Täällä on nyt ollu kaikennäköistä juttua paastoamisesta, kannattavuudesta, terveellisyydestä jne jne, niin ajattelin kertoa oman kokemuksen 10 päivän paastosta.
Olen 157cm pitkä ja alussa 56kg painoinen 27 vuotias tyttö. En siis erikoisemmin ylipainoinen, mutta kroppa oli melko löysä ja laihduttamisen/treenauksen aloittaminen hankalaa. Kaverit ehdotti tätä paastoa ja päätin kokeilla.
N 5 päivää ennen paaston alkua jätin pois kahvin ja kiinteän ruoan, söin paljon hedelmiä, vihanneksia ja keittoja. Vikan päivän vain hedelmiä. Paastojuomaan tarvitaan tuota vaahterapalmusiirappia, tuoreita sitruunoita ja cayennepippuria. Lisäksi saa juoda vettä ja yrttiteetä (join myös vihreää teetä).
Paaston aloitus oli helppoa, olihan kroppani jo tottunut vähään energiamäärään. Juoma on hyvää kun löytää sopivan suhteen sitruunamehun ja siirapin kanssa, cayennepippuri antaa mukavaa tujua.
Tyhjennykseksi kokeilin merisuolavettä - ei toiminut minulla, joten hain apteekista Klauber suolaa ja toimii! Tosi pahanmakuista,mutta kyllä sen kesti :) Tyhjennyksen tein kahtena ekana aamuna, ja paristi loppupuolella (oisko ollut kuudes ja vika aamu).
Ensimmäiset päivät palelin todella paljon, ja vaikka lisäsin pippuria vilu ei lähtenyt. Nälkä ei ollut missään vaiheessa. Kolmantena päivänä ei ollut enää viluongelmaakaan.
Paaston jälkeen kiloja lähti n 5 ja terveellisen elämän aloittaminen oli todella helppoa! Olen aikamoinen vehnähiiri, joten todella tarvitsin tätä kuuria että pääsin hiilareista eroon. Paino on pysynyt samassa vielä paaston jälkeenkin, pidän 1 nestepäivän viikossa juoden tuota paastojuomaa, ja olen lisännyt vihreän teen juontia muun terveellisen ruoan lisäksi.
Tätä paastoa voin lämpimästi suositella kaikille! Siirapista saa kaikki tarvittavat hiven- ja kivennäisaineet ja siinä on tarpeeksi energiaa jotta pysyy virkeänä. Olin koko paastonajan töissä ja lenkkeilinkin hieman (en täysillä kuitenkaan). Eli normaalia elämää, ilman ruokaa vain :)
Vaahterapalmusiirappi-sitruunamehu Paasto
10
4411
Vastaukset
Olen kaksi kertaa kokeillut vaahterapalmu siirappi diettiä.. Kyllä on tehokas juttu!!
Mutta tämä Klauber suola, suolen tyhjennys oli aika raju koettelemus.. Jos vielä yritän samaa uudestaan niin kyllä pitää olla wessa vieressä!
Kolme ensimmäistä päivää olivat tosi nälkäisiä mutta sitten elimistö tasaantui ja nälän tunne katosi.. Suosittelen- jj
hyvä nin
- CarrYa
Voiko tuota vaahterapalmusiirappia korvata millään? Sehän on ihan tuhottaman hintaista eikä sovi opiskelijan kukkaroon.
- gadsrftyr
itse ajattelin kanssa kokeilla, teittekö glaubersuolan lisäksi, muita suolihuuhteluita, oeln jostain lukenut että jotkut käyttävät suolihuuhtelupussia tjnt? Ja että jos ei tee niitä niin tulisi päänsärkyä?
- 2x.pv.suolihuuhtelu
Suolihuuhtelu pitää tehä VÄHINTÄÄN kerran päivässä KOKO paaston ajan, mutta suositellaan kahtena kertana päivässä, eli aamuin ja illoin, joka oman kokemukseni mukaan todellakin kannattaa..olo meinaan pysyy paljon parempana!!!!
