Sinkkuus vs. parisuhde -dilemma

Pohdiskelua

Kuinka monella teistä tämä on jonkinlainen dilemma?

Tarkoitan siis että toisaalta sinkkuna ollessa on vapaa, saada tehdä mitä huvittaa aina ja itsenäisesti valkata kaikki tekemisensä sekä jopa tuttavuutensa.

Toisaalta sitten on se puoli että on välillä kaipuu naisen syliin tai tahtoisi tarjota naiselle sen sylin ;) ja muutenkin kaipaa kivaa yhdessäoloa sekä ajanviettoa muutenkin kuin vain kaverillisessa hengessä. Enkä puhu ny vain itse seksistä vaan läheisyydestä ja sen sellaisesta oleilusta (olen aika herkästi haliva jne. mies joka joitakin on kaiketi ahdistavaa kuulemma).

Dilemmassa painaa myös se että vastakkaiseen sukupuoleen tutustuminen tuntuu entistä vaikeammalta. Ei jaksais enää kyhätä nettideittiprofiilia, notkua baarissta tai terassilla eikä varta vasten mennä johonkin tapahtumaan vain tapaamaan ihmisiä.

Olen miettinyt että elänköhän minä itseasiassa parisuhteesa juuri parhaillaan itseni kanssa eli olen asettautunut elämään kuten pariskunta tekisi rauhassa omaa elämää mutta ilman sitä kumppania?

Eipähän tarvitse ainakaan kumppanin kavereihin väkisin tutustua, sosialisoide ympyröissä jotka ei tunnu omilta tai sukuloida.

Niin ja tämän palstan hengestä poiketen en valittele nyt sinkkuttani vaan pohdin näitä vaihtoehtoja ihan tosissani vertaillen. Tällä hetkellä kuitenkin kun sopivaa ei ole löytynyt (joitakin vaihtoehtoja on ollut muttei ole sytyttänyt) ja toisaalta kun eräs kiinnostus oli minulta kaiketi ykispuolista niin on alkanut yhä enenevässä määrin tuntua siltä että parempi on kai jäädä parisuhdemarkkinoilta kokonaan syrjään paitsi ehkä myöhemmässä vaiheessa etsiä pintapuolista seksiä yms. säätöä.

Koska sen sopivan ja oikean löytäminen on ainakin tällaiselle tapaukselle ja miehelle kuin minä niin tavattoman vaikeaa. Turhan paljon vaivaa sen eteen että kuitenkin menettäisi samalla paljon.

Mutta taisi taas olla miehelle liikaa mietiskelyä. Pitäisi vain panna menemään ja tulla panemaan eikä ajatella tai tunteilla mitään.

11

180

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Alcantara

      Kyllä minä ainakin olen jo epätoivoinen.
      Miksi kummassa monet kieltää sen oman epätoivoisuuden?
      Sitä piilotellaan ja sen olemassaolo kielletään, mutta sielun sopukoissa se vaan jyllää.

      Sinkkuelämän hyvät puolet olen jo niin moneen kertaan kokenut, että nyt alkaa jo riittää, nyt pitäisi nainen löytyä, olen siis kovin epätoivoinen.

      Ja motivaatiokin joidenkin asioiden suhteen alkaa vähentyä. Liikuntaa harrastin useamman vuoden ja treenasin kropan huippuiskuun, mutta ei sekään auttanut naisen saannissa, nut on mennyt puoli vuotta ilman mitään liikuntaharrastusta, alkaa kroppa löystymään, vaikka ylipainoa ei vielä ole.

      • Pohdiskelua

        Jaa, että epätoivoinen?

        Tekisi mieli sanoa ettei kannata olla mutta mikä minä olen sinulle niin sanomaan kun en sinun tunteita hallitse ja ihmiset on erilaisia.
        Omalla kohdalla eniten pelottaa ehkä juuri se että olen niin pirun itsenäinen ja häilyn noiden kahden vaihtoehdon välillä.

        Jonkinlainen tarve, muttei epätoivo sentään oli tuossa pari-kolme vuotta sitten. Etsin aika tiiviisti kumppania ja kun sitä ei löytynyt niin näin aika hyvin parisuhdemarkkinat sekä yleisesti kun olen huomannut jo kavereista miten parisuhteet menevät monilla niin sinkkuus tuntuu mahtavalta vaihtoehdolta. Liiankin hyvältä suhteessa siihen miten laiskottaa etsiä kumppania.

