http://kirjasto.adventist.fi/kysymyksia-helvetista
PIKKU PALOJA YLLÄOLEVASTA LINKISTÄ - KLIKKAA SINNE, LUE EDES 7-10.
Kohta 7 toteaapi: " Hellvetin tuli on yhtä laaja kuin maailma,
koska kaikki tämän maan päällä palaa."
Kohta 8 toteaa hellvetissä olon (kärsimysrangaistus) pituuden vaihtelevan tapauskohtaisesti: " rangaistuksen pituus on suhteessa pahoihin tekoihin."
Kohta 9 kertoo hellvetin kestävän vain aikansa ja sitten luodaan hellvetin tilalle (ent. Maa) uusi Maa, eikä siellä kuolemaa enää ole.
Kohta 10 toteaa luonnollisesti myös ruumiin, eikä vain sielun, tuhoutuvan hellvetissä; juuri siksi adventismissa uskotaan, että hellvetti on Maa, kun myös liharuumis siellä palaapi. Ei tämä kymmeneskään kohta ole minun oppiani, vaan adventistien. Kutakuinkin samoin toki asian näen.
"" Joutuvatko jumalattomat hellvettiin ruumiillisessa muodossa
ja tuhotaanko siellä sekä sielu että ruumis?
VASTAUS: Ihminen joutuu hellvettiin ruumiillisessa muodossa.
Sekä sielu että ruumis tuhoutuvat hellvetin tulijärvessä. ""
Niinpä niin. Unohtakaa alexin ja antin selitykset ja tutkikaa itse linkistä, 7-10. :
http://kirjasto.adventist.fi/kysymyksia-helvetista
antti
Ruumis ja sielu hellvetissä - adv.teologian mukaan
6
58
Vastaukset
PELKÄSIN HELLVETIN TULTA -- TARVITSIN TULIPALOSTA PELASTAJAN
##
Fniss!
25.7.2011 03:26
Pelkäätkö, Antti, että sinulle se yksi päivä hellvetissä ei riitä rangaistuksena?
Vaikuttaa siltä, että olet kyselemässä jatkoaikaa. ##
Ilahduttavaa, ettei vain Jeesus vaan myös jopa Fniss! (alex?) tunnustaa ansioni!
Jeesus sanoo ihan Raamatussa, vuorisaarnan yhteydessä, että Antti on ansainnut
omalla työllään helvetin tuomion. Ja kun muistetaan, että se on enemmän kuin ns. Suuren Neuvoston tuomio, ei toki päivä riitä alkuunkaan. Kyllä se päivä on Herran edessä ainakin tuhat vuotta.
En pelkää, ettei yksi päivä riitä - tiedän ettei se riittäisi. Ei Jeesus turhaan kuollut sijastani.
Kun koetan selostaa lukijoillemme adventistien opetusta hellvetti-asiassa, muut kirjoittajat raivona ärjyvät, että omiani keksin. Pari viestiketjua tuolla jo tuhosivat pelleilyllään. Jos tuo linkki ( http://kirjasto.adventist.fi/kysymyksia-helvetista ) ei tarkoittaisi sitä, mitä siinä lukee, niin mitä se sitten tarkoittaisi? Kyhääpä alex, fnissinä tai minä tahansa, lukuisista tilapäisnimistäsi, lyhyt ja ytimekäs selonteko tuosta yo. linkistä, kronologinen kuvaus tapahtumista! Ilman omia lisäyksiäsi. Jos et siihen pysty, voimme vain todeta, ettet käsitä lukemaasi laisinkaan.
http://keskustelu.suomi24.fi/node/10009993
http://keskustelu.suomi24.fi/node/10012188
antti- Amen!
Niin. Mitäpä kukaan tuohon voisi vastaan sanoa! Aamenen kylläkin. Se on hyvä siunattu tapa kommentoida selvää tekstiä.
- Aammen!
Niin. Mitäpä kukaan tuohon voisi vastaan sanoa! Aamenen kylläkin. Se on hyvä siunattu tapa kommentoida selvää tekstiä.
- alex-kasi
Olet sinä epäluuloinen - alex ja Fniss ovat kaksi eri ihmistä - ok?
alex on alex ja Fniss on Fniss..
Yritä Antti ymmärtää mitä minä kirjoitan tässä alla..
Raamattu sanoo että ainoastaan Jumalalla on kuolemattomuus.
Se tarkoittaa juuri sitä.. ja Jumala on kuolematon syystä - siis - Jumalan kuolemattomuudelle on syy.
Ja se syy on -- että Jumala on SELLAINEN -- joka ei kuole.
