Menin muutama vuosi sitten omatoimisena vaihto opiskelijana Koilis-Thaimaahan (huom. EI pattaya tms.), tarkoituksena oli oppia thai-kieltä (jota nyt siis osaan sujuvasti puhua) ja samalla toimia eräässä yrityksessä osa-aika englaninkielen opettajana. Alun perin tarkoituksena oli viettää maassa noin 6 kk ja palata suomeen työn ja opiskelujen pariin. Matka kuitenkin venyi melkein kahden vuoden pituiseksi uskomattomaksi kokemukseksi.
Tapasin koulumme bileissä erään opiskelijatytön, ja tietysti rakastuimme toisiimme tulisesti. Asuimme yhdessä vuokraamasamme asunnossa reilun vuoden verran, ja lopulta menimme viime keväänä naimisiin, oman ja vaimoni sukulaisten ja perheen läsnäollessa. Häät olivat todella suuret ja kaiken kaikkiaan mahtava kokemus, josta myös suomalaiset sukulaiseni todella pitivät.
Asiani kuitenkin on se, että kun olin käymässä nykyisen vaimoni kanssa "lomalla" suomessa viime talvena...Suomalaisten käyttätyminen oli todella noloa, ja minua ei ole koskaan elämässäni hävettänyt yhtä paljon meidän suomalaisten puolesta kuin täällä käydessämme.
Olin kertonut vaimolleni, sekä kaikille kavereilleni Thaimaassa kuinka ystävällisiä, reiluja, ja oikeudenmukaisia me suomalaiset olemme. Ja kuinka ylpeä olenkaan siitä, että olen kotoisin suomesta.
Totuus monista meistä alkoi kuitenkin paljastua noin viikon oleskelun jälkeen,.. ensin alkoivat pitkät "suu auki" katseet, sitten törkeydet vaimoani kohtaan kuten, "anna h***a pi**ua", ja "painu sinne riisipellolles" ja "paljon makso?",yms. yms. en todellakaan edes muista mitä kaikkia p**kaa saatiin kuulla.....Miettikkää sitä, että kun vaimoni kysyi mitä he sanoivat... niin mikä fiilis siitä mahtoi syntyä hänelle kun kerroin. Ja mitä hän kertoi muille mennessään kotiin meistä suomalaisista.
Lisäksi jopa kadulla känniset spurgut tulivat nappaan perseestä kiinni. Vaimoni ollessa ostoksilla myyjät eivät edes vaivaudu kiittämään, vaikka selvästi näkevät että toinen yrittää puhua edes vähän suomea ja hymyilee ja sanoo "kitos" yms., juuri niinkuin myös me suomalaiset pyrimme ainakin oman käsitykseni mukaan yleensä ulkomailla ollessamme paikallisella kielellä sanoa!...
Näitä tämänkaltaisia tapauksia ei sattunut vain muutaman kerran, vaan olivat lähinnä jokapäiväisiä tapahtumia, eikä rajoittunut pelkästään humalaisiin miehiin, vaan usein juuri maamme koulutettuun naisväestöön, ja heidän ahdamielisiin asenteisiin. -valitettavasti- :(
Tiedän kuitenkin sen, että eivät edes lähellekkään kaikki suomalaiset käyttäydy samalla tavalla, enkä yritä syyttää kaikkia rasisteiksi taikka ahdasmielisiksi,..... mutta kyllä noi jutut laittaa ainakin minut väkisinkin kelailemaan, tätä maata, ja sitä omaa ylpeyttä tästä paikasta.
Ihmettelenkin lähinnä sitä, että mistä moinen johtuu?? Onko se vain ja ainoastaan rasismia, ennakkoluuloja vai voiko se olla kateutta (tosin en tiedä mistä) tai silkkaa takapajuisuutta???? Ikä eroakaan miellä ei ole,..pituus ja väri eroa kylläkin :) ööööööö--- lienekö siitä johtuvaa,.. naurettavaa hah, hah!
Sitten kun monet meistä käy lomalla Thaimaassa, oletamme, että meitä kohdellaan hyvin ja kaikin puolin ollaan kohteliaita meitä kohtaan. Siitä lienee sanonta "Hymyjen maa",..kysymys kuuluukin, että olemmeko sen todella ansainneet??? -ehkä suurin osa meistä onneksi kuitenkin on, vai onko?
Minkä takia ns. "kehittyvän maan" tapohin kuuluu suvaitsevaisuus ja hyvät tavat, kun "kehittyneen maan" tapohin nämä eivät tunnu kuuluvan....outoa eikö?
Haluan sen vielä lisätä luettuani muiden juttuja tältä palstalta, että suomalaisissa naisissa ei ole mitään vikaa, vaan useimmiten ovat hienoja ihmisiä, MUTTA eivät aasialaiset naiset ole suomalaisia sisariaan yhtään huonompia, kuin parempiakaan!!! -siinä mielestäni monet naiset suomessa tuntuvat olevan väärässä.
-Naiset ovat naisia, siinä missä äidit ovat äitejä -JOKA MAASSA!!!
"Mieli on kuin laskuvarjo, se toimii ainoastaan kun se on avoinna"
Thai/Suomi ja hävetys
72
13365
Vastaukset
- Golden Wonder
Oikein hieno kirjoitus. Itse en suomalaisena naisena moisia ennakkoluuloja katso omaavani, mutta voisin kuvitella ainakin naisten kohdalla asiattoman käytöksen johtuvan kateudesta vaikka, kuten sanoit, siihen ei ole mitään syytä. En haluaisi lähteä kritisoimaan ketään, mutta osalla suomalaisista miehistä on essentialistinen ja eksoottisuutta (?) varsin kyseenalaistamattomasti "palvova" asenne ja heidän kommenteistaan (myös tällä palstalla)voi hyvin helposti saada käsityksen, että suomalainen nainen on jostain syystä ratkaisevasti huonompi kuin esim. thaimaalainen, vaikka kyseisen kaltaisten vertailujen tekeminen lienee aika hedelmätöntä esim. kulttuuristen eroavaisuuksien takia. Tällainen asenne on varmaan omiaan ruokkimaan joidenkin suomalaisten naisten tuntemaan ns. kateutta ulkomaalaisia naisia kohtaan, mutta korostan kuitenkin, että viime kädessä ennakkoluulot lähtevät henkilöstä itsestään.
Sinä asennoidut asiaan kypsästi, vaikka vaimosi on saanut asiatonta käytöstä osakseen. Allekirjoitan toteamuksesi siitä, että naiset kaukoidässä (tai jossain muussa maailmankolkassa) tuskin ovat suomalaista huonompia, mutteivät parempiakaan. Naisia olemme kaikki ja samoin kuin miehistä, myös meistä löytyy erin näköisiä ja luonteisia yksilöitä. Ei siis kannata yleistää; kansallisuus tai sen kaltaiset tekijät eivät ole henkilön ainoita määrittäjiä. - Mr.Ouzo
tämä ihan meidän kaikkien puolesta. Paha mieli tulee tuosta. Olen myöskin ajatellut kuinka pitkä matka rakkaalla Suomella on sivistysvaltioksi. Mikä helvetin vanne niitä "linttaan astutut lenkkarit ja pusakkatakki" tyyppejä oikein puristaa päästä? Ja muitakin siis, kerroithan että ilkeyttä löytyy koulutetustakin väestönosasta. Ehkä heikko itsetunto ja sitä kautta pitää päteä tai jotain siihen suuntaan. Itselläni on ollut japanilainen tyttöystävä, pitkiä katseita mekin keräsimme, mutta ei noin avoimen vihamielistä ja halveksuvaa käytöstä kumminkaan.
Fiksusti kirjoitettu viestisi kolahti. Rakastan kotimaatani varsinkin aina kun olen reissussa maailmalla, mutta mikään suvaitsevaisuuden paratiisi tämä ei todellakaan ole. Muistutit siitä kipeästi.
Just tämän tyyppinen paska laittaa miettimään kuinka sitä voisi lopullisesti siirtää osoitteen jonnekin avarammille vesille. Tulisi sitten Suomeen jos tarvitaan, jos syttyisi sota vaikka niin rintamalla kuolisi oman heimon puolesta kyllä, kuten isoisä teki. Menee vähän sentimentaaliseksi minulla jo tämä, mutta ristiriitaiset kun ovat tunteet niin ei voi muuta kuin ihmetellä, hävetä ja silti koettaa uskoa että kyllä tämä tästä.- kyllä vaan
Hieno kirjoitus ap
- chai
Niin, valitettavasti nämä ns.Pattaya-turistit ovat pilanneet kaikkien thai-tyttöjen maineen vaikka kuten varmasti tiedät thai-kulttuuri on oikeasti juuri päinvastainen..tytöt ovat hyvin siveellisiä ja kaihtavat mm. olkapäät paljastavia paitoja liian seksikkäinä.
Mut semmosta se on. Juntteja ääliöitähän nämä sun vaimolle huutelijat on..tiedän muitakin ns. normaaleja thai-länsimaalais pariskuntia jotka on tavanneet ihan normaalisti opiskellessa ja ovat samanikäisiä nuoria. He kaikki kärsivät tästä ilmiöstä ja näitä tyttöjä hävettää liikkua jopa Thaimaassakin joskus poikaystäviensä kanssa koska heitä pidetään "sellaisina" tyttöinä...harmillista..
Mutta tämä tuskin muuttuu lähiaikoina ainakaan niin kauan kuin länsimaan miehet tekevät tyttölomia sinnepäin...hyi hävetköön!!!! irstasta porukkaa!!!
Mutta kaikkea parasta teille ja yrittäkää olla välittämättä. Ei suomi valitettavasti ole ainoa ennakkoluuloinen maa.. - Tyttö24
Masentavaa kuulla. Olen kyllä todella yllättynyt, ja toivon salaa, että olisit vain Thaimaassa tottunut parempaan palveluun ja hymyyn kaupoissa tms., eikä huono käytös myyjiltä johtuisi niinkään asiakkaan rodusta tai kansalaisuudesta, vaan yleensä kylmäkiskoisesta itäblokkilaisesta" palveluasenteesta, joka ikävä kyllä vielä sitkeästi elää joissain Suomen kaupoissa. Toisaalta sitten itse olen kokenut todella hyvää palvelua ja ulkomaalaiset (amerikkalaiset(jopa!) ja eteläeurooppalaiset)vieraani ovat kehuneet ystävällisyyttä.