        Uskon että naisille tilanne voi olla eri koska ainakin minulle miehenä tulee olo että täytyy tehdä valtavasti töitä että löytäisi edes yhden vähän sinne päin sopivan naisen jonka pitäisi sitten vielä olla kiinnostunut.

        Itse harrastan liikuntaa ja treenaan ihan itseäni varten. Mielestäni ei moista voi tehdä naisia varten enkä ole huomannut että sillä olisi ollut vaikutustaa naisten kiinnostukseen koska ei se ulkonäkö noin muuten muutu vaikka keho vähän paremmassa kondiksessa olisikin.

        Sinulla kuitenkin juttu on selvä, sun täytyy miettiä keinoja millä saisit parhaalla todennäköisyydellä kumppanin.
        Älä kysy minulta koska kokeilin useampia juttuja ja totesin että moni seuranhakutapa on ainakin itselle täysi umpikuja tai tuottaa "osumia" jotak eivät itseä hirvittävästi miellytä ja sinkkuus on parempi vaihtoehto tuolloin.


    • leeatuulia

      Mie voisin allekirjoittaa kaikki nuo siun pohinnat, kahta vikaa lausetta lukuunottamatta :) Tosin tää kysymys ei oo miulle niinkään ongelma, en koe että miun pitäis valita jomman kumman väliltä. Lähinnä ehkä niin, että tiedostan että kummassakin on omat hyvät ja huonot puolensa. Toisinaan aattelen, että helpointa ois pysyä sinkkuna koko ikänsä, ei tartteis opetella pois niistä omista tavoistansa ja peloistansa mitä liittyy jonkun päästämisestä lähelle ja omaan elämään.

      Kyllä mie kuitenkin enimmän aikaa toivon, että vielä joku päivä törmään siihen mieheen, jonka kanssa kolahtaa yhteen että tömähtää ja se oli sitten siinä :) Ettei tartteis elää koko ikäänsä yksin. En kuitenkaan panikoi asian kanssa, ts. oon ihan tyytyväinen näinkin, ainakin toistaseks :) Enkä miekään jaksais alkaa pyörii jossakin vaan sen takia, että törmäisin mahollisesti siihen mieheen. Vaikka ehkä pitäis, ku nyt en törmää kehenkään :D

      Mutta kiva, että täällä on miehiäkin, jotka myöntää että tarjokkaita on ollu muttei oo sytyttäny. Nainen ku sanoo niin, ni sitä saa heti päällensä haukkumiset sekä sen, että et sie oikeesti ois sinkku, oot vaan kranttu..

      • Pohdiskelua

        En osaa sanoa onko se teillä naisilla ihan eri juttu, mutta hieman kuitenkin.
        Tuntuu että te voitte luottaa ainakin osittain että "törmäätte" johonkuhun.

        Samaan aikaan kun itse etsin kuumeisesti seuraa ja vaikka vähän mistä tutustuen vain harvoihin niin samaan aikaan muutama naistuttavani oli useiden miesten piirittämä tekemättä yhtään mitään paitsi useimmiten vain olemalla läsnä jossakin.

        En voi todellakaan luottaa ja uskoa miehenä varsinkaan kun en varmasti ole mikään naisten mieleinen valioyksilö päällisin puolin että olisi varaa odotella tai jäädä vartomaan että jos joku osuu kohdalle.
        Joko etisn ja ehkä löydän tai sitten olen etsimättä ja olen yksin. Siinä ne vaihtoehdot ovat.

        Jokainen on muuten kranttu omalla tavallaan. En viitsi valottaa omia kriteerejä mutta ne ovat aika harvinaisen väljiä tietyiltä osin ja toisilta osin taas varsin tiukkoja.

        Suosittelen kyllä naisellekin aktiivisuutta että miehelle on helpompi löytää ja äkätä sinut. Piilossa oleskelu tuskin helpottaa asiaa, mutta sehän on sinun päätöksesi tahdotko tehdä niitä kompromisseja vai tahdotoko olla vapaa sinkku.

        Itse en tiedä onko hinta liian korkea maksettavaksi siitä kaikkinensa että vain saisi olla parisuhteessa varsinkin kumppainin kanssa joka ei ole aivan ideaali.


