Tiedätkö Israelin Kuninkaan Nimen heprealaisena versiona!

Kolme Vinkkiä!

Nimensä alkukirjaimena Y muistuttaa tätä ristiinnaulittua hänen huutaessa viimeisenä sananaan ennen kuolemaansa ristillä Jerusalemin Moorian vuorella Golgataksi kutsutulla teloituspaikalla "Se on täytetty!" Ristinsä läheisyyteen noin kaksi vuosituhatta sitten oli kirjoitettu hepreaksi ja kreikaksi ja latinaksi, ja tässä suomeksi käännettynä: "Nasaretilainen Y _ _ _ _ _ , Juutalaisten Kuningas". (1. vinkki)

Oli itsessään synnitön ja Pyhä Uhrikaritsa, vaikka kantoikin ja sovitti meidän kaikkien ihmisten synnit, ja näin joutui maistamaan kuolemaa että meillä hänessä on lunastus ja syntiemme anteeksiantamus. Kaikki uudestisyntyneet tahtovat kiittää ja kunnioittaa Vapahtajaansa, sillä on siihen yksin arvollinen Isän rakkaana Poikana, jonka haavojen kautta voimme parantua ja myös leivän ja viinin nauttiminen muistuttaa meitä ruumiinsa ja verensä voimasta ja merkityksessä tänäkin päivänä ja aina viimeiseen päivään, jolloin koko sen merkitys saa täyttymyksensä Jumalan tuhatvuotisessa valtakunnassa, amen. (2. vinkki)

Nimensä alkukirjaimena Y muistuttaa meitä siitä kuolleista ja taivaaseen Ylösnousseesta Israelin Yljästä ja Kuninkaasta, joka tulee takaisin ja tuo valtakuntansa uuteen maahan ja Kuninkaan ja Yljän häät alkavat, sillä Herra on hyvä, amen. (3. vinkki)

Pitäessäsi opetuksensa tulet sinäkin kohtaamaan ja tuntemaan Israelin Pyhän Yljän ja Kuningas Immanuelin, samoin saat nimessään anoa hengellistä hyvää, sillä nöyrät saavat autuuden periä ja joka lähestyy Herraa, häntä myös laupeudessa Herra lähestyy, sillä on hyvä, amen!

Älä pidä halpana sitä hyvää sanomaa, sillä pelastusta ei ole yhdessäkään toisessa nimessä vaan Israelin Pyhä Herra on Yksi, samoin Nimensä on Yksi ja Henkensä on Yksi, amen.

Hallelujah!

50

112

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ...

      hepreassa ei ole y-kirjainta, ei ollut latinassakaan eikä jumalaa voi tappaa ja kristinuskon jumalaksi korotetun ihmisen viimeinen lause oli "Jumalani jumalani miksi minut hylkäsit ".
      Moni ihminen pelkää kuoleman hetkellä , yesus -niin kai nimi pitää kirjoittaa- ei ollut poikkeus. Se hyvä tässä miehessä oli, että hän sentään halusi että hänen kuoltuaan joku huolehtisi hänen äidistään. Inkarnaatiosatukin kohtasi todellisuuden jota ei ole sensuroitu .

      • Kuten tiedät on

        Raamatun pyhissä kirjoituksissa kirjoitettu Luojasta ja Jumalasta, samoin Pojasta ja Immanuelista ja Hengestä. Ihminen ei luonnollisesti pysty tuntemaan Jumalaa, mutta pyhien kirjoituksien kautta voimme saada Jumalan oman ilmoituksen itsestään, samoin lukea niistä pyhistä jotka ovat saaneet nähdä Jumalan olemusta erinäisissä kohtaamisissa tai kuulemisessa tai näkemisessä.

        Tietenkään ei ole Y-kirjainta hepreassa eikä kreikassa, mutta kyseessä olikin nimen suomalainen muoto, jossa ensimmäinen kirjain voidaan esittää Y tai J.

        Jumala on ilmoittanut itsensä Isänä ja Poikana ja Herran Henkenä. Tietenkään ei Isä voinut kuolla vaikka olikin Pojassa ja samoin Pyhä Henki oli Pojassa, mutta Pojassa Immanuelina Isä ja Henki ja näin Herra ja Jumala tuli Ihmisen Pojaksi niinkuin syntyi Miriamista, tuosta vielä neitseellisessä tilassa olleesta Daavidin sukukunnan nöyrästä palvelijattaresta, joka ei miehestä mitään tiennyt Herran synnyttäessään.

        Poika kuoli, sillä oli ihminen, mutta nousi kuolleista, sillä oli Herra ja Jumala Poikana, jossa Isä ja Henki olivat, sillä ovat Yhtä, niinkuin Herra on Yksi, amen.

        Poika kuoli nimenomaan meidän syntiemme tähden, sillä synnin palkka on kuolema ja synnin palkka on ero Jumalasta ja siksi huusi "Eli, Eli, lama sabaktani". Jos ei olisi huutanut, niin me Herran Yeshuan sijaan syntisinä ihmisinä joutuisimme eroon Jumalasta kuoltuamme, mutta koska uskomme Herraan ja tahdomme häntä rakastaa ja hänet tunnustaa sen armon mukaan, jonka Isä on sydämmiimme suonut elävän uskon ja yhteyden kautta, jonka on antanut elävässä vedessä ja Pyhässä Hengessä, niin meidän ei tarvitse kuolla synteihimme vaan saamme elää Herrassamme, joka on jo kärsinyt syntiemme tähden ja noussut ylös vanhurskautensa tähden ja sen on myös meidän toivomme, hänen antama lahjavanhurskautensa Israelin Pyhänä Kuninkaana.

        Juuri tämän tähden ei ole pelastusta synneistä ja kuolemasta kenessäkään muussa eikä missään muussa Nimessä kuin Nasaretilaisen Yeshuan, tuon ylistetyn ja kiitetyn aikakaudesta aikakauteen, amen!

        Vain Herra Yeshua on Hyvä, sillä Isä on hänessä ja samoin Henki on hänessä kaikkiin ihmisiin nähden, amen!

