Autoton mies = turn-off

Nainen 29 vuotta

Mitä mieltä te olette autottomasta miehestä - minun mielestä kyseessä ei ole mies eikä mikään jolla ei ole autoa.

Auton merkillä, malilla ja värillä ei kuitenkaan ole väliä kunhan se on puhdas ja toimiva.

91

614

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • --..--.--.

      Miten se ei ole mies jos ei autoa ole? Mikä se sitten on?

    • nti vihreä.

      Helsingin Kalliossa asuvan en arvosta pätkääkään ihmistä, joka asuaa kaupungissa ja liikkuu omalla autolla. Eli ei kiitos autollista miestä minulle.

      Kaupungissa liikutan pääosin omin jaloin tai polkupyörällä ja tarvittaessa käytetään joukkoliikennettä. Joskus harvoin kun pitää mennä jonnekin mihin ei julkisilla pääse voi auton vuokrata.

      • Kriiiitikko

        Noniin,sieltähän sitten heräili joku jyväjeesus pelastamaan maapallon ilmastoa lämpenemiseltä.Uskotko todella että sillä,jos sinä et aja sun 20 tuhanen muun jyväjeesus kaverin kanssa koko elämän aikana autolla ja muutenkin teette elämänne helvetin vaikeaksi pelkän idealogian takia niin maapallo pelastuu,tai on edes lähempänä sitä.
        Ikäväksesi joudun toteamaan että teidän toimilla ei loppupeleissä ole mitään väliä.Te olettte pisara meressä.
        Oletko esimerkiksi ikinä ajattelut mitenkä rikkaat saavat lennellä vapaasti yksityisjeteillä.Jotkut lentävät vain räätäliä varten toiselle puolelle maapalloa hakemaan pari pukua.Tai mitenkä Venäläiset laskee saasteet vesiiin tai kuinka Kiinalla ei juuri mitään suodattimia tehtaissa,kaikki paska taivaan tuuliin.
        Tästä syystä,minä en lajittele jätteitä ja ajan ilman tunnontuskia 3 litraisella bemarillani.Niin kannattaisi teidänkin,turhaa kitua kun voi tehdä helpostikkin.


      • Mies23vkl
        Kriiiitikko kirjoitti:

        Noniin,sieltähän sitten heräili joku jyväjeesus pelastamaan maapallon ilmastoa lämpenemiseltä.Uskotko todella että sillä,jos sinä et aja sun 20 tuhanen muun jyväjeesus kaverin kanssa koko elämän aikana autolla ja muutenkin teette elämänne helvetin vaikeaksi pelkän idealogian takia niin maapallo pelastuu,tai on edes lähempänä sitä.
        Ikäväksesi joudun toteamaan että teidän toimilla ei loppupeleissä ole mitään väliä.Te olettte pisara meressä.
        Oletko esimerkiksi ikinä ajattelut mitenkä rikkaat saavat lennellä vapaasti yksityisjeteillä.Jotkut lentävät vain räätäliä varten toiselle puolelle maapalloa hakemaan pari pukua.Tai mitenkä Venäläiset laskee saasteet vesiiin tai kuinka Kiinalla ei juuri mitään suodattimia tehtaissa,kaikki paska taivaan tuuliin.
        Tästä syystä,minä en lajittele jätteitä ja ajan ilman tunnontuskia 3 litraisella bemarillani.Niin kannattaisi teidänkin,turhaa kitua kun voi tehdä helpostikkin.

        Et ole ajatellut, että tuon taustalla ei välttämättä ole mitkään maailmanpelastusaikeet, vaan ihan puhdas järki. Pyöräilemällä ja kävelemällä ja myös joukkoliikennettä käyttämällä säästää rahaa ja saa samalla hyvää hyötyliikuntaa. Jos moni toimisi näin niin ruuhkat ja liikenteen melu vähenisivät huomattavasti ja kaupungin ilma olisi puhtaampaa.

        Mielestäni on järjetöntä, että kaupunkien keskustoissa saa ylipäänsä ajaa omilla autoilla jos siihen ei ole selvää tarvetta. Autot voisi hyvinkin jättää kauemmas ja kulkea lopun matkaa julkisilla tai kävellen. Olisi ihmisten liikkuminen huomattavasti mukavampaa kun ei tarvisi olla autojen keskellä jatkuvasti.Kuinka moni sitä autoa oikeasti tarvitsee päivittäin ja kuinka moni sitä käyttää päivittäin? Veikkaisin, että nämä luvut eivät täysin täsmää keskenään.


    • Mies 34 vuotta

      Minun mielestäni kyseessä on alfa luokan mies joka jaksaa nostaa perseen ja kulkea jalan

      • Näin on asian laita

        Autottomat miehet eivät plösöönny niin helposti kuin autoilevat.