      • leeatuulia
        Pohdiskelua kirjoitti:

        En osaa sanoa onko se teillä naisilla ihan eri juttu, mutta hieman kuitenkin.
        Tuntuu että te voitte luottaa ainakin osittain että "törmäätte" johonkuhun.

        Samaan aikaan kun itse etsin kuumeisesti seuraa ja vaikka vähän mistä tutustuen vain harvoihin niin samaan aikaan muutama naistuttavani oli useiden miesten piirittämä tekemättä yhtään mitään paitsi useimmiten vain olemalla läsnä jossakin.

        En voi todellakaan luottaa ja uskoa miehenä varsinkaan kun en varmasti ole mikään naisten mieleinen valioyksilö päällisin puolin että olisi varaa odotella tai jäädä vartomaan että jos joku osuu kohdalle.
        Joko etisn ja ehkä löydän tai sitten olen etsimättä ja olen yksin. Siinä ne vaihtoehdot ovat.

        Jokainen on muuten kranttu omalla tavallaan. En viitsi valottaa omia kriteerejä mutta ne ovat aika harvinaisen väljiä tietyiltä osin ja toisilta osin taas varsin tiukkoja.

        Suosittelen kyllä naisellekin aktiivisuutta että miehelle on helpompi löytää ja äkätä sinut. Piilossa oleskelu tuskin helpottaa asiaa, mutta sehän on sinun päätöksesi tahdotko tehdä niitä kompromisseja vai tahdotoko olla vapaa sinkku.

        Itse en tiedä onko hinta liian korkea maksettavaksi siitä kaikkinensa että vain saisi olla parisuhteessa varsinkin kumppainin kanssa joka ei ole aivan ideaali.

        Niin, no en kyllä itte luota mihinkään. Jos alan aatella asiaa tarkemmin, luultavasti panikoijun ja menetän toivoni loppuiäksi, mistä ymmärrettävästä syystä oon pohtimatta koko asiaa liikoja :) Koska jos vaikka aattelen koko edeltävää elämääni, ni miulla ei oo mitään perusteita uskoo että sopiva kumppani kävelis jostain vastaan. Kai se on, että en oota asiaa tapahtuvaks, mutta toivon kuitenkin, uskon vielä hokemaan, että sitten se tulee ku sitä vähiten oottaa. Ja jotenki sitä pitää omaa elämäänsä rakentaa, koska muuten jää vellomaan ittensäälin loputtomaan mereen, että mie en ikinä löyvä ketään (koska onhan naisiakin, jotka on epätoivosia..).

        Mie oon sitä mieltä, että liian korkeeta hintaa parisuhteen vuoksi ei pijä maksaa. Jos toinen ei oo yhtään sopiva, niin eihän siinä oo mitään mieltä.. Surua vaan pitemmän päälle. Tietystihän kukaan ei oo täydellinen ja jokaisessa on varmasti piirteitä, joista ei tykkää niin paljon, joten ei ehkä pijä oottaa myöskään mitään täysin ideaalia. Uskon siihen, että sitä vaan tietää sitten ku se oikee tulee kohalle, että sitä rakastaa kaikista niistä "huonoistakin" puolista huolimatta, ja ehkä just niitten takia.


    • ketunkierros

      Ap:lle kommentoin, että olen tullut jokseenkin samaan päätelmään, vaikka nainen olenkin. Satunnaisesti vieläkin kalastelen siellä sun täällä, mutta ei enää paljon hetkauta vaikkei verkkoon saalista tartukaan. Tai toki 'osumia' tulee, mutta lyhyen tarkastelun jälkeen osoittautuvat kelvottomiksi parisuhdemielessä.
      Ja mieluummin vietän 'keskenäni parisuhteessa' laatuaikaa, kuin edes käyn ulkona tai chattailen näiden ylijäämäyksilöiden kanssa netissä.
      Olo on kypsynyt mukavan tasapainoiseksi, kaiken parisuhdemarkkinoilla koetun jälkeen. Ei katkeruutta, ei surua kadotetuista mahdollisuuksista, elämä on.

      • Naisilla helppoa

        "kaiken parisuhdemarkkinoilla koetun jälkeen." = eli sua on pantu niin että raikaa?

        Entäs ne miehet joita ei kukaan nainen ole koskaan huolinut?


