Täällä on nyt ollu kaikennäköistä juttua paastoamisesta, kannattavuudesta, terveellisyydestä jne jne, niin ajattelin kertoa oman kokemuksen 10 päivän paastosta.
Olen 157cm pitkä ja alussa 56kg painoinen 27 vuotias tyttö. En siis erikoisemmin ylipainoinen, mutta kroppa oli melko löysä ja laihduttamisen/treenauksen aloittaminen hankalaa. Kaverit ehdotti tätä paastoa ja päätin kokeilla.
N 5 päivää ennen paaston alkua jätin pois kahvin ja kiinteän ruoan, söin paljon hedelmiä, vihanneksia ja keittoja. Vikan päivän vain hedelmiä. Paastojuomaan tarvitaan tuota vaahterapalmusiirappia, tuoreita sitruunoita ja cayennepippuria. Lisäksi saa juoda vettä ja yrttiteetä (join myös vihreää teetä).
Paaston aloitus oli helppoa, olihan kroppani jo tottunut vähään energiamäärään. Juoma on hyvää kun löytää sopivan suhteen sitruunamehun ja siirapin kanssa, cayennepippuri antaa mukavaa tujua.
Tyhjennykseksi kokeilin merisuolavettä - ei toiminut minulla, joten hain apteekista Klauber suolaa ja toimii! Tosi pahanmakuista,mutta kyllä sen kesti :) Tyhjennyksen tein kahtena ekana aamuna, ja paristi loppupuolella (oisko ollut kuudes ja vika aamu).
Ensimmäiset päivät palelin todella paljon, ja vaikka lisäsin pippuria vilu ei lähtenyt. Nälkä ei ollut missään vaiheessa. Kolmantena päivänä ei ollut enää viluongelmaakaan.
Paaston jälkeen kiloja lähti n 5 ja terveellisen elämän aloittaminen oli todella helppoa! Olen aikamoinen vehnähiiri, joten todella tarvitsin tätä kuuria että pääsin hiilareista eroon. Paino on pysynyt samassa vielä paaston jälkeenkin, pidän 1 nestepäivän viikossa juoden tuota paastojuomaa, ja olen lisännyt vihreän teen juontia muun terveellisen ruoan lisäksi.
Tätä paastoa voin lämpimästi suositella kaikille! Siirapista saa kaikki tarvittavat hiven- ja kivennäisaineet ja siinä on tarpeeksi energiaa jotta pysyy virkeänä. Olin koko paastonajan töissä ja lenkkeilinkin hieman (en täysillä kuitenkaan). Eli normaalia elämää, ilman ruokaa vain :)
Vaahterapalmusiirappi-sitruunamehu Paasto
7
3615
Vastaukset
Olen kaksi kertaa kokeillut vaahterapalmu siirappi diettiä.. Kyllä on tehokas juttu!!
Mutta tämä Klauber suola, suolen tyhjennys oli aika raju koettelemus.. Jos vielä yritän samaa uudestaan niin kyllä pitää olla wessa vieressä!
Kolme ensimmäistä päivää olivat tosi nälkäisiä mutta sitten elimistö tasaantui ja nälän tunne katosi.. Suosittelen- jj
hyvä nin
- CarrYa
Voiko tuota vaahterapalmusiirappia korvata millään? Sehän on ihan tuhottaman hintaista eikä sovi opiskelijan kukkaroon.
- gadsrftyr
itse ajattelin kanssa kokeilla, teittekö glaubersuolan lisäksi, muita suolihuuhteluita, oeln jostain lukenut että jotkut käyttävät suolihuuhtelupussia tjnt? Ja että jos ei tee niitä niin tulisi päänsärkyä?
- 2x.pv.suolihuuhtelu
Suolihuuhtelu pitää tehä VÄHINTÄÄN kerran päivässä KOKO paaston ajan, mutta suositellaan kahtena kertana päivässä, eli aamuin ja illoin, joka oman kokemukseni mukaan todellakin kannattaa..olo meinaan pysyy paljon parempana!!!!
- Ei pelotella!
En usko tuohon juttuun ja en varsinkaan että vieläpä kaksi kertaa päivässä!
Jos on tehokas tee ja tyhjentyy kerran päivässä, niin riittää vähempikin huuhtelu. - Anonyymi
Kiitos Rosa
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies kateissa Lapualla
Voi ei taas! Toivottavasti tällä on onnellinen loppu. https://poliisi.fi/-/mies-kateissa-lapualla1166070Poliisi tutkii murhaa Paltamossa
Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta334167- 823372
Jos me voitais puhua
Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä183006Jenna meni seksilakkoon
"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t2582100Joo nyt mä sen tajuan
Kaipaan sua, ei sitä mikään muuta ja olet oikea❤️ miksi tämän pitää olla niin vaikeaa?882014Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."
Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui441866- 1431805
Olipa ihana rakas
❤️🤗😚 Toivottavasti jatkat samalla linjalla ja höpsöttelykin on sallittua, kunhan ei oo loukkaavaa 😉 suloisia unia kau81706Vain yksi elämä
Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu881579