    • dfgdfh

      Pitääkö olla ralliratti ja karjala lippis kans?

    • purrr!!!

      Autoton mies on yleensä luuseri jolla ei ole varaa hankkia/pitää autoa.

      Katsokaas kaupungilla kun näette hienon auton, niin yleensä siinä pelkääjän paikalla on kuumakissa, miauuuu!!!!

    • ~cissi~

      Tottakai auto pitää olla, tarkastelisin asiaa ennemmin purjeveneen ja/tai huvijahdin kannalta.

    • ps

      Hih, kaikkea sitä. Kai se riippuu vähän elämäntilanteesta, asuinympäristöstä ym. onko autoa järkevää pitää.

      Kaupungissa hyvien kulkuyhteyksien päässä asuvalle sinkulle auto on kyllä melkoinen turhake. Samoin jos taloudellinen tilanne, lienee järkevämpää käyttää vähät varansa johonkin muuhun kuin auton ylläpitoon.

      Mies (ja nainen) jolla on auto pelkistä statussyistä, on mielestäni kohtalaisen pöhkö. :)

      • ps

        Edit. "Samoin jos taloudellinen tilanne on heikko"


      • 1+4
        ps kirjoitti:

        Edit. "Samoin jos taloudellinen tilanne on heikko"

        Mikä PS:n tilanne on " sillä rintamalla"?


      • Hurrisonni
        1+4 kirjoitti:

        Mikä PS:n tilanne on " sillä rintamalla"?

        Sitä pannaan kuin vierasta sikaa.


      • ps
        1+4 kirjoitti:

        Mikä PS:n tilanne on " sillä rintamalla"?

        Hyvä, kiitos.


    • vpp!

      vaadimme parempia provoja

    • Olet väärässä

      Munat ne miehen tekee oli sitten pienet tai isot. Kunhan jotain haarojen välissä roikkuu -> se on mies.

      Omistetun krääsän määrä ei määrittele ihmisten paremmuussuhteita kuin pöljien puoli-ihmisten maailmankuvassa.

      Katso kykyjä, nainen.

    • Periaatteessa ihan sama. Kunhan ajokortti löytyy ja ajotaitoja ja haluja tarvittaessa. Itellä on auto, joten sillä pääsee tarvittaessa molemmat. Sattuu nyt vaan olemaan niin, että meidän taloudessa on oltava kaksi autoa. Mut periaatteessa yhdelläkin pärjättäs. Mulla tulee olemaan aina auto. :-)

      • Sellastahan se on. Kun ei kaikki voi ja halua asua siellä missä kulkuyhteydet on julkisten varassa. Ja työpaikat monella paljon kauempana, kun kulman takana ja kävelymatkan päässä. Eri paikkakunnilla kun asuu mitä työpaikat ja meillä ainakin kummankin työt on niin vaihtelevin aikatauluin, ettei millään ilveellä ikinä onnistusi pelata bussien kanssa kodin ja työpaikan väliä. Yhdellä autollakaan ei onnistuisi syystä, että kummankin työt on täysin päinvastaisella suunnalla. Ei kimppakyytinä mitenkään.

        Toinen lähtee pohjoiseen kymmeniä kilometrejä ja toinen etelään saman verran. Sula mahdottomuus olis pärjää yhdellä autolla ennen eläkeikää tai et kävis hyvä mäihä ja löytys työ nurkalta. Toisaalta pienellä paikkakunnalla ei ole kivaa työskennellä pienissä ympyröissä. Makuasia. :-)


    • Mihin perustat

      käsityksesi? Ei Kalliossa asuva välttämättä autoa tarvitse. Maaseudulla eri juttu, kun julkinen liikenne ei juurikaan toimi. Eli aatteletko, että auto olisi käyttötavaran ohella tai sijasta myös näyttötavara (pissiksen tapaan).
      Jos jälkimmäinen, niin itse voit kustantaa, ei mieheltä tartte odottaa. Jos et saa aikaseksi, se on Sulle turn-off.

      • Miehet joille auto

        näyttötavara, pitävät myös naisia näyttötavaroina. Se tietysti sopii osalle naisista.


      • ....................

        Tarvitse olla edes maaseutua. Suomessa ei kovin montaa kaupunkia ole (kolme tai neljä?), joissa julkinen liikenne oikeasti toimisi riittävän hyvin ellei se työpaikka ole nurkan takana. Omalla autolla työmatkoissa säästyy yhteensä tunti joka päivä eli 5 tuntia ylimääräistä vapaa-aikaa viikossa kiinnostaa kummasti.