        Nöyrrytään tekemään tahtoaan ja vastaanottamaan iloaan ja rauhaansa ja vanhurskauttaan, sillä se on ainoa toivomme ihmisinä olimme sitten mistä tahansa lähtöisin lihaksi syntyneinä ihmisinä. Jumalan lupauksen lapseuteen meidän tulee kuitenkin syntyä vedestä ja Hengestä, niinkuin Mestari Yeshua on meille opettanut, amen.

        Hallelujah!


    • ...

      yeshua ei ole nimen suomalainen muoto eikä heprealainenkaan, itse asiassa ei kai minkään kielinen. Yisrael, yerusalem, yuda miksi et käytä samaa muissa nimissä jos se muka on suomalainen muoto?
      Kristinuskon jumalat ovat isä, poika ja pyhä henki, ei minkään muun uskonnon , ei myöskään juutalaisuuden, joten en käsitä miksi jonkun vieraan uskonnon sanomaa levitetään täällä.

      • Tietysti on vapaus

        käyttää sitä nimeä, mitä tahtoo, kunhan vain ymmärretään onko kyseessä Israelin Pyhä Herra. Eri kielille on Herran nimi eri tavalla käännetty. Tietysti suomalaisille on Jeesus se ensimmäinen ja hyväksi todettu. Yeshua on heprealaisesta alkuperäisnimestä lyhennetty englanniksi ja edelleen myös Suomessa se voidaan ymmärtää ja kääntää heprealaisesta alkunimestä. Yeshua on Jeesus, kreikk. Iesous, hepr. Yehoshua. Tietysti Yeshua voitaisiin ilmoittaa Jeshuana. Vanhan Testamentin Joosua tulisi olla Joshua, mutta vokaalit ovat tutkittavia. Taidampa tutkia, miten nuo heprean nimet on septuagintassa esitetty, sillä silloin sen aikaan sopii aika hyvin myös Nasaretilaisen Yeshuan aikaan vaikka nuo pari-kolme sataa vuotta onkin välissä. Lisäksi tulisi ymmärtää, oliko käytännössä Yeshua aikaan miten aramean kieli käytäntöön vaikuttamassa myös nimissä, mutta Immanuelin nimi ilmoitettiin enkelin toimesta sekä Miriamille että Joosefille ja voi olla täysin heprealainen alkuperäisnimi.

        Tietenkään ei kenenkään kannata alkaa siivilöimään hyttysiä näissä nimiasioissa vaikka ovatkin mielenkiintoinen lisä tutkittaessa Raamastusta saatavia pyhiä asioista, varsinkin Immanuelin nimestä, eikä siten myöskään tule sitä vähentää.

        Isä ja Poika ja Pyhä Henki ovat nähtävissä myös Vanhassa Testamentissa vaikka Uudessa Testamentissa ja Immanuelin opetuksessa on todellinen Isän Jumalan ilmoitus Pojan kautta Pyhässä Hengessä, niinkuin sen puhalsi myös opetuslastensa ylle ja kaste taivaasta tuli helluntaina pitkäperjantain ja sapatinjälkeisen ensimmäisen päivän eli Herran ylösnousemuspäivän jälkeen.

        Herra Yeshua nousi taivaaseen Isän oikealla puolelle, niin Stefanus näki taivaan avautuessa ennen nukkumistaan kiivastuneiden juutalaisten kivitykseen.

        Herran Yeshuan hyvyys ja ihmisrakkaus vetää meitä kaikkia parannukseen, mutta Syytäjä tämän maailman pimeyden herrana ja Pahana pyrkii erottamaan ihmisiä Herrasta Yeshuasta ja Isän Jumalan valtakunnasta ja vanhurskaudesta ja hengellisestä hyvästä siunauksesta ja armolahjoista.

        Uuden Testamentin sanoma on vastaansanomattomasta täysin juutalaisuutta ja sitä aidointa ja parasta ja ihaninta ja vasta siinä voimme kokea totuudellista ja armollista SHALOMIA Israelin Pyhään Herraan ja Jumalaan, niinkuin voimme lukea Aabrahamista ja Iisakista ja Jaakobista, joka sai nimekseen Israel, amen.

        Hallelujah!


      • Toki yhtenäisyyden
        Tietysti on vapaus kirjoitti:

        käyttää sitä nimeä, mitä tahtoo, kunhan vain ymmärretään onko kyseessä Israelin Pyhä Herra. Eri kielille on Herran nimi eri tavalla käännetty. Tietysti suomalaisille on Jeesus se ensimmäinen ja hyväksi todettu. Yeshua on heprealaisesta alkuperäisnimestä lyhennetty englanniksi ja edelleen myös Suomessa se voidaan ymmärtää ja kääntää heprealaisesta alkunimestä. Yeshua on Jeesus, kreikk. Iesous, hepr. Yehoshua. Tietysti Yeshua voitaisiin ilmoittaa Jeshuana. Vanhan Testamentin Joosua tulisi olla Joshua, mutta vokaalit ovat tutkittavia. Taidampa tutkia, miten nuo heprean nimet on septuagintassa esitetty, sillä silloin sen aikaan sopii aika hyvin myös Nasaretilaisen Yeshuan aikaan vaikka nuo pari-kolme sataa vuotta onkin välissä. Lisäksi tulisi ymmärtää, oliko käytännössä Yeshua aikaan miten aramean kieli käytäntöön vaikuttamassa myös nimissä, mutta Immanuelin nimi ilmoitettiin enkelin toimesta sekä Miriamille että Joosefille ja voi olla täysin heprealainen alkuperäisnimi.

        Tietenkään ei kenenkään kannata alkaa siivilöimään hyttysiä näissä nimiasioissa vaikka ovatkin mielenkiintoinen lisä tutkittaessa Raamastusta saatavia pyhiä asioista, varsinkin Immanuelin nimestä, eikä siten myöskään tule sitä vähentää.

        Isä ja Poika ja Pyhä Henki ovat nähtävissä myös Vanhassa Testamentissa vaikka Uudessa Testamentissa ja Immanuelin opetuksessa on todellinen Isän Jumalan ilmoitus Pojan kautta Pyhässä Hengessä, niinkuin sen puhalsi myös opetuslastensa ylle ja kaste taivaasta tuli helluntaina pitkäperjantain ja sapatinjälkeisen ensimmäisen päivän eli Herran ylösnousemuspäivän jälkeen.

