Simossa metsäautotie puomitettu,,,

......

herää kysymys että mitä salaperäistä tien osakkaat harjoittavat kyseisen tien vaikutusalueella.
Käsittääkseni tietä johon on saatu veronmaksajien rahaa ei voida sulkea yksipuolisella päätöksellä.
Yksi osakas oli kertonut että puomi avataan sitten kun alkaa hirven metsästys,,,siis tämä puomi on tarkoitettu vain sitä varten että ei pääse marjastajat kyseiselle metsäautotielle vaikka sen osakkaana on myös Metsähallitus,,,eli me kaikki suomen kansalaiset.
Kyseinen tie sijaitsee Ranuantien alkupäässä.

6

935

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ???????

      Auttaiskohan jos alkaisi osakkaaksi tieosuuskuntaan ja maksais hoitokuluista,silloin ei kaiken järjen mukaan pitäs olla mitään estettä.
      Tsemppiä.

      • ,.

        Ei se osakkaaksi alkaminen ole noin yksinkertaista, tarttee olla maata kyseisen tien vaikutuspiirissä jotta on tien osakas.
        Metsäautoteille myönnetään valtion varoista 40-60 prosenttia rahaa tien rakentamiseen ja kunnostamiseen joten tien sulkeminen ulkopuolisilta on Suomen lakien vastaista.


    • Jos metsähallitus on vain yksi osakkaista ja osallistunut tien rakentamis- ja ylläpitokuluihin vain omalla osuudellaan, puomin saa laittaa.

      Sen sijaan jos, kuten yleensä on tapana, haetaan valtiolta rahaa yksityistien ylläpitoon ja rakentamiseen, tulee tien olla avoinna 10 vuotta viimeisen valtiolta saadun maksun jälkeen. Eikös se näin mennyt se lakipykälä, näistähän tapellaan jatkuvasti...

    • opet

      joo, määki perkele hommaan valtion tekkeen mulle komian mettäautotien ja sit kymmenen vuojen jälkeen laitan siihen puomin ettei vaan kukhaan perhana pääse sitä mun hienoo tietä pilalle kurvaamaan, oishan se komiata sielä sitte yksin kaahailla ja käyä vaikka marjat ja sienet siinä välissä noukkimassa, ja ne linnut ja ne jänikset aij..aij....

    • Hirveitä tukia

      Esim Metsäkeskus hinnoittelee metsäteiden kunnostukset niin, että ns. suunnittelu ja valvonta vie juuri tuon valtion maksaman tukiosuuden. Tosin ei metsäkeskuksen mies käynyt juuri kertaakaan urakkaa paikanpäällä katsomassa, minkäänlaisia karttoja ei suunnittelun tuloksena syntynyt ja urakoitsijan kaivuri seisoi tienposkessa lähinnä näön vuoksi esim.sinä aikana kun laskutti perustustöiden tekemisestä. Murskettakin tuli käytännössä vain puolet siitä mitä urakoitsija väitti.

      Halvemmaksi olisi tullut tehdä homma kokonaan ilman tukia.

      • qwerttttttyuiuop

        No, sehän on suljettu tietysti siksi, ettei kemiläiset rouvat pääse jakamaan pil...


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      113
      1135
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      89
      864
    3. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      18
      679
    4. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      275
      642
    5. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      77
      608
    6. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      62
      600
    7. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      104
      584
    8. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      49
      523
    9. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      26
      522
    10. Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.

      Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet
      Suomussalmi
      90
      453
    Aihe