    • käytännön apuväline

      Kyllähän auto on joka tapauksessa ihan käytännön syistä huomattava apu naisia treffaillessa. Paljon olisi multakin jäänyt "peltoa kyntemättä", jossei olisi autoa ollut käytössä tässä rilluvuosina...

      Se on sitten melko yksi ja sama millainen se auto tosiaan on, kunhan ei aivan romu ole. Pääasia, että se liikuttaa pelimiestä naisineen paikasta toiseen kätevästi.

    • Älyn haamu

      Asun kaupungissa joten en koe tarvitsevani autoa.

    • also_sprach_jungfrau

      Minulta saisi kyllä hienolla autolla jalat alta.

      Siis sillä tavalla, että ajaa hienolla autolla päälle.

    • Autollinen kiitos

      Kyllä miehellä auto olis hyvä olla. Tosin itse en voisi kaupunkilaista edes mieheksi ottaa. Ajatus maailmat olisivat niin erillaisia todennäköisesti, että ei kiitos.
      Täällä hieman syrjäisemmässä, jossa linjaautot eivät niin tiuhaan kulje on väkisinkin olatava kulkupeli (-jä).
      Ja mitä noihin stadin kundeihin tulee, niin ne tuskin haluaa omakotialoa rakennella ja perhettä siinä sivussa..

    • Kyllä se iso miinus tuntuu olevan. Toki "mies eikä mikään" kuulostaa hieman. No ei se ole nainen vaan vastenmielinen lehmä joka noin sanoo :P

      • Mutta eiku fillaroimaan. Moro.


    • Vai sellasta... itsellä auto on koska se on pakko olla jotta pääsee ylipäänsä liikkumaan juuri mihinkään, julkisen liikenteen olemattomuuden vuoksi.

      Ja onhan autolla mukava ajella menemään ihan harrastuksena, vaikka kallistahan se on.

    • Autolla ei niin väliä, siihen voi olla monta syytä, mutta kortiton mies tavallaan joo...

      • ?

        Tavallaan joo mitä?


      • ? kirjoitti:

        Tavallaan joo mitä?

        = turn-off.


      • crazy_catwoman kirjoitti:

        = turn-off.

        Sana tavallaan siinä kai lähinnä ihmetyttää.


      • hahmotelma kirjoitti:

        Sana tavallaan siinä kai lähinnä ihmetyttää.

        Tarkoittaa siis että ei ole ehdoton turn-off mutta aiheuttaa ihmetystä: Millainen mies ei heti 18-vuotis syntymäpäivän lähestyessä halua autokouluun?
        Tämä koskee siis vain heitä joilla se on todella omasta halusta kiinni, ei jonkun sairauden ym. takia.


      • crazy_catwoman kirjoitti:

        Tarkoittaa siis että ei ole ehdoton turn-off mutta aiheuttaa ihmetystä: Millainen mies ei heti 18-vuotis syntymäpäivän lähestyessä halua autokouluun?
        Tämä koskee siis vain heitä joilla se on todella omasta halusta kiinni, ei jonkun sairauden ym. takia.

        Eli siis se ei ole turn-off jos on sairauden vuoksi.
        No mut noin. Nyt sinne lenkille.


      • hahmotelma kirjoitti:

        Eli siis se ei ole turn-off jos on sairauden vuoksi.
        No mut noin. Nyt sinne lenkille.

        Nii juuri, se ei ole turn-off jos on sairauden vuoksi kortiton. Tämä nyt selvä? :)
        Hyvää lenkkiä :)


      • mies25_
        crazy_catwoman kirjoitti:

        Tarkoittaa siis että ei ole ehdoton turn-off mutta aiheuttaa ihmetystä: Millainen mies ei heti 18-vuotis syntymäpäivän lähestyessä halua autokouluun?
        Tämä koskee siis vain heitä joilla se on todella omasta halusta kiinni, ei jonkun sairauden ym. takia.

        Vanhemmathan siitä lähinnä hössötti niin täytyi mennä heti kun 18-v tuli mittariin. Onhan se ihan hyvä omistaa ajokortti. En tosin tiedä miten tuo ajaminen enää sujuisi kun ei ole tullut pariin vuoteen istuttua ratin takana.