        Herra Yeshua nousi taivaaseen Isän oikealla puolelle, niin Stefanus näki taivaan avautuessa ennen nukkumistaan kiivastuneiden juutalaisten kivitykseen.

        Herran Yeshuan hyvyys ja ihmisrakkaus vetää meitä kaikkia parannukseen, mutta Syytäjä tämän maailman pimeyden herrana ja Pahana pyrkii erottamaan ihmisiä Herrasta Yeshuasta ja Isän Jumalan valtakunnasta ja vanhurskaudesta ja hengellisestä hyvästä siunauksesta ja armolahjoista.

        Uuden Testamentin sanoma on vastaansanomattomasta täysin juutalaisuutta ja sitä aidointa ja parasta ja ihaninta ja vasta siinä voimme kokea totuudellista ja armollista SHALOMIA Israelin Pyhään Herraan ja Jumalaan, niinkuin voimme lukea Aabrahamista ja Iisakista ja Jaakobista, joka sai nimekseen Israel, amen.

        Hallelujah!

        tähden esimerkiksi Suomessa riittää hyvin kaksi: Yeshua ja Jeesus.

        Tärkeintä on tietysti kiittää ja kunnioittaa ja ylistää Isää Jumalaa Herran pyhässä nimessä ja ennen uudestisyntymistä etsiä Herraa ja nimessään anoa hengellistä hyvää sillä kukaan ei voi uudestisyntyä Jumalasta lupauksen lapsekseen muutoin kuin veden ja Hengen kautta, niinkuin Mestari on meitä opettanut, amen.

        Hallelujah!


    • SB

      Israelin kuninkaan nimi oli Joshua eli suomeksi Joosua.
      Tarkoitan oikeata kunigasta enkä tätä teatteriversiota.

      • Yeshua on Kuningas!

        esille tuomana: ´ Sitä pelastusta ovat etsineet ja tutkineet profeetat, jotka ovat ennustaneet teidän osaksenne tulevasta armosta. He ovat tutkineet, mihin ja millaiseen aikaan heissä oleva Kristuksen Henki viittasi todistaessaan ennalta Kristusta kohtaavista kärsimyksistä ja niiden jälkeen tulevasta kunniasta. He eivät palvelleet itseään, vaan teitä. Heille ilmoitettiin se, minkä teille ovat julistaneet ne, jotka taivaasta lähetetyssä Pyhässä Hengessä ovat saarnanneet teille evankeliumia. Siihen enkelitkin haluavat katsahtaa. ´ (1. Piet. 1)

        Ja kuten kaikkein pyhimmän väliverho repesi Yeshuan huutaessa "se on täyetty" niinmyös on kirjoitettu: ´ Todistaahan sen meille myös Pyhä Henki. Sanottuaan: "Tämä on se liitto, minkä minä näiden päivien jälkeen teen heidän kanssaan", sanoo Herra: "Minä panen lakini heidän sydämiinsä ja kirjoitan ne heidän mieleensä." Ja: "Heidän syntejään ja laittomuuksiaan en enää muista." Missä nämä on annettu anteeksi, siinä ei uhria synnin tähden enää tarvita. Meillä on siis, veljet, luja luottamus siihen, että meillä Jeesuksen veren kautta on pääsy kaikkeinpyhimpään*. Tämän pääsyn hän on vihkinyt meille uudeksi ja eläväksi tieksi, joka käy väliverhon, se on, hänen ruumiinsa uhrin* kautta. Koska meillä täten on "suuri Pappi, Jumalan huoneen haltija," käykäämme esiin vakain sydämin, täydessä uskon varmuudessa, sydän vihmottuna puhtaaksi pahasta omastatunnosta ja ruumis puhtaalla vedellä pestynä. Pysykäämme järkähtämättä toivon tunnustuksessa. Hän, joka antoi lupauksen, on uskollinen. ´ (hepr. 10)

        Jumalan valtakunnasta Yeshuassa on kirjoitettu: ´ Te olette käyneet Siionin vuoren luo ja elävän Jumalan kaupungin, taivaallisen Jerusalemin luo, kymmenien tuhansien enkelien luo, juhlajoukon ja taivaissa kirjoitettujen esikoisten seurakunnan luo, Tuomarin luo, joka on kaikkien Jumala, täydellisiksi tulleiden vanhurskaiden henkien luo, uuden liiton Välimiehen Jeesuksen luo ja vihmontaveren luo, joka puhuu parempaa kuin Aabelin veri. Varokaa torjumasta häntä, joka puhuu. Jos nuo, jotka torjuivat luotaan hänet, joka ilmoitti Jumalan tahdon maan päällä, eivät voineet päästä pakoon, niin sitäkin vähemmän pääsemme me, jos käännymme pois Hänestä, joka ilmoittaa sen taivaasta. Hänen äänensä järkytti silloin maata. Nyt hän on luvannut: "Vielä kerran minä järkytän maata, jopa taivastakin." Tuo "vielä kerran" osoittaa, että ne, mitkä järkkyvät, tulevat muuttumaan, koska ovat luotuja, että ne, jotka eivät järky, pysyisivät. Koska me siis saamme valtakunnan, joka ei järky, olkaamme kiitollisia* ja siten palvelkaamme Jumalaa pyhällä arkuudella ja pelolla, hänelle mielihyväksi. Meidän Jumalamme on näet kuluttava tuli. ´ (hepr. 12)


      • 1+2
        Yeshua on Kuningas! kirjoitti:

        esille tuomana: ´ Sitä pelastusta ovat etsineet ja tutkineet profeetat, jotka ovat ennustaneet teidän osaksenne tulevasta armosta. He ovat tutkineet, mihin ja millaiseen aikaan heissä oleva Kristuksen Henki viittasi todistaessaan ennalta Kristusta kohtaavista kärsimyksistä ja niiden jälkeen tulevasta kunniasta. He eivät palvelleet itseään, vaan teitä. Heille ilmoitettiin se, minkä teille ovat julistaneet ne, jotka taivaasta lähetetyssä Pyhässä Hengessä ovat saarnanneet teille evankeliumia. Siihen enkelitkin haluavat katsahtaa. ´ (1. Piet. 1)