Nuo juoppojen horinat eivät niin paljon huoleta, koska todellakin edustavat sitä alinta pohjasakkaa, joiden mielipiteet eivät ole huomioimisen arvoisia. Myös me aivan tavalliset suomalaiset naiset saamme kärsiä viikoittain huuteluista ja kommenteista. Yksi keino olisi tietysti kutsua poliisi paikalle ja syyttää solvauksesta, mutta sekin on aika monimutkaista. Omasta mielestäni kaiken maailman juoppolaarit pitäisi pitää niin nöyrinä ja alhaisella elintasolla, ettei heillä olisi energiaa huudella. Tällä hetkellä kun valtio tukee ja maksaa viinat ja eväät, eikä rankaise mistään, mutta nämä nyt ovat kokonaan toinen aihe... Ikävä kyllä Suomi on syrjäinen maa, joka ei ole historiansa aikana kokenut kansainvälisyyttä ja kansainväliset pariskunnat saavat kärsiä siitä. Oman kohtelusi rinnalla voit varmaan kuvitella miltä tuntuu jatkuvan väkivallan uhka ja alentava kohtelu esim. pariskunnasta, jossa on suomalainen nainen ja tummaihoinen mies. Ikävä kyllä on niin, että suvaitsevaisuus ei kuulu suomalaisten hyviin piirteisiin ja näin ollen on helpompi sekaparin elää ulkomailla, näin aion itsekin tehdä.
Ikävä juttu on myös, että useat näistä mainitsemistasi junteista jopa lähtevät ulkomaille esim. juuri Thaimaaseen nolaamaan suomalaisia lisää. Olen iloinen, että sinä edustat sitä fiksumpaa kuvaa suomalaisista, toivottavasti kaltaistesi määrä kasvaa ja pikkuhiljaa aletaan ymmärtää, että myös suomalaisilla on paljon opittavaa muistakin kulttuureista ainaisen eurooppalaisuuden korostamisen lisäksi.- palstalla parin
häiriintyneen ja katkeran naisen rasistisia kirjoitteluja, jotka myös ovat varsin ikävää ja toivottavasti virkavalta puutuu hänen toimintaansa.
- suomi.
NIIN ja koulutettujen ihmisten horinoita myös on tosi paljon suomen maalla.eikä vaan juoppojen horinoita.ei kai ne kaikki tääl suomeskaan juoppoja ole. eiköhän näiden kouluttaudeinenkin ja mukamas sivistyneiden pitäisi katsoa sinne omaan puseroon ensin.ja kun niin sivistyneitä ovat niin näyttäyttäisivät sitä esimerkkiä sit myös näille "juopoille horisijoille" eihän kenellekkään saisi tai pitäisi huudella rasistisesti tai kommentoida jotakin tosi törkeää tai se asenne vamma,että se asenne ei olisi sellainen ennakkoluuloinen(kun monihan ei välttämättä ääneen lausu,mutta käytös kertoo jotain muuta jne..) ei rodun ei kansalaisuuden ei perhe taustan ei minkään vuoksi.yhtään kenellekkään ihmiselle vaan antaa jokaisen kukan kukkia! tsemppiä sulle aloittaja ja joo ei ne oppineetkaan ja koulututetutkaan ihmiset aina välttämättä sivistyneitä ole.
- mies32
suomi. kirjoitti:
NIIN ja koulutettujen ihmisten horinoita myös on tosi paljon suomen maalla.eikä vaan juoppojen horinoita.ei kai ne kaikki tääl suomeskaan juoppoja ole. eiköhän näiden kouluttaudeinenkin ja mukamas sivistyneiden pitäisi katsoa sinne omaan puseroon ensin.ja kun niin sivistyneitä ovat niin näyttäyttäisivät sitä esimerkkiä sit myös näille "juopoille horisijoille" eihän kenellekkään saisi tai pitäisi huudella rasistisesti tai kommentoida jotakin tosi törkeää tai se asenne vamma,että se asenne ei olisi sellainen ennakkoluuloinen(kun monihan ei välttämättä ääneen lausu,mutta käytös kertoo jotain muuta jne..) ei rodun ei kansalaisuuden ei perhe taustan ei minkään vuoksi.yhtään kenellekkään ihmiselle vaan antaa jokaisen kukan kukkia! tsemppiä sulle aloittaja ja joo ei ne oppineetkaan ja koulututetutkaan ihmiset aina välttämättä sivistyneitä ole.
Haluaisin löytää aasialaisen vaimon itselleni.
- leimausta
minulla ei ole mitään vastaan thaimaalaisia, mutta voisin kuvitella mistä kuvailemasi käytös johtuu. useat thai-naiset kun ovat töissä thai-hieromalaitoksissa, mikä herättää närää useassa suomalaisessa. se, mitä siellä tapahtuu kun ei ole suomalaisessa kulttuurissa hyväksyttävää. monet sitten leimaavat koko kansan yhden ryhmän perusteella. etenkin naisista nämä laitokset nöyryyttävät koko naissukupuolta ja siitä johtuen käyttäydytään thai-tyttöjä kohtaan niinkuin nyt huomasit. mutta tosin ei kaikki ajattele niin, mutta ehkä osa....?
- Marko
Kuulostaa tosi pahalta ja harmittaa puolestasi ihan tosissaan.
Olen itse ollut jo vuosia naimisissa Aasialaisen naisen kanssa ja meillä on pari lastakin. Vaimoni ei ole tosin Thaimaasta, vaikka ulkopuolinen voisi näin kuvitellakin. Tapasimme ihan perinteisesti Suomessa ja siihen ei liittynyt sen kummempaa eksotiikkaa. Ihan noin pahaa käytöstä en ole koskaan joutunut kohtaamaan, mutta kylläkin tuijottelua yms. Tätä tapahtui enemmän seurustelun alkuvaiheessa. Samalla osa ns. kavereistani lopetti yhteydenpidon. Tällaiset kaverithan eivät tietenkään ole todellisia kavereita..
Nykyisin en enää huomaa kaupoissa mitään ihmeempää. Olisiko syynä mukana olevat lapset vai enkö vain enää kiinnitä huomiota.
Kerrostalossamme tosin huomaa, että ihmiset kyräilevät seläntakana ja olemme joutuneet jossain mielessä jonkinlaisen kyttäämisen kohteeksi. Elämme hiljaista normaalia perhe-elämää, mutta aina löytyy jokin syy valittaa. Parhaimmillaan meiltä on kuulunut kovaäänistä juhlintaa, vaikka emme olleet edes kotona. Tai muuten kaikki ikävä, mikä täällä tapahtuu, on jotenkin meidän syytämme.
Itse olen asennoitunut asiaan niin, että me elämme omaa elämäämme ja minua ei kiinosta muiden mielipiteet. Olemme onnellisia, lapsemme ovat terveitä ja muuten kaikki on kunnossa :) Ihmiset vain valitettavasti ovat sellaisia, eikä sille oikein mitään voi.- alasrasismi--------
naisten rasismi on hirveää
- anonyymi
Niin tuo on ikävä kuulla, että olette joutuneet negatiivisten ennakkoluulojen sekä jopa solvausten kohteeksi.
Eihän tuollaista voi kukaan missään puolustella millään tavoin, se on selvä.
Mutta se mikä minulla pistää useasti silmään vastaavankaltaisissa mielipiteiden vaihdoissa, jonkin negatiivisen tapauksen pohjalta. On merkillinen luulo, että tuollaista tapahtuisi vain täällä suomessa? Samoin olen jopa huvittunut monista vastaavankaltaisista asioista keskustellessa siitä, että nämä asian kauhistelijat asettavat itsensä jotenkin keskiverto-suomalaisen yläpuolelle, mukamas niin kansainvälisinä:) Siinä sitä sitten tuomitaan täkäläiset juntti-einarit sivistymättömiksi urpoiksi, joiden kaltaisia ei muualta maailmasta löydy.
Hei, ei se kyllä noin ole. Vierasmaalaisten pälyilyä sekä suoranaista herjaamista tapahtuu tasan varmasti kaikkialla maailmassa; kaikilla mantereilla sekä kaikissa kulttuureissa.
Halutaan tai ei niin esimerkiksi rasismi on melkoisesti nostanut päätänsä myös muualla, ei vaan täällä suomessa.
Itselleni on yhdentekevää jokaisesta ihmisestä, että mistä hän on kotoisin, sillä idiootti on idiootti, oli hän kotoisin mistä vain!
Siitä huolimatta pidän myös näitä suomalaisiakin eriskummallisiksi junteiksi leimaavia ihmisiä varsin heikon itsetunnon omaavina suunsoittajina.- Tyttö24
Olet ihan oikeassa siinä, että monissa muissa maissa esiintyy rasismia paljon enemmänkin mitä Suomessa(esim. Venäjällä, USA:ssa, Etelä-Amerikan maissa, Afrikassa jne.), mutta on silti totta, että muuhun Eurooppaan verrattuna Suomessa ollaan jonkin verran rasistisempia. Samoin esim. juuri Thaimaasta olen kuullut, että ihmiset ovat suvaitsevaisempia ja rauhanomaisempia kuin täällä (paljolti uskonnostakin johtuvaa varmaan). Tietyllä tapaa kehitysmaiden rasismiin en haluaisi kuitenkaan verrata, koska Suomella ja Suomalaisilla on mielestäni suurempi velvollisuus korkean elintason ja koulutustason maana kitkeä suvaitsemattomuutta, kuin esim. Afrikassa. Tieto, vauraus ja koulutus lisää vastuuta.
Kuten kirjoitin aiemmin, Suomi on eristäytynyt maa, ja olemme hyvin homogeeninen joukko, joten kaikkeen vähänkin erilaiseen kiinnitetään jatkuvasti huomiota ja kohdistetaan arvostelua. Vertaa esim. Ruotsi, jossa myös on rasismia, mutta paljon pienemmässä mittakaavassa, koska ulkomaalaisiakin on paljon enemmän. - Tyttö24
Tyttö24 kirjoitti:
Olet ihan oikeassa siinä, että monissa muissa maissa esiintyy rasismia paljon enemmänkin mitä Suomessa(esim. Venäjällä, USA:ssa, Etelä-Amerikan maissa, Afrikassa jne.), mutta on silti totta, että muuhun Eurooppaan verrattuna Suomessa ollaan jonkin verran rasistisempia. Samoin esim. juuri Thaimaasta olen kuullut, että ihmiset ovat suvaitsevaisempia ja rauhanomaisempia kuin täällä (paljolti uskonnostakin johtuvaa varmaan). Tietyllä tapaa kehitysmaiden rasismiin en haluaisi kuitenkaan verrata, koska Suomella ja Suomalaisilla on mielestäni suurempi velvollisuus korkean elintason ja koulutustason maana kitkeä suvaitsemattomuutta, kuin esim. Afrikassa. Tieto, vauraus ja koulutus lisää vastuuta.