- Ei pelotella!
En usko tuohon juttuun ja en varsinkaan että vieläpä kaksi kertaa päivässä!
Jos on tehokas tee ja tyhjentyy kerran päivässä, niin riittää vähempikin huuhtelu. - Anonyymi
Kiitos Rosa
- Anonyymi
Olin nuorena18 vuoden ajan vaahterapalmu-siirappi- sitruunamehu paastolla + klaubersuola noudatin ohjetta että tyhjennyksen on toimittava koko ajan siis tyhjennys
aamuja ilta. Cayenneippuri pitää lämpimänä jos sitä ottaa tarpeeksi. Olin välillä myös kuukauden pastolla . Välillä kahden ja kolmen viikon palstoilla. Se oli terveydeksi
mutta sen valmistus loppui. Kertokaa MISTÄ SAAN VAAHTERAPALMUSIIRAPPIA
Teille kirjoitti olen 85 v. Oli pakko lopettaa 60 vuotiaana kun sitä enää ollut. Aloittaisin sen taas koska en pääse tarpeeksi alas painossani . Olen154 cm pitkä painan 57 kg
Vielä olisi läskejä poistettavana. - Anonyymi
Tuli kirjoitus virhe Teille piti kirjoittamani TELLE ! Minulta kysyttiin että onko helppo
vastasin totuuden mukaisesti, Hirviän vaikia siis koko 18 v.n ajan loppuunsaakka.
Tulokset o,ivat pelkästään hyviä.- Anonyymi
Oletko nyt aivan varma, että paastosit 18 vuotta?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Sanna niin nättinä Amsterdamin Business Foorumilla
Upeasti edustaa taas Suomea ulkomailla meidän kansainvälinen superstaramme. Miksei persuilla ole ketään siedettävän näk1519772Työeläkkeiden maksaminen on lopetettava
Suomen talous on palkansaajien vuosikausia heikentyneen ostovoiman vuoksi niin kuralla, että palkkasumman jakamisessa ta1267902Juuri nyt! Parturi bongattu Sannan seurassa!
🌐 Breking News 📢 🗞️ 🆕 Kaksikko bongattu Suomen Helsingin Töölöstä. Kyllä. Sieltä samasta Töölöstä, josta kuppakin347664Sofia Virran pahoinpitelyä puolustetaan netissä
HS soitti Virran pahoinpitelyä puolustaneille https://www.hs.fi/politiikka/art-2000011516353.html2567441Purra tekee hyvää työtä, me suomalaiset haluamme että hän jatkaa myös
seuraavan hallituksen valtiovarainministerinä. Kovina aikoina pitää olla kova.1206139Koska Minja Koskela ja Sofia Virta kääntyy islamiin?
Sekä vihreät että vasurit selvästi pitävät islamista ja muslimeista, varsinkin naiset, joten voidaan olettaaa että nuo k865931Persu Keskisarja on politiikan Uuno Turhapuro
Asiantuntija luonnehtii Keskisarjaa Trumpin ajan Turhapuroksi, joka ärsyttää kokoomusta. – Keskisarjan känni-imago j495731Ratkaisujen tarjoamisen sijaan SDP on keskittynyt levittämään väärää tietoa
Kokoomuksen kansanedustaja Martin Paasi on turhautunut eduskunnassa käytävään salikeskusteluun. Hän kertoo, miksi. – Ko1335652Stubb jo paljon tunnetumpi ja arvostetumpi maailmalla, kuin Marin koskaan
Stubb tekee sitä työtä mitä pitää, hän ei koreile vaatteilla eikä ole baareissa räkäposkella kuten Marin. Marininhan pit904799Stubb jo paljon tunnetumpi kuin kaikki persut yhteensä
Nyt on aika ottaa mittaa tunnettavuudesta, herrat ja narrit! Joku tuolla toisessa ketjussa väitti, että "persujen rivimi24611