        Ja kuten kaikkein pyhimmän väliverho repesi Yeshuan huutaessa "se on täyetty" niinmyös on kirjoitettu: ´ Todistaahan sen meille myös Pyhä Henki. Sanottuaan: "Tämä on se liitto, minkä minä näiden päivien jälkeen teen heidän kanssaan", sanoo Herra: "Minä panen lakini heidän sydämiinsä ja kirjoitan ne heidän mieleensä." Ja: "Heidän syntejään ja laittomuuksiaan en enää muista." Missä nämä on annettu anteeksi, siinä ei uhria synnin tähden enää tarvita. Meillä on siis, veljet, luja luottamus siihen, että meillä Jeesuksen veren kautta on pääsy kaikkeinpyhimpään*. Tämän pääsyn hän on vihkinyt meille uudeksi ja eläväksi tieksi, joka käy väliverhon, se on, hänen ruumiinsa uhrin* kautta. Koska meillä täten on "suuri Pappi, Jumalan huoneen haltija," käykäämme esiin vakain sydämin, täydessä uskon varmuudessa, sydän vihmottuna puhtaaksi pahasta omastatunnosta ja ruumis puhtaalla vedellä pestynä. Pysykäämme järkähtämättä toivon tunnustuksessa. Hän, joka antoi lupauksen, on uskollinen. ´ (hepr. 10)

        Jumalan valtakunnasta Yeshuassa on kirjoitettu: ´ Te olette käyneet Siionin vuoren luo ja elävän Jumalan kaupungin, taivaallisen Jerusalemin luo, kymmenien tuhansien enkelien luo, juhlajoukon ja taivaissa kirjoitettujen esikoisten seurakunnan luo, Tuomarin luo, joka on kaikkien Jumala, täydellisiksi tulleiden vanhurskaiden henkien luo, uuden liiton Välimiehen Jeesuksen luo ja vihmontaveren luo, joka puhuu parempaa kuin Aabelin veri. Varokaa torjumasta häntä, joka puhuu. Jos nuo, jotka torjuivat luotaan hänet, joka ilmoitti Jumalan tahdon maan päällä, eivät voineet päästä pakoon, niin sitäkin vähemmän pääsemme me, jos käännymme pois Hänestä, joka ilmoittaa sen taivaasta. Hänen äänensä järkytti silloin maata. Nyt hän on luvannut: "Vielä kerran minä järkytän maata, jopa taivastakin." Tuo "vielä kerran" osoittaa, että ne, mitkä järkkyvät, tulevat muuttumaan, koska ovat luotuja, että ne, jotka eivät järky, pysyisivät. Koska me siis saamme valtakunnan, joka ei järky, olkaamme kiitollisia* ja siten palvelkaamme Jumalaa pyhällä arkuudella ja pelolla, hänelle mielihyväksi. Meidän Jumalamme on näet kuluttava tuli. ´ (hepr. 12)

        Väliverho repesi....


        Todellakin, vuonna 63 eaa..Pompeius valloitti Jerusalemin ja meni julkeasti temppelin kaikkein pyhimpään, minne vain ylimmäinen pappi sai mennä kerran vuodessa.


      • 3, Tie Yeshuassa
        1+2 kirjoitti:

        Väliverho repesi....


        Todellakin, vuonna 63 eaa..Pompeius valloitti Jerusalemin ja meni julkeasti temppelin kaikkein pyhimpään, minne vain ylimmäinen pappi sai mennä kerran vuodessa.

        avattiin mahdolliseksi myös sinulle, rakas kutsuttu, mutta et vielä vastaanottanut etkä siten pyhä. Jos tahdot, tee parannus!

        Verho repesi noin vuonna 27 jälkeen Messiaan syntymän Beetlehemissä.


      • korjataan aikamääre
        3, Tie Yeshuassa kirjoitti:

        avattiin mahdolliseksi myös sinulle, rakas kutsuttu, mutta et vielä vastaanottanut etkä siten pyhä. Jos tahdot, tee parannus!

        Verho repesi noin vuonna 27 jälkeen Messiaan syntymän Beetlehemissä.

        tietysti: Verho repesi noin vuonna 27 eaa.

        Verho repesi noin vuonna 34 jälkeen Messiaan syntymän Beetlehemissä.


      • Voikohan Herralle
        1+2 kirjoitti:

        Väliverho repesi....


        Todellakin, vuonna 63 eaa..Pompeius valloitti Jerusalemin ja meni julkeasti temppelin kaikkein pyhimpään, minne vain ylimmäinen pappi sai mennä kerran vuodessa.

        olla vaikeampaan tapausta kuin loukkaantunut jukuripää nainen! Kenties loukkaanut uppiniskainen vaimo!


    • ...

      Korjaan, eikö nimi ole suomeksi Yoosua?

      • Niin ne vokaalit

        Onko Yoshua vai Joshua, Yeshua vai Jeshua, myös Yashua ja Jashua on näköjään käytössä.

        Tutkinpa miten septuagintassa nuo vokaalit käännettiin.


      • Rakkaalla Isän

        Jumalan ainosyntyisellä Nasaretilaisella Pojalla on monta nimeä ja monenlaista tulkintaa, mutta kenenkään ei kannata asioista riidellä eikä lihan mielessä kiivailla, amen.


      • ...
        Niin ne vokaalit kirjoitti:

        Onko Yoshua vai Joshua, Yeshua vai Jeshua, myös Yashua ja Jashua on näköjään käytössä.

        Tutkinpa miten septuagintassa nuo vokaalit käännettiin.

        Septuagintassa niin että kreikkalaiset ymmärsivät ja osasivat lausua , siksi on yhä Gaza eikä 'aza joka nyt sekoittaa.
        Suomeksi on kuitenkin helppoa: Joosua ja Juuda, eli jod on hepreassa sama kuin suomen j-kirjain. Miksi siitä pitää y-vääntää?