Kuten kirjoitin aiemmin, Suomi on eristäytynyt maa, ja olemme hyvin homogeeninen joukko, joten kaikkeen vähänkin erilaiseen kiinnitetään jatkuvasti huomiota ja kohdistetaan arvostelua. Vertaa esim. Ruotsi, jossa myös on rasismia, mutta paljon pienemmässä mittakaavassa, koska ulkomaalaisiakin on paljon enemmän.Kyllä, nostan itseni keskivertorasistin yläpuolelle, vaikken itseäni minään kosmopoliittina pidäkkään, vaan ihan tavallisena maalaistyllerönä.
- suomalainen
Joo...
Kyllä sä taidat ihan oikeassa olla. Rasismia esiintyy kyllä aivan varmasti joka maassa, "jopa" Thaimaassa. Sen verran kuitenkin, että Thaimaassa rasismi on luonteeltaan varsin erillaista, ei niin röyhkeätä, yleistä taikka henkilökohtaista kuin suomessa tuntuu olevan. Huom! tämä on minun kokemukseni asiasta.
Tarkoitukseni olikin lähinnä kertoa vain siitä kohtelusta mitä vaimoni suomessa koki. Ehkä hieman liikaa vihaisena kritisoin ainoastaan meitä suomalaisia....
Ymmärrän pointtisi joka tapauksessa hyvin!
Ja sen haluaisin vielä lisätä tätä palstaa luettuani, että kyllä suomalaiset naiset tuntuvat saavan aika paljon kohtuutonta kritiikkiä siitä, että seurustelevat ulkomaalaisen kanssa...ikävää sekin.
Muutenkin, kiitokset kaikille jotka ovat vastailleet. Yllätyin oikeastaan reaktioistanne ja solidaarisuudesta.. hienoa kuulla ventovierailtakin ymmärtämystä....hienoja ja muutenkin ihan asiallisia kommentteja.
Hyvää "kesää", nautitaan sittä niin kauan kuin sitä kestää ;) - hubba
Jollain tapaa sitä tietysti aina joutuu asettamaan itsensä toisten yläpuolelle, jos toisia arvostelee. Niin sinäkin teit. Kuitenkin, vaikkakaan ennakkoluulot eivät ole ainoastaan suomalaisten ominaisuus, ei se tee asiasta sen hyväksyttävämpää. Syystäkin jokainen, joka ymmärtää tuomita rasismin, on rasistien yläpuolella.
- Aasialaisen mies
Terve!
Itse olen myös naimisissa aasialaisen kanssa, tosin vaimoni ei ole thaimaalainen. Mikään "lomamatkamuisto" hän ei ole vaan olemme ihan Suomessa tavanneet, rakastuneet, asuneet ja menneet naimisiin.
Omiin kokemuksiimme perustuen mielestämme Suomessa on melko vähän rasismia. Olenkin hyvin yllättynyt siitä miten sinun vaimoasi on kohdeltu! Tosin itse olemme havainneet että tuonkaltaista kohtelua saattaa tulla jossain pikkukaupungeissa tai maaseudulla joissa ihmiset eivät ikäänkuin "häpeä" rasistisuuttaan vaan ovat reaktiodensa kanssa paljon suorempia ja avoimempia kuin esim. pääkaupunkiseudulla. Ovatko nuo ikävät kokemuksenne sattuneet jossain pienemmillä paikkakunnilla?
Yksi syy miksi vaimoni ei mielestämme ole kokenut rasismia on se että me suomalaiset nyt vain olemme usein vähän juroja ja kohtelemme kaikkia ihmisiä tasapuolisen epäystävällisesti - tämän ulkomaalaiset saattavat joskus kokea johtuvan heidän syntyperästään vaikka sillähän ei pakosti ole asian kanssa mitään tekemistä! Esim. kun vaimoni ei kerran löytänyt erästä paikkaa johon hän oli menossa, hän yritti kartta kädessä kysellä vastaantulijoilta neuvoa. Kaikki ihmiset vain katsoivat toiseen suuntaan aivan kuin vaimoni olisi pelkkää ilmaa ja kukaan ei suostunut auttamaan kohteliaista pyynnöistä huolimatta. En sitten tiedä vaikuttiko vaimoni erilainen ulkonäkö asiaan - ehkä vaikutti, ehkä ei, turha sitä on arvailla, ja suomalainen olisi saattanut myös jäädä ilman apua vastaavassa tilanteessa.
Joskus on myös nuo "spurgut" menneet kähmimään vaimoani mutta niistä hän on selvinnyt sanomalla muutaman terävän sanan. Voi olla taas että vaimoni eksoottinen ulkonäkö on jotenkin provosoinut kyseisiä "herroja", mutta uskon että myös suomalaiset tyttelit joutuvat saman häirinnän kohteiksi. Aina minun läsnäollessani spurgut ovat sentään tajunneet pysyä kaukana.
Vielä sinun kokemuksiisi verrattuna, myös minä olen saanut enemmän ja enemmän silmiäni auki siitä millainen paikka Suomi on todella elää siitä lähtien kuin olen seurustellut vaimoni kanssa. Sitä ennen minäkin kuvittelin että Suomi on paikka johon kaikki haluavat tulla ja jossa tasa-arvo, oikeudenmukaisuus ja muut arvot ovat 100% kohdallaan ja ihmiset suvaitsevia, sivistyneitä ja ystävällisiä. Nyt huomaan että asiat eivät olekaan aivan niin mustavalkoisia. Vaikka rakastankin Suomea ja olen isänmaallinen, niin mielestäni meillä on silti paljon opittavaa muista maista, esim. asenteidemme ja ihmisten itsekkyyden kohdalla. Mutta se on toinen juttu...- 2.nen samanlainen
Minulla on aivan samanlainen tilanne kuin "Aasialaisen miehellä" eli olen itsekin sellainen ja tavannut vaimoni Suomessa.
Vaimoni on asunut täällä PK-seudulla noin 15-vuotta ja kokenut hyvin vähän rasismia. Ehkä se johtuu hänen avoimesta ja iloisesta luonteestaan ja käytöksestään. Lisäksi hän puhuu lähes täydellistä Suomea joka varmaan myöskin auttaa asiassa.
Muutaman kerran känniset suomalais naiset(!) ovat huoritelleet häntä ja kerran yksi tuli kännissä repimään tukasta. Miesten huomio on ollut lähes pelkästään positiivista ja iskuyrityksiä ja treffitarjouksia on tullut lähes päivittäin.
Usein miehet kyllä luulevat aasialaisten naisten olevan automaattisesti thaimaalaisia, josta johtuen muutamia kysymyksiä ja tarjouksia hieronnasta on esitetty, mutta kun vaimoni kertoo tulevansa muualta miehet yleensä pyytävät anteeksi.
Thaimaalaisten naisten huono maine johtuu varmaankin siitä, että monet suomalaiset käyvät seksimatkoilla Thaimaassa ja siksi mielikuvat (ja TV-kuvat) ovat usein sellaisia, että thaimaalaiset naiset ovat huoria. Asiaa ei auta se, että monet kaupungit ovat nykyisin täynnä thai-hieronta paikkoja ja siten ilmeisesti aika monet täällä asuvat thaimaalaiset työskentelevät niissä.
Ilmeisesti noita paikkoja perustavat thaimaalaiset eivät paljon perusta oman maalaistensa maineesta vaan rahanhimo ajaa edelle. Tosin on osittain ymmärrettävää se, että thaimaalaiset naiset ajautuvat tuollaisiin töihin, koska heillä on usein hyvin puutteellinen kielitaito ja koulutus ja jos suomalaisen miehen kanssa tulee ero he jäävät usein aika tyhjän päälle.
Siinä olen täsmälleen samaa mieltä, että kun on maailmalla matkaillut ja tyäskennellyt, niin kyllä silmät on auenneet. Ei tämä Suomi todellakaan ole sellainen lintukoto ja onnela kuin meille on haluttu uskotella. Monet asiat ovat muualla paljon paremmalla tolalla kuin meillä ja esim. suomalaisten tuotteiden korkea laatu (ja hinta) on usein pelkkä kupla... - näre
ihme, että petyt kotimaahasi jos odotat, että "tasa-arvo, oikeudenmukaisuus ja muut arvot ovat 100%". pettyisit näillä odotuksilla todennäköisesti mihin tahansa muuhunkin maahan. eivät asiat ole niin mustavalkoisia, joka maalla (huom. yksilöillä) on opittavaa toisistaan.
- Aasialaisen mies
näre kirjoitti:
ihme, että petyt kotimaahasi jos odotat, että "tasa-arvo, oikeudenmukaisuus ja muut arvot ovat 100%". pettyisit näillä odotuksilla todennäköisesti mihin tahansa muuhunkin maahan. eivät asiat ole niin mustavalkoisia, joka maalla (huom. yksilöillä) on opittavaa toisistaan.
ennen minä vain kuvittelin kuten myös monet muutkin tuntemani ihmiset, että Suomessa kaikki asiat ovat kohdallaan ja paremmin muihin maihin verrattuna.
Monet asiat on kyllä hyvällä tolalla verrattuna muihin maihin mutta pointtini oli nimenomaan se että silmät ovat auenneet myös rakkaan isänmaan huonoille puolille joita ennen ei tullut edes ajatelleeksi. Pidän Suomea edelleen hyvänä paikkana asua! - kotikylänmies
Aasialaisen mies kirjoitti:
ennen minä vain kuvittelin kuten myös monet muutkin tuntemani ihmiset, että Suomessa kaikki asiat ovat kohdallaan ja paremmin muihin maihin verrattuna.
Monet asiat on kyllä hyvällä tolalla verrattuna muihin maihin mutta pointtini oli nimenomaan se että silmät ovat auenneet myös rakkaan isänmaan huonoille puolille joita ennen ei tullut edes ajatelleeksi. Pidän Suomea edelleen hyvänä paikkana asua!kyllä se matkailu avartaa kun ei järki sano mutta kun vertailee(fin-tha) väkilukuja ja satojen vuosien kulttuureita niin piruvie onhan sitä elämää toisellapuolenpalloakin.