      • kgskjgsklgsfhlj
        crazy_catwoman kirjoitti:

        Tarkoittaa siis että ei ole ehdoton turn-off mutta aiheuttaa ihmetystä: Millainen mies ei heti 18-vuotis syntymäpäivän lähestyessä halua autokouluun?
        Tämä koskee siis vain heitä joilla se on todella omasta halusta kiinni, ei jonkun sairauden ym. takia.

        hyvin tyypillistä naisten logiikkaa tässä:

        - ei mitään syytä
        - ei mitään järkeä
        - ei erityisiä perusteita

        ilmeisesti perusteena pitäisi olla vähintään oma kuolintodistus, kun ei ole autoa jolla näitä pillunkantajia pääsee kyyditsemään 200m päässä olevalle kampaajalle.

        taitaa olla mulla maanantai rommin aika :(


      • kgskjgsklgsfhlj kirjoitti:

        hyvin tyypillistä naisten logiikkaa tässä:

        - ei mitään syytä
        - ei mitään järkeä
        - ei erityisiä perusteita

        ilmeisesti perusteena pitäisi olla vähintään oma kuolintodistus, kun ei ole autoa jolla näitä pillunkantajia pääsee kyyditsemään 200m päässä olevalle kampaajalle.

        taitaa olla mulla maanantai rommin aika :(

        Taitaa olla jo aikas mones maanantairommi menossa :)


      • crazy_catwoman kirjoitti:

        Nii juuri, se ei ole turn-off jos on sairauden vuoksi kortiton. Tämä nyt selvä? :)
        Hyvää lenkkiä :)

        On selvä.

        Oli hyvä ja intensiivinen lenkki.


      • IsompiLuuseriM34v
        crazy_catwoman kirjoitti:

        Tarkoittaa siis että ei ole ehdoton turn-off mutta aiheuttaa ihmetystä: Millainen mies ei heti 18-vuotis syntymäpäivän lähestyessä halua autokouluun?
        Tämä koskee siis vain heitä joilla se on todella omasta halusta kiinni, ei jonkun sairauden ym. takia.

        Jokainen mies haluaa varmasti heti 18 vuotiaana ajokouluun, mutta mistä rahat siihen? Vanhemmat eivät maksa autokoulua ja itselläkään ei ole rahaa maksaa autokoulua.

        Nyt olen 34v eikä ole ikinä ollut varaa vaan ajaa ajokorttia. Mutta suunnitelmissa se on heti kun saa kunnon duunin.

        IsompiLuuseriM34v


      • -PC-
        crazy_catwoman kirjoitti:

        Nii juuri, se ei ole turn-off jos on sairauden vuoksi kortiton. Tämä nyt selvä? :)
        Hyvää lenkkiä :)

        Sanotko tuon vain poliittisen korrektiuden tähden. Yhtä kortittomia ne sairaatkin ovat. Ja jos tarvitset sitä kyyditsijäksesi, niin ei siltä kyytiä sen enempää saa.


      • -PC- kirjoitti:

        Sanotko tuon vain poliittisen korrektiuden tähden. Yhtä kortittomia ne sairaatkin ovat. Ja jos tarvitset sitä kyyditsijäksesi, niin ei siltä kyytiä sen enempää saa.

        En tarvitse kyyditsijää, mulla on kortti ja tarvittaessa auto. Autolla ei tosiaan helsingissä mitään tee.
        Mulla on vaan tälläinen stereotypia päässäni, että kaikilla miehillä on jonkinlainen sisäänrakennettu kiinnostus autoihin ja autoiluun ja ihmettelen kovasti miksi joku mies ei HALUA ajokorttia.
        Ajokortti on kätevä ja mun silmissä plussaa. Olisi kiva jos olisi toinenkin kuski, jos joskus vaikka vuokraisi auton johonkin kesälomareissulle. Mutta osaan mä ajaa itsekkin, prkl :)
        Mutta tosiaan, tää on vaan mun pää ja mun silmät.


      • -PC-
        crazy_catwoman kirjoitti:

        En tarvitse kyyditsijää, mulla on kortti ja tarvittaessa auto. Autolla ei tosiaan helsingissä mitään tee.
        Mulla on vaan tälläinen stereotypia päässäni, että kaikilla miehillä on jonkinlainen sisäänrakennettu kiinnostus autoihin ja autoiluun ja ihmettelen kovasti miksi joku mies ei HALUA ajokorttia.
        Ajokortti on kätevä ja mun silmissä plussaa. Olisi kiva jos olisi toinenkin kuski, jos joskus vaikka vuokraisi auton johonkin kesälomareissulle. Mutta osaan mä ajaa itsekkin, prkl :)
        Mutta tosiaan, tää on vaan mun pää ja mun silmät.

        No tottahan se on että kovin monelle sun ei tarvitse tosta syystä pakkeja antaa, kun yleensä se kortti löytyy. Eli et suurella todennäköisyydellä menetä mitään vaikka nostat tuon asian ratkaisevaksi kriteeriksi miehessä. Ja onhan niissä miehissä jotain vikaa joilla korttia ei ole.