      • isoperhe, monta poik
        Rakkaalla Isän kirjoitti:

        Jumalan ainosyntyisellä Nasaretilaisella Pojalla on monta nimeä ja monenlaista tulkintaa, mutta kenenkään ei kannata asioista riidellä eikä lihan mielessä kiivailla, amen.

        "Jumalan ainosyntyisellä Nasaretilaisella Pojalla on monta nimeä... "
        monessako muussa kaupungissa kristittyjen jumalalla on poika?


      • Olen samaa mieltä
        ... kirjoitti:

        Septuagintassa niin että kreikkalaiset ymmärsivät ja osasivat lausua , siksi on yhä Gaza eikä 'aza joka nyt sekoittaa.
        Suomeksi on kuitenkin helppoa: Joosua ja Juuda, eli jod on hepreassa sama kuin suomen j-kirjain. Miksi siitä pitää y-vääntää?

        suomalaisesta muodosta ja ääntämisestä, mutta silti tahdon käyttää Yeshua ja samoin YHWH. Tietysti muissa käytän jodin J:nä, kuten Joshua tai Joosua. Perustelinkin asian jo aiemmin.

        Nasaretilainen Yeshua on YHWH Poikana, jonka kautta Isä itsensä ilmoitti ja sitä ennen ihmisille ilmestyi Herrana ja Jumalana, kuten Moosekselle palavassa pensaassa.

        Hyvin on sopusoinnussa nämä koko Raamatun ilmoituksen kanssa niinkuin saamme ymmärrystä ja viisautta ja neuvoa ja tietoa anoa tunteaksemme Israelin Pyhän Kuninkaan, amen, ja myös hänelle kunniaa antaa ja siihen kehottaa Nimessään, halleljujah!


      • älä sekoita
        isoperhe, monta poik kirjoitti:

        "Jumalan ainosyntyisellä Nasaretilaisella Pojalla on monta nimeä... "
        monessako muussa kaupungissa kristittyjen jumalalla on poika?

        kutsumanimeä yksittäisen kaupungin tilanteeseen, sillä Yeshua on koko maailman Herrojen Herra ja Kuningasten Kuningas.


    • Ilmestyskirjassa

      Isän Jumalan antamana Pojan Yeshuan kautta on kreikkalaiseksi nimeksi ilmoitettu Iesous (tietysti kyrillisin kirjaimin), ja myös samaa käännöstä on käytetty noissa aiemmin kirjoitetuissa Herran kahdentoista apostolin ja heidän ja muiden opetuslasten todistuksien mukaan, näissä Luukaan kautta on saatu ainutlaatuista ilmeisesti nimenomaan Miriamilta, joka Mariaksi on käännetty kreikkalaisissa kirjoituksissa. Autuas on ollut Marian osa Immanuelin synnyttäjänä ja Herran otollinen parvelijattarena vaikka välillä epäilykset kävivätkin sydämessään mutta haihtuivat kuin savu hänen kohdattuaan Ylösnousseen Herransa ja Jumalansa ja myös synnyttämänsä esikoispoikansa vaikka ei miehestä mitään tiennyt siten kuin synnyttävien naisten muutoin poikkeuksetta on, ainakin ennen näitä erinäisiä ihmisten lääketiedemahdollisuuksien.

    • Nimitehtävässä

      näyttää vokaalit nousevan pääosaan, joten nähdään e ja o ja a.

      "Nasaretilainen Y _ S H U A , Juutalaisten Kuningas".

      Mitä tuleekaan septuaginta sanomaan tuosta toisesta kirjaimesta!

      • Muistan sen kyllä

        jo aiemmin tutkineeni ja havainneeni, että käytetään samaa Iesous !


      • Suomenkielinen _
        Muistan sen kyllä kirjoitti:

        jo aiemmin tutkineeni ja havainneeni, että käytetään samaa Iesous !

        käännös kreikkalaisesta on siis Jeesus, hallelujah!

        Heprealaisesta lähimmäksi tulee Yeshua tai Jeshua, jos ei tahdo alku Y-kirjaimelle antaa niitä hienoja vertauskuvia Ristiinnaulitusta Ylösnouseesta Yljästä. Minä tahdon ja siksi käytän YESHUA, Nasaretilainen, amen.

        HalleluYeshua!


      • Israelin sukukuntien
        Suomenkielinen _ kirjoitti:

        käännös kreikkalaisesta on siis Jeesus, hallelujah!

        Heprealaisesta lähimmäksi tulee Yeshua tai Jeshua, jos ei tahdo alku Y-kirjaimelle antaa niitä hienoja vertauskuvia Ristiinnaulitusta Ylösnouseesta Yljästä. Minä tahdon ja siksi käytän YESHUA, Nasaretilainen, amen.

        HalleluYeshua!

        muodostaman vaimon olisi tietysti hyvä vastaanottaa Ylkänsä puhtaana ja pyhänä neitsyenä, kihlattuna Yhdelle Herralle Yhdessä Herrassa pyhitettynä, sillä mitään muuta mahdollisuutta ei anneta, mutta autuaat ne, jotka janoavat vanhurskauttaan ja tahtovat puhdistautua, niinkuin Herra on Puhdas ja Pyhä, amen.

        Ilman pyhitystä ei kukaan ole näkevä Herraa Yeshuaa Ylkänään ja kihlattuna viisaana neitsyenä, niinkuin on opettanut autuaista, joilla on öljy astioissaan, samoin lamput palamassa, kun Kuningas saapuu omansa pelastamaan valtakuntaansa ja niin tulevat elämään yhdessä ne tuhat vuotta, jotka on edeltä ilmoitettu ja ihmisten ikä palautuu sille alkuperäiselle ennen vedenpaisumusta, mutta mikä suurempaa palatuu pyhien osa siihen Paratiisitilaan, joka Aadamilla ja Eevalla oli ennen syntiinlankeemusta ja kielletystä puusta syömistä, sillä saavat syödä elämän puusta vaikka ovatkin syöneet hyvän ja pahan tiedon puusta Aadamin perillisinä ja sen synnin seurauksen jälkeläisinä, niinkuin näemme langenneesta ihmiskunnasta, joka vaeltaa ilman Jumalan kirkkautta ja kaikki ovat syntiä tehneet pienemmästä suurimpaan ja saavat armolahjaksi Yeshuassa syntien anteeksiantamuksen ja uuden hengellisen heräämiset kuolleista teoistaan palvelemaan elävää Jumalaa ja voivat maistaa hyvää hedelmää ja Jumalan Sanaa Yeshuassa, amen.