- Heh heh
kun ei edes suvaita sitä toista kotimaista!
Ai Farang Kii Nok.- suomalainen
heh, he....
:)
jing,jing,... mai tong kid maak, juu nee go mee tä khun kii nio, kii mau, kii nok!!!
Tä mai jaahk book khun finland... kid wa ai...
ai pen pen khun fin...
khun kii nok "ilii"... :) - tosiaan
suomalainen kirjoitti:
heh, he....
:)
jing,jing,... mai tong kid maak, juu nee go mee tä khun kii nio, kii mau, kii nok!!!
Tä mai jaahk book khun finland... kid wa ai...
ai pen pen khun fin...
khun kii nok "ilii"... :)Oletan, että thai -kielessä saattaa olla samankaltaista kielioppia kuin kiinan kielessä. En kyllä tajunnut siitä yhtään mitään, mutta osaan mandariinia sen verran, että havaitsin thaissa olevan pienen pientä yhtäläisyyttä. Noh, taisin poiketa hieman itse asiasta...
- Liian tuttua
Tunnen Suomessa asuvia thaimaalaisia ja tiedän, ettei erityisesti thaimaalaisilla naisilla ole helppoa liikkua Suomessa. Juorut, huhut yms. liikkuvat ja huora- yms. pikkulutkahuomautukset satelevat.
Itse olen tutustunut ulkomaalaisiin juuri siksi, etten välitä heidän taustastaan. Ihan tavallisia perheen äitejä kauppakasseineen he ovat. - suomalainen
.... siis minun osaltani.
Mutta asiahan on niin, että keskustelua vartenhan tämä palsta on... ja sen takia juuri aiokin provosoida !hieman! keskustelua..(pahoittelen jos jonkun mieli tästä seuraavasta pahoittuu, mutta kesksutelun ja yleisen provokaation merkeissä, tämä lienee sallittua)?!.
Ensinnäkin haluan kysyä niminerkki "Aasialaisen mies" ja muilta, että; Minkä takia minusta tuntuu, että tunnutte korostavan seikaa, että olette tavanneet suomeesa ja, että vaimonne EI ole thaimaalainen...ikään kuin se olisi jokin paha asia..???? (että siis vaimonne ei ole thaimaalainen, ja hyvä asia siis se, että olette tavanneet suomessa) ..voi olla että olen tulkinnassani myös vääräässä.
Ja... myös kun kysyitte missä nämä asiat tapahtuivat niin ...siis Helsingissä, missä asun ja olen kotoisin.. (ikään kuin se olisi jokin ylpeyden veroinen seikka yms ...hah! :) )
Ei nämä asiat kuitenkaan OIKEASTI ole sen paremmin ns. kansainvälisessä ympäristössä sen paremmin kuin muuallakkan..vann ehkä jopa huonommin...
Lisäksi vaimollani on ainakin minun ja frendieni mielestä äärettömän positiivisen iloinen elämännäkemys ja asenne ( siksi häntä rakastankin ) :) .. ei liene siitä johtuvan huono kohtelu. .. suomea hän ei tosin osaa juuri lainkaan. :(
Joo, ja kai, suurin osa näistä tapauksista tapahtui sörkkä kallio akeslilla.. lieneekö toisaalta yllättävää.. siinä mielessä olette oikeassa...!
..toisaaltahan on ihan "spedeä" valittaa kun ihmiset kohtelee huonosti, eihän se sinäänsä mikään yllätys ollut.. mutta noloa kuitenkin!
Yksi huomio jonka haluaisin ilamaista kuitenkin.... Naisista suomessa... Minä en ainakaan koskaan nähnyt juopottelevia, huonosti käyttäytyviä ja likaisia "spurgu"-muijia (siis vanhempaia kuin nuorempiakaan naisia) thaimaassa vietettyäni 2v. .... lienee syy mikä lie..
-todennäköisesti kulttuuri syistä tai yms. johtuvaa-..yhteiskunnan ja sen tuomat tuet tai jotain...kaikki tiedätte mitä tarkoitan.
Edellisen halusin mainita, koska monilla naisilla(ei siis kaikilla) tuntuu olevan selkeä käsitys siitä mitä nimenomaan thaimaalaiset naiset edustavat (hieromlaitos yms.)ja mitä ovat...miettikää sitä mitä "te" edustatte ulkopuolisen näkökulmasta...(niin kuin ulkopuolisia varmasti lähes kaikki olette Thaimaalaisten näkökulmasta)
Juuri tänään näin ITSE omin silmin vanhempia suomalaisruovia "jurissa" keskellä päivää...yleiseti käyttätyvän huonosti..ja ylipäätään olevan häiröksi! Mitähän jokin ulkopuolinen mahtaa tästä ajattelevan?
mm. tänään "sporassa" joka muija tarjosi ihan pokkana, että menen hänen luokseen (you know what... )...please, oikeesti kohdelkaan kohtuulisesti...meissä monissa on vikaa, myös meissä itsesäämme! ja varmastikin yös minussa!!!!!
Ja kun tuntuu siltä, että eteenkin naiset tuntuvat leimaavan huonosti käyttätyvien thaimaalaistennaisten perusteella kaikki thaimaalaisetnaiset sen perusteella mitä näkevät täällä, jossain v***n suomessa... suosittelen, että avaatte sen mielenne ja katsotte ympärillenne...kaikki asiat eivät tosiaankaan ole niin "musta valkoisia" kuten nimimerkki "näre" asian hyvin ilmaisi.....
olisi paljon muutakin avautumisen aiheita, mutta kukaan ei todellakaan jaksa lukea tätäkään edes loppuun saakka..taidanpa siis säästää myöhempään...
Joka tapauksessa kaikkia edelleen kiittäen ja kaikkia kommeneteja odottaen... kaikki mielipiteet ovat todellakin tervetulleita... keskusteluahan tämä vain on, ei sen vakavampaa... asioista keskustelemalla voidaan parntaa asiota, ja maata jota varmasti kaikki rakastamme... siitähän tästä on kysymys.
"Rakastan vaimoani,..todella...enkä tästä kaikesta huolimatta voisi olla onnellisempi, taikka tuntea olevani onnellisin mies maan päällä, juuri siksi koska olen niin onnellinen"-tätähän rakkaus juuri on, olet sitten mistä tahansa,missä tahansa, taikka kuka tahansa...
...on se rakkaus kaiken voittava tunne......!
kaikki varmaan ymmärtte mitä tarkoitan...........- Aasialaisen mies
Morjes taas!
Joo, kyllä ihan tietoisesti tulee usein mainittua että tapasin vaimoni täällä, eikä hän ole mikään matkamuisto jonka olen hakenut jostain lomakohteesta. Syynä tähän että tunnemme muutamia tapauksia joissa on nimenomaan ollut niin että suomalainen mies on "hakenut" itselleen vaimon Aasiasta n. viikon mittaisen tuttavuuden jälkeen. Sattuneista syistä tiedän että kyseisiä tapauksia halveksitaan Suomessa aika kybällä, joten siksi mainitsen asiasta. Ja kokemuksesta tiedän että jos en mainitse tätä heti niin helposti saan kuulla jotain tyyliin "mistä noita löytää, hae mullekki tommonen sieltä vinkuintiasta".
Sitä vastoin en mielestäni korostanut sitä että vaimoni ei ole Thaimaasta. Mainitsin asian siksi että uskon että useimmat suomalaiset eivät suhtaudu kaikkiin aasialaisiin samalla tavalla. Siis olen kuullut kuinka thai-naisia pidetään "hierojina" mutta kukaan ei kuvittele esim. että japanilaisilta saisi "tavaraa" maksua vastaan. Eli ihan kokemusten vertailusyistä nyt mainitsin että "vaimoni on aasialainen mutta ei thaimaalainen, ja meillä on ollut tällaisia ja tällaisia kokemuksia, entäs teillä". En todellakaan pidä thaimaalaisia mitenkään huonompina ihmisinä!
Lisäksi kun kysyin missä nämä ikävät kokemukset ovat tapahtuneet, syynä oli juuri se että meidän pahimmat kokemuksemma ovat pk-seudun ulkopuolelta, kun taas pk-seudulla ihmiset ovat MEIDÄN KOKEMUKSIEMME mukaan ainakin päällepäin suvaitsevampia. Tämä oli siis se pointti.
Eli suomalainen, vastasiko tämä kysymyksiisi, vai jäikö jotain vielä kaivelemaan mieltä, vastaan mielelläni "provosoiviin" kommentteihisi ;) - Marko
Morjes taas!
Joo, kyllä ihan tietoisesti tulee usein mainittua että tapasin vaimoni täällä, eikä hän ole mikään matkamuisto jonka olen hakenut jostain lomakohteesta. Syynä tähän että tunnemme muutamia tapauksia joissa on nimenomaan ollut niin että suomalainen mies on "hakenut" itselleen vaimon Aasiasta n. viikon mittaisen tuttavuuden jälkeen. Sattuneista syistä tiedän että kyseisiä tapauksia halveksitaan Suomessa aika kybällä, joten siksi mainitsen asiasta. Ja kokemuksesta tiedän että jos en mainitse tätä heti niin helposti saan kuulla jotain tyyliin "mistä noita löytää, hae mullekki tommonen sieltä vinkuintiasta".
Sitä vastoin en mielestäni korostanut sitä että vaimoni ei ole Thaimaasta. Mainitsin asian siksi että uskon että useimmat suomalaiset eivät suhtaudu kaikkiin aasialaisiin samalla tavalla. Siis olen kuullut kuinka thai-naisia pidetään "hierojina" mutta kukaan ei kuvittele esim. että japanilaisilta saisi "tavaraa" maksua vastaan. Eli ihan kokemusten vertailusyistä nyt mainitsin että "vaimoni on aasialainen mutta ei thaimaalainen, ja meillä on ollut tällaisia ja tällaisia kokemuksia, entäs teillä". En todellakaan pidä thaimaalaisia mitenkään huonompina ihmisinä!
Lisäksi kun kysyin missä nämä ikävät kokemukset ovat tapahtuneet, syynä oli juuri se että meidän pahimmat kokemuksemma ovat pk-seudun ulkopuolelta, kun taas pk-seudulla ihmiset ovat MEIDÄN KOKEMUKSIEMME mukaan ainakin päällepäin suvaitsevampia. Tämä oli siis se pointti.