      • asdfsdg
        -PC- kirjoitti:

        No tottahan se on että kovin monelle sun ei tarvitse tosta syystä pakkeja antaa, kun yleensä se kortti löytyy. Eli et suurella todennäköisyydellä menetä mitään vaikka nostat tuon asian ratkaisevaksi kriteeriksi miehessä. Ja onhan niissä miehissä jotain vikaa joilla korttia ei ole.

        jotain sellaista niissä tosiaan on mikä pistää miettimään että onko heistä parisuhteeseen. samaa mieltä kanssanne.


      • -PC- kirjoitti:

        No tottahan se on että kovin monelle sun ei tarvitse tosta syystä pakkeja antaa, kun yleensä se kortti löytyy. Eli et suurella todennäköisyydellä menetä mitään vaikka nostat tuon asian ratkaisevaksi kriteeriksi miehessä. Ja onhan niissä miehissä jotain vikaa joilla korttia ei ole.

        Juu näin on. Vikaa on. Ensimmäiseksi aina kysäsen että kai sulla kortti on, ennenkuin edes nimensä ehtivät sanoa ;)


      • asdfsdg
        crazy_catwoman kirjoitti:

        Juu näin on. Vikaa on. Ensimmäiseksi aina kysäsen että kai sulla kortti on, ennenkuin edes nimensä ehtivät sanoa ;)

        kannattaa. säästyy anatamasta fudui myöhemmi.


      • crazy_catwoman kirjoitti:

        Nii juuri, se ei ole turn-off jos on sairauden vuoksi kortiton. Tämä nyt selvä? :)
        Hyvää lenkkiä :)

        Eikä toi tosiaan ole harvinaista. Mä tiedän jokusen kiinnostuksen lopahtaneen ton seikan takia. Välillä saanut nähdä jopa sen ilmeen, kun se kiinnostus kuolee totaalisesti. :D

        Näin kortitontahan se vähän myönnettävästi ottaa päähän, mut ei auta ku kattella toiseen suuntaan sit.


      • leeatuulia
        hahmotelma kirjoitti:

        Eikä toi tosiaan ole harvinaista. Mä tiedän jokusen kiinnostuksen lopahtaneen ton seikan takia. Välillä saanut nähdä jopa sen ilmeen, kun se kiinnostus kuolee totaalisesti. :D

        Näin kortitontahan se vähän myönnettävästi ottaa päähän, mut ei auta ku kattella toiseen suuntaan sit.

        Voi hyvä elämä.. Mitkäköhän on ollu syyt kiinnostuksen alkamiselle, jos se jostain kortista / autosta on kiinni? Tuskin toinen ihminen kuitenkaan.. Vaikka oishan noita ilmeitä ollu aika veikee olla seuraamassa.. :)


      • leeatuulia kirjoitti:

        Voi hyvä elämä.. Mitkäköhän on ollu syyt kiinnostuksen alkamiselle, jos se jostain kortista / autosta on kiinni? Tuskin toinen ihminen kuitenkaan.. Vaikka oishan noita ilmeitä ollu aika veikee olla seuraamassa.. :)

        Niin vaikea sanoa, mutta kyllä se on monelle oikeasti tärkeä asia. Kertoo ehkä jotain heistä, vaan enpä heitä muutoin tunne, joten ehkä parempi olla kommentoimatta.


    • FF

      Vai niin. Onneksi muistit mainita, että kyse on todellakin vain sinun mielipiteestäsi (se muuten kirjoitetaan "minun mielestäni").

      • Orlandon mies kysyy

        Oletko nussinut koskaan autossa?


    • IsompiLuuseriM34v

      Surullista, että on naisia jotka ajattelevat niin. Tää menee mielestäni siihen pinnallisuuskategoriaan. Jos kerran kaikki nämä ulkoiset asiat painavat enemmän, kuin rakkaus ja toisesta välittäminen niin ennustan sellaisen suhteen hajoavan aika nopeasti. Hollywood on hyvä esimerkki siitä, miten ihmiset menevät naimisiin pinnallisten asioiden takia. Rahan, seksin jne takia. Sitten muutama vuosi kuluu, kyllästytään ja erotaan. Mitään todellisia tunteita ei suhteissa ole ollut.

      Väitän, että suhde joka perustuu rakkauteen ja tunteisiin sekä muihin sydämenasioihin kestää pidempään kuin mikään muu suhde. Seksi, raha tai mikään muu tällainen pinnallinen asia ei saa olla suhteen tärkein ylläpitävä voima.

      Hieman ehkä äärilaitaan viety testi: Jos pystyt olemaan parisuhteessa ilman seksiä rakastamasi naisen/miehen kanssa, niin silloin todella rakastat häntä. Jos et, et oikeasti välitä juuri muusta kuin seksistä ja olet pinnallinen.