        Ylistys ja kiitos ja kunnia Isälle Yeshuan nimessä, amen!


    • Yeshuan Kunniaksi !

      ´ Minä kiitän sinua kaikesta sydämestäni, veisaan sinun kiitostasi enkelien edessä. Kumartuneena pyhään temppeliisi päin minä rukoilen sinua ja kiitän nimeäsi armosi ja totuutesi tähden.

      Sinä olet osoittanut, että lupauksesi on suuri yli kaiken, mitä sinun Nimesi ilmoittaa. Sinä päivänä, jona minä huusin, sinä vastasit minulle ja rohkaisit minua. Minun sieluni sai voiman.

      Herra, kaikki maan kuninkaat ylistävät sinua, kun kuulevat suusi sanat. He veisaavat Herran teistä, sillä Herran kunnia on suuri. Herra on korkea, mutta katsoo alhaiseen, ja hän tuntee ylpeän kaukaa.

      Vaikka minä vaellan ahdistuksen keskellä, sinä virvoitat minua. Sinä ojennat kätesi vihamiesteni vihaa vastaan, ja sinun oikea kätesi auttaa minua. Herra vie minun asiani päätökseen.

      Herra, sinun armosi pysyy iäti. Älä jätä kesken kättesi työtä. ´

      (Daavidin psalmi 138)

      • 12+12

        Minkä näköinen se oli ?


      • 24, Ilmestyskirjassa
        12+12 kirjoitti:

        Minkä näköinen se oli ?

        on kirjoitettu:

        ´ Taivaassa oli valtaistuin, ja valtaistuimella oli istuja, joka oli näöltään kuin jaspis ja sardion. Valtaistuinta ympäröi kuin sateenkaari, näöltään kuin smaragdi, ja sen ympärillä oli 24 valtaistuinta, joilla istui 24 vanhinta puettuina valkeihin vaatteisiin. Heillä oli päässään kultaiset kruunut.

        Valtaistuimesta lähti salamoita, ääniä ja ukkosen jylinää. Sen edessä paloi seitsemän tulisoihtua, jotka ovat Jumalan seitsemän Henkeä.

        Valtaistuimen edessä oli kuin lasinen meri, kristallin näköinen. Sen keskellä ja sen ympärillä oli neljä olentoa, edestä ja takaa silmiä täynnä. Ensimmäinen olento oli leijonan näköinen, toinen olento nuoren härän näköinen, kolmannella olennolla oli kuin ihmisen kasvot, ja neljäs olento oli lentävän kotkan näköinen. Näillä neljällä olennolla oli kullakin kuusi siipeä, ja he olivat yltympäri ja sisältä silmiä täynnä. He lausuivat lakkaamatta yötä päivää: "Pyhä, pyhä, pyhä on Herra Jumala, Kaikkivaltias, joka oli, joka on ja joka on tuleva."

        Kun olennot ylistävät, kunnioittavat ja kiittävät häntä, joka istuu valtaistuimella ja joka elää aina ja iäti, ne 24 vanhinta lankeavat valtaistuimella istuvan eteen ja kumartaen palvovat Häntä, joka elää aina ja iäti. He heittävät kruununsa valtaistuimen eteen sanoen: "Sinä, meidän Herramme ja meidän Jumalamme, olet arvollinen saamaan ylistyksen, kunnian ja voiman, sillä sinä olet luonut kaiken. Sinun tahdostasi kaikki on olemassa ja on luotu. ´

        (Ilmestyskirja 4)


      • Kuningas Yeshuasta!
        24, Ilmestyskirjassa kirjoitti:

        on kirjoitettu:

        ´ Taivaassa oli valtaistuin, ja valtaistuimella oli istuja, joka oli näöltään kuin jaspis ja sardion. Valtaistuinta ympäröi kuin sateenkaari, näöltään kuin smaragdi, ja sen ympärillä oli 24 valtaistuinta, joilla istui 24 vanhinta puettuina valkeihin vaatteisiin. Heillä oli päässään kultaiset kruunut.

        Valtaistuimesta lähti salamoita, ääniä ja ukkosen jylinää. Sen edessä paloi seitsemän tulisoihtua, jotka ovat Jumalan seitsemän Henkeä.

        Valtaistuimen edessä oli kuin lasinen meri, kristallin näköinen. Sen keskellä ja sen ympärillä oli neljä olentoa, edestä ja takaa silmiä täynnä. Ensimmäinen olento oli leijonan näköinen, toinen olento nuoren härän näköinen, kolmannella olennolla oli kuin ihmisen kasvot, ja neljäs olento oli lentävän kotkan näköinen. Näillä neljällä olennolla oli kullakin kuusi siipeä, ja he olivat yltympäri ja sisältä silmiä täynnä. He lausuivat lakkaamatta yötä päivää: "Pyhä, pyhä, pyhä on Herra Jumala, Kaikkivaltias, joka oli, joka on ja joka on tuleva."

        Kun olennot ylistävät, kunnioittavat ja kiittävät häntä, joka istuu valtaistuimella ja joka elää aina ja iäti, ne 24 vanhinta lankeavat valtaistuimella istuvan eteen ja kumartaen palvovat Häntä, joka elää aina ja iäti. He heittävät kruununsa valtaistuimen eteen sanoen: "Sinä, meidän Herramme ja meidän Jumalamme, olet arvollinen saamaan ylistyksen, kunnian ja voiman, sillä sinä olet luonut kaiken. Sinun tahdostasi kaikki on olemassa ja on luotu. ´

        (Ilmestyskirja 4)

        ´ Kääntyessäni katsomaan, mikä ääni minulle puhui, minä näin seitsemän kultajalkaista lamppua.