Eli suomalainen, vastasiko tämä kysymyksiisi, vai jäikö jotain vielä kaivelemaan mieltä, vastaan mielelläni "provosoiviin" kommentteihisi ;)"Aasialaisen Mies" nimmarin vastaus on juuri samanlainen, kuin meinasin itsekin kirjoittaa, joten turha sitä on tähän lähteä toistamaan :)
- 2:nen samanlainen
Morjes taas!
Eli suomalainen, vastasiko tämä kysymyksiisi, vai jäikö jotain vielä kaivelemaan mieltä, vastaan mielelläni "provosoiviin" kommentteihisi ;)Olen ihan samaa mieltä Aasialaisen miehen kanssa.
Suomalaisilla on usein hyvin stereotyyppinen kuva aasialaisista naisista ja samoin heidän suomalaisista miehistään. Erityisesti tämä pätee maaseudulla, sillä suuremmissa kaupungeissa ihmiset on yleensä tavanneet enemmän itse ulkomaalaisia.
Yleensä todella ajatellaan, että täällä oleva aasialainen nainen on joku thaimaalainen baarityttö Pattayalta ja hänen suomalainen miehensä on joku paksumahainen peräkammarin poika maaseudulta, jonka perse vilkkuu roikkuvien verkkareiden ja paskaisen paidan välistä. Kun hän ei ole Suomesta naista löytänyt (kun ei sellaista Uuno Turhapuroa kukaan täällä huoli) on sitten haettu nainen Thaimaasta...
Onhan varmaan tuollaisiakin tapauksia ja samoin joissakin tapauksissa mies on huomattavasti aasialaista naistaan vanhempi, mutta ei suinkaan aina. Tunnen lukuisia pariskuntia, joissa mies on menestyvä ja koulutettu ja tavannut aasialaisen naisensa ulkomailla työmatkoilla tai työpaikalla taikka sitten täällä Suomessa.
Minullakaan ei ole mitään Thaimaalaisia vastaan ja suurin osa thaimaalaisista on erittäin kunnollista ja mukavaa porukkaa. Ikävää vain, että thaimaalaiset hierontapaikat täällä luovat heistä osoittain väärää mielikuvaa. Tuossa asiassa osa täällä asuvista thaimaalaisista voisi kyllä katsoa peiliin. Monet muut ulkomaalais ryhmät ovat hyvin tarkkoja maineestaan ja maineen pilaajat eristetään muusta porukasta hyvin nopeasti. Thaimaalaiset taas eivät tunnu välittävän asiasta, josta syystä sekä heidän itsensä, että muidenkin täällä asuvien aasialaisten maine lokaantuu.
Minäkin haluaisin omalta osaltani rikkoa tuota vanhaa stereotyyppiä suomalaisesta miehestä ja aasialaisesta naisesta. Yhä useammat miehet, myös nuoret miehet ottavat nykyisin ja jatkossa aasialaisen kumppanin, joten asian yleistyessä varmaankin sen ympäriltä mystiikka katoaa. - suomalainen
Morjes taas!
Eli suomalainen, vastasiko tämä kysymyksiisi, vai jäikö jotain vielä kaivelemaan mieltä, vastaan mielelläni "provosoiviin" kommentteihisi ;)jep, tässä sitä taas ollaan....
Itsestään selviin juttuihin lisää tyhmiä juttuja, mutta koska itse tämän aloitin niin ajattelin myös tämän päätää....
Kiitos nimim. "aasialaisen mies"... ja muut, ok! vastasitte kysymykseeni... sorry, jos estin asiani ehkä hieman "provosoivasti".. :) what ever... :) ei tosiaan ollut tarkoitus mitenkään v*****lla.
Ei tästä taidan kyllä mitenkään kauhean merkittävää keskustelua syntyä.... niin itsestään selviähän nämä asiat ovat, enkä halua "provosoida" enempää, ja vaikuttaa samalla ihan idiootilta.. joten eiköhän tämä tässä taida olla...
Yksi asia jäi kaivelemaan kuitenkin... mistä maasta siis teidän vaimonne on kotoisin???? (eikä todellakaan kyllä mulle kuulu taikka ole väliä, mutta halusin vaan tietää)...
ymmärrän jos ette halua vastata..! ei se mitään..
Ja vielä onnea teille, ja teidän perheellenne...
Pian saadaan mekin olla taas yhdessä....!! :) asiaa, siistii jopa "ihanaa" :) ...... :)
-tulevaisuutta odotellen-
:) :) :) :) :) :) :)
Ei tää suomi oikesti taida olla niin p***a rasisti paikka kun aluksi kelasin,.. tai sitten en vaan vielä ole sitä tosissaan tajunnut... :)
On tullut oltua vaan aika pitkään poissa,..ehkä se ja oma elämän jälleen kasaaminen täällä ja tietynlainen kotiin paluu stressi aiheutti v*****sta.. mun oma vikahan se on..!!
Mutta rehellisyyden nimissä oli se hel***in noloa, se mitä silloin tapahtui täällä!!! ehkä meillä oli vaan huono tuuri.. :( - Aasialaisen mies
suomalainen kirjoitti:
jep, tässä sitä taas ollaan....
Itsestään selviin juttuihin lisää tyhmiä juttuja, mutta koska itse tämän aloitin niin ajattelin myös tämän päätää....
Kiitos nimim. "aasialaisen mies"... ja muut, ok! vastasitte kysymykseeni... sorry, jos estin asiani ehkä hieman "provosoivasti".. :) what ever... :) ei tosiaan ollut tarkoitus mitenkään v*****lla.
Ei tästä taidan kyllä mitenkään kauhean merkittävää keskustelua syntyä.... niin itsestään selviähän nämä asiat ovat, enkä halua "provosoida" enempää, ja vaikuttaa samalla ihan idiootilta.. joten eiköhän tämä tässä taida olla...
Yksi asia jäi kaivelemaan kuitenkin... mistä maasta siis teidän vaimonne on kotoisin???? (eikä todellakaan kyllä mulle kuulu taikka ole väliä, mutta halusin vaan tietää)...
ymmärrän jos ette halua vastata..! ei se mitään..
Ja vielä onnea teille, ja teidän perheellenne...
Pian saadaan mekin olla taas yhdessä....!! :) asiaa, siistii jopa "ihanaa" :) ...... :)
-tulevaisuutta odotellen-
:) :) :) :) :) :) :)
Ei tää suomi oikesti taida olla niin p***a rasisti paikka kun aluksi kelasin,.. tai sitten en vaan vielä ole sitä tosissaan tajunnut... :)
On tullut oltua vaan aika pitkään poissa,..ehkä se ja oma elämän jälleen kasaaminen täällä ja tietynlainen kotiin paluu stressi aiheutti v*****sta.. mun oma vikahan se on..!!
Mutta rehellisyyden nimissä oli se hel***in noloa, se mitä silloin tapahtui täällä!!! ehkä meillä oli vaan huono tuuri.. :(Terve taas,
vastaan kyllä kysymykseesi, kerroithan itsekin mistä sun vaimo on kotoisin :) Minun vaimoni on kiinalainen.
Onnea myös teille, hyviä hetkiä yhdessäolon merkeissä ja hyvää tulevaisuutta!! :) - Blondiko?
Terve taas,
vastaan kyllä kysymykseesi, kerroithan itsekin mistä sun vaimo on kotoisin :) Minun vaimoni on kiinalainen.
Onnea myös teille, hyviä hetkiä yhdessäolon merkeissä ja hyvää tulevaisuutta!! :)Näin asiallisia viestiketjuja on ilo lukea.
Sitä aloin miettimään miksi kun suomalainen MIES kirjoittaa tästä rasismista mitä saa kokea ulmomaalisen vaimon kanssa niin vastaukset ovat erittäin asiallisia mutta jos suomalainen NAINEN kirjoittaa saman niin viestiketju menee pelkäksi haukkimiseksi? Nainen on suomiblondi jota kukaan suomalainen ei huolisi, ulkomaalainen mies käyttää vain hyväksi ym.yhtä fiksua. Miksi näin? Osaatteko sanoa? - Lennox
Blondiko? kirjoitti:
Näin asiallisia viestiketjuja on ilo lukea.
Sitä aloin miettimään miksi kun suomalainen MIES kirjoittaa tästä rasismista mitä saa kokea ulmomaalisen vaimon kanssa niin vastaukset ovat erittäin asiallisia mutta jos suomalainen NAINEN kirjoittaa saman niin viestiketju menee pelkäksi haukkimiseksi? Nainen on suomiblondi jota kukaan suomalainen ei huolisi, ulkomaalainen mies käyttää vain hyväksi ym.yhtä fiksua. Miksi näin? Osaatteko sanoa?Jotkut miehet ovat hyvin katkeria siitä, että suomalaisella naisella on ulkomaalainen mies. Miehen mielestä naisen olisi pitänyt valita hänet eikä ulkomaalaista ja tästä suuttuneena mies alkaa haukkua suomalaisia naisia.
Minulla on ulkomaalainen vaimo, mutta kyllä suomalainenkin kelpaisi. - kohtaan vastaus
"
Ja... myös kun kysyitte missä nämä asiat tapahtuivat niin ...siis Helsingissä, missä asun ja olen kotoisin.. (ikään kuin se olisi jokin ylpeyden veroinen seikka yms ...hah! :) )
"
Se nyt vain on tosiasia että vain PK-seudulla muunmaalainen saa olla ja elää suht. rauhassa ilman että on joku "ulkomaanpelle", koska täällä on totuttu muutenkin kaikenlaisiin hörhöihin - ei jaksa kiinnostaa enää niin monia. - .-<.-<.-<.-<-.<.-<
Lennox kirjoitti:
Jotkut miehet ovat hyvin katkeria siitä, että suomalaisella naisella on ulkomaalainen mies. Miehen mielestä naisen olisi pitänyt valita hänet eikä ulkomaalaista ja tästä suuttuneena mies alkaa haukkua suomalaisia naisia.
Minulla on ulkomaalainen vaimo, mutta kyllä suomalainenkin kelpaisi.en rehellisesti usko, että he ovat katkeria naisille siitä, jos Suomessa asuva ulkomaalainen mies on jossakin hyväpalkkaisessa työssä ja sopeutunut kulttuuriimme hyvin tai oleta, että jokainen suomalainen nainen valitsisi juuri heidät kumppanikseen.
