Olen juossut aina silloin tällöin muutaman vuoden ajan, ja toki muutenkin liikkunut hyvin ja aktiivisesti. Muutama kuukausi sitten aloitin juoksemisen kunnolla, että käyn useammin kuin ennen. Nyt sit on alkanut ilmetä juoksulenkille lähtiessä kamala kipu oikealla puolella kylkiluiden alapuolella, että juoksu on pakko lopettaa. En ehdi juosta kuin sen pari minuuttia, kun on pakko jo aloittaa kävelemään, ellei jopa pysähtyä. Jos kivun alettua en pysähdy tai ala kävelemään, kipu leviää vasemmalle puolelle vatsaankin. Ja outoa tässä on vielä se, että sama kipu tulee myös kävellessä, jos muutamaa minuuttia pidempään kävelen. Silloin on pakko pysähtyä ja kyyristyä, eikä silloinkaan välttämättä auta.
Olen kyllä kokeillut juostessa sekä kävellessä kaikenlaista, käsillä painamista kipukohtaan, eri hengitystekniikoita ja venyttämistä. Ei vain auta! Hengitystekniikkani juostessa on kyllä hyvä, koska ei ole ennen tämmöistä vaivaa ollut. Oisko kohtalotovereita? Tai joku joka osaisi auttaa ja kertoa, mistäköhän johtuisi. Kiitos jo etukäteen!
Kipu kylkiluiden alla
2
285
Vastaukset
- were
No, oma ratkaisu joka nyt jotenkuten toimii, ainakin vielä, että keventää askeleita ja hidastaa hiukan tahtia kun se pistos alkaa tuntumaan.
Kipu, ainakin itelläni, kyllä tuntuu tylppänä (ja olemattomana melkein) kyljessä aluksi mutta se vähitellen menee pois. En tiedä toimiiko sinulla tämä... - s
Itse aina venyttelen kyljet ennen lenkille lähtöä. En ainakaan muista, että olisi vatsa koskaan krampannut, kun olen muistanut venyttelyt. Aina välillä kun on unohtunut niin kramppeja on ilmennyt. En tiedä onko todellista yhteyttä näihin, mutta eipä kokeilemalla ainkaan menetä mitään.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikka Purra lupasi Suomen kansalle 1 euron bensaa, hinta nyt 2 euroa
Vasemmistolaisen Marinin hallituksen aikana bensa ei maksanut kuin 1,3 euroa litralta. Ministerin pitäisi perustuslain m904487Suvi Lindenillä 5 366 päivän putki
Täytyy kyllä myöntää vaikka olen itsekin innokas, niin en ole tuollaiseen yli kymmenen vuoden putkeen kyennyt. Välillä o1013880Mistä se kertoo
Näin miehen pitkästä aikaa. Samantien iski sellainen paineen tunne rintaan, sitä ei ole ollut vuosiin. Ja nyt olen siitä363539- 513230
- 432912
Nyt on sanottava että sattuu kipeästi
Jos, sinä aikana kun olen kaivannut ja odottanut sinua ja olet tiennyt sen, niin jos valitsit toisen miehen. Katsot minu182539Rakkaalle miehelle
Terveiset rakas. Ikävä on edelleen. Suru valtaa sydämen, kun en saa lähestyä sinua. En saa vastauksia, en soittoa, viest222422- 232146
UMK-juontajakaksikon pari isoa "mokaa" ihmetyttää - Mitäs tykkäsit Syköstä ja Uotisesta juontajina?
Tänä vuonna UMK-lavalla nähtiin artistien lisäksi juontajakolmikko Jorma Uotinen, Sami Sykkö ja Jasmin Beloued. Juontami171800Jussi "Mestari" Halal-ahon sotilasarvo?
Minä vuonna Jussille myönnettiin sotilasansiomitali? Vai myönnettiinkö Jussille sotilasansiomitalia lainkaan?351725