vanha virsi taalainmaan karjamajoilta

stiina

tietääkö joku kyseiseen laulun sanoja?
alkaa näin:

"yö kun saapunut on ylle niittyjen
ja varjot peittää maan.
Minä yksin oon ja silti pelkää en
nyt kuitenkaan..."

enempää en osaa. tietäiskö joku miten laulun loput sanat menee?
aivan ihana laulu... tuhannet kiitokset!!

15

21438

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Googler

      Tunnetaan parhaiten urkusävellyksenä, jonka tekijäksi mainitaan Oskar Lindberg (1887-1955). Ruotsinkielinen nimi on "Gammal fäbodpsalm från Dalarna". Googleen hakuehdoksi pantuna tuo nimi tuottaa melkoisesti osumia, mutta en osaa sanoa, löytyykö niitä penkomalla minkäänlaisia sanoja.

      Myös tuo suomenkielinen nimi "Vanha virsi Taalainmaan karjamajoilta" tuottaa Googlella linkkejä klikkailtavaksi.

      Tenori Hannu Jurmu kiekaisee muutaman tahdin verran MP3-näytteellä, joka löytyy osoitteesta
      http://www.fantasticomusic.fi/index.phtml/art/3206/t/articles1

      • sama

        Vaikuttaa vahvasti siltä, että tuon "virren" suomenkielisen sanoituksen isä on Oke Aarne Thorvald Peltonen, joka on toiminut Helsingin Johanneksen kirkon kappalaisena.


      • kintsi
        sama kirjoitti:

        Vaikuttaa vahvasti siltä, että tuon "virren" suomenkielisen sanoituksen isä on Oke Aarne Thorvald Peltonen, joka on toiminut Helsingin Johanneksen kirkon kappalaisena.

        Minulla on urkunuotit siihen kappaleeseen ja toivelaulukirjasta löydät suomalaiset sanat siihen


      • sanoillla

        mitä yl kuuleepåi


    • minä...

      toivelaulukirja 14:sta sanat..jos ei löydy ni mä voin joskus kirjottaa ne tänne jos muistan...mutta katteleppa tuolta

    • joteski

      yö kun saapunut on ylle niittyjen ja varjot peittää maan olen yksin mutta silti pelkää en nyt kuitenkaan sillä tiedän että enkeleitä saan yön hetki turvaaksein mitä pyysin rukouksin luojaltain kun hälle huolet vein nään taivaan tähdet kuten paimenet nuo jotka kulki kedoillaan luokse tähtitarhain käy mun aatoksein ja luottaa ma saan siihen että kerran lailla paimenten saan nähdä jeesuksen on herra mun paimen nyt puutu mitään multa ei hyvää huolta paimen pitää laumastaan pois pelkoni hän vei vaikka yksin kotiin silti tiedän sen oon saanut rohkeudenolla saanhan kanssa enkelten.yö kun saapuu ylle niittyjen.

      • wwwwwwwwwwwww

        jurmun levyllä ihan eri sanat. menikö perille?

        sun armos suuri on rakkautes loputon ---päättyy


      • Fiuh

        Nyt pustyy harjotella sanoja hyvä ku joku osas


      • Ihmettelijä*

      • sun armos herra suur
        Ihmettelijä* kirjoitti:

        Miten ihmeessä päädyit vuonna 2004 aloitettuun ketjuun???

        tien vuoreten juiput kuultaa ruskon vyö jo laaksot varjoon jää.... miksi erilainen alku?


    • Ne sanat kuulet tuon Tallatallan vinkistä suomeksi laulettuna. Selaa sit vinkkii, sieltä löytyy.

    • JuvaVir

      Yö kun saapunut on ylle niittyjen,
      sen varjot peittää maan.
      Olen yksin mutta silti pelkää en nyt kuitenkaan.
      Sillä tiedän että enkeleitä sain
      yön hetkiin turvaksein.
      Niitä pyysin rukokuksin Luojaltain kun hälle huolet vein.

      Oi Herra mun paiman,
      nyt puutu mitään multa ei.
      Hyvää huolta paimen pitää laumastaan,
      pois pelkoni Hän vei.

      Vaikka yksin oon niin silti tiedän sen,
      oon saanut rohkeuden.

      Olla saanhan kanssa enkelten,
      yö kun saapuu ylle niittyjen.

      ... jotenkin näin sanat menee...

    • 80090

      jurmu suurin on rakkaus- levylä ihan eri sanat tos laulus

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      63
      6013
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      25
      3801
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      238
      2108
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      1840
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      31
      1279
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      95
      1266
    7. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      298
      1055
    8. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      54
      1000
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      76
      929
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      878
    Aihe