Miehet usein kritisoivat naisia ketkä seurustelevat pakolaisten/turistikohteista roudattujen tai muiden vähemmän koulutettujen/työttömien/täysin eri kulttuurista tulleen henkilön kanssa, joilla ei ole kiinnostusta käydä töissä/oppia suomen kieltä/integroitua kulttuuriimme, koska Suomen valtio on usein se joka maksaa näiden miesten työnhaluttomuudesta ja lapsilisistä mikäli muksuja tulee.
muutenkin Suomella on pitkät perinteet kristinuskosta vaikkei moni kirkossa käy. Uskonto on vaikuttanut lakeihimme ja tapoihimme ja arvoihimme, eli emme kaipaa mitään islamilaisia "uudistuksia" demokratian tai suvaitsevaisuuden nimissä. Siksi on järjetöntä roudata täysin eri kulttuurista pakolaisia tänne vuosittain lisää ja olettaa, että maassa pysyy asiat kunnossa.
siksi olisi viisainta auttaa pakolaisia heidän omassa maassaan eikä yrittää väkisin sopeuttaa kaikkia tänne.
- suomalainen
... tuli vain mieleen koska ilm. monet ovat lukeneet tätä keskustelua,... niin
Tässä on pari linkkiä josta pääsee Thai fiilistelemään, siis pääoain niille, joille on Thaimaalaisia tuttuja, kumppaneita yms.
(ehkä piristää arkea, ja lievittää koti-ikävää)
löytyy Thai musaa (uutuuksia yms.)
http://www.siam2.com/
jos ette aikaisemmin ole huomanneet...:)
ja live thaikku TV:tä pääsee tuijottamaan täältä
http://www.thailand-uk.com/
Toivottavasti on edes jollekin iloa!!
(muita Aasialaisia "saitteja" en tiedä, enkä osaa käyttää, en ymmärrä :( ...sorry
..ja vielä kun kerran pääsin napuuttelu tuulelle niin, tapasin tänään duunissa ihan sika asiallisia Suomi böönia, joilla oli tosi hyvä asenne ym. joten kai mun on vedettävä takaisin aika paljon sitä sontaa jota suustani tuli aikaisemmin...yksilöitähän on paljon, ja meitä on moneen junaan -ONNEKSI!!! -Tuli hyvä fiilis siitä ...
Anyway, enää 2 tuskallista viikkoa niin lähden taas...back thaikkuihin vaimoni valmistujaisiin, ja sit päästään tänne suomeen, ja saadaan elämä järjestykseen, ja mun opiskelut loppuun suoritettua täällä yms. yms.
Joo, ja oon kyllä huomannut miten suomityttöjä tunnutaan mollaavan tällä palstalla aika paljon...noh, ehkä jengi ei oikeesti kelaa tai tiedä mistä puhuu,... ihan sama loppu peleissä, mä en ainakaan paljon siit välittäis......muutenkin yleistä negatiivisuutta!
"Mistäköhän kenkä puritsaa" :) hah,.....- Hyvää jatkoa
Toivottavasti teillä menee hyvin eikä ulkomaalaisvirasto hankaloita elämäänne millään tavalla!
- suomalainen
Käy katsomassa tämä
http://www.uvi.fi/netcomm/content.asp?path=8,2472,2495
Kyllä minä ainakin uskon, että tällä sivulla oleva kysymys, ja sen vastaus pätee myös Suomeen tuleviin miehiin....jos ei niin ota yhteyttä lakimieheen.. siis mikäli olette naimisissa.
lue myös tämä:
-------------------------------------------------
Ulkomaalaislaki 01.05.2004, sama oli muuten vanhassa laissa...
50 §
Oleskeluluvan myöntäminen Suomen kansalaisen perheenjäsenelle
Suomessa asuvan Suomen kansalaisen perheenjäsenelle ja tämän alaikäiselle naimattomalle lapselle myönnetään perhesiteen perusteella jatkuva oleskelulupa Suomessa tai ulkomailla haettuna.
Jos perheenjäsen on unionin kansalainen tai häneen rinnastettava, hänen maahantuloonsa ja oleskeluunsa noudatetaan soveltuvin osin 10 luvun säännöksiä.
Jatkuva oleskelulupa myönnetään Suomessa asuvan Suomen kansalaisen muulle omaiselle kuin perheenjäsenelle, jos oleskeluluvan epääminen olisi kohtuutonta sen vuoksi, että asianomaisten on Suomessa tarkoitus jatkaa aikaisemmin viettämäänsä kiinteää perhe-elämää tai että omainen on täysin riippuvainen Suomessa asuvasta Suomen kansalaisesta. Muun omaisen on odotettava lupahakemuksen käsittelyä ulkomailla.
Tässä pykälässä tarkoitetun oleskeluluvan myöntäminen tai oleskeluoikeuden rekisteröinti ei edellytä, että ulkomaalaisen toimeentulo on turvattu.
löytyy tästä :
http://www.finlex.fi/linkit/sd/20040301
jos oleskelulupaa ei myönnetä, ei se kyllä VOI tästä seikasta johtua, mikäli siis olet Suomen kansalainen.
Ja, by the way, en ole muuten koskaan kuullut, että tämän takia olisi suomalaisen naisen mieheltä evätty oleskelulupa.
Malttia ja jäitä hattuun,.... jos oikeasti et ymmärrä tai tarvitset muuta apua niin laita viestiä...
....huorittelu EI tosin kyllä asiaasi vie eteenpäin missään,..muista se! -Jos et osaa edes ottaa itse omista asioistasi selvää, niin eipä sulta voi paljoa muutakaan tod. näk odottaa....eikä kannata siis yrittää puuttua muiden asioihin, MUTTA jos todella itsesi kohdalla syy on edellä mainittu niin lupaan kuitenkin auttaa sinua, ja varmasti osaan myös auttaa... :) lupaan.
"Lampun tarkoitus ei ole valaista itseään" - vaan
suomalainen kirjoitti:
Käy katsomassa tämä
http://www.uvi.fi/netcomm/content.asp?path=8,2472,2495
Kyllä minä ainakin uskon, että tällä sivulla oleva kysymys, ja sen vastaus pätee myös Suomeen tuleviin miehiin....jos ei niin ota yhteyttä lakimieheen.. siis mikäli olette naimisissa.
lue myös tämä:
Ulkomaalaislaki 01.05.2004, sama oli muuten vanhassa laissa...
50 §
Oleskeluluvan myöntäminen Suomen kansalaisen perheenjäsenelle
Suomessa asuvan Suomen kansalaisen perheenjäsenelle ja tämän alaikäiselle naimattomalle lapselle myönnetään perhesiteen perusteella jatkuva oleskelulupa Suomessa tai ulkomailla haettuna.
Jos perheenjäsen on unionin kansalainen tai häneen rinnastettava, hänen maahantuloonsa ja oleskeluunsa noudatetaan soveltuvin osin 10 luvun säännöksiä.
Jatkuva oleskelulupa myönnetään Suomessa asuvan Suomen kansalaisen muulle omaiselle kuin perheenjäsenelle, jos oleskeluluvan epääminen olisi kohtuutonta sen vuoksi, että asianomaisten on Suomessa tarkoitus jatkaa aikaisemmin viettämäänsä kiinteää perhe-elämää tai että omainen on täysin riippuvainen Suomessa asuvasta Suomen kansalaisesta. Muun omaisen on odotettava lupahakemuksen käsittelyä ulkomailla.
Tässä pykälässä tarkoitetun oleskeluluvan myöntäminen tai oleskeluoikeuden rekisteröinti ei edellytä, että ulkomaalaisen toimeentulo on turvattu.
löytyy tästä :
http://www.finlex.fi/linkit/sd/20040301
jos oleskelulupaa ei myönnetä, ei se kyllä VOI tästä seikasta johtua, mikäli siis olet Suomen kansalainen.
Ja, by the way, en ole muuten koskaan kuullut, että tämän takia olisi suomalaisen naisen mieheltä evätty oleskelulupa.
Malttia ja jäitä hattuun,.... jos oikeasti et ymmärrä tai tarvitset muuta apua niin laita viestiä...
....huorittelu EI tosin kyllä asiaasi vie eteenpäin missään,..muista se! -Jos et osaa edes ottaa itse omista asioistasi selvää, niin eipä sulta voi paljoa muutakaan tod. näk odottaa....eikä kannata siis yrittää puuttua muiden asioihin, MUTTA jos todella itsesi kohdalla syy on edellä mainittu niin lupaan kuitenkin auttaa sinua, ja varmasti osaan myös auttaa... :) lupaan.
"Lampun tarkoitus ei ole valaista itseään"Lupasit auttaa minua, siis ole ystävällinen, kirjoita minulle [email protected]. Mieheni on asunut suomessa 7 vuotta, muttei silti saa pysyvää oleskelulupaa. Ja entinen poikaystäväni kävi Pattayassa hakemassa liian vanhan iloluonteisen naisen kotirouvakseen, onnistui heti, vähän katkeria ollaan, tosissaan.
- LupaLasse
vaan kirjoitti:
Lupasit auttaa minua, siis ole ystävällinen, kirjoita minulle [email protected]. Mieheni on asunut suomessa 7 vuotta, muttei silti saa pysyvää oleskelulupaa. Ja entinen poikaystäväni kävi Pattayassa hakemassa liian vanhan iloluonteisen naisen kotirouvakseen, onnistui heti, vähän katkeria ollaan, tosissaan.
Kerrohan vähän taustoja ja mikä on kerrottu syyksi ettei saa pysyvää o.lupaa?
Oletteko naimisissa yms. - chai
Nuo sun antamat linkit...oon kaipaillu thai-poppia kovasti mut mistä tuolta sitä voi ladata??? en ymmärrä thai-aakkosia pätkääkään...onko sielä Taxin biisejä, Potatoa jne..?? Jos osaat kertoa mistä klikata jne..
Pliis, vastaa, ois kiva saada niitä biisejä kun levyn unohdin kaikessa kiiressä ostaa :) - suomalainen
chai kirjoitti:
Nuo sun antamat linkit...oon kaipaillu thai-poppia kovasti mut mistä tuolta sitä voi ladata??? en ymmärrä thai-aakkosia pätkääkään...onko sielä Taxin biisejä, Potatoa jne..?? Jos osaat kertoa mistä klikata jne..
Pliis, vastaa, ois kiva saada niitä biisejä kun levyn unohdin kaikessa kiiressä ostaa :)..joo sorry, ei ole tullu oltuun netin ääresä vähään aikaan....
eli siis joo on nittä sun haluamia bändejä, sun pitää mennä pääsivun alaosaan...ja klikkaa sinertävää tekstiä...sitten pitäis aueta lista missä on biisejä..ja eiku siitä vaan valitsemaan.