        Lamppujen keskellä näin Ihmisen Pojan muotoisen, pitkäliepeiseen viittaan puetun ja rinnan kohdalta kultaisella vyöllä vyötetyn. Hänen päänsä ja hiuksensa olivat valkoiset kuin valkoinen villa, kuin lumi, ja hänen silmänsä olivat kuin tulen liekit. Hänen jalkansa olivat kuin ahjossa hehkuva välkehtivä vaski, ja hänen äänensä oli kuin paljojen vesien pauhu. Hänellä oli oikeassa kädessään seitsemän tähteä, hänen suustaan lähti kaksiteräinen terävä miekka, ja hänen kasvonsa olivat kuin aurinko sen paistaessa täydeltä terältä.

        Hänet nähdessäni minä vaivuin hänen jalkojensa juureen kuin kuollut. Hän pani oikean kätensä päälleni ja sanoi: "Älä pelkää! Minä olen ensimmäinen ja viimeinen. Minä elän. Minä olin kuollut, mutta elän aina ja iäti, ja minulla on kuoleman ja tuonelan avaimet. ´

        (Ilmestyskirja 1)


      • Herran siunaus
        Kuningas Yeshuasta! kirjoitti:

        ´ Kääntyessäni katsomaan, mikä ääni minulle puhui, minä näin seitsemän kultajalkaista lamppua.

        Lamppujen keskellä näin Ihmisen Pojan muotoisen, pitkäliepeiseen viittaan puetun ja rinnan kohdalta kultaisella vyöllä vyötetyn. Hänen päänsä ja hiuksensa olivat valkoiset kuin valkoinen villa, kuin lumi, ja hänen silmänsä olivat kuin tulen liekit. Hänen jalkansa olivat kuin ahjossa hehkuva välkehtivä vaski, ja hänen äänensä oli kuin paljojen vesien pauhu. Hänellä oli oikeassa kädessään seitsemän tähteä, hänen suustaan lähti kaksiteräinen terävä miekka, ja hänen kasvonsa olivat kuin aurinko sen paistaessa täydeltä terältä.

        Hänet nähdessäni minä vaivuin hänen jalkojensa juureen kuin kuollut. Hän pani oikean kätensä päälleni ja sanoi: "Älä pelkää! Minä olen ensimmäinen ja viimeinen. Minä elän. Minä olin kuollut, mutta elän aina ja iäti, ja minulla on kuoleman ja tuonelan avaimet. ´

        (Ilmestyskirja 1)

        Israelin kaikille sukukuntien jälkeläisille ja pyhille Herraa pelkääville ja rakastaville, koko Jumalan Israelille, Totiselle Viinipuulle:

        Herra siunatkoon sinua ja varjelkoon sinua,
        Herra kirkastakoon kasvonsa sinulle ja olkoon sinulle armollinen,
        Herra kääntäköön kasvonsa sinun puoleesi ja antakoon sinulle rauhan,

        Nasaretilaisen Yeshuan nimessä, amen.


    • 5+15

      Melko omituinen otus.

      • yrjänä, niilo, eetu

        Iesus Imanuel Ainosyntyinen Nasaretilainen poika, , ylkä , verikaritsa, uhrilammas. On siinä nimilitania


      • voi sinua

        mutta toivosi on parannuksen tekemisessä.


    • Autuaita ovat nöyrät

      jotka lukevat sekä Vanhan että Uuden Testamentin ja oppivat tuntemaan Israelin Pyhän Herran ja Kuningas Yeshuan (Jeesuksen), amen.

      Jumalan vanhurskautta janoavat sen myös saavat ja voivat oppia tuntemaan hyvää Herraa ja sielujemme paimenta kun tahdomme ristimme kantaa ja Mestariamme seurata.

    • yrjänä,niilo, eetu

      Lopputulema:kun kirjoitetaan kristinuskon jumalan nimi englantilaisittain ja kirjaimella jota heprea tai mikään Jeesuksen ajan kielistä ei tuntenut, saadaan nimelle jokin hieno kristillisteologinen merkitys.
      Siksi kannattaa ruveta suomessakin käyttämään meille ja alkukielelle tuntematonta kirjoitustyyliä, mikä tosin pitää rajoittaa yesuksen nimeen koska tulos muuten jälleen kerran on , naurettava. Yoosua, yisrael, yerusalayim , yuda,miryam...

      • Vain Herran Pyhässä

        Nimessä ja toisessa, samoin on tietysti hyvä ymmärtää että Jeshua on Herran hieno nimi, kuka sen niin tahtoo esittää ja siinä nimessä ylistää ja kiittää maan ja taivaan Luojaa ja Sukulunastajaa, amen.

        HalleluJeshua!


    • Ymmärryksen rakennus

      vaikuttakoon kaikessa Hyvän Paimen tuntemisessa ja Nimensä esittämissä.

      Herrassa meillä on vapaus, mutta ei riidaksi vaan rakentumiseksi, amen

    • kysymys "...": lle

      Mitä näistä sinä pidät Jeesuksen mahdollisena alkuperäisenä nimenä:
      1) jod-shin-waw-ajin.
      2) jod-het-shin-ajin.
      3) jod-het-waw-shin-ajin.

      Herran nimi koostuu näistä kahdesta heprean sanasta:
      1) Yehovah Yasha - Lord save - Herra pelastaa

      Jos otetaan ensimmäistä kaksi ensimmäistä ja jälkimmäisestä kaksi viimeistä niin saamme vaihtoehto 2.

      Jos otetaan ensimmäisestä kolme ja jälkimmäisestä kaksi viimeistä niin saamme vaihtoehto 3.

      Vaihtoehto 1 on käännetty suomalaisessa Jeshuaksi ja 2 ja 3 Joshuaksi englanninkielisessä laitoksessa, septuagintassa kaikki kolme on käännetty Iesous.

      Vaihtoehto ykköstä taidetaan käyttää heprealaisten messiaanisten juutalaisten keskuudessa ja sopii parhainen Iesous käännökseen, koska ei sisällä het-kirjaimen ´h´ ennen shin-kirjaimen ´sh´:ta.

