morooohh olen kuullut että painekattilalla vois steriloida grippejä/tippejä ja muuta tarvikkeita? (paitsi neuloja ne täytyy aina olla uudet) sen mä tiedän kyllä. Mutta mutta toimiikohan painekattilalla steriloida? eikö noi autoclaavit ym. sterilointi koneet ole aika kalliita?
http://www.youtube.com/watch?v=mWR0RSTwYAc&feature=related
tatuointi välineiden puhdistus
7
2076
Vastaukset
- R-Random
Tietenkin voi, mutta ei se paljoa lohduta, kun sitä konetta ei kuitenkaan voi sinne upottaa
- sgsdhg
Tietenkin voi upottaa, jos on klaavattava kone. Mutta en jaksa TAAS puida asiaa tuhannetta kertaa kuplassa asuville...
Suosittelen käyttämään kotitatskaajalle aina kertakäyttögrippei/tuubeja...tulee halvemmaksi ja hygienisiä tietenkin.
- mid
no miten sen nyt ottaa jos vaivautuu ehtimään ni löytää näille usemman satasen koneille vastaavan tuotteen noin 30-70€ kertakäyttövälineille kumminkin tulee aika äkkiä hintaa.
- weeeeeheee
=) Riippuu laskenta tavasta.
Kertakäyttöiset grippi/tipit maksavat halvimmillaan n. 0,50€ kpl. ja siihen neula noin 0,20€ kpl.
Eli, kun tekee ns. tavallisen kuvan ja käyttää ääriviivoihin yhden kombon ja sitten toisen värittämiseen/varjostukseen niin kuvan tekoon menee 1,40€ tuon välineistön osalta. Eli voittokate on kauniisti kohdillaan per kuva.
Kun taasen laskee asian vaikka vuotuisella käytöllä.
Teet esim. yhden kuvan päivässä ja noin 20 kuukaudessa ja vaikkapa 200 vuodessa. Eli uurastat joka arkipäivä pitäen muutaman kuukauden vuodessa lomaa, voisi sanoa jo ammattilaiseksi ja kannattaisi perustaa jo yritys =))
Niin kertakäyttöisillä vehkeillä hintaa tulee noin 280€
Pestäviä ja kestäviä värkkejä tarvitset noin nelisen grippiä, niihin tuubit ja tipit.
Gripit noin 10 € kpl. tipit n. 5€ kpl. Eli alle satasella pääsee. Hintaan täytyisi vielä lisätä sitten pesuri ja klaavi. Vaikea sanoa hintaa, mutta ajatellaan, että löydät käytetyn klaavin niin halvalla pääsisit, jos 500€ niistä maksat.
Eli tässä laskentakaavassa parin vuoden sisässä teet positiivista katetta vs. ketakäyttöisiin värkkeihin nähden.
Tähän tietenkin kannattaa lisätä se asia, että jokainen itse on avainasemassa puhtauteen. Tiskaus ennen klaavipussitusta on tärkeää.
Eli ei pidä ihmetellä, että monet likkeetkin ovat siirtyneet kertakäyttöisiin välineisiin, jos niiden tuntuma passaa. Niiden hinta versus niiden käytössä säästetty aika on hienoa.
Mutta jokainen tekee, kuten parhaaksi asian kokee. =)
- mjfmjf
itse olen tatuoijana liikkeessä, ja meillä käytetään vaan kertakäyttösiä tuubeja ja neuloja jo pelkästään senkin takia että ei tarvii käyttää aikaa siihen että uittaa gripit pesurissa ja sen jälkeen klaavissa..kertakäyttö tuubia voi modata käteen paremmin sopivaks esim laittamalla siihen pari kapeeta suikaletta paperia teipillä päälle jolloin siit saa aika hyvän paksusen..kaikki tyylillään..ite tuskin palaan enään metalli grippeihin kun oon noihin tottunut..
- Khiohi
Tämmönen löyty; http://www.kallastattoo.com/25
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kumpi vetoaa enemmän sinuun
Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?961886- 881340
- 1101143
- 761037
- 1191010
Okei nyt mä ymmärrän
Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘57873- 47791
- 36782
Olen huolissani
Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis48741- 33693