Varsinaisesti biisejä ei voi mun käsittääkseni downloadata, mut kuunnella voi ainakin.
- toivottavsti on apua -
:) - Lennox
chai kirjoitti:
Pliis, vastaa, ois kiva saada niitä biisejä kun levyn unohdin kaikessa kiiressä ostaa :)www.kapook.com voi kuunnella monenlaista thai musiikkia esim. Taxia
DC ohjelmalla voi biisejä latailla itselleen. - chai but mai
Lennox kirjoitti:
www.kapook.com voi kuunnella monenlaista thai musiikkia esim. Taxia
DC ohjelmalla voi biisejä latailla itselleen.näköjään tuo budhapositiivisuus tarttuu muihinkin,
onsevaan niin ahistavaa olla bangokin kentällä paluulippu kädessä. mai phen rai. niin ja hyvää musaa jos vaan kaista riittää www.thaidisco.net
- Thaitytön anoppi
Tuli itku kun luin kokemuksianne. Minusta tuli juuri thaitytön anoppi ja olen äärettömän ylpeä hänestä! Ymmärrän miltä sinusta on tuntunut. Kävimme Stockmannilla ostoksilla ja kauhistuin sitä katsetta jonka kassatyttö loi miniääni, kun taas poikaani kohtaan käyttäytyi lipevästi (ei huomannut että seurasin sivusta). Samantapaisiin katseisiin törmättiin joka puolella. Hävettää niin vietävästi suomalaisten käytös! Mikä sen saa aikaan??
- lippu korkealle
miehet ovat vaan säälittäviä luonnonoikkuja.
- Luettu on
saavat suomalaiset naiset kokea upeiden ulkomaalaisten miestensä kanssa.
Haukkumista ja ivaamista, tölläämistä.........
Ja jos suoraan sanotaan niin ne haukkujat ovat kyllä miehiä......harvoin naisia.
Yleensä naiset antavat jokaisen elää elämäänsä, että ehkä nyt vetäisit tuon "koulutetut naiset" aivan hatusta, en sitä usko, että koulutetut suomalaiset naiset olisivat pätkääkään kiinnostuneet sinusta ja vaimostasi.
Toisekseen tuntuu, että sinä olet se sama joka täällä kirjoittelee aina vähän eri näkökulmasta samoista asioista.
Vähän kyllästyttää lukea näistä aasian-ihmisistä kun juurikaan ketään ei ehkä kiinnosta.
Voihan sitä vaikka omassa päässään niitä miettiä, vai mitä?- väärydet
hyökkäämällä meidän onnellisten miesten kimppuun, joilla on kaunis ja ihana aasialais vaimo?
- suominaisen
väärydet kirjoitti:
hyökkäämällä meidän onnellisten miesten kimppuun, joilla on kaunis ja ihana aasialais vaimo?
toimintamalli kysessä.
- pelkään pahinta
suominaisen kirjoitti:
toimintamalli kysessä.
vähemmistöä kuitenkin?
- ,mmnhh
suominaisen kirjoitti:
toimintamalli kysessä.
Huomattu kanssa.
- Avaus...
Minun naistani on palveltu Suomessa siinä missä muitakin. Tosin asumme pk-seudulla ja täällä on totuttu ulkomaalaisiin. Eiväthän kaikki aasialaisen näköiset edes ole ulkomaalaisia, vaan osa on syntyperäisiä suomalaisia! Vain lähisukulaiset suhtautuivat naiseeni varauksella, mutta sekin hävisi ajan kanssa.
Kukaan muukaan tuntemani aasialaisnainen ei ole koskaan valittanut minulle rasismista tai suomalaisnaisten huonosta käytöksestä heitä kohtaan.- todella paljon
kuullut rasistisista iskuista. Joitain aasialaisia naisia pahoinpidelty joidenkin suomalaisnaisten toimesta jopa. Huolestuttavaa ja toivottavasti nämä rikolliset ainekset saadaan kiinni.
- sama juttu
todella paljon kirjoitti:
kuullut rasistisista iskuista. Joitain aasialaisia naisia pahoinpidelty joidenkin suomalaisnaisten toimesta jopa. Huolestuttavaa ja toivottavasti nämä rikolliset ainekset saadaan kiinni.
rasistisia iskuja ulkomaalaisiin miehiin. Ja voi sitä mollaajamiestä joka ivaa täällä ulkomaalaisia miehiä.
Itse en juurikaan näe ulkomaalaisia, en asu Helsingissä.
Kaupungissani tiedän vain kaksi mustaa miestä, molemmat töissä ja toinen työssään ihan puvun ja kravatin kanssa. Eivätkä hillu öisin missään vaan ovat kotosalla, kunnon miehiä.
Pahalta tuntuu jo heidän vuokseen kun haukutaan vaikka millä ivanimillä! - Muistutenpaa kuitenkin
sama juttu kirjoitti:
rasistisia iskuja ulkomaalaisiin miehiin. Ja voi sitä mollaajamiestä joka ivaa täällä ulkomaalaisia miehiä.
Itse en juurikaan näe ulkomaalaisia, en asu Helsingissä.
Kaupungissani tiedän vain kaksi mustaa miestä, molemmat töissä ja toinen työssään ihan puvun ja kravatin kanssa. Eivätkä hillu öisin missään vaan ovat kotosalla, kunnon miehiä.
Pahalta tuntuu jo heidän vuokseen kun haukutaan vaikka millä ivanimillä!hengenvetoon harrastat koloanilismia aasialaisia naisia kohtaan. Kun vain ajattelee alapäällään on tulos tuo.
- beke_
Noloa, mutta en kyllä ihmettelekään. Suomalainen mies kun on tottunut, että Thaimaassa kaikki naiset ovat anteliaita ja rahalla saa naisen tekemään mitä vaan. Tietysti sitten oletetaan, että myös Suomessa vierailulla oleva thai on tätä samaa rotua eli h***a.
- ............
Teilläpä oli ikävä "lomareissu". :( En tiedä sitten mistä johtuu. Maailman pienuudesta? Ei itse eletty ulkomailla ja asetuttu sen ulkomaalaisen asemaan? Tiedä häntä. Tuo on tosiaan joidenkin, ei onneksi kaikkien, ihmeellinen asenne, että "maassa maan tavalla", mutta vain jos se on oma maa. Muualla sitten sikaillaan ja odotetaan ties mitä, mutta perusystävällisyys on liikaa vaadittu, jos ihonväri/kansalaisuus ei satu miellyttämään.
Itse en ole joutunut (kuokkimassa taustalla täällä, en edes siis moku-suhteessa) kylläkään tuota Suomessa todistamaan, mutta uskon että näitä on. Välittyyhän se rotuun tuijottaminen jo tältäkin palstalta ja ne tietyt ennakkoasenteet. Ulkomailla itse olen päässyt sen sijaan niihin "erilaisen" saappaisiin ihonvärini vuoksi. Katseita kyllä luotiin ja vähän ulkopuolinen olo joskus tuli, mutta ei onneksi mitään tuon kaltaista.
Kiitos piristävästä....tai noh, asiallisesta ja asiapitoisesta kirjoituksesta! Ovat kivaa vaihtelua suomi24:ssä. ;) - kdjdkkkdks
Voimia sinulle
- ennakkoluulotonmies
myös itse thaivaalaisen kanssa seurustelleena olen huomannut rasistista käytöstä suomalaisissa.
pari esimerkkiä.
kaupan kassa ei tervehdi, on kuin sitruunan niellyt eikä reagoi mitenkään vaikka tyttö sanoo suomeksi kiitos ja hei nostaessaan sen ostoskassin mukaan.yleensä vanhempi nainen kassalla joka tekee tätä.nuoret osaavat kyllä olla mukavia kaikille useammin.
toinen tapaus baarista. thaivaalainen tyttöni lähti tanssilattialle toisen thaivaalaisen kanssa, tanssivat kaksistaan hieman. yhtäkkiä pöytääni istahtaa aivan kutsumatta 3 resupekkaa paskaisissa vaatteissa ja alkavat tivaamaan, "mistä sä hait ton" yms. säälittävää kukkua..
siis ihan kutsumatta perseet toisten pöytään ja tivaamaan mistä hait tuon ja onko toi sen kaveri vapaa yms. onneksi thaivaalaiset ei olleet kuulemassa noita idiootteja.
tokaisin kavereille että hetki vaan käyn veskissä, hain tytöt lattialta ja menimme eri baariin, enkä kertonut heille sanallakaan että suomalaiset läskipäät olivat tunkeneet pöytäämme. eikä tämä yksi kerta ole ainoa.suoria kyselyjä tulee kaupungillakin kun minä en ole paikalla.
nykyään seurustelen eri aasian maasta kotoisin olevan naisen kanssa ja asumme onneksi rauhallisella paikkakunnalla jossa vaimo on otettu mukavasti vastaan ja hänellä on paljon ystäviä.
mitenköhän monta vuotta siihen menee että ennakkoluulot alkavat karisemaan?- ,,,,,,,,
Paras tuoda Suomeen kerralla n. 500,000 ulkkista niin eiköhän rapaturpasuomalaiset opi pitämään kuransa sisällään.
- kielo kananen
Huonoa ja hävettävää käytöstä todellakin. Mutta kaikki naiset Suomessa saavat kärsiä noista perseenpuristelijoista ja perään huutelijoista, valitettavasti. Vasta ikääntyminen alkaa suojelemaan noilta huru-ukoilta.
Suomalaiset itse ovat myös antaumuksella levittäneet thai-naisten huonoa mainetta. Jokainen jokaikisessa kylässä tuntee näitä ukkokultia jotka ravaavat Thaimaassa lomilla ja sitten kehua retostellaan täällä koti-Suomessa, kuinka monen kaa ja kuinka monta kertaa ja kuinka siellä näitä naisia riittää jokaiselle ja kuinka iällä tai näöllä ei ole mitään väliä. Sitten on tietysti nämä "hieromalaitokset" Suomessa... Ikävää vaan, että tavallinen thai-nainen joutuu kärsimään joidenkin maannaistensa huoraamisesta...- peilikuvana viestiis
Moni Suominainen kärsii Turkin, Egyptin ja Kreikan matkoilla miesten liiallisista lähentelyistä, mistähän se mahtaa johtua? Onko jotkut naiset luoneet maineen Suominaiselle?