      Olen kiinnostunut mielipiteestäsi nimen herpealaisista kirjaimista alkukielen mahdollisuudesta.

      Tietysti myös muut asiasta kiinnostuneet ja siitä ymmärrystä saaneet mielipiteen otan ilolla vastaan. Ihan älyttömät kommentit mielelläni jätän kuitenkin vastaanottamatta.

      • korjataan yhtä

        > Vaihtoehto 1 on käännetty suomalaisessa Jeshuaksi ja 2 ja 3 Joshuaksi englanninkielisessä laitoksessa, septuagintassa kaikki kolme on käännetty Iesous.

        Vaihtoehto 1 on englanninkielisessä laitoksessa käännetty Jeshuaksi ja 2 ja 3 Joshuaksi, septuagintassa kaikki kolme on käännetty Iesous.


      • Lisätiedustelu

        vaihtoehto ykkösestä: jod-shin-waw-ajin. Pitäisikö se kirjoitettuna suomalaisilla kirjaimilla esittä Yeshua vai Yeshuva? Tuleeko waw kirjaimen kadota vai pysyä?


      • Lisätiedustelu

        Yeshuasta: tulisiko sen juurikonsonantteina olla kolme neljän sijaan:
        jod-shin-ajin, jolloin se lausuttaisiin "Yeshua" vai tarkoittaisiko se silloin jotain aivan muuta kuin ´YHWH pelastaa´ ?


      • Lisäkysymys
        Lisätiedustelu kirjoitti:

        Yeshuasta: tulisiko sen juurikonsonantteina olla kolme neljän sijaan:
        jod-shin-ajin, jolloin se lausuttaisiin "Yeshua" vai tarkoittaisiko se silloin jotain aivan muuta kuin ´YHWH pelastaa´ ?

        Toimiiko neljäs waw-kirjain jonkinlaisena liitoskonsonanttina kun sana muodostuu kahdesta sanasta?


      • esitystavasta vielä

        onko luontevampaa esittää 1.ve) "jod-shin-waw-ajin" vai "ajin-waw-shin-jod" ?

        Jos esittää heprealaisen sanan kirjaimilla, onko mielestäsi luontevampaan kääntää kirjainjärjestys vasemmalta oikealla vai antaa olla oikealta vasemmalle?


      • ...

        chet kirjainta ei voi olla, tarkoittanet he-kirjainta, jod shin vav ajin oli melko yleinen miehen nimi antiikin aikaan,siksi tuo valinta, Jehoshua on myös mahdollinen, mutta tuskin siitä olisi Jeesusta tullut .

        JHWH auttaa יֵשׁ֣וּעַ


      • ...
        Lisäkysymys kirjoitti:

        Toimiiko neljäs waw-kirjain jonkinlaisena liitoskonsonanttina kun sana muodostuu kahdesta sanasta?

        nyt en ymmärrä, mitä kysyt ,mutta jeshuah, feminiini, siis he lopussakin , on substantiivi apu, pelastus .


      • kiitti palautteesta
        ... kirjoitti:

        chet kirjainta ei voi olla, tarkoittanet he-kirjainta, jod shin vav ajin oli melko yleinen miehen nimi antiikin aikaan,siksi tuo valinta, Jehoshua on myös mahdollinen, mutta tuskin siitä olisi Jeesusta tullut .

        JHWH auttaa יֵשׁ֣וּעַ

        vaimoni esittikin, että vav merkitsee u:ta ja sopii hyvin, joten jod-shin-vav-ajin = Yeshua tai Jeshua.


      • kannattaa kunnella
        kiitti palautteesta kirjoitti:

        vaimoni esittikin, että vav merkitsee u:ta ja sopii hyvin, joten jod-shin-vav-ajin = Yeshua tai Jeshua.

        näitä verbaalisesti lahjakkampia feminiinejä.
        :)


      • tämä koskee
        kannattaa kunnella kirjoitti:

        näitä verbaalisesti lahjakkampia feminiinejä.
        :)

        kielioppikysymyksiä, sillä opillisissa kysymyksissä on Jumalan säätämys selvästi ilmoitettu, että se kuuluu miehille, samoin perheen päänä on mies, mutta tarvitaan taivaallista siunausta ymmärtää Jumalan tahdon mukaista mielenlaatua ja sen mukaan uudistua niinkuin on opetettu pyhissä kirjoituksissa ja anoen ne kannattaa vastaanottaa Nasaretilaisen Yeshuan nimessä ja Hengessä, amen, kaikesta Isää Jumalaa kiittäen ja kunnioittaen ja hyvä on muistaa mitä hyvää on saanut ja jokainen anova saa, hallelujah!


    • 8+13

      * Elämä on yhtä ristiä ja vastusta '...sanoi isoäitini aikoinaan.

      • Autuaat ne, jotka

        Herraan Yeshuaan turvaa ja tahtoaan tekevät, sillä rakentavat Kalliolle.

        Yeshua on ainoa Välimies Taivaan Jumalan ja jokaisen ihmisen välissä, amen.


    • Yeshuan Ristin

      merkitys Immanuelin rukoillessa anteeksiantamusta on korvaamaton, sillä Herra sovitti Israelin syntien lisäksi myös koko maailman synnit, ja näin saamme kaikki kuulua tuon Jumalan hyvän sanoman armon ja totuuden vastaanottamisen mahdollistavaan joukkoon, ja on kiitosaihe kaikille ja todistus Jumalan ja Luojan hyvyydestä ja ihmisrakkaudesta ja siitä hyvästä halajamisesta, jota osoittaa kestäväisesti ja kärsivällisesti ja pitkämielisesti.

      Olkoon meistä jokainen otollinen ja autuas, joka avukseen pyytää Yeshuan lunastusta, sillä mitään muuta ei anneta ja tuota annettavaa suurempaa ja parempaa ei voikaan olla.

      HalleluYeshua!

    • Halle lujaa

      Tiedän se on persu, petteri persu se on eikä mikään muuli

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      91
      1097
    2. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      125
      866
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      103
      835
    4. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      275
      652
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      69
      572
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      72
      553
    7. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      552
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      526
    9. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      72
      483
    10. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      32
      473
    Aihe