      No ei ehkä ihan noinkaan, mutta siihen suuntaan. Ärsyttää vaan tämä maailman pinnallisuus ja sitä huomaan kyllä itsessänikin välillä. On se kumma.

      IsompiLuuseriM34v

    • hyipalstanmiehet

      Sama se jos miehellä ei ole autoa.

      Jos jollain autolla on muka väliä, niin minusta silloin korvien välistä puuttuu jotain.

    • nainennnnnnnnnn

      Kyllä tosi mies kulkee hevosella tai koiravaljakolla.

    • Mousemousemouse

      Eipä sillä sinänsä väliä ole, mutta onhan autolla helpompi kulkea kuin odotella bussia tai kävellä.

    • violet.

      Mua ei autottomuus haittaa, mutta kortittomuus on miinus, johtui se sitten ajokiellosta tai siitä ettei autokoulua ole koskaan käynyt.

      Ja kieltämättä jotkut autotkin ovat vähän turn off. Vanha tai uusi, halpa tai kallis, ei sinänsä väliä, mutta mielestäni erityisesti uusi tai uudehko auto kertoo jotain omistajastaan ja tämän arvoista. Vanhassa loukussa saa enemmän ominaisuuksia anteeksi. Esim. 10000e voi sijoittaa karvalakkimallin 0-100/13s pikkuautoon - tai sitten ostaa jotain muuta.

    • WrappedInPlastic

      En etsi enkä tarvitse kuljettajaa, joten miehen autollisuudella tai kortittomuudella ei ole mitään väliä.

      Mulla on auto ja kortti, joten pääsen kyllä paikasta toiseen oma-aloitteisestikin. Mistä puheen ollen, maantie kutsuu.

      Entäs autottomat ja kortittomat naiset? On vai off?

      • Siis jos toinen on plussa ja toinen miinuus, niin sanotaan ei kumpikaan. Ei nimittäin vaikuta suuntaan eikä toiseen.


      • 17+6

        Naisella ei tarvitse olla autoa, eikä korttia - katsos kun miesten ja naisten status asiat menee vähän toisin.
        Miehellä on oltava auto ja naisen on oltava " siedettävän näköinen

        Autoton mies on kun ruma nainen!


      • nir-

        Eipä väliä täällä kaupungissa. Jos asuisi maalla, autoton nainen ei pääsisi niin nopeasti karkuun :)

        En ole koskaan ollut hirveän kiinnostunut autoista, sellainen perhemalli kyllä löytyy käytännön syistä. Ajelu on joskus ihan kivaa mutta ympäristötietoisena vältän turhaa kruisailua. Eikä sillä vanhalla perheautolla niin hirveästi huvita kruisaillakaan.

        Sitäpaitsi julkisilla on helpompi, mukavampi ja hyväksyttävämpi ajaa kännissä.


      • No autoa ei tartte omistaa, mutta kyllä ajokortti nyt hyvä olisi olla. Itse tykkään liikuskella autolla pitkiäkin matkoja, että jos joskus suhteessa olen niin kyllä ajovuoroja pitää pystyä vaihtelemaan. Eli mielellään ajokortti ois oltava. Itseltä löytyy kuorma-autokortti, et aika hankala ois kortittoman naisen kanssa olla ihan jo käytännön syistä.

        Eli joo kortittomuus on miinusta.


      • On se on

        Naisen kortittomuus ja autottomuus on hyvä asia. Kalliiden voimaa uhkuvien ja viriilien statusesineiden omistaminen ja monimutkaisten teknisten laitteiden käsittelytaito on naiselliselle naiselle sopimatonta rekkalesboilua, joka ainakin minulla aiheuttaa lerpahtamisen.


    • Entäpäs

      ajokortillinen mies ja peräti kuormautokortillinen? Onko se sentään puolikas mies?

      Mutta onhan se totta. Ei hienohelmojen sovi ryvettyä ravassa, koska kostea jaloista ei ole kostea niiden välistä.

    • Herkules-mies

      Minulla on auto. Voimme viettää siellä kiihkeän lemmen hetken.

    • ghjghjghjghj

      Eipä sitä autoa tarvitse jos asuu keskustassa ja työmatkaa on 2-3 km, varsinkin jos on opiskelija tai työtön.

      Jos asuu vähän syrjemmässä ja pitää talvellakin käydä töissä, niin kyllä se auto on oltava.

      Auto helpottaa elämää todella paljon, kun voi lähteä minne vaan koska huvittaa.

      • Bottom ATM

        Jos ei saa pillua, ei kannata lähteä mihinkään.