      • Pohdiskelua

        En tiedä minkä ikäinen olet, mutta viitaten tuohon sinun viimeiseen lausahdukseen niin eikö sinua askarrutta yhtään se välinpitämättömyys joka sinulla nousee?

        Ehkä se on minulla jonkinlaista tahtoa yrittää ja toisaalta olla luovuttamatta sekä tahtoa olla yhteydessä johonkuhun toiseen, että olisi tärkeä hänelle ja hän olisi tärkeä minulle. Että voisi jakaa tämän maanpäällisen kokemuksen jonkun kanssa.

        Mniulla tuo prosessi menee niin että olen aina ollut tasapainoinen itsenäisenä yksilönä mutta jostakin tulee tuo kuvaamani tarve. Mutta kun katsoo niitä vaihtoehtoja niin palataan piirustupöydälle ja valo alkaa himmetä kynttilästä joka ei pelkästään usko vaan jaksaa panostaa mihinkään muuhun kuin siihen olemassaolevaan parisuhteeseen itsensä kanssa.

        Itse en kyllä kutsuisi ketään "ylijäämäyksilöiksi". Kaikkia ei voi miellyttää ja voi tavata todella mukavan naisen esimerkiksi joka seksuaalisesti voisi kiinnostaa myöskin, mutta kun alkaa vertailee juttuja niin näkee ettei yhteistä paljonkaan ole ja kokemus toisesta on aika pintapuolinen.

        Sanoisin siis että jos joku on kelvoton minulle ei tarkoita että se kaikille olisi, mutta minä katsonkin lähinnä yhteensopivuutta ja toki tiettyjä perusjuttuja joiden tulee olla naisessa kunnossa että voin syttyä (tai näin olen päätellyt että mikä minut sytyttää ja mikä ei).


      • ketunkierros
        Naisilla helppoa kirjoitti:

        "kaiken parisuhdemarkkinoilla koetun jälkeen." = eli sua on pantu niin että raikaa?

        Entäs ne miehet joita ei kukaan nainen ole koskaan huolinut?

        Just, ihme kommentti tämäkin *huooh*
        Yksin rauhassa omassa kotona _huomattavasti_ miellyttävämpää kuin seksinnälkäisten ruikuttajien arvioitavana.
        Mukavaa loppuelämää sinnekin, heh. :-)


    • no....

      Naisena voin kertoa, että parisuhteessa eläminen - ainakaan jos ei ole löytänyt sitä oikeaa, kuten en minä ainakaan valitettavasti koskaan tähänastisissa ihmissuhteissani ole löytyänyt - on rasittavaa... Pitää lakata kynnet säännöllisesti, huoltaa kropan karvanpoisto pilkun tarkkuudella, etsiä ruokareseptejä, kokata kuin apina ja siivota sillä tavalla, ettei mies ajattele etä olisit täysi sika... Ei jaksa.:) Itse olen alkanut ajatella, etten edes halua treffejä. Mä tapaan sen mieheni sitten kun tapaan, mutta hänen tulee olla todella älykkö, koska elämääni en tyhmän kanssa jakaisi. Olen tapaillut aika paljon menestyviä miehiä, mutta säälin niiden naisia - siis niitä, jotka niiden kanssa sitten on perheet perustaneet. Melko monella miehellä on joku oletus siitä, että millainen naisen niinsanotusti tulisi olla. Se on ikävää, sellainen.

      • Ja taas tätä

        "Olen tapaillut aika paljon menestyviä miehiä"

        Eli olet jakanut limalettuasi YT-miehille ja nyt haluat "älykön" eli tylsän KTM:n leikkimään kotia kanssasi. Se pääsee sitten kiitollisena nuolemaan YT-väen jämät.

        "Nuole oikein kunnolla siitä klitan juuresta, Manuel aina roiskaisi siihen hirveän mällin!"

        "Kyllä, kulta."

        Aina tätä samaa paskaa, naiset on perseestä.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      130
      4985
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      31
      3154
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1817
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1770
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      19
      1635
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      71
      1491
    7. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      11
      1256
    8. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      19
      1247
    9. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1237
    10. Ison Omenan uhri tukahdutettiin kuoliaaksi. Kuolinsyynä sydämen pysähdys.

      Eli naisen hengittäminen estettiin ja tästä oli suorana seurauksena sydämen pysähdys. Ihan oppikirjan mukainen tapaus. H
      Maailman menoa
      17
      1217
    Aihe