisten kanssa eli nimen omaan toteuttanut nämä "opiskele" ja "kuntoile" lausekkeet. No voinj sanoa että ei kannata kuunnella yleistä mielipidettä. Ne kaverit yliopistosta jotka tunnen ovat parituneet sata vuotta sitten vaikka eivät kuntoaan hoidakkaan ihan mielekkäiden naisten kanssa. Sen sijaan minä jolla on oman alan töitä ja päätti tuhlata elämänsä opiskeluun ei ole mitään mahdollisuutta saada naista jos ei joku linkaa jo atm-biisiperjantai tutuksitullutta biisiä lord boredomin elämästä: http://www.youtube.com/watch?v=gQNICToNNc4

    • Toisin sanoen

      ...joten jos olisit jättänyt koulutuksen kesken ja pulskistunut vähäsen, sinulla olisi nyt mielekäs nainen?

      Arvaapas, minkä takia sinulla ei ole naista. Mieti ensin.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Sosiaaliturvasäästöt kohdentuvat usein samoihin ihmisiin useampaan kertaan

      ja ihmisiä putoaa kiihtyvällä tahdilla toimeentulotuelle eli köyhien määrä kasvaa eksponentiaalisesti Suomessa. https:
      Maailman menoa
      410
      2247
    2. Olisiko sinulla mitään toiveita?

      Miten sinä toivoisit minun sinua lähestyvän? Mitään mitä olisi tosi hyvä tietää ennen sitä? Jos ei sen kummempia, niin
      Ikävä
      61
      1919
    3. Miksi toisten toiveet ahdistavat teitä?

      Kertokaapa miksi toisen ihmisen toiveet mahdolliselle kumppanilleen ahdistavat niin kovasti? Oletatko, että hän vaatii j
      Sinkut
      218
      1515
    4. Mitä tuntemuksia

      sinulle tulee, kun hän ilmestyy näköpiiriin? Vaihtelevatko ne?
      Ikävä
      87
      1177
    5. Turun tunnin juna toteutetaan

      Köyhiltä viedään mutta tunnin juna Turkuun viedään läpi. Puhaltakaa PS nyt tämä poikki! https://www.hs.fi/politiikka/ar
      Perussuomalaiset
      135
      1140
    6. T mies missä oot

      T mies pääsetkö lähtemään sieneen villasukat tein sulle 💕🐶
      Ikävä
      76
      1132
    7. Oletko kertonut tästä

      Meidän oudosta jutusta kenellekään? Olen kertonut ystävälleni, että olet saanut minut sekaisin…, mutta tästä hän ei tied
      Ikävä
      56
      1053
    8. En nii kui tiiä yhtään

      Mikä suussa kiehtoo, vaikka kaiken pitäisi olla ihan hyvin! Mä niin haluaisin nähdä sut:)
      Ikävä
      58
      988
    9. huono vai hyvä juttu

      Miten ulkopuoliset reagoisivat jos olisit kaivattusi kanssa yhdessä....?
      Ikävä
      62
      920
    10. Homouden synti

      Kerrotaan faktoja alkuun. On olemassa vain kaksi sukupuolta ja aviolIiitto on vain ja ainoastaan miehen ja naisen välin
      Luterilaisuus
      279
      916
    Aihe