    • ei jummarra

      Voiskos AP vähän perustella, miksi miehellä pitää olla auto? Siis pitääkö olla auto, vaikka asuisi kaupungissa ja joukkoliikenteellä pääsisi työhön, asioille, harrastuksiin ja muualle? Eihän auton pitämisessä ole silloin mitään järkeä! Se on tolkuttoman kallistakin. Ymmärrän, jos asuu maaseudulla ja tarvitsee autoa jokapäiväiseeen kulkemiseen. Mutta maalla kai naisillakin pitää olla auto?

    • Miksi miehen miehekkyys olisi jostain tietystä esineestä tai yhdestä opitusta taidosta kiinni?

      Pitääkö naisenkin sitten vastaavasti välttämättä hallita jokin tietty taito tai omistaa jokin tietty esine ollakseen naisellinen? "Se ei ole nainen eikä mikään, jos sillä ei ole silitysrautaa. Silitysraudattomat, älkää vaivautuko, ette ole tarpeeksi naisellisia?"

    • Naisilla on jo

      objekti=esine. Synnynäisesti.

      Hyvin haluttu se on mutta harva siihen saa tutustua.

      Miehillä ei ole mitään, mutta auto voi olla sen jatke.

    • Joo, mä kysyn heti ekoilla treffeillä korttia nähtäväksi enkä jatka edes keskustelua jos ajokortista ei löydy tätä yhdistelmää "A BE CE DE"

      Mä en mihinkään matolaatikkoon suostu istuun!

      Oikeasti.. mulla on itelläni kortti ja saan liikuteltua itteeni juuri sen verran kuin on tarvis. En ole koskaan alkanut seurusteleen tai skipannut ketään kortin/auton puuttumisen takia.

      Melko ahnetta ja pinnallista jos tuommoinen on kriteerinä.

      • Toisaalta eipä nyt hirveästi eroa esim. johonkin ammatin mukaan arvojärjestykseen pistämisessä.
        Jokaisella meistä on kai se pinnallinen puolemme.


      • hahmotelma kirjoitti:

        Toisaalta eipä nyt hirveästi eroa esim. johonkin ammatin mukaan arvojärjestykseen pistämisessä.
        Jokaisella meistä on kai se pinnallinen puolemme.

        Tai no joo tuleehan eri töistä erilailla rahaa, että ehkä se enempi tuntuu. Ja on sillä tavalla ymmärrettävä motiivi. Mutta se miehekkyyden asteuttaminen ammatin mukaan siis suurin piirtein yhtä erikoista kuin tämä auto juttu.


      • heh ..
        hahmotelma kirjoitti:

        Tai no joo tuleehan eri töistä erilailla rahaa, että ehkä se enempi tuntuu. Ja on sillä tavalla ymmärrettävä motiivi. Mutta se miehekkyyden asteuttaminen ammatin mukaan siis suurin piirtein yhtä erikoista kuin tämä auto juttu.

        Sanoo autoton miehenpuolikas!


      • heh .. kirjoitti:

        Sanoo autoton miehenpuolikas!

        Sanoo älymies joka ei ole ikinä saanut naista?


    • ei toimi

      Jos täältä löytyis naisia ajoneuvojen mukaan, ei ois mitään hätää, auto, moottorikelkka, traktori......ei vaan tunnu menevän niin, mutta jos vapaaehtoisia löytyy en pistä pahakseni.

    • Autoton miehettömyys

      "minun mielestä kyseessä ei ole mies eikä mikään jolla ei ole autoa."

      Eli siis kaikki urospuoliset henkilöt ennen 1900-lukua ei ollut miehiä eikä mitään?

      Tässä sen näkee mitä naiset etsii.

      Sosiaalisesti sovinnaista ja heille opetettuun/opittuun malliin sopivaa miestä joka täyttää kulloisenkin aikakauden "miehisyyden mitat" eikä siis todellista miestä.

      Nähtävästi tulevilla vuosisadoilla se on sitten rakettireppu tai jotain vastaavaa.

    • mopedisti83

      Autoni (25 vuotta vanha, maksoi aivan liikaa, ihan satasia) olen viimeksi pessyt joskus maaliskuussa koska en kesäkaudella aja sillä jos ei sada, moottoripyöränkin pesin vasta kolmatta kertaa tänä kesänä viime viikonloppuna. Miksi tuhlata aikaa pesemiseen ajamisen sijaan kun pesukeli on hyvä ajokeli?

      Onneksi ei ole ketään nurkissa pyörimässä ja valittamassa miten kaikki rahat menee mopon tankin kautta savuna ilmaan. :)

    • huulikorppuhaastaja

      Ei ole autoa, eikä tule. Toisaalta sellaista vaativa nainen tuskin olisi muutenkaan tyyppiäni, joten kukaan tuskin menettää mitään.