- yksjakaks
Joo,oli ihan pakko vastata.Itse olen asunut toiden vuoksi ulkomailla noin 6 vuotta,joista 3 aasiassa.Vaimoni on Thaimaalainen,korkeasti koulutettu.Olemme nyt asuneet Suomessa vasta vajaan vuoden.Taytyy myontaa etta suomalaiset ovat isolta osin avoimen ja tai piilorasisteja.Sen tosiaan huomaa kaikkialla,busseissa,kaupoissa,virastoissa jopa ulkona kavellessamme.Varmaan osittain johtuu suomalaisten matkoista Pattayalle tai vastaavalle,luullaan automaattisesti kaikkien olevan samanlaisia.Eraskin tyokaverini tuttu on kaynyt Pattayalla 2 krt vuosi,,viimeisen 10 vuoden aikana.Pisimmalle hotellistaan on parhaimmillaan on paassyt 1 km paahan.Tammoisilla tiedoilla kun sitten Thaimaan kokemuksiaan levitellaan,arvaa seuraukset muiden sivistymattomien paassa.Alamme vakavasti harkita muuttoa ulkomaille ed. mainituista syista johtuen.Molemmilla on hyva koulutus ja ammattitaito,joten tyon saanti on sekin jopa helpompaa kuin sivistyneessa Suomessa.
- -suomalainen-
Minulla ei ole mitään mielipiteitä thai-naisista. Mutta olen huomannut erään asian. Sen jälkeen kun elämässäni on ollut arabimies, olen alkanut vieroksumaan arabinaisia enemmän ja ärsyyntymään heistä. Kaipa se johtuu omasta epävarmuudestani/huonommuudentunteestani. Nuo naiset ovat jotenkin lähempänä miestäni taustansa vuoksi kuin minä itse. Silmissäni he ovat minua kauniimpia ja naisellisempia. Sitä paitsi työ perhe vie minulta niin paljon voimia ja aikaa etten ehdi ja/tai jaksa edes meikata yleensä mutta moni arabinainen on kotiäiti/vaimo ja ehtii pitää todella hyvää huolta itsestään.
Toinen seikka kirjoituksessasi sai ajattelemaan: tuskin kassan kylmäkiskoinen kohtelu johtui vaimosi kansalaisuudesta. Pikemminkin väsymyksestä. Suomessa työntekijöistä otetaan kaikki irti, arki on äärimmäisen kelloon orjuuttava ja monelle raskas. Työelämää ei voi ottaa lungisti kuten monessa maassa. Itse olen usein aika kylmäkiskoinen kassoja kohtaan, kun työpäivän päätteeksi käyn kaupassa. Saatan vain nyökätä vastaukseksi, kun ei huvita puhua vieraiden kanssa väsyttävän työpäivän jälkeen. - artsi23
voi paska, kylläpä täällä on paskaa porukkaa. minua suomalaisena miehenä ihan hävettää, mutten ihmettele. Kateuttahan tuo vain on. mielestäni Aasian naiset ovat uskomattoman kauniita olemukseltaan, mutta myös mieleltään tietenkään vähätelemättä kotimaan naisia...mutta Jos vierelläsi on enkeli - joka vielä rakastaa sinua - en ollenkaan ihmettele, jos joku jurpo suomalainen tajuaa,kuinka paljon on menettänyt elämässään
olisin varmaan minäkin kateellinen, mutta en nyt aivan tuollaisia lähde laukomaan. tms. älä välitä paskavarpaista. - Maassa maan tavalla?
Kyllä tuota rasismia esiintyy joka puolella maailmaa. Turhaa vain suomalaisia haukkua. Minä asun työn takia väliaikaisesti Turkissa ja täällä on pilvin pimein venäläisiä huoria. Siis todellakin sitä hommaa tekemässä ja niitä saadaan kiinni joka päivä ja karkoitetaan, kunnes taas tulevat takaisin. Suomalaisena naisena ja vielä vaaleana, joudun usein vaikeisiin tilanteisiin. Miehet luulevat venäläiseksi ja tullaan jatkuvasti ehdottelemaan ja paljon pahempaakin. Olenkin alkanut pukeutumaan mahdollisimman peittävästi ja vanhoillisesti, ei hihattomia puseroita jne. Sinäänsä hassua, koska uskonnon takia ei ole ollut sellaista tarvetta tai pakkoa, mutta kaikkia vaaleita luulevat vaan sitkeästi venäläisiksi huoriksi. Samasta valittavat täällä kaikki muutkin vaaleat ulkomaalaisnaiset.
Eli kyllä sitä voi sattua eurooppalaisillekkin. - Maassa maan tavalla?
Lisäisin vielä tuohon, että on täysin ymmärrettävää tietäen Thaimaan maineen seksiturismin kohteena, (jonne sankoin joukoin suomalaismiehiäkin menee ), että Suomessa thai-naisista on
tuollainen mielikuva. Samanlainen mielikuva on täällä Turkissa näkojään (sekä turkkilaisnaisten, että miesten) keskuudessa venäläisnaisista, ja samoin voimme sanoa, että se on epäoikeudenmukaista, sillä varmasti venäläisten joukossa on ihan kunnon naisiakin.
Pidetäänhän suomalaismiehiä Thaimaassakin varsin paikallisten naisten peräänolevina ja suomalaisnaisia esim. Välimerenmaissa varsin helposti hmmm... antautuvina : )
Eli kyllä näitä stereotypioita maailmassa riittää : ) - missäkäytöstavat.com
Täällä missä asun on maljon thaimaalaisia, ja minä ja kaverit ollaan jo pikkusen aikaa ihmetelty että mistä ihmeestä niitä tänne pieneen "kylään" tupsahtaa, mutta eihän siitä mitään pahaa ole sanottavaa. Yksi thaimaalainen on samassa koulussa kanssani ja osaa hyvin suomea.
Ärsyttää vain kaikki nuo juntit suomalaiset jotka tuijottaa ja osottaa sormella. Eihän sitä esim. thaimaassa tehdä! Itsekin olen joutunut tuijotteluiden kohteeksi, koska näytän huomattavasti enemmän ulkomaalaiselta kun pohjoismaalaiselta tai mistä se nyt ikinä sitten johtuukin.
En edes ennen tiennyt että thaimaassa on tapana hymyillä , no kaikille. Sitten yksi päivä olin menossa kouluun ja joku thaimaalainen nainen käveli ohitseni ja hymyili ja moikkasi. Tietty moikkasin takaisin ja olin aivan ällikällä lyöty.
Toivottavasti tästä joku huomaa, että oikeasti: suomalaiset on valitettavasti aika junttimaisia käytökseltään, ja häpeän suuresti kaikenlaista rasismia, syrjimistä ja sormella osoittelua...
Kaiken maalaiset ja väriset ja muut erilaiset kuin me, ansaitsevat paremman kohtelun. Eihän suomalaiset suomalaista niin pahasti kohtele. - toisinaan saa
suomalaisia hävetä, mm. risteilyillä. Todella noloa on suomalaisten känniörvellys.
- saakatsoa
minusta on myös hyvin epäuskottavaa, että täällä suomalaiset naiset huutelevat kadulla aasialaisen näköisille naisille. kyseessä on varmaan ollut joku yksittäinen avohoitotapaus.
alepan kassalta nyt on turha odottaa palvelua, olisit sitten itse miten kohtelias tahansa.
tuijottamisessa taas ei ole mitään pahaa. minuakin tuijotettiin kun olin riisipelloilla thaimaassa, enkä siitä loukkaantunut.- hahahhahahha..
Sika-Amaliamme se varmaan ollut, tuo sekopää huutelee kaikille vastaan tulijoille.
- nainen23v.
tosi kurjaa, että jäi noin negatiivinen kuva hänen ensimmäisestä Suomi-matkasta =( . itse pyrin olemaan ystävällinen ja avulias kaikkia kohtaan asiakaspalvelutyössä, ja esim. kun olen hotelleissa tai lentokentällä tehnyt keikkaa pyrin olemaan extra-ystävällinen, koska turistit saattavat tulla ensimmäistä kertaa Suomeen ja haluan, että heille jää kaikin puolin kiva kokemus tästä maasta. muutenkin aasialaisille on helppo olla ystävällinen, kun he itse ovat niin herttaisia. venäläisten usein sanotaan olevan tylyjä, mutta itse osaan muutamia sanoja venäjää ja olen ystävällinen niin yleensä hekin ovat ystävällisiä minua kohtaan.
Suomessa törmää aika usein hieman äreisiin asiakaspalvelijoihin. juuri äskettäin asioin kelassa opintotukiasioista ja nainen oli niin kiukkuisen oloinen, eli ei se aina kansalaisuudesta johdu.
minuakin känniläiset yrittävät kouria varmaan kun moni luulee minua venäläiseksi vaikka käytän lähes aina farkkuja ja matalapohjaisia kenkiä. on minulle myös ehdoteltu kaikenlaista ja yritetty ostaa ja tönäisty rautatieasemalla samalla, kun tämä vanha "gentlemanni" tokaisi "väisty senkin r*ssä :P
Ketjusta on poistettu 12 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa
En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod202283Nainen, sellaista tässä ajattelin
Minulla on olo, että täällä on edelleen joku, jolla on jotain käsiteltävää. Hän ei ole päässyt lähtemään vielä vaan jost2281714Seiska: Anne Kukkohovi myy pikkuhousujaan ja antaa penisarvioita
Melko hupaisaa: https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ex-huippumalli-anne-kukkohovin-amerikan-valloitus-vastatuulessa-myy3051251- 65959
Kulujen jako parisuhteessa
Hei, miten teillä jaetaan kulut parisuhteessa? Työttömyyttä ja opiskelua tulee omalla kohdalla jatkumaan vielä jonkin ai53915- 39834
Missä olit kun tajusit, että teistä tulee joskus pari?
Kuvaile sitä paikkaa, hetkeä ja tilannetta.53815J miehelle viesti menneisyydestä
On jo useampi vuosi, kun ollaan oltu näköyhteydessä. Jäi tyhjä olo, koska rakastin. En tietenkään sitä kertonut. Mutta e31726Valitse, kenen kanssa seurustelet
Seura turmelee, ja huono seura turmelee täysin. Vähän niin kuin valta turmelee, ja absoluuttinen valta turmelee kokonaan273673Paikat tapeltu
Ei mennyt ihan persujen toiveiden mukaan Ei kait nyt 20 ääntä ja arpajais voitolla voi olla Ähtärin kaupungin puheenjoh33652