Ok - se voi tuntua yksinkertaiselta selitykseltä - suunnilleen kuin että lyhin matka kahden pisteen välillä on suora viiva.. mikä on ikäänkuin itsestään selvää..
mutta asiaa kannatta ajatella..
sillä se että Jumala on SELLAINEN joka ei kuole tarkoitta että Jumalalla on esimerkiksi sellaiset ominaisuudet jotka tekevät Hänestä kuolemattoman..Jumalassa ei ole esimerkiksi syntiä..
Tämä on täysin selvä asia - sillä jos Jumalalla ei olisi sellaisia ominaisuuksia - Hän ei olisi kuolematon - Hän kuolisi - mutta me tiedämme että Jumala on täydellinen elämä ja kuolematon.
Ihmisellä ei ole sellaisia täydellisen Jumalan ominaisuuksia, sanoo Raamattu.. ja ihminen on erossa Jumalasta ja kaikesta siitä mitä Jumala on - ja se tarkoittaa erossa myös iankaikkisesta elämästä.
Raamattu on Jumalan lupaus hakea kuoleman omat synnin orjat takaisin Jumalan luo - sinne missä on iankaikkinen elämä - ja Hän tekee sen Pojassaan - joka lunasti meidät - ei vajavaisuudessa - vaan Jumalan täydellisyydessä..
Raamattu sanoo ei kukaan ole Jumalaa nähnyt - EIKÄ VOI NÄHDÄ.. sillä ihminen tuhoutuisi Jumalan edessä syntiensä tähden - ei syntistä voi yhdistää Jumalaan - siksi meille on annettu Jeesus Kristus - joka voi nähdä molemmat - Jumalan kasvot ja meidät - sillä hän LUNASTI meidät synnistä - täydellisellä lunnaalla. Toisin sanoen - hän otti osalleen meidän syntiemme seuraukset .. ja mitkä ovat meidän syntiemme seuraukset - ju ei se ole iankaikkinen elämä tulijärvessä - vaan se on kuolema. Jeesus siis kuoli .. jotta me saisimme elää.. syntivelka on maksettu..
Voisi sanoa että me olemme SELLAISIA joilla ei ole kolemattomuutta koska meiltä puuttuu ne ominaisuudet jotka tekisivät meistä kuolemattomia .. ne Jumalan ominaisuudet .. ja me emme voi niitä itse itsellemme hankkia
mutta ihminen voi saada ne Jumalalta jos hän haluaa ottaa ne vas- sillä ei vaavaisesta tule täydellistä - ei ilman Jumalan Poikaa..
Ok- Antti - ymmärsitkö - ei sinun tarvitse uskoa siihen mitä kirjoitin jos et halua tai voi - mutta ymmärsitkö kuitenkin miten minä asian näen?
alex
Miksi jankutat alati kuolemattomuudesta kuolevaisten maassa , alex ???
On tärkeää oppia olevansa kuolevainen - siitä saa viisaan sydämen.
Saarn. 7:4 (7:5) Viisaitten sydän on surutalossa, tyhmien sydän ilotalossa.
Ps. 90:12
Opeta meitä laskemaan päivämme oikein, että me saisimme viisaan sydämen.
Tuossa ei tarkoiteta laskea, milloin tulee sapatti, 7. päivä, vaan paljon suuremmasta viisaudesta on kyse. Kun havahtuu siihen, että elämä kestää vain hetkisen, oppii erottamaan oleelliset asiat epäoleellisesta ja keskittyy oleelliseen.- alex-kasi
:) Sinähän tämän aloituksen teit.
Minä "jankutan" kuolevan pelastusta kuolemasta > elämään.
Sinä "jankutat" kuolemattoman pelastusta helvetin ikuisesta piinasta > taivaaseen.
Siinä se ero.
Ja se johtuu meidän näkemyksestämme siihen onko synnissäkin kuolemattomuutta.
Minä sanon että Raamattu sanoo että ei ole.
Sinä sanot että Raamattu sanoo että on.
alex
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Karhuryhmä
Kellään tarkempaa tietoa miksi ja missä karhuryhmä ollut? Perheväkivaltaa vai huumeperintää kenties taas?293478- 973216
- 763044
Raisionkaaren koira hyökkäys
Taas nähtiin että koiriin ei voi luottaa. Eilen illalla vapaana ollut koira hyökkäsi Raisionkaarella kolmen henkilön kim813029"Mielipide: Äärivasemmiston uhka on otettava vakavasti"
Demokratia näyttäisi olevan Halla-aholle enemmänkin välttämätön paha kuin tavoiteltava asia. Väkivallan ihannointi ja m542915Tapa jolla kohtelit minua viimeksi miellytti erityisesti
Osaat huomioida kauniisti ja katsot aina tilanteita yhteisen hyvän kannalta. Sitä arvostan erityisesti.862688- 352500
- 572361
Satuit vain olemaan
Ensimmäinen joka avasi minussa sen nähdyksi ja rakastetuksi tulemisen puolen. Pitäisi vain muistaa että et ole ainoa. Se432245- 882012