      Ymmärrän toki senkin, että täällä ketjussa aikaisemminkin mainitussa Helsingin kaupunginosassa minunkin on tämä paljon helpompi toteuttaa kuin monessa muussa paikassa.

    • leeatuulia

      En ymmärrä, miten muka vaikuttaa miehekkyyteen, että miehellä on tai ei oo autoo tai korttii. Eli ei todellakaan vaikuta mitenkään siihen, kiinnostunko vai en. Miusta jossain kaupungissa on ihan turha pitää autoo, jos sitä ei mihinkää tarttee, kun taas toisaalta jossain periferiassa se on ainut keino päästä töihin tai mihinkään muuallekaan sen puoleen.

      Miulla on kortti ja on auto ja tykkään ajamisesta, mutta en sitä edellytä keneltäkään toiselta. Tykkään kyllä autoista ja ei miuta yhtään haittaa, jos mies niistä jotain tietäiskin / osais kattoo sen verran ettei heti tarttee ekalle korjaamolle juosta jos jotain tulee. Mutta jos ei, ni mitäpä siitä, enpä miekään tiijä mitään aika monestakaan asiasta.

    • päsikoikki

      Entä saako hävitä naiselle kädenväännössä?

    • fdhgd

      Pitää varmaan hankkia joku parinsadan euron romu ruostumaan tohon tienvarteen, että kykenen viehättämään avaajan kaltaisia white trash bensalenkkariämmiä paremmin.

    • welinn

      auto olla pitää kun ei ole muuta liikennettä.

    • ads3536

      En oikein ymmärrä, kuinka tyhmiä ihmisiä on olemassa? siis jotain rajaa. Ehdoton turn-off on varmaan toi aloitus ja tuota puoltavat ääliöt.

      Siis...luoja sentään.

    • kuningas_

      mullon 2 autoa

    • Ukkomese olla pitää

      Kyllä kaikki tuntemani autottomat ja varsinkin ajokortittomat miehet ovat vähän sellaisia surkimuksia tai pultsarinalkuja, joilta ei oikein mikään muukaan onnistu. Tai sitten jonkin lapsellisen viherhippivegaani-ideologian kannattajia, mutta ihan oikeita miehiähän eivät nämäkään ole...

    • bvccvcvcv

      Aika pitkälti faktaahan se on, että pakaroissa ja takareisissä monesti näkee kuka tulee töihin pyörällä ja kuka köröttelee autollaan.

    Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Sosiaaliturvasäästöt kohdentuvat usein samoihin ihmisiin useampaan kertaan

      ja ihmisiä putoaa kiihtyvällä tahdilla toimeentulotuelle eli köyhien määrä kasvaa eksponentiaalisesti Suomessa. https:
      Maailman menoa
      413
      2337
    2. Olisiko sinulla mitään toiveita?

      Miten sinä toivoisit minun sinua lähestyvän? Mitään mitä olisi tosi hyvä tietää ennen sitä? Jos ei sen kummempia, niin
      Ikävä
      73
      2065
    3. Miksi toisten toiveet ahdistavat teitä?

      Kertokaapa miksi toisen ihmisen toiveet mahdolliselle kumppanilleen ahdistavat niin kovasti? Oletatko, että hän vaatii j
      Sinkut
      220
      1596
    4. Turun tunnin juna toteutetaan

      Köyhiltä viedään mutta tunnin juna Turkuun viedään läpi. Puhaltakaa PS nyt tämä poikki! https://www.hs.fi/politiikka/ar
      Perussuomalaiset
      158
      1312
    5. Mitä tuntemuksia

      sinulle tulee, kun hän ilmestyy näköpiiriin? Vaihtelevatko ne?
      Ikävä
      87
      1197
    6. T mies missä oot

      T mies pääsetkö lähtemään sieneen villasukat tein sulle 💕🐶
      Ikävä
      81
      1195
    7. Oletko kertonut tästä

      Meidän oudosta jutusta kenellekään? Olen kertonut ystävälleni, että olet saanut minut sekaisin…, mutta tästä hän ei tied
      Ikävä
      56
      1103
    8. En nii kui tiiä yhtään

      Mikä suussa kiehtoo, vaikka kaiken pitäisi olla ihan hyvin! Mä niin haluaisin nähdä sut:)
      Ikävä
      58
      1008
    9. huono vai hyvä juttu

      Miten ulkopuoliset reagoisivat jos olisit kaivattusi kanssa yhdessä....?
      Ikävä
      70
      1004
    10. Homouden synti

      Kerrotaan faktoja alkuun. On olemassa vain kaksi sukupuolta ja aviolIiitto on vain ja ainoastaan miehen ja naisen välin
      Luterilaisuus
      284
      977
    Aihe